بازدید 6417
۹

اخطار به کسبه: کارتخوان‌های غیرفعال جمع می‌شوند

کد خبر: ۸۹۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲ 11 April 2019

دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای استان خراسان رضوی گفت: تعداد تراکنشهای متقاضیان دستگاههای کارتخوان (pos) طی هر ماه باید قابل قبول باشد در غیر این صورت کارتخوانهایی که حداقلی از تراکنش ماهانه را نداشته باشند جمع آوری می شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، حسن مونسان روز پنج شنبه افزود: به طور مثال استفاده از دستگاههای کارتخوان بانک ملی باید شامل ماهانه 25 تراکنش و در مجموع به مبلغ 250 میلیون ریال باشد و یا 40 تراکنش بدون محاسبه گردش حساب را طی این مدت در برگیرد.

رئیس کل بانک ملی استان خراسان رضوی با اعلام اینکه تعداد کمی از کارتخوان ها مشمول جمع آوری می شوند، اظهار داشت: سال گذشته کمتر از 500 دستگاه کارتخوان متعلق به شبکه بانک ملی در استان خراسان رضوی به علت دارا نبودن این شرایط جمع آوری شد.
وی اضافه کرد: دستگاههای کارتخوان از خارج کشور وارد می شوند و با توجه به شرایط تحریم هم اکنون تهیه آنها به سختی و با محدودیتهایی همراه است.

مونسان با اعلام اینکه در حال حاضر 370 هزار دستگاه کارتخوان در مراکز مختلف اقتصادی، آموزشی، خدماتی و صنفی این استان دایر است، اظهار داشت: این تعداد دستگاههای کارتخوان یا پایانه های فروشگاهی متعلق به تمامی بانکهای دولتی و خصوصی فعال در خراسان رضوی است که به صورت رایگان برای متقاضیان و مشتریان نصب می شود.

وی با بیان این که بیشتر دستگاههای کارتخوان در شبکه بانکی استان متعلق به بانکهای ملی، صادرات و ملت است اضافه کرد: 60 هزار دستگاه از دستگاههای کارتخوان در خراسان رضوی از آن بانک ملی است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای استان خراسان رضوی گفت: شفاف سازی مالی حسابها، پیشگیری از پولشویی، توسعه بانکداری الکترونیک، جلوگیری از حمل ونقل وجوه و کاهش هزینه های سنگین چاپ اسکناس از جمله مزایای دستگاههای کارتخوان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۹
تقصیرپزشکان است که بادرآمدحداقل ماهی بیست تاسی میلیارد تومان از این کارت خوانها استفاده نمیکننداینجانب پزشک عمومی میشناسم روزی فقط یکساعت ونیم مطب میرود وماهی بیست وپنج میلیاردتومان درآمدداردولی کارت خوان ندارد تازه بعدازوقت مطب مسافرکشی میکند وانهم ماهی ده میلیارد درمیآوردوکارت خوان ندارد یعنی این پزشک بیش ازروزی یک میلیارد تومان درآمدداردولی کارت خوان ندارد درحالیکه بقالی سرکوچه ما که فوق فوقش ماهی صدهزارتومان کاسب است کارتخوان دارد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
یعنی روزی 833 میلیون تومان درامدشه !! فکر می کنم یکمی زیاد از حد اغراق کردین
بعد حالا مطب به کنار چطوری میشه با مسافرکشی
ماهی ده میلیارد درآورد یعنی روزی 33 میلیون تومان ما که از صبح با ماشین در حال مسافرکشی با اسنپ و دربست هستیم بیشتر از 200 تومان نمی گیریم
دلسوز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
خب برادر من این همه حرف بدون منطق برای چی میزنی؟ مگه نخ.ندی دیرور یکی از مسئولین محترم می گفت چند هزار پزشک بخاطر نداشتن در آمد رفتن تغییر شغل دادند؟ بعد شما می ایی این حرفها را می زنی؟ بدون مدرک و سند؟!درضمن آن آقایانی که می گویند کارتخوان ها را جمع می کنند دارند کاملا برخلاف قانون عمل می کنند ، مگر مجلس تصویب نکرد که پزشکان باید حتما کارتخوان داشته باشند ، خب در این صورت پزشکی که کارتخوانش را جمع کنند از کجا حساب درآمدش را داشته باشند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
برو قرصاتو بخور بنده خدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
اوضاع رياضي‌ات خيلي خرابه
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
میلیارد؟؟؟؟!!!!
مثل اینکه بانکها مساله را نگرفتند. کاسبی نیست تا کارتخوان ها کار بکنند. حالا هی بگید کارت بکشید با کدام مشتری امثال درامد دارایی و مالیات هم به یک پنجم پارسال هم نمی رسد به خاطر رکودی که شروع شده
این یعنی رسما مقدمه ای برای باج گیری از کسبه در خراسان رضوی بر مبنای حداقل فروش ۲۵۰ میلیون ریالی در ماه به صورت علی الراس !
شما اقتصاد را درست کن بعد . من مغازه ام کارت خوان داشت مامور بانک گفت باید در هفته 80 تراکنش داشته باشی والا جمع میکنیم همانجا جمع کردم وبهش دادم وگفتم بسلامت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار