بازدید 17164
پیمانه اقتصادی؛

کاهش ذخایر ارزی بانک مرکزی ترکیه لیر را زمین زد/ دو دلیل گرانی برنج در بازار/ غول‌های خودروسازی در قاره سیاه/ ۴۰۰ میلیون دلار پول ونزوئلا بلوکه شد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون همتی: افزایش خالص ذخایر ارزی بانک مرکزی تحقق خواهد یافت، وزیر صنعت: میزان صادرات به کشور‌های اطراف تا سال ۱۴۰۰ باید دو برابر شود، کویت قیمت نفتش را بالا می‌برد، بهای فلز زرد ثابت ماند، نرخ تورم در دومین اقتصاد بزرگ جهان به ۲.۳ درصد رسید، بورس‌های اروپایی سبزپوش ماندند و شرایط نامطلوب عمومی در بازار «تسه‌ها» را در بر دارد.
کد خبر: ۸۹۱۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 13 April 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون همتی: افزایش خالص ذخایر ارزی بانک مرکزی تحقق خواهد یافت، وزیر صنعت: میزان صادرات به کشور‌های اطراف تا سال ۱۴۰۰ باید دو برابر شود، کویت قیمت نفتش را بالا می‌برد، بهای فلز زرد ثابت ماند، نرخ تورم در دومین اقتصاد بزرگ جهان به ۲.۳ درصد رسید، بورس‌های اروپایی سبزپوش ماندند و شرایط نامطلوب عمومی در بازار «تسه‌ها» را در بر دارد.

کاهش ذخایر ارزی بانک مرکزی ترکیه لیر را زمین زد

روزنامه ترکیه ای اهوال نوشت: به دنبال آمار منتشره از سوی بانک مرکزی ترکیه در مورد روند کاهشی تقریبا دو میلیارد دلاری ذخایر ارزی این کشور، لیر ترکیه در ۲۴ ساعت گذشته به این خبر واکنش نشان داد و هر ۵.۷۴ لیر در مقابل یک دلار معامله شد که حاکی از روند نزولی یک درصدی پول این کشور دارد. لیر از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون تقریبا ۸ درصد از ارزش خود را از دست داده است. همچنین کاهش ذخایر ارزی ترکیه، منجر به روند نزولی مجدد لیر شده است؛ بنابراین، ذخایر خالص ارزی بانک مرکزی ترکیه به ۱۵۷ میلیارد لیر، معادل ۲۷.۹ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد. ذخایر ارزی ترکیه برای دفاع از لیر در زمان تلاطم مالی استفاده می شود که اکنون یکی از ضعیفترین ارزهای موجود در بازارهای نوظهور است. سرمایه گذاران بر این باور هستند که بانک مرکزی و بانک های دولتی ترکیه که تحت نظارت صندوق ثروت ملی هستند اقدام به فروش دلار به لیر می کنند تا ارز ترکیه را غیر رسمی پشتیبانی کنند.

کاهش ذخایر ارزی بانک مرکزی ترکیه لیر را زمین زد/ دو دلیل گرانی برنج در بازار/ غول‌های خودروسازی در قاره سیاه/ ۴۰۰ میلیون دلار پول ونزوئلا بلوکه شد

بعد از آنکه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه خواستار کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی ترکیه شد، اعتماد در بانک مرکزی و دولت در سطح پایینی قرار گرفته و باعث شده تا سیاستگذاران افزایش نرخ بهره را به تعلیق درآورند. دولت اردوغان همچنین یکسری اقدامات خاصی را به منظور کاهش تورم و تشویق به وام دهی بیشتر از سوی بانک ها معرفی کرده است. به نقل از ایبنا، بر پایه این گزارش، از جمله دلایل دیگر کاهش لیر ترکیه به رونمایی از برنامه اقتصادی جدید وزارت دارایی این کشور برای اقتصاد ترکیه است. برخی از کارشناسان اقتصادی بر این باورند این برنامه به اندازه کافی جامع نیست و یکسری کاستی ها دارد.

همتی: افزایش خالص ذخایر ارزی بانک مرکزی تحقق خواهد یافت

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در یک یادداشت اینستاگرامی نوشت: نیاز به برداشت از منایع صندوق توسعه ملی، برای تأمین بخشی از خسارات سیل، اجتناب ناپذیر است. فروش این منابع، موجب عرضه بیشتر ارز در بازار شده و منابع ریالی لازم را تأمین می کند. برای تسهیل این فرآیند، بانک مرکزی نقش ثبات سازی در بازار را ادامه خواهد داد و منابع حاصل را صرف کنترل هدفمند نرخ و تنظیم عرضه و تقاضا خواهد کرد. بانک مرکزی در سال جاری، بر تغییر ترکیب ترازنامه خود (پایه پولی) تأکید دارد. همزمان با کنترل اضافه برداشت بانک ها، افزایش خالص ذخایر ارزی بانک مرکزی به دلیل تعدیل نرخ ها، افزایش فروش ارز توسط صادرکنندگان و ... تحقق خواهد یافت. این شیوه می تواند منابع ریالی لازم جهت کارکرد بهتر اقتصاد و رونق تولید از ناحیه رشد پایه پولی را فراهم آورد. در شرایط حاضر، افزایش نرخ سود، کارکردی جز افزایش هزینه های تولید و فشار بیشتر بر ترازنامه بانک ها را نخواهد داشت. قطعا کمک دولت در ارائه منظم اوراق در بازار و شکل گیری عملیات بازار باز نتایج خوبی را در سال جاری به دنبال خواهد داشت.

وزیر صنعت: میزان صادرات به کشورهای اطراف تا سال 1400 باید دو برابر شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه یکی از رویکردهای مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری بحث صادرات به ویژه تمرکز روی کشورهای همسایه است، گفت: برنامه ریزی های لازم صورت گرفته تا میزان صادرات به کشورهای اطراف تا سال 1400 یعنی دو سال آینده دو برابر شود که صادرات موجود حدود 25 میلیارد دلار بوده و باید تا دو سال آینده 50 میلیارد دلار شود که این ظرفیت بسیار خوبی بوده و نباید از آن غافل شد. رحمانی اظهار داشت: یکی از راه های رونق، تولید و آرام نگه داشتن آن در سال 98 و 99 افزایش صادرات است که بر این اساس، تقاضا در کشورهای همسایه ایجاد و ظرفیت خوبی برای صادرات ایجاد می شود. /خانه ملت

دو دلیل گرانی برنج در بازار

دبیر انجمن برنج ایران، درباره دلایل افزایش قیمت برنج ایرانی گفت: این امر دو دلیل دارد؛ اول اینکه فروشنده برنج خود را با فروشندگان سایر اقلام مقایسه می‌کند و با خود می‌گوید وقتی قیمت سایر اقلام از جمله گوشت و مرغ افزایش چشمگیری یافته، چرا قیمت برنج افزایش نیابد؟ چون قیمت تمام شده این کالا همانی است که در مرداد پارسال بوده است، پس دلیل اول بحث مقایسه است. دلیل دوم نیز این است که به دلیل مباحث مربوط به ارز و تحریم‌ها، واردکنندگان سال گذشته نتوانستند به میزانی که انتظار می‌رفت، برنج وارد کنند، بنابراین چون برنج خارجی خیلی وارد نشد، طبیعتاً قیمت برنج خارجی هم بالا رفت. ولی این موارد دلیل کمبود برنج در داخل نیست، چون ما هیچ کمبودی در داخل نداریم. شایق ادامه داد: برخی از شرایط پیش آمده به دو دلیل سوأاستفاده می‌کنند؛ یک دلیل اینکه چون برنج خارجی کم وارد شده، یکه تازی کرده‌اند و دلیل دیگر هم آن که برخی این پرسش را مطرح می‌کنند که تفاوت ما با فروشندگان سایر کالاها چیست که گران نفروشیم؟ وی میزان تولید برنج را در سال گذشته بر اساس آمار رسمی وزارت جهاد کشاورزی دو میلیون و ٢٥٠ هزار تن اعلام کرد. /مهر

کویت قیمت نفتش را بالا می‌برد

العربیه: یک منبع آگاه گفت که کویت قیمت نفت خام برای فروش به آسیا را در ماه می به میزان 15 سنت در هر بشکه افزایش داده است. قیمت فروش رسمی نفت خام کویت 70 سنت به ازای هر بشکه بالاتر از میانگین قیمت نفت عمان و دبی قرار دارد.

نفت برنت به مرز ۷۲ دلار رسید

بلومبرگ: قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در معاملات روز جمعه بازار جهانی انرژی با 76 سنت افزایش قیمت نسبت به روز قبل 71.59 دلار به فروش رسید. قیمت نفت آمریکا نیز 73 سنت افزایش یافت و 64.41 دلار در هر بشکه تعیین شد.

بهای فلز زرد ثابت ماند

در معاملات روز جمعه بازار جهانی فلزات گرانبها هر اونس طلا 1291.9 دلار دادوستد شد که نسبت به روز قبل تغییری نداشته است. این قیمت در مقایسه با متوسط قیمت یک ماه گذشته این فلز 17 دلار و در مقایسه با یک سال گذشته آن 42.4 دلار پایین‌تر بوده است. قیمت نقره هم 7 سنت افزایش یافت و هر اونس از این فلز 15.01 دلار در بازار به فروش رسید. پلاتین و پالادیوم نیز افزایش قیمت را تجربه کردند و به ترتیب با 8 و یک دلار رشد 900 و 1349 دلار در هر اونس به فروش رسیدند. بر اساس گزارش رویترز، در حالی قیمت طلا دیروز ثابت بود که این فلز در معاملات روز پنجشنبه بیشترین کاهش روزانه قیمت در دو هفته گذشته را تجربه کرد. چرا که انتشار آمارهای اقتصادی از آمریکا ارزش دلار را در بازار بالا برد. طی یک هفته گذشته، قیمت طلا 0.1 درصد افزایش داشته است.

بازار اوراق مسکن؛ شرایط نامطلوب عمومی در بازار «تسه‌ها»

هفته گذشته اوراق تسهیلات مسکن دی 96 «تسه9610» 2 هزار و 213 تومان افت قیمت را تجربه کرد و با رسیدن به بهای 48 هزار و 867 تومان، کف تاریخی قیمت خود را به ثبت رساند. اوضاع برای سایر سررسیدهای وام نیز مساعد نبود و در بیشتر روزهای هفته گذشته، شاهد ریزش دسته‌جمعی قیمت‌ها در بازار «تسه‌ها» بودیم. پس از بهمن سال 92 «تسه‌ها» عموما بالای 50 هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شدند، با این حال در هفته قبل میانگین قیمت سررسیدهای وام به زیر مرز 50 هزار تومان سقوط کرد. بررسی بازار معاملات واحدهای مسکونی، حاکی از انجماد معاملات ملکی در سال جدید به دلیل عقب‌نشینی دو سمت عرضه و تقاضاست. بدبینی عرضه واحدهای مسکونی به گمان تحولات در بازار ارزی و رشد دوباره قیمت‌ها در ماه‌های پیش ‌روی و فاصله گرفتن قیمت‌ها از قدرت خرید متقاضیان از عمده دلایل فریز شدن بازار مسکن هستند.

غول‌های خودروسازی در قاره سیاه

دنیای اقتصاد: سال‌هاست بازار بخش اعظمی از آفریقا را خرید و ‌فروش خودرو‌های کارکرده به‌دلیل بهای پایین‌تر به تسخیر خود درآورده‌اند و این مساله راه را برای ورود خودرو‌سازان مطرح جهانی به قاره سیاه مسدود کرده است. اکنون اما گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت‌هایی نظیر فولکس‌واگن، بی‌ام‌و، تویوتا و نیسان به‌طور مشترک در حال مذاکره با دولت‌ها هستند تا واردات این دست از خودرو‌ها کاهش یابد و خودروسازی محلی نیز شکوفا شود.

به ‌گزارش رویترز، خودروسازان محلی که در کشورهایی ‌مانند کنیا، نیجریه و غنا اقدام به مونتاژ خودرو کنند، می‌توانند از معافیت‌های طولانی‌مدت برخوردار شوند. توماس شفر، رئیس بخش تجاری فولکس‌واگن در آفریقا می‌گوید که پتانسیل بخش زیر صحرای آفریقا می‌تواند سالانه تا ۴ میلیون خودرو در سال افزایش یابد، درحالی‌که اکنون این میزان تنها ۴۲۰ هزار دستگاه در سال است. اما رسیدن به این هدف نیازمند کاهش قیمت خودروهای جدید و کوتاه کردن دست قاچاقچیان و دلالان خواهد بود.

نرخ تورم در دومین اقتصاد بزرگ جهان به ۲.۳ درصد رسید

نرخ تورم چین در بالاترین سطح از ماه اکتبر قرار گرفت. به نقل از تریدینگ اکونومیکس، افزایش قیمت ها در بخش مواد غذایی باعث شد تا نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به ماه مارس در دومین اقتصاد بزرگ جهان با گذشتن از ۲.۳ درصد، بالاترین سطح خود از ماه اکتبر سال قبل را تجربه کرد.

کاهش ذخایر ارزی بانک مرکزی ترکیه لیر را زمین زد/ دو دلیل گرانی برنج در بازار/ غول‌های خودروسازی در قاره سیاه/ ۴۰۰ میلیون دلار پول ونزوئلا بلوکه شد

نرخ تورم چین در ماه قبلی تنها ۱.۵ درصد بود. در ماه مارس نرخ تورم مواد غذایی با رسیدن به ۴.۱ درصد در بالاترین سطح سیزده ماه اخیر خود ایستاد که افزایش ۱۶.۲ درصدی قیمت سبزی و ۷.۷ درصدی میوه های تازه، از جمله علل اصلی آن بوده است. قیمت گوشت خوک نیز در این کشور به دنبال شیوع آنفلوآنزای خوکی بیش از ۵ درصد افزایش داشته است. در این بخش، بیشترین کاهش قیمت مربوط به تخم مرغ با کاهش ۱.۹ درصدی بوده است. از سوی دیگر بدون در نظر گرفتن تورم مواد غذایی، بهای مصرف کننده چین در ماه مارس به ۱.۸ درصد رسیده که بیشترین افزایش قیمت ها مربوط به بخش فرهنگ و آموزش با ۲.۴ درصد و پوشاک با ۲ درصد بوده است. بخش خدمات نیز تورم ۱.۲ درصدی را تجربه کرده است.

۴۰۰ میلیون دلار پول ونزوئلا بلوکه شد

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: اقدام به بلوکه کردن ۴۰۰ میلیون دلار پول ونزوئلا تا زمان به رسمیت شناختن دولت این کشور را ادامه خواهد داد. این صندوق و بانک جهانی اعلام کردند که آماده هستند، به سرعت برای بهبود بحران انسانی در ونزوئلا اقدام کنند، اما در حال حاضر بحران رهبری، مانع حضور این مؤسسات بین‌المللی شده است. کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین‌المللی پول، اعلام کرد: اعضای ما باید تعیین کنند که کدام طرف سیاسی را در ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند تا ما بتوانیم اقدامات خود را انجام دهیم. وی در اجلاس صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن گفت: هم‌اکنون این مسأله از سوی تعداد کمی از اعضای ما در جریان است و بلافاصله پس از به رسمیت شناختن دولت رسمی ما نیز اقدام خواهیم کرد. سخنگوی صندوق بین‌المللی پول نیز در این باره گفت: پاسخگویی صندوق بین‌المللی پول به هر گونه درخواست ونزوئلا برای کمک‌های مالی منوط به موضوع به رسمیت شناختن دولت این کشور است. ما پیرو اعضای خود در این مسأله هستیم و در شرایط کنونی هنوز تکلیف این مسأله روشن نشده است. در ماه ژانویه صندوق بین‌المللی پول پس از آنکه کاراکاس منابع خود را از یک میلیارد دلار به ۴۰۰ میلیون دلار کاهش داد، پول این کشور را بلوکه کرد. /اسپوتنیک

بورس‌های اروپایی سبزپوش ماندند

در معاملات روز جمعه به کمک افزایش محسوس نمادهای هواپیمایی به ویژه شرکت های "ایزی جت" و "لوفت هانزا"، شاخص "استوکس ۶۰۰" که در بردارنده نماد ۶۰۰ شرکت بزرگ اروپایی است، با ۰.۲ درصد افزایش به کار خود پایان داد. اتحادیه اروپا و انگلیس توافق کرده اند، انگلیس به جای امروز، در یک بازه زمانی شش ماه اتحادیه اروپا را ترک کند و این خبر باعث شده است تا بازارهای اروپایی با فراموش کردن موقت گزارش صندوق بین المللی پول از کاهش رشد اقتصادی جهان، در مسیر صعودی قدم بردارند. در معاملات دیروز بورس های اروپایی، شاخص "استوکس ۶۰۰" که در بر دارنده نماد ۶۰۰ شرکت بزرگ اروپایی است، ۰.۳۷ درصد افزایش یافت. در آلمان شاخص "دکس" بورس فرانکفورت ۰.۲۸ درصد افزایش یافت و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس فرانسه دست به پیشروی ۰.۴۷ درصدی زد. با این حال به نظر نمی‌رسد، بورس های اروپایی بتوانند تا مدت زیادی بی اعتنا به تهدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای اعمال تعرفه بر واردات کالاهایی به ارزش ۱۱ میلیارد دلار از اتحادیه اروپا باشند.

کاهش ذخایر ارزی بانک مرکزی ترکیه لیر را زمین زد/ دو دلیل گرانی برنج در بازار/ غول‌های خودروسازی در قاره سیاه/ ۴۰۰ میلیون دلار پول ونزوئلا بلوکه شد

اکنون شاخص "ام اس سی آی" بورس های جهانی که در بر دارنده نمادهای بورسی ۴۷ کشور جهان است، در بالاترین سطح خود در شش ماه اخیر قرار دارد. معامله گران اکنون با امیدواری بسیار بیشتری به نتایج مذاکرات تجاری بین امریکا و چین و نیز چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نگاه می‌کنند. به نقل از ایسنا، تولان نگویان، استراتژیست بازار در گکومرتس بانک" آلمان گفت: به نظر می‌رسد بیش از هر زمان دیگری، بازارها به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با دستیابی به یک توافق امیدوارند. افراد بر روی برگزیت متمرکز شده اند و در کوتاه مدت، معامله گران و سرمایه گذاران بیشتر متکی بر تحلیل های بنیادی هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۴
باز خبر گرانی
اینبار برنججج
هفنه بعد: حبوبات
دوهفته بعد: گوشت و مرغ
سه هفته بعد: رب گوجه
و....

خسته امممم....خستهههههه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
درستش اینه:
خسته ام من خسته ام من مثل مرغ بال و پر شکستهام من
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
درست ترش اینکه لعنت به این زندگی
توافغانستان جنگ زده به دنیامیامدیم وضعمون ازاین بهتربود
روزی شانزده ساعت بایدکارکنیم وزیرخط فلاکت زندگی کنیم
وکارفرماهرروزبه ثروتش اضافه میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
نتایج پایین اومدن ارزش پول ملی و فقیر شدن کشور همین هست. کسی هم دلش به حال مردم نسوخته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
در دوره قبل ها بعضی ها نمی دانستند حتما باید گوشت بخورند خوب شد اطلاعات عمومی بالا رفت.
بنده برای نشاکاری زمین زراعی خود سال گذشته برای هرسبد پرورش و نشاکاری کامل 5000 تومان پرداخت کردم و امسال در قرارداد جدید 9000 یعنی 80 درصد افزایش قیمت .بنابر این افزایش قیمت برنج چیز بی ربطی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
به شرطی که ۸۰ درصد گرون بشه نه ۳۰۰ درصد پول تو جیب واسطه ها میره کاری با مردم کردن که ملت حسرت یک هفته قبلشون رو میخورن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
شما باید هزینه های تولید را حساب کنی و با یک سود معقول بفروشی اما الان وقتی میبینند واردات کم شده و مردم نیاز دارند تا هر جا که بتونن یکه تازی میکنند
چی شد ؟؟؟؟؟؟؟
خیلی از پول ترکیه تعریف میکردید !!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
بهترین برنج شمال پایان سال 97 در گیلان قیمتش 14000 تموان بوده و الان شده 20000 .قیمت بیش از این دیگه دلال بازی هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
به نظرم در هر مطلبی باید انصاف را رعایت کرد ولو در خصوص حتی دشمنمان باشد، مطمئنا کاهش یک درصدی پول هر کشوری، اسمش زمنگیر شدن نیست چرا که ممکن است فردایش حتی بیش از یک درصد رشد کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
ناشناس ۹:۳۳
ارزش دلار در برابر لیر در ترکیه در سال ۲۰۱۶ کمتر از ۲/۵ بوده
درخصوص ارزش لیر نوشته شده لیر زمین خورد (با 1 درصد کاهش در روز) و 8 درصد در یکسال
سوال برام پیش اومد که کاهش ارزش ریال رو که گاها تا 8 درصد در روز بوده اسمش چیه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
لیز خوردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
به فنا رفتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
از این حرفها نزن.
این چه حرفیه ارزش پول ما کم نشده فقط دلار بی‌ثبات و گرون شده.
گنجیشک لالا... خوابیده حالا دولت لالا
خسته شدیم از این تحریم های بی اثر و مسئولین بی خیال
به گرانیهاونخوردن عادت کردیم
بچه هامون سوتغذیه گرفتن اشکال نداره...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
ربنای شجریان گوش کن. غذای روح مهم تر از غذای جسمه.
اینهاهمه از مدیریت و توانمندی دولت است !!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
دولت نتونسته کاری کنه بقیه چرا کاری نمیکنن
آقاي وزير صنعت ، صادرات به كشورهاي همسايه چيز بدي نيست ولي بايد توجه داشت كه چه اقلامي و به چه بهايي؟ صادرات قوت لايموت مردم و دريافت ارز هنر نيست بلكه موجب نارضايتي مردم و گراني روز افزون كالاهاي مورد نياز مردم مي گردد . در اين مملكت كم قاچاق غير قانوني صورت ميگيرد كه شما هم از مسير قانوني مي خواهيد اقدام به صادرات پياز و سيب زميني و گوجه فرنگي و ...... نماييد . گمركات را براي صادر نمودن پياز باز گذاشتيد و پس از سه هفته صادراتش را ممنوع كرديد !! يعني زمانيكه انبارها خالي از پياز شد . نمي توانستيد همان هفته اول صادراتش را ممنوع كنيد يا نخواستيد ؟ سيل باعث از بين رفتن توليدات كشاورزي زيادي شده كه صادرات اين توليدات درسال جاري ، مي تواند بحرانهاي ملي ايجاد كند . عقل سليم حكم مي كند كه از همين حالا تا زمانيكه برداشت محصولات كشاورزي و باغي به حد كفاف مردم نرسيده ، صادرات آنان را ممنوع كنيد . محصولات صنعتي ، خدمات فني مهندسي و امثالهم را هر چه خواستيد ، صادر كنيد ولي به سفره خالي مردم رحم كنيد .
لیر ترکیه در مقابل دلار 8% ارزون شده و زمین زده شده است ولی همچنان در مقابل پول رایج ما بالاتر میره.
بفرمایید که اگر ارزش لیر با این 8% افت بر زمینه اونوقت ارزش ریال مون کجاست؟
میگم ما اقتصاد چندم جهانیم که در کمتر از یکسال 300 درصد تورم داشتیم.
همه خسته اند از بی تدبیری مسئولین.
غرب که اقتصاد ترکیه رو باد کرده بود، حالا باد این اقتصاد رو میگیره، تنها اقتصادی که وابسته به تکنولوژی خود جوش داخلی و در مرز علم جهانی باشه میتونه خودش رو حفظ کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
این کشور بدهکار است به بانک جهانی
استفاده از برنج در غذا را محدود و از خرید اضافه ان خودداری کنیم خودبخود قیمت برنج پایین می آید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
دلت خوشه ها. کمتر بخریم تا ارزان بشه؟ یک شب بشین چند جمله الفبای علم اقتصاد بخوان. مثل این میمونه که بگی کمتر مریض بشیم تا دارو ارزان بشه یا کمتر کفش به پا کنید تا کفش ارزان بشه. نان و گوشت و مرغ و برنج و پیاز و اینها کالای پایه هستند. کالای پایه شبیه اکسیژن هوا و دارو و کفش است.
قیمت فلز زرد در مقایسه با متوسط قیمت یک ماه گذشته این فلز 17 دلار و در مقایسه با یک سال گذشته آن 42.4 دلار پایین‌تر بوده است اما مافیای فلز زرد در ایران هر روز قیمت را بالا و بالا می برد و اقتصاد مملکت را به ویرانی تبدیل می کند
میشه بگید چرا ارزش پول ترکیه سقوط میکنه نه موشک داره نه هسته ای با اسرائیل امریکا هم جیک تو جیک هست چقد مردم ساده هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
چون ترکیه نفت و گاز برای صادرات ندارد! از معادن مس و طلا هم خبری نیست. و بیش از 4 میلیون آواره جنگی را پناه داده. همچنین با اسراییل و امریکا هم روابط پرتنشی دارد و به سمت روسیه و ایران متمایل شده! ودلایل دیگری که در حوصله شما نمی گنجد
ترکیه عصای جادویی ما را یک ماه قرض بگیرد ناگهان ارزش لیرش ۵۰ درصد تقویت میشود.
الیته تجارت عادی اش را باید تعطیل کند و سرعت شبکه بانکی اش را هم در حد ۱ کیلومتر در ساعت و کارت خوانهاش را هم تعطیل و ثبت سفارشاتش را هم ....
اونوقت ما كه ذخاير ارزي مان با لاست چرا پولمان اينقدر بي ارزش است . چه توجيهي داريد كه علت افت لير كمي ذخايره و مال ما زيادي آن .
یه عده خیلی منت ترکیه رو سر ملت میذاشتن.
امریکایی ها از اینکه اقتصاد جهان را وابسته خود کرده اند دارند سواستفاده می کنند.
چرا چین جلوی انها نمی ایستد؟
محبوبیت ترامپ بین خودشان افزایش پیدا کرده و این یعنی ادامه حماقتهای امریکایی علیه جهان.
چین هم میترسد با ترامپ درگیر شود.
اقتصاد جهان را از بین میبرد ترامپ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
چین بعد از اینکه ذخایر طلای خود را دوبرابر کرد وارد میدان خواهد شد!
یدفعه یادم افتاد ارزش ریال در هشت سال گذشته چهارده برابر کمتر شده!!! عجب تصادفی! پس اگه لیر زمین خورده حکم ریال چیه؟
دیگه بی معنی شده که از دلیل گرانی این جنس و اون جنس حرف بزنند. همش یک دلیل داره و اون هم بی نظمی و بی تدبیری مسئولانه.مملکتی که آمار واردات و صادرات مشخص نباشه بابد هم هر از گاهی قحطی یک چیزی پیش بیاد و قیمتش بالا بره. مملکتی که سطح زیر کشت محصولات کشاورزیش رو نمیدونند و هیچ آمار درستی ندارند باید هم یک روز بحران گوجه و یک روز پیاز و یک روز سیب زمینی داشته باشه. برنج هم مثل اونها.
چرا یارانه بازنشسته فرهنگی را قطع کرده اید ؟ این بی عدالتی است که ثروتمندان یارانه بگیرند ولی بازنشسته فرهنگی با حقوق زیر سه میلیون را قطع کنید ...
آمریکا اینقدر ضعیف است که نمی تواند ارزش پولش را در برابر ریال حفظ کند و هی آنرا بالا می برد!
حالا که برنج بدست دلالان افتاده ( هر کیلو برنج مرغوب ایرانی بین 15 تا 22 هزار تومان یعنی 100 الی 200 درصد افزایش ) و معیشت مردم به کلی در حال نابودی است آقایان مسئول دولتی حداقل تعرفه واردات برنج مرغوب پاکستانی را صفر اعلام کنند تا با واردات برنج با ارز 4200 تومانی و بصورت سهمیه بندی وازطریق تعاونی های کارگری و کارمندی توزیع گسترده صورت پذیرد تا مردم طعم شیرین عدالت و تدبیر و امید را مقداری بچشند . انشاالله .
چرا مسوولین در مقابل کاهش ارزش پول ملی و گسترش فقر منفعل هستند؟ باید از نظر کارشناسان خارجی بهره گرفت زیرا توصیه کارشناسان داخلی تاکنون مارا به جایی نرسانده است.
قبلا وقتی سود جوها گران می کردند ، با عدم اقبال مردم یا کمی واردات بیشتر کوتاه می آمدند
اما الان با توجه به قیمت ارز و به صرفه بودن صادرات و تشویق بی حد و مرز و بی حساب و کتاب به صادرات
وقتی قیمت بالا می ره ، مردم اگه نخرند و دولت هرچی هم وارد کنه ، طرف می ره محصولشو صادر می کنه
مسئول و دولتی ها و قتی خودشون درد فقر رو نمی چشن نمی دونن گوشت و برنج گران یعنی چه ؟ برق و گاز گران یعنی چه؟
....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر