بازدید 9424
پیمانه اقتصادی؛

بورس سبزپوش بر مدار صعود؛ دلار و سکه بر مدار کاهش/ هند: برنامه‌ای برای قطع خرید نفت از ایران به طور کامل نداریم/ پژوی 285 میلیونی در بازار خودروهای داخلی/ نفت سنگین ایران گران‌تر شد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون افت سهام آسیایی تا مرز رکورد ۸ ماهه، سهامداران از بوئینگ شکایت کردند، چراغ قرمز در بازار «تسه‌ها»، ثبات قیمت جهانی طلا در نزدیکی بالاترین رقم ۲ هفته گذشته، مقاومت طلای سیاه در برابر کاهش قیمت، مجموع ذخایر بانک مرکزی روسیه به رکورد ۴۸۷.۸ میلیارد دلار رسید، قیمت تخم‌مرغ به ۵۸۰۰ تومان کاهش یافت و عرضه بیش از ۴۲۰ میلیون یورو در سامانه نیما را در بر دارد.
کد خبر: ۸۹۰۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 11 April 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افت سهام آسیایی تا مرز رکورد ۸ ماهه، سهامداران از بوئینگ شکایت کردند، چراغ قرمز در بازار «تسه‌ها»، ثبات قیمت جهانی طلا در نزدیکی بالاترین رقم ۲ هفته گذشته، مقاومت طلای سیاه در برابر کاهش قیمت، مجموع ذخایر بانک مرکزی روسیه به رکورد ۴۸۷.۸ میلیارد دلار رسید، قیمت تخم‌مرغ به ۵۸۰۰ تومان کاهش یافت و عرضه بیش از ۴۲۰ میلیون یورو در سامانه نیما را در بر دارد.

جهش ۸۶۹۶ واحدی نماگر بورس تهران پس از تعطیلات نوروزی

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه، با افزایش ۳۵۵۳ واحدی معادل ۱.۸۷ درصد به رقم ۱۹۳ هزار و ۹۷۸ واحد رسید. با این جهش، نماگر کل بورس در این هفته، در مجموع ۸۶۹۶ واحد تقویت شده است. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۰۲۴ واحدی به رقم ۵۵ هزار و ۹۴۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۹۹۶ واحدی، عدد ۳۸ هزار و ۱۷۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۶۹۵ واحدی به رقم ۲۶ هزار و ۶۴۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۸۹۳ واحد افزایش را رقم زد و به سطح ۲۱۹ هزار و ۲۴۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۷۴۵ واحد افزایش به رقم ۱۴۴ هزار و ۵۶۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۴۷۴ واحد افزایش همراه بود و عدد ۳۷۸ هزار و ۳۹۹ واحد را به نمایش گذاشت. نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۵۹۱ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۳۴۲ واحد، افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

شاخص بورس

افت سهام آسیایی تا مرز رکورد ۸ ماهه

روز چهارشنبه پس از کاهش چشم‌انداز رشد اقتصادی جهان توسط صندوق بین‌المللی پول و با بالا گرفتن تنش‌های تجاری بین آمریکا و اروپا، سهام آسیایی از بالاترین سطح ۸ ماهه خود افت کرد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، یک روز پس از ثبت بالاترین سطح ۸ ماهه خود، ۰.۱ درصد افت کرد، در حالی که نیکی ژاپن ۰.۶۲ درصد پایین آمد. در بازارهای چین، شاخص کامپوزیت شانگهای ۰.۵۳ درصد از ارزش خود را از دست داد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ هم ۰.۶۰ درصد افت کرد. کوسپی کره‌جنوبی هم ۰.۲۲ درصد افت کرد، اما ای‌اس‌اکس استرالیا خلاف روند بازارهای منطقه حرکت کرد و توانست ۰.۱۰ رشد کند.

سهامداران از بوئینگ شکایت کردند

شرکت هواپیمایی بوئینگ آمریکا با یک مشکل قضایی جدید روبرو شده است چرا که سهامداران این شرکت به دلیل گمراه کردن آنها توسط شرکت درباره نقایص ایمنی بوئینگ‌های 737 مکس پیش از دو مورد سقوط آنها از بوئینگ به دادگاه شکایت کردند. این شکایت در دادگاه فدرال شیکاکو مطرح شده و این افراد به دنبال دریافت غرامت به دلیل نقض قوانین سهام و فریب‌کاری هستند. پس از دو بار سقوط هواپیماهای بوئینگ 737 مکس که دومین مورد آن یک ماه پیش اتفاق افتاد ارزش سهام بوئینگ تنها در دو هفته 34 میلیارد  دلار کاهش یافت. نام دنیس مولنبرگ مدیر اجرایی و گریگوری اسمیت مدیر مالی شرکت بوئینگ به عنوان متهمان پرونده از سوی سهامداران مطرح شده است. بر اساس این شکایت شرکت بوئینگ سوددهی و بازدهی این شرکت را نسبت به صداقت و امنیت هواپیماها در اولویت قرار داده است و با هدف رقابت با شرکت ایرباس به سرعت به سمت تولید 737 مکس رفته است و تجهیزات اضافی برای جلوگیری از وقوع دو سانحه اخیر به این هواپیماها اضافه نکردند. یکی از سهامداران اعلام کرده است که در ماه مارس 300 سهم بوئینگ را خریداری کرده و آنها را طی دو هفته گذشته با ضرر فروخته است. بر اساس شکایت مطرح شده سهامدارانی که از 8 ژانویه تا 21 مارس سهام بوئینگ را خریده یا فروخته‌اند به دنبال دریافت غرامت هستند.

نفت سنگین ایران گران‌تر شد

طبق جدیدترین گزارش ماهانه اوپک، قیمت نفت سنگین ایران در مارس ۶۴.۱۷ دلار در هر بشکه بود که ۲ دلار و ۷۸ سنت یا ۴.۵ درصد در مقایسه با ۶۱.۳۹ دلار در فوریه افزایش نشان داد. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون ۶۰.۵۳ دلار در مقایسه با ۶۳.۴۸ دلار در سال ۲۰۱۸ بوده است. ارزش سبد نفتی اوپک در مارس برای سومین ماه متوالی رشد کرد و با ۴ درصد یا ۲.۵۴ دلار افزایش، به ۶۶.۳۷ دلار در هر بشکه رسید. این افزایش ناشی از تحکیم عوامل بنیادین بازار و بهبود اعتماد بازار بود که از پایبندی کشورهای اوپک و غیراوپک به کاهش تولید و احیای ثبات بازار پشتیبانی شد. این تولیدکنندگان نرخ پایبندی خود به توافق کاهش تولید را در فوریه سال ۲۰۱۹ به حدود ۹۰ درصد در مقایسه با ۸۳ درصد در ماه ژانویه رساندند. طی ماه گذشته قیمت‌های نفت از تقاضای بالا برای خرید فیزیکی نفت به خصوص از سوی منطقه آسیا اقیانوسیه و محدودیت تأمین نفت به دلیل تنش‌های ژئوپلیتیکی و تداوم کاهش تولید کشورهای اوپک و غیراوپک تقویت شدند.

بازار اوراق مسکن؛ چراغ قرمز در بازار «تسه‌ها»

اوراق تسهیلات مسکن دی 96 «تسه9610» طی معاملات روز گذشته و در چهارمین افت متوالی 6/ 1 درصد کاهش قیمت را تجربه کرد و به قیمت 48 هزار و 867 واحد به فروش رفت. اوضاع سایر سررسیدهای وام نیز مطلوب نبود و اکثریت آنها (به غیر از 6 مورد) به کاهش قیمت پرداختند و میانگین قیمتی آنها برای نخستین بار به زیر مرز روانی مهم 50 هزار تومان سقوط کرد. بررسی بازار معاملات مسکن در روزهای کاری سال جدید بیانگر این موضوع است که کف قیمت‌های پیشنهادی برای واحدهای مسکونی  هرچه بیشتر از سقف قدرت خرید متقاضیان فاصله گرفته و حجم معاملات مسکن بسیار محدود شده است. پیش از این و با اوج‌گیری قیمت آپارتمان از قدرت خرید سررسیدهای وام کاسته شده بود، با این حال محدود شدن تعداد خانه‌های به فروش رفته می‌تواند رکود بازار «تسه‌ها» را بیش از پیش تعمیق دهد.

ثبات قیمت جهانی طلا در نزدیکی بالاترین رقم 2 هفته گذشته

پس از اینکه صندوق بین‌المللی پول، چشم‌انداز رشد جهانی را در آستانه انتظار نتایج نشست بانک مرکزی آمریکا کاهش داد، ارزش بازارهای اوراق قرضه افت کرد و قیمت طلا در نزدیکی بالاترین رقم در دو هفته گذشته باقی ماند. هر اونس طلا 1302.71 دلار فروخته شد که در روز قبل به 1306.09 دلار در هر اونس رسیده بود که بالاترین رقم از 28 مارس به شمار می‌رفت. راس استراچان، تحلیلگر کپیتال ایکانومیست گفت: «به نظر می‌رسد طلا در لحظه گیر کرده است...بخشی از این موضوع بیشتر به علت تحولاتی است که برای بازار چندان شگفت‌انگیز نیست.» وی افزود: کاهش رشد انجام شده از سوی صندوق نیز تاحدی زیادی قابل پیش‌بینی بود. وی ادامه داد: همچنین قیمت طلا به علت خرید این فلز گران‌بها از سوی بانک‌های مرکزی تقویت شده است.

بازار سکه به روند کاهشی ادامه داد

به گفته محمد کشتی آرای، دیروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به صبح، به رقم ۴,۸۷۰,۰۰۰ تومان رسید. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز ۴,۷۱۰,۰۰۰ تومان بود که نسبت به روز قبل، ۹۰ هزار تومان ارزان‌تر شد. هر نیم سکه بهار آزادی نیز ۲,۷۵۰,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شد که نسبت به روز قبل، ۷۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. همچنین هر ربع سکه بهار آزادی، ۱,۷۷۰,۰۰۰ تومان بود که ۵۰ هزار تومان نسبت به روز سه شنبه، کاهش قیمت داشت. هر سکه یک گرمی نیز ۹۴۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به رقم ۴۴۷,۸۰۰ تومان رسید. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، ۱،۹۳۰،۰۰۰ تومان بود که نسبت به روز قبل، ۳۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. به گفته کشی آرای، حباب سکه در پایان معاملات دیروز، به ۴۵۰ هزار تومان رسید.

دلار در کانال ۱۳ هزار تومان قیمت خورد

در معاملات روز چهارشنبه شاهد کاهش پلکانی نرخ ارز در صرافی‌های مجاز و بانکی بودیم. روندی که باعث عقب نشینی دلالان و نوسان گیران ارزی از کانال ۱۴ هزار تومانی شد. بر اساس این گزارش، نرخ خرید دلار آمریکا در صرافی‌های مجاز و بانکی، ۱۳۶۵۰ تومان و قیمت فروش دلار آمریکا به متقاضی دریافت دلار، ۱۳۷۵۰ تومان بود که نسبت به نرخ پایانی روز قبل، ۴۳۰ تومان کاهش داشت. هرچند در شروع معاملات، بهای فروش دلار آمریکا در این صرافی ها، از ۱۴۰۵۰ تومان آغاز شد و در ادامه به قیمت‌های ۱۴۰۰۰ و ۱۳۹۰۰ تومان رسید. همچنین هر اسکناس یورو به نرخ ۱۵۴۵۰ تومان خریداری شد و به قیمت ۱۵۵۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. این نرخ نسبت به روز قبل، ۱۳۰ تومان ارزان‌تر بود.

مقاومت طلای سیاه در برابر کاهش قیمت

قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر توافق کاهش تولید اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا تغییر چندانی نداشت، اما انتظارات برای کندی رشد اقتصادی و افت مصرف سوخت، قیمت‌ها را با فشارهای کاهشی روبه‌رو کرد. بهای معاملات آتی نفت برنت با دو سنت کاهش نسبت به قیمت نهایی روز سه‌شنبه، به ۷۰.۵۹ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۹ سنت افزایش نسبت به روز گذشته، به ۶۴.۰۹ دلار در هر بشکه رسید. هر دو قیمت پایه روز سه‌شنبه به بالاترین حد در پنج ماه گذشته صعود کرده بودند، اما تحت تأثیر نگرانی‌ها نسبت به دورنمای اقتصاد جهانی، عقب نشستند.

هند: برنامه‌ای برای قطع خرید نفت از ایران به طور کامل نداریم

«بالا وارما» سفیر هند در روسیه گفت: هند واردات نفت از ایران را کاهش داده است؛ اما قصد کنار گذاشتن خرید نفت از ایران را به طور کامل ندارد. این دیپلمات هندی در حاشیه مجمع بین المللی قطب شمال در جمع خبرنگاران گفت: دهلی نو به خرید نفت از ایران ادامه می دهد؛ ما در حجم پایین تر این کار را انجام خواهد داد. همچنین در اواسط ماه گذشته میلادی وزیر نفت هند در مصاحبه ای با اسپوتنیک گفته بود که هند مذاکراتی با ایالات متحده برای تمدید معافیت خرید نفت از ایران داشته است. آمریکا معافیت واردات نفت ایران را به هند اعطاء کرده و دهلی نو به دنبال تمدید آن تا ماه می است. بر پایه این گزارش، ایالات متحده تحریم های ایران را در سال گذشته میلادی بعداز خروج از برجام باز گرداند. /اسپوتنیک

مجموع ذخایر بانک مرکزی روسیه به رکورد ۴۸۷.۸ میلیارد دلار رسید

بانک مرکزی روسیه درتازه ترین گزارش خود اعلام کرد موجودی طلا و ذخایر ارزی روسیه به ۴۸۷.۸ میلیارد دلار رسید که رکورد بالاترین رقم در ۵ سال اخیر را که در یکم آوریل با ثبت رقم ۴۸۶ میلیارد دلار بدست آمده بود را شکست. این افزایش ذخایر به دلیل روند فزآینده بانک مرکزی روسیه برای خرید طلا در دو ماه نخست سال جاری میلادی بر می‌گردد که مجموع ذخایر طلای روسیه را به تقریبا ۲ هزار و ۱۵۰ تُن رساند. در حال حاضر طلا نزدیک به ۲۰ درصد از مجموع ذخایر بانک مرکزی روسیه را تشکیل می دهد و در اواسط سال ۲۰۱۷ میلادی سهم دلار در ذخایر ارزی بانک مرکزی روسیه به ۴۶ درصد و در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۲۲ درصد تنزل پیدا کرد. همچنین سال گذشته میلادی، روسیه عنوان پنجمین دارنده بزرگ ذخایر طلای جهان را از چین ربود و از آن خود کرد. بر پایه این گزارش، «الویرا نابیولینا» رییس بانک مرکزی روسیه گفت: بانک مرکزی با توجه به در نظر گرفتن تمام ریسک ها از قبیل مالی، اقتصادی و ژئوپولتیکی سیاست تنوع بخشیدن به سرمایه گذاری در ارزهای بین المللی را دنبال می‌کند.

تولید نفت آمریکا به 12 میلیون 390 هزار بشکه در روز رسید

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدید ترین گزارش خود اعلام کرد تولید نفت آمریکا به میزان یک میلیون 430 هزار بشکه افزایش یافت و به میزان 12 میلیون 390 هزار بشکه در روز رسید. این اداره همچنین اعلام کرده است در سال 2020 تولید نفت این کشور به میزان 13 میلیون 100 هزار بشکه در روز نیز خواهد رسید و در سال 2020 در همین سطح 13 میلیون بشکه در روز خواهد ماند. این مرکز مطالعاتی همچنین مدعی شده است تقاضا برای نفت آمریکا به میزان 360 هزار بشکه در روز در سال 2019 رشد پیدا خواهد کرد و در سال 2020 نیز به میزان 250 هزار بشکه دیگر به آن افزوده خواهد شد.

عرضه بیش از 420 میلیون یورو در سامانه نیما

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: تا بیستم فروردین ماه بیش از 420 میلیون یورو در سامانه نیما عرضه و خریداری شد. به گزارش تارنمای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نرخ متوسط یورو عرضه و خریداری شده در سامانه نیما 10 هزار و 800 تومان بود. هدف از تبادل ارز در سامانه نیما، تامین کالاهای وارداتی مورد نیاز کشور است. بیش از 50 درصد عرضه ارز در این مدت برای تامین نیازهای ارزی بخش صنعت کشور اختصاص یافت.

پژوی 285 میلیونی در بازار خودروهای داخلی

بورس سبزپوش بر مدار صعود؛ دلار و سکه بر مدار کاهش/ هند: برنامه‌ای برای قطع خرید نفت از ایران به طور کامل نداریم/ پژوی 285 میلیونی در بازار خودروهای داخلی/ نفت سنگین ایران گران‌تر شد

واردات آناناس به ۷ هزار تن رسید/ صرف بیش از ۶ میلیون دلار برای واردات

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی ۱۱ ماهه سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۷ هزار و ۴۰۱ تن آناناس تازه یا خشک کرده از ۵ کشور جهان وارد شده است. به نقل از میزان؛ بر اساس آمار گمرک، واردات ۷ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۶۵۹ کیلوگرم آناناس باعث خروج ۶ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۵۱۹ دلار یا به عبارتی ۲۸۵ میلیارد و ۲۰۹ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۶۹۶ ریال شده است. طبق آمار به ثبت رسیده واردات از کشور‌های مالزی، فیلیپین، هنگ کنگ، ویتنام و تایلند گزارش شده است.

قیمت تخم‌مرغ به ۵۸۰۰ تومان کاهش یافت

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران با اشاره به کاهش قیمت تخم مرغ در بازار اظهار داشت: در حال حاضر میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری به ۵,۸۰۰ تومان رسیده در حالی که قیمت تمام شده تولید این محصول ۷,۸۰۰ تومان است، بنابراین هر کیلوگرم تخم مرغ ۲ هزار تومان زیر قیمت تمام شده، عرضه می‌شود. وی افزود: توزیع نهاده‌های دامی که قرار بود از سوی شرکت پشتیبانی امور دام و سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها مدیریت شود، هنوز انجام نشده و با وجود آنکه به میزان کافی نهاده در کشور وجود دارد، قیمت‌ها به شدت افزایش یافته است. دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار کشور اضافه کرد: اکثر مرغداران برای تأمین نهاده‌های مورد نیاز خود، با مشکل مواجه هستند و مجبورند نهاده‌های مورد نیازشان را از بازار آزاد تأمین کنند؛ ضمن اینکه در بازار آزاد نهاده به میزان زیاد وجود دارد که این نشان می‌دهد مشکل در توزیع این نهاده‌ها است. طلاکش قیمت هر کیلوگرم سویا را در بازار آزاد حدود ۵,۰۰۰ تومان و قیمت هر کیلوگرم ذرت را حدود ۱,۸۰۰ تومان اعلام و اضافه کرد: این یک چالش بسیار جدی برای صنعت طیور کشور است؛ ضمن اینکه ما روزانه حدود ۲۰۰ تن تخم مرغ مازاد داریم که با توجه به ممنوعیت صادرات نمی‌دانیم با این محصول مازاد چه کنیم. وی افزود: با توجه به نزدیک بودن فصل گرما و ماه مبارک رمضان، تقاضا برای تخم مرغ کاهش می‌یابد و اگر اجازه صادرات ندهند، شرایط بدتر خواهد شد. /مهر

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
بزرگترین اشتباه مالی من سرمایه گذاری در بورس بود
فریب اخبار و نمودارهای صعودی را نخورید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
هیچکدام تقسیم سود ندارن همه فقط افزایش سرمایه دادن. تو شرایط اقتصاد افتضاح کنونی که بانک هم بیشتر از ۱۵ درصد سالانه سود نمیده چجوری بورس میتونه شاخصش مثبت باشه!!!!
ناشناس
| Germany |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
بجاش من از اول هم فهمیدم بورس دکان خود دولته برای کشوندن پول مردم و سرگرم کردنشون با یکمشت شاخص مصنوعی و دستساز . پولم رو دادم زمین در پردیس سرمایه ام شده 24 برابر . بله 24 برابر . سری بزن شهر جدید پردیس ببین چه خبره
علی رضا
| France |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
بازار بورس از بازار های موازی خود مانند طلا و مسکن بسیار عقب تر است و حالا حالا ها باید رشد کند تا به آنها برسد.. علت کاهش رشد در مقاطعی نوسان گیری است که طبیعی است
درصورتی که دولت مردم را به سمت بورس تشویق کند مانند کشورهای پیشرفته هم سطح در آمد مردم افزایش میابد و هم تولید در یک فضای شفاف رشد می کند.
ع
| France |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
مجلس با اقداماتی که اخیرا در خصوص اجبار به انتشار صورت های مالی تمامی شرکت های بورسی کرده است در حال بر طرف کردن نقایص است و مجلس و دولت به این نتیجه رسیده اند که تنها راه پیشرفت مردم و شرکت های تولید بورس شفاف و با سود حاصل از تولید
است نه دلالی که صربه به اقتصاد مردم و کشور است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
همه این افزایش شاخص هاصوری است
بالاخره بانکها سود کم به مشتری را باید از همین طریق بورس بدهند و جز بانکها هیچکس بورس ایران را نمی داند چه میشود.
بورس یعنی نابودی سرمایه و شرط بندی روی ثروت فرد.
استاد حیف و میل منابع و نعمت ها هستیم ... بهتر نیست کمی هم به فکر تنظیم خانواده و کنترل جمعیت باشیم آیا کشوری که بیش از نیمی از آن کویر و بیابان است ظرفیت جمعیت 80 میلیونی را دارد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
پروفسور جان تو همین کشور بیابانی که داری میگی غذای 300 میلیون نفر در سال داره تولید میشه اما همشو صادر می کنیم . مردم خودمون هم گرسنه چون در اثر صادرات بیرویه اقلام خوراکی سر به فلک زده
بازدهی بازارهادرسال ۹۷:
ارزوطلا ۴۰۰درصد
مسکن بیش از۱۱۰ درصد
بورس ۶۰ درصد !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
صد و ده درصد رشد مسکن میانگین کشوریه . آپارتمان فاز 11 و زمین فاز 6 شهر جدید پردیس از پارسال تا حالا شده 10 برابر یعنی 1000 درصد رشد حالا بدوین پولتونو بدین سهام تو این بورس ...
امریکاروزبه روز تحریمهای بیشتری اعمال میکنه درمقابل بورس روز به روز بیشتررشدمیکنه!!!!! البته این کاملاطبیعیه !!!!
وقتی قیمت خودرواینقدربالارفته چطورمی شودباورکردکه دلارپایین بیایدوعده های کاهش دلارباورکردنی نیست.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر