بازدید 3729
۱
اقتصاد در گذر زمان

از تاجگذاری احمدشاه تا تکرار سریال قطع یارانه‌ها

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و چهارمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۸۹۱۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ 13 April 2019
به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه‌ای است تمام نما از رویداد‌های اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه‌های تاریخی بسیاری از واقعیت‌های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و چهارمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

۲۴ فروردین ۱۳۰۲، احمدشاه با رسیدن به سن قانونی در تهران تاجگذاری کرد.

۲۴ فروردین ۱۳۳۸، قانون اجازه تاسیس شرکت واحد هواپیمایی ایران و شرکت هواپیمایی فارس تصویب شد.

۲۴ فروردین ۱۳۴۲، بهنیا، وزیر دارایی بهای قند و شکر را هر کیلو چهار ریال افزایش داد و قیمت هر کیلو قند و شکر ۲۵ و ۲۷ ریال شد. همچنین در این روز، عوارض دروازه‌ای لغو شد.

۲۴ فروردین ۱۳۴۳، کنفرانس اتاق بازرگانی بین المللی آسیا و خاور دور و همچنین سمینار بانکداران آسیایی با شرکت ۳۰ کشور در تهران آغاز به کار کرد.

۲۴ فروردین ۱۳۴۶، دولت ایران برای تاسیس کارخانه کود شیمیایی از بانک صادرات و واردات آمریکا درخواست شصت میلیون دلار وام کرد.

۲۴ فروردین ۱۳۹۰، اتحادیه اروپا با هدف کاهش اعتماد به نفس فزاینده منطقه‌ای ایران ۳۲ مقام ایرانی را تحریم کرد.
۲۴ فروردین ۱۳۹۱، پورمحمدی رییس سازمان بازرسی کل کشور برداشت‌های دولت از حساب بانک‌ها را «خلاف مقررات» دانست.

۲۴ فروردین ۱۳۹۳، با درخواست جمهوری اسلامی ایران، گروه ۲۴ از بانک جهانی خواست روابط خود را با کشور‌های عضو برپایه ملاحظات غیرسیاسی برقرار کند.
 
۲۴ فروردین ۱۳۹۵، نمایندگان مجلس با پیشنهاد کمیسیون تلفیق برای حذف سه دهک بالای جامعه که شامل ۶ گروه در‌آمدی هستند، موافقت کردند.

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
این قضیه حذف یارانه های دهک های بالا مثل جوک است سه سال پیش یارانه ما رو از روی خود اظهاری و به بهانه درآمد ماهیانه بالای دو میلیون تومان قطع کردند حالا میگن کسانی که زیر سه میلیون درآمد دارند زیر خط فقرند و نیاز به بسته های حمایتی دارند برو اول تکلیف اون چهار میلیون نفر یارانه هایی رو که بدون دلیل قطع کردید و وعده وصل مجدد اونها رو با پیامک تو ایام انتخابات ریاست جمهوری دادید رو روشن کنید.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی