بازدید 10321
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

سقف شکنی بورس تهران در کانال ۲۰۰ هزار واحدی/گام‌های شمرده و سنگین بورس برای فتح کانال ۲۵۰ هزار واحد/ بازدهی ۱۴درصدی بازار سهام در کمتر از دو هفته

امروز بورس تهران در حالی با رشد ۵۷۲۱ واحدی، توانست کانال ۲۰۰ هزار واحدی را فتح کرده و در آستانه ارتفاع ۲۰۲ هزار واحدی قرار بگیرد که نماد بانک تجارت (وتجارت) به تنهایی بیش از ۶۰۰ واحد در افزایش شاخص کل مؤثر بود و استقبال از نماد بانک تجارت به حدی بود که برخی سهامداران، اقدام به فروش سهام دیگر برای کسب نقدینگی و خرید این سهم می‌کردند.
کد خبر: ۸۹۲۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ 15 April 2019
تابناک اقتصادیامروز بورس تهران در حالی با رشد ۵۷۲۱ واحدی، توانست کانال ۲۰۰ هزار واحدی را فتح کرده و در آستانه ارتفاع ۲۰۲ هزار واحدی قرار بگیرد که نماد بانک تجارت (وتجارت) به تنهایی بیش از ۶۰۰ واحد در افزایش شاخص کل مؤثر بود و استقبال از نماد بانک تجارت به حدی بود که برخی سهامداران، اقدام به فروش سهام دیگر برای کسب نقدینگی و خرید این سهم می‌کردند.
 
به گزارش خبرنگار «بورس تابناک»؛ مهمترین عوامل مؤثر بر رشد بازار سرمایه را می توان در مواردی همچون کاهش نرخ سود بانکی، افزایش بی رویه بازارهای رقیب و موازی، افزایش قیمت نفت و سایر کامودیتی ها در چند وقت اخیر خلاصه کرد.
 
سقف شکنی بورس تهران در کانال ۲۰۰ هزار واحدی/گام های شمرده و سنگین بورس برای فتح کانال ۲۵۰ هزار واحد/ بازدهی ۱۴درصدی بازار سهام در کمتر از دو هفته
تبدیل سود سپرده های بانکی از روز شمار به ماه شمار، افزایش بی رویه قیمت ها در بازارهای دیگر سرمایه گذاران را به حضور در بورس ترغیب کرده است. به گفته کشتی آرای، حباب قیمت سکه در معاملات دیروز بازار تهران ۵۵۰ هزار تومان بوده، بازار مسکن نیز رشد ۱۸۳ درصدی را تجربه کرده و تحلیلگران نسبت به وجود حباب قیمتی در بخش مسکن نیز مکررا هشدار می دهند.
 
همه این عوامل منجر شده تا سرمایه گذاران با توجه به اینکه اکثر سهم های بورسی در کف قیمت ذاتی خود بوده، بورس را به عنوان گزینه مناسب مورد توجه قرار دهند، حجم نقدینگی وارد شده به بورس تهران در معاملات امروز گواه روزهای پربازده و پرسودی را برای سهامداران می دهد.
 
پیش از این، محمدرضا قاسمی تحلیلگر ارشد کارگزاری مبین سرمایه در گفت و گو با «بورس تابناک» به روند افزایشی شاخص کل تأکید کرده و از دورخیز شاخص برای فتح کانال ۲۵۰ هزار واحدی خبر داده بود.
 
شاخص کل بورس تهران بر اساس تحلیل های تکنیکالی در موج پنجم قرار گرفته است و با توجه به دوران اصلاح که چند ماه طول کشید، انتطار می رود با قدرت در موج پنجم به پیش برود.
 
شاخص کل بورس
 
با توجه به نمودار بالا، روند بازار سرمایه در کمتر از دو هفته کاری سپری شده در سال جدید، نشان می دهد که شاخص بورس بازدهی ۱۴ درصدی را ثبت کرده است.

به گزارش بورس تابناک، شاخص کل بورس تهران با رشد بیش از ۵۷۲۱ واحدی توانست برای نخستین بار از ارتفاع ۲۰۰ هزار واحدی فراتر رفته و در کانال ۲۰۱ هزار و ۸۰۵ واحدی قرار بگیرد، شاخص قیمت وزنی ارزشی با رشد ۱۶۴۹ واحدی در ارتفاع ۵۸ هزار و ۱۹۴ واحدی قرار گرفت و شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۸۶۶ واحدی رقم ۳۹ هزار و ۹۷۹ را به نمایش گذاشت و شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۶۰۴ واحدی در ارتفاع ۲۷ هزار و ۹۰۰ واحدی قرار گرفت.

شاخص آزاد شناور با جهش ۶۹۵۷ واحدی در ارتفاع ۲۲۸ هزار و ۱۷۵ واحدی قرار گرفت و شاخص بازار اول نیز با پرش ۴۶۷۵ واحدی در کانال ۱۵۱ هزار و ۱۷۵ واحدی و شاخص بازار دوم با رشد قابل توجه ۹۲۲۸ واحدی در ارتفاع ۳۹۰ هزار و ۲۹ واحدی قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به بیش از ۱۴۷۸.۸ میلیارد تومان ناشی شد که حکایت از ورود نقدینگی به بورس تهران دارد، بخشی از این نقدینگی به نماد بانک تجارت سرازیر شد؛ نمادی که با ۴۵۴ ریال کشف قیمت شد و توانست نقش کارآمدی در جذب نقدینگی داشته باشد.

حجم معاملات امروز نیز رکود ویژه‌ای را ثبت کرد و بیش از ۷ میلیارد و ۶۱۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۲۹ هزار و ۴۱۷ نوبت دادو ستد شد.

استقبال از نماد بانک تجارت به حدی بود که برخی سهامداران اقدام به فروش دیگر سهام خود برای نقدینگی لازم جهت خرید این سهم می‌کردند. تراز بانک تجارت بر اساس گزارش عملکرد اسفند ماه مثبت شده و البته علاوه بر آن هنوز سود ناشی از فروش دو بلوک فملی و فولاد و همچنین تسعیر ارز نیز در صورت‌های مالی این بانک ننشسته است.

نماد‌های بانک تجارت (وتجارت)، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، پتروشیمی پارس (پارس)، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو)، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشتند و در مقابل قشهد و شیراز بیشترین تأثیر کاهنده را بر نماگر اصلی بازار داشتند.
 
سقف شکنی بورس تهران در کانال ۲۰۰ هزار واحدی/گام های شمرده و سنگین بورس برای فتح کانال ۲۵۰ هزار واحد/ بازدهی ۱۴درصدی بازار سهام در کمتر از دو هفته
به گزارش بورس تابناک، گروه بانکی ها، شیمیایی‌ها و کانه‌های فلزی، بیشترین حجم و ارزش معاملات امروز بورس تهران را به خود اختصاص دادند. همچنین شاخص گروه بانک با رشد ۶۰ واحدی معادل ۶.۱۱ درصد بیشترین تاثیر را برشاخص کل داشت، همچنین شاخص گروه مالی نیز با افزایش ۱۱۴۱۰ واحدی معادل ۵.۱۱ درصد و شاخص گروه وسایل ارتباطی نیز با ۲۰۲ واحد رشد معادل ۴.۹۶ درصد مواجه شد.

بیشترین افزایش قیمت در نماد بانک تجارت (وتجارت)، و پس از آن وایران (لیزینگ ایرانیان)، کگل (گل گهر)، شپترو (پتروشیمی آبادان)، غدشت (دشت مرغاب)، سنیرسیمان (سفید نی ریز) و فلامی (لامیران) رقم خورد بیشترین کاهش قیمت در دو نماد قندی قشهد (شهد) و قصف‌ها (قند اصفهان) شاهد بودیم و پس از آن (دایران)، (سبجنو)، (قمرو) و (قلرست) بیشترین افت قیمت را تجربه کردند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۲
رشداقتصادی منفی ۴ درصد است و هرروز شاهدتحریم های جدیدهستیم درعوض بورس هرروز۴-۵ هزارواحدرشدمیکند!!!!!
پاسخ ها
آرش
| Netherlands |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
من خودم از مهرماه پولمو بردم تو بورس سهام خودرويي
خريدم تا الان 30 درصد ضررم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
رشد به خاطر این است که بازار بورس از بازارهای موازی خوب عقب تر است موفق باشید
باقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
آرش عزیز
بهتره با مطالعه و دقت بیشتری سهم انتخاب کنید. همین خودرویی که فرمودید بنده از آذر تا الان 23 درصد سود کردم
رضا
| France |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
باید مطالعه داشته باشید من هم در زمان نامناسب خرید کردم ولی با روشهای مانند میانگین کم کردن و استفاده از سبد سهام توانستم سودم رو دوباره برگردانم
رضا
| France |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
سود واقعی بیشتر باید با رونق تولید شکل بگیرد و راه آن این است که مردم با مطالعه به سمت بورس بروند و در آنجا سرمایه گذاری کنند تا هم سود خوبی بدست بیاورند و هم تولید تقویت شود و دلالی از بین برود.
ناشناس
| Germany |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
دولت 6 ساله با انواع ترفندها از جمله بالا بردن شاخص و انواع تبلیغ سعی کرده نقدینگی مردم رو بکشونه تو بورس . این کار باعث خالی شدن بازار ملک از پول و خوابیدن این لکوموتیو رونق اقتصادی و رکودش شد . اما چون سرمایه ای بالاتر و حیاتی تر و لازم تر از ملک در زندگی نیست تو همین سالها بین 10 تا 20 برابر شده قیمتش با وجود رکود سنگین . خطای بسیار خطرناک بورس بازی فعلی اینه که شده یک آکواریوم شیشه ای نازک با حجم زیادی از آب که وای بروزی که ترک بخوره و آبها همونطور که هیجانی رفت توش هیجانی هم بریزه بیرون . منکه سالها پیش پولم رو دادم زمین در شهر جدید پردیس الآن سرمایه ام بدون استرس و دردسر شده 28 برابر
صداوسیمادربخش خبری خودش کاملا جهت گیرانه درمقابل اخباراقتصادی عمل میکنه بعنوان مثال در بخش زیرنویس شبکه خبروقتی بورس رشدمیکنه دقیقا به کلمه «رشد» ومیزان ان اشاره میکنه اماوقتی بورس سقوط میکنه بدون اشاره به کلمه«کاهش» ومیزان ان فقط مینویسه درپایان معاملات امروزبورس شاخص کل به فلان میزان رسید.علاوه براین این روزها شاهدهستیم دربیشترجراید تلاش میشود میزان بازدهی سال ۹۷ بازارهای مسکن وارزوطلا کمتر وبازاربورس بیشترازحدواقعی نمایش داده بشه که بعدا ادعا کنند مثلابازدهی بورس بیشترازمسکن بوده !!!
همش عددسازیه بالاخره رشدبورس بایدبارشداقتصادی ورونق تولید همخوانی داشته باشه یانه؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
وقتی پایین میاد شما میایی بگی عدد سازیه؟؟؟ فقط بالا که میره عددسازیه؟؟؟ رورو برم
این بورس کلا بازی دلالیه که با قیمت دلار بالا و پایین میشه
مثلا اقتصاد گل و بلبله که شرکتها سود ده شدن و سهامشون رشد کرده؟
نخیر . اشتباه است .
این ان سیل نقدینگی است که هر روز سر لز یک جایی در می اورد .
اگر تحلیل کنترل قیمت خودرو در اختیار دلال ها است شک نکنید که بورس هم در اختیار دلالها هستند
الان وقت این است که شرکت های تولیدی با این نقدینگی که وارد بازار شده افزایش سرمایه دهند تا هم سهامداران منتفع شوند و هم شرکت های تولید نقدینگی خود را بالا ببرند
مردم هم باید با مطالعه وارد بورس شوند تا هم سود ببرند و هم تولید و اشتغال تقویت شود و دلالی از بین برود.
بروس رو به صورت بلند مدت باید ببنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
منظورت بروس لی بود؟!
الا دوباره پولارو ميكشونن تو بورس بعد هرروز منفيش ميكنن هيچكي هم صداش در نمياد
به نظر من بورس یعنی بخت آزمایی
اگر در بورس با مطالعه و سبد سهام وارد بشید همیشه نسبت به بازارهای پرنوسان و غیرمنطقی موازی گزینه بهتری بوده
سر اقتصاد را که رشد منفی دارد که نمی توان کلاه گذاشت
رشد بورس در زمان رشد منفی اقتصادی بدلیل کاهش ارزش پول ملی
این سود نیست ارزش پول ملی کاسته شده بطبع ارزش قیمت سهام میره بالا.با دلار ۱۳۵۰۰ قطعا باید ارزش بورس بیشتر از این حرفها باشه
بورس ایران فقط عدد سازی است رشد اقتصاد کشور منفی است بورس رشد می کند!!! تحریم می شویم بورس رشد می کند!!! ارزش پول ملی پایین می آید بورس رشد می کند!!!!
مردم سرمایه خودتونو در این عددسازی ها به باد ندین برین طلا یا ارز بخرید بگزارید گوشه خونه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
دمت گرم گل گفتی البته همه اینومیدونن که همش عددسازیه ولی بهرحال بورس نورچشمی وموردحمایت هست
بوی کباب میاد ولی کباب نیست بلکه دارند پول ملی را داغ میکنند
چرا هر وقت بورس رشد میکنه قیمت طلا سکه ودلار بالا میره و افزایش قیمت دلار یعنی تورمی جدیدتر؟
نمیدونم باید خوشحال باشیم که بورس رشد کرده یا در انتظار تورومی جدیدتر به عزا بنشینیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
اشتباه به عرضتون رسوندن. وقتی دلار بالا میره قیمت سهام رشد میکنه شما برعکسشو میگی.
بورس ایران یعنی عددبازی !
تواردیبهشت بامخ میخوره زمین این خط اینم نشان !
این بازی توسط دلالها است که میخواهند سهام خود را بفروشند . مگر نه چند درصد سهام دیت ملت است . اصل سهام که دیس دولت و خصولتی ها است
چرا ۵۰۰۰ واحد در روز میرود بالا و بعد۲۵۰۰ تا می اید پایین . انهاییکه در بورس نشسته اند اصلا در خصوص تولید اطلاع کافی ندارند. سود انها در خرید وفروش است . حال برای مردم چه ضرر و سود . مهم انست که انها سهم خود را بردارند
پاسخ ها
رضا
| France |
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
میزان سود دهی در دوره های بلند مدت رو بررسی کنید سهام های شاخص که طی یکسال رشد کرده اند را مشاهده کنید
فقط در این بازار نباید احساسی بود بلکه باید با دانش مخصوص خودش به بورس وارد شد
سهام بورس کالا با نماد (کالا) ..... حتما بررسی کنید !
به نظر من که خیلی خوبه !!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل