بازدید 33804
هزار و ششصد و بیست یکمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

توکلی: با تروریستی خواندن سپاه، تصویب FATF منتفی است/کیهان: ترامپ به‌ فکر سفارش پوشک و تابوت باشد/پاسخ تند علیفر به یک منتقد باسابقه سینما: فضولی نکن!/سعید حدادیان پاسخ داد: چرا به این دولت فحش نمی‌دهم!

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: سرلشکر باقری نیروهای آمریکایی را تهدید کرد/حامد بهداد: این هیاهو و جسارتی که امروز در بازیگری هست را من ایجاد کردم/هاشمی‌هراسی هم‌چنان ادامه دارد و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۹۰۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷ 09 April 2019

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

توکلی: با تروریستی خواندن سپاه، تصویب FATF منتفی است

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت در گفت‌وگو با «آزادی» در واکنش به تأثیر تصمیم شب گذشته ایالات متحده آمریکا در خصوص سپاه پاسداران گفت: «این اقدام آمریکا حتما بر روند تصویب FATF تأثیرگذار خواهد بود. اینکه آمریکا یک نهاد رسمی و قانونی ایران را تروریست می‌خواند یک متغییر بسیار مهم است زیرا همین کشور از ما می‌خواهد که هر کار او می‌گوید انجام دهیم». احمد توکلی همچنین با انتقاد از برخی اظهارنظرها و دیدگاه‌هایی که بر کوتاه‌ آمدن در مقابل خواسته‌های آمریکا تأکید دارند، گفت: «هر قدر مقابل آمریکا کوتاه بیایم چوب می‌خوریم. الان هم می‌گویم شانس تصویب FATF کاهش یافته است اما توجه کنید که تصمیم اجزای مختلفی دارد.

ما بخشی از آن مثل قانون پولشویی و تأمین مالی تروریسم را داریم. اما آمریکا پشتیبان بخشی از FATF است که ما نمی‌توانیم قبول کنیم». توکلی در پاسخ به اینکه بعد از تروریستی نامیدن سپاه از سوی آمریکا بحث پیوستن به گروه اقدام مالی مشترک منتفی خواهد شد یا خیر؟ گفت: «منتفی می شود. باید منتفی شود زیرا هر قدر ما کوتاه بیایم این‌ها پُرروتر می‌شوند. FATF اصلا ربطی به موشک و این حرف‌ها ندارد اما به آن می‌پردازند. در همین بیانیه اخیر علیه ما گفته‌اند که نباید موشک بسازیم و حتی در برد موشک‌های ما دخالت می‌کنند». این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اگر مقابله به مثل در برابر اقدامات آمریکا چه تبعاتی خواهد داشت، گفت: «اگر کسی با شما جنگ دارد، سرزمین شما را اشغال می‌کند، مردم را بمب باران می‌کنید، منابع کشور شما را هدف قرار می‌دهد و ... چه چاره ای جز دفاع دارید؟ ما نمی‌خواهیم با آن‌ها بجنگیم اما اگر بخواهند با ما بجنگند و این بلاها را سر ما بیاورند،دست روی دست نمی‌گذاریم چون در این صورت آزادی باقی نمی‌ماند»./آزادی

فیلترینگ چه اثری بر استفاده از تلگرام داشت؟

تحلیل روزنامه دنیای اقتصاد از داده های ایسپا پیرامون فضای مجازی: هر چقدر شبکه های اجتماعی خارجی در جلب رضایت کاربران ایرانی موفق بودند، اما دست پیام رسان‌های بومی از کاربران کوتاه ماند تا اینکه در پایان سال بتواند تنها اعتماد ۲درصد کاربران ایرانی را در فضای مجازی جلب کند. هرچند ۱۴درصد کاربران ایرانی پس از فیلترینگ تلگرام متقاعد شدند که از سروش استفاده کنند؛ با این حال، وضعیت تعداد کاربران این پیامرسان‌ها به شرایط قبل از فیلتر شدن تلگرام بازگشت. به نظر می رسد، مشکل پیام رسان‌های بومی حضور و فعالیت پیامرسانهای خارجی نیست. حتی در این میان، اعطای وام ۵میلیارد تومانی، اختصاص اینترنت نیم‌بها یا تسهیلاتی از این دست هم نتوانست کمکی به موفقیت پیامرسانهای بومی در بازار داخلی کند.

کیهان: ترامپ به‌ فکر سفارش پوشک و تابوت باشد

محمد صرفی در سرمقاله کیهان نوشت: بهتر بود ترامپ پیش از امضای این فرمان، یک بار دیگر تصاویر تفنگداران دریایی کشورش را که زمستان سال ۱۳۹۴ وارد آب‌های سرزمینی ایران شدند ببیند که چطور زانو زده و دست‌ها را به پشت سر بردند. از امروز وضعیت منطقه غرب آسیا برای نظامیان آمریکایی متفاوت خواهد بود و آنها هستند که باید تاوان تصمیم رئیس‌جمهور کشورشان را بپردازند. ترامپ فراموش کرده است که چندی پیش در تاریکی و با چه ترس و لرزی فقط برای چند ساعت وارد عراق شد. او در کاخ سفید با خیال راحت نشسته و می‌تواند هر فرمان احمقانه دیگری را امضا کند اما این سربازان بیچاره آمریکا هستند که باید در پایگاه‌های خود در منطقه، از سایه‌شان هم بترسند. یک هفته دیگر کنگره آمریکا نظر خود درباره این تصمیم را اعلام می‌کند. اگر کنگره هم در حماقت کاخ سفید شریک شود و بر آن مهر تأیید بزند، ترامپ باید به ‌فکر سفارش و ارسال پوشک و تابوت به غرب آسیا باشد.

اختلاف سلیقه‌ها را کنار بگذاریم

الیاس حضرتی در پی اقدام آمریکا در قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی و به نمایندگی از فراکسیون امید در جلسه امروز مجلس مطرح کرد؛ امروز هر سه فراکسیون لباس سپاه پوشیدند و آماده دفاع از منافع ملی هستند. امروز همه ما لباس رزم، لباس افتخارآمیز سپاه را پوشیده‌ایم که بگوییم تمام ملت ایران اعم از شیعه و سنی، کرد و لر و ترک و عرب، همه خودشان را پاسدار می‌دانند. آمریکا فکر می‌کند که سپاه یک سازمان محدود است، اما امام (ره) در چنین روزی بود که گفت ای کاش من هم یک پاسدار بودم. سپاه یک سازمان محدود نیست. ملت ما همه پاسدار هستند.دشمن نادان قصد جان و بر هم زدن مملکت و از بین بردن ایران را دارد. امروز مجلس پیام روشنی بدهد و کار دیگر اینکه اختلافات داخلی را رفع کنیم، اختلافاتی که از تپه به کوه تبدیل شده است. باید اختلاف سلیقه‌ها را کنار بگذاریم. امروز هر سه فراکسیون لباس سپاه پوشیدند و آماده دفاع از منافع ملی هستند./ اعتمادآنلاین

پاسخ تند علیفر به یک منتقد باسابقه سینما: فضولی نکن!

علیرضا علیفر در سال‌های اخیر به یک چهره خبرساز در میان گزارشگران تلویزیونی تبدیل شده و با کلمات و نحوه خاص گزارش خود موافقان و مخالفانی دارد. جدیدترین منتقد این گزارشگر باسابقه هوشنگ گلمکانی، منتقد سینما بوده که با انتشار تصویری از بازی یکشنبه شب پاری‌سن‌ژرمن با گزارش علیفر نوشته است: ««یعنی وقتی آقای علیفر یک جور خاصی می‌گوید «توووووووی درواااااااازه.... تووووووووی دروااااااازه» پیش خودش فکر می‌کند خیلی جالب و تأثیرگذار و بامزه می‌گوید یا دارد مسخره‌مان می‌کند؟ با این نوع اجرا، بیشتر به نظرم می‌رسد که دارد مسخرگی می‌کند، دست‌مان می‌اندازد، سربه‌سرمان می‌گذارد. غیراز این، کارش هیچ ربطی به هنرنمایی گزارشگران برای ایجاد هیجان ندارد. به‌هرحال چون ما اعصاب اضافی زیاد داریم، نامبرده مقداری از آن را می‌ساید و می‌خراشد تا بار اضافی با خودمان نکشیم.» علیرضا علیفر هم که معمولاً انتقادات را بی‌جواب نمی‌گذارد، در واکنش به این منتقد سینمایی به «شهروند» می‌گوید: «استقبال مردم برای من مهم است. همواره در کوچه و خیابان مرا می‌بینند و با گفتن همان جمله «توی دروازه» از من یاد می‌کنند. این صحبت‌ها از روی حسادت است. البته معتقدم اگر قرار است کسی هم حسادت کند، باید همکار خودم باشد؛ وگرنه دیگران نمی‌توانند محبوبیت، شهرت و جذابیت من نزد مردم را کاهش دهند. من که آقای گلمکانی را نمی‌شناسم، اما به ایشان سلام برسانید و بگویید زیاد حرص نخور!» وی همچنین می‌افزاید: «برادر من شما برو در سالن‌های سینما و وقتی بیرون آمدی درباره فیلم، کارگردان و هنرپیشه حرف بزن. من که تازه‌کار نیستم، بخواهم از این حرف‌ها به جوش بیایم. از این گلمکانی‌ها زیاد دیده‌ام و الان هم به این آقا می‌گویم برو در حوزه تخصصی خودت کار کن و در کاری که تخصص نداری، فضولی نکن!»

هاشمی‌هراسی هم‌چنان ادامه دارد

یاسر هاشمی نامه سرگشاده به رئیس صداوسیما نوشت. در بخشی از نامه یاسر هاشمی به علی‌عسکری رئیس سازمان صداوسیما آمده است: دکتر حسن روحانی، روز یکشنبه در مراسم افتتاح طرح‌های شهری شهرداری تهران، گفت: در بحث سدسازی مرهون تلاش‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هستیم که بعد از جنگ بیشترین تلاش‌ها را برای توسعه کشور، از جمله سدها داشت. شما ببینید اگر در خوزستان سد کرخه نبود، سد دز نبود، سدهای کارون نبودند و سد شهید عباسپور نبود، امروز استان خوزستان چه وضعی پیدا می‌کرد؟ در مقابل صداوسیما بخش‌های مربوط به خدمات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، سدسازی‌های خوزستان و متروی تهران را از سخنان رئیس‌جمهور سانسور کرد تا بر آگاهی مردم بیفزاید! این جملات کوتاه چه مفهوم بلندی داشتند که صداوسیما حاضر شد ته مانده‌های اعتماد عمومی خویش را مخدوش نماید و در آن همه بخش‌های متعدد خبری تیغ سانسور را بر چهره خویش بکشد؟/آرمان

حامد بهداد: این هیاهو و جسارتی که امروز در بازیگری هست را من ایجاد کردم

حامد بهداد بازیگر سینما در گفت وگویی گفت که خیلی از بازیگرهای نسل جدید و هم نسل خودم از من تأثیر می‌گیرند. این هیاهو و جسارتی که امروز در بازیگری هست را من ایجاد کردم. من به روش غلط یا درست، پیکره یک منطقه نامرئی را از سکون بیرون آوردم و به آن حرکت دادم. من آدم ۱۵ سال پیش نیستم و دیگر آن شور و شوق سال‌های قبل را ندارم و به پختگی و بلوغ رسیده‌ام. احساس می کنم سوختم را دو برابر مصرف می‌کردم.

سپاه یعنی همه ملت ایران

مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با توجه به مردمی بودن سازمان بسیج و اینکه این سازمان از زیرمجموعه‌های سپاه به حساب می‌آید، در واقع دولت آمریکا، ملت ایران را تروریست اطلاق کرده است. اگر ماهیت استکباری دولت آمریکا در گذشته مخفی و در پرده‌ای از پوشش‌های حقوق بشری و ظواهر قانونی قرار داشت، امروز شاهد هستیم که دولتمردان آمریکا به نوعی قانون جنگل را در روابط بین‌الملل خود حاکم کرده‌اند. /تسنیم

تأثیر اقدامات آمریکا بر قیمت نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۸ سنت افزایش نسبت به دیروز به ۷۱ دلار و ۱۸ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز با افزایش ۱۴ سنتی نسبت به دیروز به ۶۴ دلار و ۵۴ سنت در هر بشکه رسید. اقدام دولت آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی باعث افزایش قیمت نفت به بالای ۷۱ دلار در روز گذشته شد. تشدید تنش ها در لیبی نیز به صعودی شدن قیمت نفت طی روزهای اخیر کمک کرده است./تسنیم

سیلاب کرخه در هزار سال اخیر بی‌سابقه بود

مهدی قمشی، رئیس دانشکده علوم آب دانشگاه شهید چمران اهواز گفت : ما در روزهای اخیر، در حوضه کرخه بارش‌هایی را که داشته‌ایم که طی هفتاد سال گذشته در این حوزه بی‌سابقه بوده است و بعضی‌ها معتقدند که این آوردِ رودخانه یا این ریزش‌ها مطابق با سیل هزارساله این رودخانه است! غالب اقلیم‌شناسان ورود به دوره ترسالی را نمی‌پذیرند اما ممکن است این حرف درست هم باشد! معمولا پنج یا شش ماه قبل از زمان مورد نظر می‌شود میزان بالاتری از اطمینان را به دست آورد و ما باید تا اردیبهشت‌ ماه صبر کنیم تا بتوانیم تحلیل‌های مرتبط به سال آینده آبی را ببینیم که از مهرماه شروع می‌شود./ایلنا

سعید حدادیان پاسخ داد: چرا به این دولت فحش نمی‌دهم!

سعید حدادیان، مداح شناخته کشورمان امشب در جشن میلاد امام حسین(ع) با اشاره به انتقاداتش از احمدی نژاد گفت: در آن جلسه بعضی از اطرافیان آن آقا بودند و حرفهایی زدم و گفتم منتشر نشود، ولی منتشر شد. داشتم با آن دوستان شوخی می‌کردم و انتقاداتم را می گفتم. این روزها هم خیلی ها می گویند چرا به این دولت فحش نمی دهی؟! حدادیان با اشاره به مواضع رهبرانقلاب درباره این گونه حرف زدنها درباره دولت گفت: فحشی به دولت نمی دهم و این کار را صحیح نمی دانم.

پاسدارها فقط در ایران نیستند

منصور حقیقت پور مشاور امنیت ملی رئیس مجلس به خبرآنلاین گفت: اگر قرار باشد آمریکایی ها دست از پا خطا کنند و اقدامی علیه سپاه اقدامی انجام دهند، مطمئن باشند ضربه دومی که سپاه طراحی خواهد کرد بزرگتر، مهلک تر و کشنده تر خواهد بود و مادران آمریکایی تحمل دریافت جنازه بچه های نظامی شان را نخواهند داشت. امروز فرهنگ پاسداری فرامرزی شده است، امروز آمریکایی ها فکر نکنند، پاسدارها فقط در ایران هستند، خیر این طور نیست. فرهنگ پاسداری امروز دنیا را گرفته است که نمونه های روشنش را می توان در سوریه، یمن، الجزایر، عراق و افغانستان دید؛ بنابراین، بعید است آمریکایی ها بتوانند از این مهلکه سالم خارج شوند.

به جای فردوسی پور و مهران مدیری با مفسدان برخورد شود

نماینده بندرعباس در مجلس گفت: دولت باید در خصوص برخورد با فساد کاری کند. نقد منصفانه را بپذیرد. اگر چهره‌های صادقی همچون فردوسی پور در برنامه ۹۰ و مهران مدیری در برنامه دورهمی در صدد هستند تا رانت خواری‌ها را برملا کنند، برخی تلاش نکنند که آن‌ها را حذف کنند. ملت ایران در مقابل فشارهای قدرت‌های زورگو همچون آمریکا ایستاده است، ولی در مقابل بی‌عرضگی برخی مسئولان تحمل ندارد. در سیل اخیر مشاهده کردیم که استانداران و مدیران شبانه روز در کنار مردم بودند ولی متأسفانه شاهد این هم بودیم که برخی مدیران در این مدت در سفرهای خارجی بودند. ای کاش می‌دانستید این سیل زدگان تمامی زندگی‌شان را از دست دادند. می‌خواهید با آن‌ها چکار کنید؟ آیا باز هم می‌خواهید وعده‌های توخالی سیل‌ها و زلزله‌های گذشته را بدهید؟ کمی از خود غیرت و تحرک نشان دهید.

سرلشکر باقری نیروهای آمریکایی را تهدید کرد

سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن اقدام دولت آمریکا علیه سپاه پاسداران، گفت: قطعاً نظام مقدس و مقتدر جمهوری اسلامی ایران در برابر این تصمیم نابخردانه سکوت نمی کند و متقابلا نیروهای ارتش آمریکا در منطقه جنوب غرب آسیا به نام سنتکام را تروریست قلمداد کرده و اگر دست از پا خطا کنند با آنها برخورد قاطع خواهیم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۴۷
انتشار یافته: ۱۶۰
با وجود تلگرام طلایی و هات گرام مثلا نمی خواهید برگردد به روال قبل؟
تحیلیهاتون به درد خودتون می خوره
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
تنها به قاضی رفتن و راضی بر گشتن نمی شود قاعده. فقط دو نکته:

1- در یک دعوا دو طرفه هرگز هیچ یک قبول نخواهند کرد که تقصیر او بوده. اگر قبول می کرد که دعوا نبود! هر دو خود را محق می دانند. اگر ایران میگه چرا مصدق را برداشتید و به شاه کمک کردید. امریکا هم میگه در اوج جنگ سرد که روسها و کمونیستها توانسته بودند در کره شمالی و چین و ویتنام و حتی کوبا و اروپا شرقی و... پیشروی می کردند چاره ای نبود چون ممکن بود گروههای چپ در ایران از فرصت استفاده کنند و با سرنگون کردن مصدق ایران را هم به اردوگاه روسیه بکشانند. سند حرفهاشون هم عدم خروج استالین از اذربایجان ایران و اولتیماتوم امریکا به استالین و اجبار او به خروج از ایران و همچنین کیانوری و حزب توده که حتی در انقلاب 57 همه می دانند چه مواضعی داشتند.

2- کشورها با دوستان و یاران خود صلح نمی کنند. کشورها با دشمنان خود صلح می کنند و شجاعتی که برای عبور از خاکریزهای صلح دیپلماتیک نیاز هست هرگز کمتر از شجاعت در میدان جنگ مستقیم نیست. نمونه هم غلبه چین و ویتنام در دشمنی تاریخی خود با امریکا که هر دو طرف چه چین و ویتنام و چه امریکا در جنگهای وحشتناک کره و ویتنام صدها هزار تلفات دادند ولی به این جسارت رسیدند که از تاریخ خونین بگذرند و با هم همزیستی و صلح کنند.
کاشانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
مکرون و روحانی تلفنی در مورد تحریم سپاه و برجام صحبت کردند
دو رییس جمهور کاملا محبوب!!!؟؟؟
ناشناس
| France |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
سروشی جان دوره تعیین تکلیف برای مردم تمام شد.مردم به بلوغ فکری رسیدن و شما نمیتونی اونها رو وادار کنی بکاری که نمیخوان
ناشناس
| Netherlands |
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
آئا نمیشود در این دنیای سیاست فهمید که کی دروغ میگوید یا راست میگوید . آیا هنوز میخواهید مثل دوره قاجار زندگی کنیم . شرکت گوگل این همه اصلاعات سیاسی و اجتماعی و سیاسی به رایگان در اختیار تمام ملل قرار داه ولی هر کسی بستگی به فهم و شعورش تشخیص میدهد که چی راست هست چه نیست بخاطر همین هست که کشورها در حال اگاهی دادن بمردم خود و بالا بردن سطح سواد ملت خودشان هستند نه مسدود کردن . در دیگ باز هست حیا کجاست . چشم داریم اما بالای چشم مغز قرار داه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
اگررشد اقتصادی کشور منفی ۱۰ درصدهم شود وتولیدبطورکامل متوقف شودبورس بازهم روزی ۳/۴ هزارواحدرشدمیکند
مهسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
سد دز که قبل انقلاب ساخته شد
یاسر خان هاشمی شما پاسخگوی تکرار روحانی باش
کارنامه سازی پیشکش
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
تیم "برادرجواد" مدتی است فقط روی به کامنتهای مخالف fatf در سایتهای مختلف حمله میکنند و منفی میدهند.
جالب این است که به اخبار دیگر کاری ندارند و نمره های مثبت و منفی آنها طبیعی است
این یعنی جوسازی کاذب برای القاء به مخاطب مثل بلایی که در برجام سرمان آوردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
من خودم و خانواده و دوستانم همه کسانی که میشناسم از تلگرام اصلی با فیلترشکن و پروکسی استفاده میکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
ماهمینجا اعلام میکنیم امریکا هر بلایی هم سرمان بیاورد ما در تله اش گرفتارنخواهیم شد وتحت هیچ شرایطی دست از برجام عزیزمان و اف ای تی اف جان برنخواهیم داشت !!!!
جهرمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
رییس FATF اعتراف میکند "گرانی 96 و 97 کار ما بود" اما بعضی هنوز نمیخواهند دست بکشند
کلا سطح تحلیل اصلاح طلبان اینجوری است مثلا:
پزشکیان : 95 درصد پزشکان زیر خط فقرند!!؟
نقشه های امریکا توسط سپاه در منطقه خراب شده رفتند به سمت کارهای نمایشی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
خوب . شما درست می گید. اقتصاد ایران و درامد سرانه مردم ایران نسبت به سال 84 نه تنها رشد نداشته بلکه درامد سرانه که اساس قدرت کشورها در دنیای امروز است بیشتر از 30 درصد کاهش یافته و در برابر درامد سرانه امریکا در همین مدت بیشتر از 30 درصد افزایش یافته. درامد سرانه امریکا فقط امسال 2000 دلار افزایش می یابد ولی درامد سرانه مردم ایران 10 درصد کم می شود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
پرچم امریکا
این به خاطر این است که اقتصاد ایران هنوز علمی نشده و سیاسی بازی است ان هم نه به خاطر خارج و امریکا و اروپا بلکه به خاطر داخلی ها است جناح بازی در اقتصاد موج می زند و نمی خواهند از نظرات کارشناسان زیاد استفاده کنند دلیل عمده ان هم به خاطر پول نفت است که به راحتی در کشور خرج می شود و نمی روند به سمت اقتصاد باز داخلی
دقت کن باز داخلی که ربط زیادی به خارج ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
درامد سرانه یک چیز عوام فریبانه است
ایا میدونی امریکا به خاطر اینکه درامد سرانه اش بالا است الان شده وارد کننده محصولا خارجی؟
ایا میدونی چینی که دومین و بعضا اقتصاد اول جهان است درامد سرانه اش ۱۰ هزار تا است ولی قدرت خرید این کشور با امریکا یکی است؟
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
دوست 2245. خوب . کاش این فرصت برای شما و همه کسانی که امریکا را از زاویه منفی نگاه می کنند این فرصت فراهم می شد که ششماه در امریکا زندگی می کردید تا متوجه شوید ثروت و درامد سرانه و پیشرفت و از همه مهمتر میزان کاری که یک امریکایی می کند با هیچ کجای دنیا قابل قیاس نیست. ولی ایا امریکا مشکل ندارد یا فقیر ندارد. قطعا مشکل دارد. قطعا فقیر و اختلاف طبقاتی دارد. قطعا جنایت دارد. ولی بفرمایید کجا ندارد. دنیا خاکی ما پر از نقص و اشتباه و خطا هست. مگر قرار است که امریکا یا هر کجای دیگر دنیا مشکل و فقیر نداشته باشد و کامل باشد. انجور بود که بهشت بود! انچه مهم است که اکثریت قاطع مردم امریکا که مانند همه ملتهای دنیا و از جمله ملت ایران که اهل کار و تحصیل و زندگی درست هستند دارای رفاهی هستند که حتی ژاپنی و اروپایی ارزوی ان را دارد. البته بی خانمان هم دارد. ولی کاش از نزدیک این بی خانمان ها را می دیدید. بسیاری از انها با وجود دولت و خدمات دولتی و موسسات اصلا حاضر نیستند مانند مردم عادی زندگی کنند. اصلا دوست دارند اینجور باشند. مگر ما در ایران بی خانمان نداریم که اسمش را متجاهر گذاشتیم تا نگیم بی خانمان. به هر حال شما رستوران و کاسب غذا خوری را می شناسید که شلوغ و پر مشتری باشد ولی غذایش و سرویسش خوب نباشد؟ اگر می بینید گه چند میلیون هر سال خود را به اب و اتش می زنند و از همه دنیا از فرزندان برخی مقامات جهان سوم که خیلی ادعا ضد امریکایی دارند تا ثروتمندان چینی و کره ای و تا فقیران افریقا و امریکا جنوبی می خواهند به امریکا بیایند . دیوانه نیستند. جنس و محصول این تمدن به صورت نسبی بهتر از سایر جاهاست. بهشت نیست ولی بهتر از سایر جاها ست. و این برای مشتریها مهم است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
حرفی نیست واگر خواسته باشیم بر اساس درامد حساب کنیم در ایران باید حقوق کفش ۵ میلیون باشد تا مثل ان چینی یا امریکایی زندگی کرد
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
دوست عزیز 2357. ان چیزی که رفاه را نشان می دهد فقط قدرت برابری خرید نیست. بلکه بهره وری و ارزش پول ملی ان کشور است. با این توجه متاسفانه هر چند درامد سرانه در ایران بر اساس شاخص قدرت خرید حدود 18 هزار دلار است و شاخص درامد سرانه امریکا بالای 60 هزار دلار است ولی در عالم واقعیت و رفاهی که ایجاد می کند متاسفانه سرانه درامد در ایران بر اساس برابر قدرت پول با این گرانیهای اخیر دلار یک سوم امریکا یا کشورهای پیشرفته نیست بلکه زیر 3000 دلار یا یک بیستم است و شاخص سرانه امریکا همان 60 هزار دلار( به دلیل ارز مرجع بین المللی) است. مثالی بزنیم تا متوجه تفاوت شویم. وقتی سازمانها بین المللی درامد سرانه بر اساس قدرت خرید را محاسبه می کنند مثلا میگن ایران روزی 2 میلیون بشکه محصولات نفتی مصرف می کند و سالی 200 میلیارد متر مکعب گاز مصرف می کند. این ارقام را در نرخ بین المللی نفت و محصولات نفتی و گاز ضرب می کنند و نتیجه می شود درامد سرانه 18 هزار دلاری. ولی این شاخص به ما توضیح نمی دهد که چگونه و در کجا این نفت و گاز مصرف شده؟ ایا تبدیل به ارزش افزوده شده؟ ایا اگر گاز مترمکعبی 15 سنت است توانستیم جنسی به ارزش 45 سنت تولید کنیم ؟ یا نه . همه این مبالغ عظمیم متاسفانه در گرم کردن خانه های غیر استاندارد یا ماشینهای تکنولوژی چهل سال پیش از بین می رود! مثلا تصور کنید تویوتا و لکسوس و گوگل و اپل و مایکرو سافت از گازی که خرج گرم کردن اداره جات و موسسات تحقیقی و خطوط تولید خود استفاده می کنند چه اندازه درامد ارزش افزوده دارند و گازی که ما در نانواهای سنتی یا پراید یا گرم کردن صدها هزارمغازه و تعمیرگاه که اغلب از گاز به شکل مشعل و شومینیه در فضای باز! استفاده می کنند چه اندازه درامد ارزش افزوده دارند. اینجاست که متوجه می شویم یک کارمند اپل هر چند از یک کارکن مغازه های ایران به مراتب کمتر گاز و نفت می سوزاند ولی ساعتی 50 دلار درامد و شاید تا 150 دلار برای اپل ارزش افزوده دارد!
ناشناس
| Netherlands |
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
علت واردات امریکا از چین و المان و فرانسه دلیل دارد . یعنی هم واردات دارد هم صادرات به همان کشورها دارد و این یک سیاست اقتصادی هست که از این طریق بتواند هم رقابت ایجاد کند هم مازاد تولید داخل را صادر کند هم اهرم فشار به چنین کشورهای در اجماع جهانی برای کشور دیگری شکل دهد . کیست که ندادند در سال ۵۹ یادم هست میگفتند امریکا اینقدر تولید گندم دارد به دریا میریزد . چرا چه دلبلی دارد ؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
بهترین شغل و پر درآمد ترین شغل در ایران سردفتری میباشد.
درآمد ماهیانه 80 تا 150 میلیون تومان و ساعت کاری کم ( از 9 صبح تا 2 بعد از ظهر )بعد از 30 سال امتیاز سر دفتری خود را میتوانید به قیمت امروز 2 میلیارد تومان بفروشید.
در ضمن مسئولان هم هر روز درآمدتان را با افزایش زمینه کاری ( سند خودرو ) افزایش میدهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
ااینکه دلار ۱۰۰۰ تومنی شده ۱۴۰۰۰ تومن دلیل خوبی بر خراب شدن نقشه شون نیست
سعی دارید مارو گول بزنید ؟
معلوم شد که مقصر اصلی سیل ها تا این حد خود دولت بوده که رودخانه ها را لای روبی نکرده بود
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
درسته ولی سوال:چقدر بودجه برای لایروبی نیاز هست وایا این بودجه تخصیص داده شده بود و اصولا با شرایط ما قادر به تخصیص چنین بودجه هایی هستیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
بودجه را که چه عرض کنم ولی چون پیش بینی نمی کردند این مقدار سیل را و چند دهه می بود که این مقدار سیل نیامده بوده سهل انگاری شده
اگر این کار انجام می شد نمی دونم شاید سیلاب ها نصف می شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
بحث بودجه نیست. بحث سو مدیریت و عدم پیشبینی و مدیریت الله بختکی است مدیریت ایشا الله ماشالله
ناشناس
| Netherlands |
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
دوست عزیز . بعد از انقلاب سیاست ها باید بسمت مسایلی مثل حفظ محیط زیست . جنگل کاری . ایجاد پارک برای شهرها و درختکاری و اب خیز داری میشد . سیل بندها ایجاد میشد منتها من به جرات میگم هنوز بعد از جهل سال مسولین اصلا به چنین‌مواردی فکر نمیکنند صبح که اخبار را باز میکنم فقط از غرب گلایه دارند از سرزمین اعراب میگویند واقعا تا کی و چرا . بیمارستان خوب برای همه شهرها . جاده ها و عریض کردن انها برای جلو گیری از مصرف سوخت در کجای کار قرار دارد . هدف مسولین ما این هست چند نفر در مسجد نماز میخوانند یا نمیخوانند . رفتن به بهشت دعدعه اول انها هست .
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
مسکن امید متری 6ونیم؟؟؟
چگونه مسکن امید که برای صاحب خانه کردن آسان مردم طراحی شده چنین جهش قیمتی ظرف یک سال داشته و چرا صاحبان طرح هزینه‌ای بیش از مصالح و سود منصفانه از مردم‌ طلب کرده‌اند؟
این اقدام مشترک دولت و شهرداری تهران چه تفاوتی با سوداگری بساز و بفروش‌ها دارد؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
برای اینکه سیل به مردم‌آسیب نزند برای اینکه سدها و راه ها و جاده ها آسیب از باران نبیند دیشب شخصی در کلیپی گفت مهر یا تربت را در رودخانه ول کنید مسیر آب تغییر میکنه و نیازی به هزینه و بودجه اصافه نیست به همین راحتی .
امریکا به دنبال تجزیه منطقه است از سوریه شروع شده در مرحل اول جولان را به اسراییل داده بعد عراق و در مرحله سوم ایران و ترکیه می باشد حتی به همپیمان خود یعنی ترکیه رحم نمی کند کشورهای عربی هم متوجه شده اند که با این عمل امنیت اسراییل تامین می شود و لذا ناخواسته در بازی امریکا وارد شده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
الان فهمیدی ، این نقشه ۵۰ سال پیش انها هستش و تا الان ایران نگذاشته بیشتر پیش بروند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
این را به بعضی حضرات داخلی بگو که فکر می کنند برای چی ایران در منطقه حضور دارد
چون نوک بینی را می بینند و نمیدانند چه خبر است همیشه دچار خطا می شوند
نمونه ان چند سال پیش که یادم نمی رود همین یک عده ساده لوح می گفتند بای بای اسد ولی الان چون دیگر ان نقشه دشمن براشون نقش بر اب شد به واسطه دشمن که تبلیغات برای این ها می کنند رفتند به سمت اینکه برای چی رفتیم انجا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
مزدوران نمی خوان بفهمن.یک دقیقه فکر کنن برای درک این موضوع کافیه.
ناشناس
| France |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
۲۰.۵۰
دوست عزیز ما در ایران هم درگیر این مشکل هستیم.تفرقه افکنی بین اقوام و مذاهب،بین دولت مستقر و بقیه نهادها و...‌فکر نکنید خطر از ما خیلی دوره.باید مراقب بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
پرچم فرانسه،تو خواب ببینی.
ناشناس
| Netherlands |
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
در ایران به دمکراسی اهمیت بدی تجزیه نخواهی شد برای شروع کار به شعارهای انتخاباتی روحانی عمل کن .‌فرا فکنی خسته کننده هست . ملت ایران با عقاید و سلایق گوناگون هستند . احترام به عقیده مردم شرط اول هست دوم تمام استانها را باید بصورت متوازن درک کرد
گل اول پرسپولیس زیبا بود ولی یکی از بازیکنان پرسپولیس با دست توپ را کنترل کردو باید مردود اعلام می شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
درسته ولی این به گل های آفسایدی که تو دو بازی قبلی خورد در
عجب!!!!!!!!!!!!!
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
کارشناس جان!!!!!!!!!! عینک بزنی بد نیس ، توپ قبلش به سینه احمد نور زننده گل دربی ، برخورد کرد نه دستاش!
آقای صرفی. کیهان. مثل اینکه به استقبال جنگ رفته ای. دشمن را خیلی کوچک فرض کرده ای.!!! دست از شعار بردارید ملت ایران صلح را ترجیح می دهد
پاسخ ها
مسعود
| Netherlands |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
فزض نیست واقعیته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
دوست عزیر من،به پیغمبر این لحن پر فایده تره.در مقابل غرب ضعف نشون بدی سرت رو از دست میدی.برو سرنوشت اونهایی که مهربون بودن رو ببین و اگر غیر از این بود لعنت بفرست به من.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
از یک روزنامه مثلا اصولگرا بعید است که حتی به سربازان دشمن از زبان تحقیر و ناسزا و دشنام استفاده کند
از دست رفتن اخلاق اسلامی باعث شده تا ما اینقدر گرفتار شویم
نود هم به سرنوشت تلگرام دچار شد کاش هم تلگرام رفع فیلتر شود هم فردوسی پور برگردد زیرا مردم ایران هر دو را دوست دارند.
پاسخ ها
واقع بین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
قرار نیست یک نفر تا ابد مجری یک برنامه باشد
بهتر به دیگران هم فرصت داد
یکی از خطاها،نبود قانون اداره صدا وسیما است،الان رییس صدا وسیما به کسی پاسخگو نیست که برخی،ضد مردم ومنافع ملی قدم بر میدارد.
مجلس ناتوان این ضعف رابرطرف کند،اگر قانون نباشد،ایمان وتقوا هم نخواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
هیئت نظارت دارد از خود مجلس هم هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
23:36.هیئت نظارت کیلویی چنده
امریکای نادان با این کارهاتون گروهها و جریان داخلی را بیشتر به هم وابسته و همدلی ایجاد می کنید
واقعا بعد از این همه سال نفهمیدین؟
من یک ایرانی ساده می دونم که اگر شما دست از سر ایران بردارید و اینقدر سنگ جلو پای ما نگذارید راحت تر به اهدافتون می رسین ولی به خاطر اینکه تفکراتتون ماشینی و پولی است نمی توانید درست کار کنید در مقابل ایران و همیشه هم شکست خوردین
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
اکثریت مردم از تنش آفرینی و تحریم و جنگ و انتقال ثروتشان برای درگیری های منطقه ای و اختلاس ها خسته شده اند و کاملا مخالف فلاکتها بیشتر ناشی از در گیری و جنگ هستند
اتفاقا اونام میخوان پالرمو تصویب نشه . عدم تصویب پالرمو= خودزنی.
پاسخ ها
صبوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
ناشناس محترم
همه جا همینو داری میگی
اما بدان تصویب نشدن تعهدی نمی آورد
ولی وقتی تصویب شد و خسارت بار شد دیگر نمیتوان خارج شد
ضمنا به اعتراف رییش این موسسه محدودیت شدید ارزی و گرانی شدید ایجاد میکند
متوجه شدی حالا؟
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
دوست عزیز نباید تصویب بشه . چون با گفتمان انقلابی در تناقض هست چون با اصل اول قانون اساسی که گفته محرومان جهان کمک کنیم در تناقض هست نباید کاری کنند که مثل برجام با فحش و شعار و نفرین بی خاصیت بشه . مسولین ما همه انقلابی هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
چه تحلیل چرتی مثلا چرا میخوان تصویب نشه نکن قرار بعد تصویبش میلیادها دلار علم های مختلف به مابدن بابا بسه بسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
تصویبش خودزنیه.فکر کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
بخدا اگه بدونی اصلا پالرمو چی هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
خواهشا دیگه بیشتر از این مارو ذلیل نکنید همین که توبرجام هم پیاز رو خوردیم هم شلاغ رو و هم جریمه رو دادیم وهیچی هم نگرفتیم بس بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
امریکا هربلایی هم سرمان بیاورد ما خودزنی نمیکنیم والسلام نامه تمام !!!!
سیب زمینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
پالرمو پالرمو حمایتت میکنیم !!!
آقای توکلی
لطفا در کار نماینده ها دخالت نکنید
شما در هیچ زمانی پیش بینی درستی نداشتید
شما هیچوقت نباید در جایگاه یک بازنشسته بجای نماینده ای که داره کارش را انجام میده حرف بزنید
خواهشا حرف بی مغز نزنید.
پاسخ ها
داریوش
| Netherlands |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
من که به نماینده ها هیچ امیدی ندارم
ناشناس
| Canada |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
فکر میکنه اگر تصویب نشه آمریکا ضرر میکنه. مثل این میمونه که بگی‌ برای مخالفت با دولت میرم تمام حسباهایم را در بانک‌های دولتی میبندم. بجای سیاست داشتن افرادی با افکار بچه گانه تصمیم میگیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
ایشون وظیفه قانونیش است که دخالت کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
اگه تصویب نشه آمریکا ضرر می کنه یا نمی کنه برای ما مهم نیست این مهمه که اگه تصویب بشه ما دوباره بلای برجام سرمون میاد و دوباره هزینه برامون تحمیل میشه و خودمون بادست خودمون خودمون رو تحریم می کنیم
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
آقای توکلی شما با آمریکا مشکل دارید یا با کل دنیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
جناب 22:36 ایشون وظایف خود را خیلی پیش انجام داده اند حالا بروند استراحت کنند بهتر است .
هر چرتی رو تیتر نکن
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
تابناک در شروع هر بسته خبری مگه نگفته ما خبرهای را درج میکنیم که از دید خیلی از افراد مهم نیستند یا مورد توجه قرار نمیگیرند یا مهم تلقی نمیشود ولی مهم هست شما شروع خبرها را دوباره بخوان ببین سایت های دیگر به این خبرها میپردازند یا نه
خوب در این چند سال سرگرم شده ایم در صورتی میشود با اجرای سیاست درست موارد زیر را مدیریت کرد . مثلا بحث انتخابات ریاست جمهوری . تلگرام . حجاب . اینترنت . سیل و اف ای تی اف ‌ . کمک‌به لبنان و سوریه و عراق . ماهواره . ورود زنان به ورزشگاه و گرانی و بیکاری . تجارت جهانی ‌. و خصوصی سازی و راه سازی و ازادی عقیده و بیان و قلم ....... برجام و قاصی زاده هاشمی و فایزه هاشمی و رفسنجانی و خاتمی چرا نباید هر کدام از چنین مواردی مدیریت عقلی و علمی و یا کلا تجربه بکار گرفته شود که تبدیل به بحران نشود . چرا همیشه همه امور سیاسی میشود
کلکسیون فلاکتهایمان دارد کامل میگردد
اگر کارهای که هاشمی خصوصا برای سد سازی و جنگل کاری انجام داده بود اگر این کارها در ۲۰ سال پیش انجام گرفته گفته نشه . نکنه خدماتی که ولایتی در دوره صفویه در شبکه چهار عنوان میکنه اشتباه باشه منطورم این هست که وقتی کاری که کسی انجام میده حتی همان وزیرش نمیتونه عنوان کنه نکنه تاریخ کلا دیت کاری شده الان اصلا ثنعت نفت ملی شده بود یا نه از اول ملی بود ‌‌. اصلا در ۸۰ سال پیش راه اهن از بوشهر به شمال احداث شده بود یا نه مربوط به ناصرالدین شاه بود تاریخ اشتباه نوشته . کاربران بیاییم شفاف سازی کنیم که صداقت بهتر از کذب هست . کذب ارزش حتی شنیدن ندارد
تمام بسته خبری هفته قبل سیل بود و اف ای تی اف بود ماه قبل برجام بود . ماه قبل تر حجاب بود . قبل تر قاصی زاده هاشمی بود و تلگرام بود و تا میرسد به اعتراصات پارسال جوانان بیکار بود . چی شد چقدر وقت سیاسیون و مردم گرفته شد . چرا همه مسایل سیاسی و فرهنگی و اقتصادی وقتی با تجربه و علم و عقل میشود حل کرد سیاسی میشود . چرا باید ازادی رای مردم و عقیده و بیان و اندیشه احترام گذاشت چرا هر موردی در ایران خیلی سیاسی میشود . چرا چنین هست
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
همه جواب چرا را میدانند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
این استدلال های غربی به درد جهان سوم و مردمش نمیخوره.
چرا عده ای آمریکا رو حق تر از خودمون میدونن؟!
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
چون خوذمون به همدیگه رحم نمیکنیم
چرابایدموادغذایی راصادرکنیم
الان من کارگرحتی قدرت خریدپیازوگوجه وسیب زمینی راندارم
نمایندگان خوزستان وچهارمحال وبختیاری باید در یک دادگاه به صورت علنی محاکمه شوند زیرا بیشتر از 10 سال است که با انتقال آب از سرچشمه های دز به زاینده رود مخالفت کردند واگر این انتقال آب صورت گرفته بود هیچ سیلی خوزستان را فرا نمی گرفت بلکه اضافه آب کارون به زاینده رود منتقل شده بود ودرصورت لبریز شدن سد زاینده رود به تالاب گاوخونی هدایت می شد وسیل به درستی مدیریت وسازماندهی شده بود .بنابراین سیل خوزستان نه قهر طبیعت که قهر نمایندگان دو استان چهارمحال و خوزستان با اصفهان بود.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
رایگان حرف نزن عزیز.وسط دعوا نرخ تعیین نکن.اگر ابشان را منتقل میکردند اصفهان تمام گیاهانشان خشک میشد و سیل دو برابر تخریب فعلی تخریب میکرد چون همین گیاهان و درختان جلوی سیل را میگیرند
ناشناس
| Netherlands |
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
اصلی را ول میکنی میری افرادی را حرف میزنی که تخصص ندارند متخصصین در اروپا و امریکا مهاجرت فرمودند چون از محیط زیستی ها عبرت نگرفتی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
پرفسور عزیز
چرا قرصهاتو به موقع نمی خوری
ببیننده محترم همانگونه که در17 شب گذشته به طورصریح وبی رودربایستی اعلام کردیم هیچ یک از آرا نظرات.کامنت ها.پیشنهادات.انتقادات.حمایت از این ومحکومیت آن برای ما ذره ای ارزش واهمیت ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
پس اینجا آمده ای چکار؟ اگر برای خودنمائی هم پس اسمت رو بنویس.
ناشناس
| Netherlands |
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
ما برات دو تا قرص تجویز میکنم که هم آرامش پیدا میکنی و هم خواب خوبی داری هم از توهم نجات پیدا میکنی هم از دنیای سیاست خارج‌میشی . چون در سیاست بودن باید گاهی قورمه سبزی هم بخوری . آمی تریپ تیلین ۲۵ . دوم ورزش
درایران هستی.امروزم زنده موندی!تبریک می گم!خیلی خوش شانسی!
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
راستش خودمم فکر نمیکردم اینقدر پوست کلفت باشم دارم رکورد میزنم !!!!!!!
بحث ای اف تی اف اصلا به آمریکا وامثالهم ربطی ندارد اصل بحث مشخص شدن سرمایه افراد حقیقی وحقوقی است که خیلی ها دوست ندارند میزان دارائی شان مشخص شود الباقی حرف وحدیث است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
تنها کشوری که مدیران از شفاف سازی ثروت خودشان هراس دارند
با این خبرهای که امروز از قول مقامات سیاسی گفته شده یعنی رفتیم بسمت جنگ اقتصادی و نطامی . بیکاری و گرانی و سیل و زمین لرزه همه به یکباره باریدن گرفت . چرا . علتش این هست که میخواهیم همه ملت ها مثل ما باشند پس من و ما شایسته تریم ؟
آقای بهداد توهم زدی دادا؟
تابناک. بهت از فرانسه و لونه ی مجاهدین حمله شده
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
فکر کنم فیلتر شکن منم امشب فرانسه باشه.دوست عزیز گاهی فیلتر شکنها یک ادرس رو بیشتر پوشش میدن.در حالی که شب بعد ممکنه پرچم بشه امریکا یا المان
ناشناس
| Netherlands |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
کاملا درست هست مرور گر خودم هم هر دو شب درمیان پرچم کشورش تغییر میکنه . زیاد به پرچم فکر نکن ببین هموطنت چی گفته . آیا برات اهمیت داره یا نداره . بهرحال این افرادی که نطر میدهند بر گرفته از تفکرات هموطنانت در ایران هستند . اگر بهت توهین کردند خود سایت سانسور میکنه اگر سوال کردند پاسخ بده
سیاست خارجی ما باید طوری باشد که اروپا و چین و روسیه تصمیمات ترامپ را به رسمیت نشناسند.خروج از برجام و رد اف ای تی اف بسود سیاست ترامپ تمام خواهد شد.هدف ترامپ همراهی جهان با خود است
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
بنظر میاد برخی منافع زیادی در بالا بودن قیمت دلار و ارز در بازار دارند چون بر طبل عدم تصویب اف ای تی اف میزنند .
ضمن تاسف از اقدام امریکا نسبت به سپاه خواهشمندم
ضمن مقابله به مثل ها روشهای دیپلماسی هم همزمان پیگیری شود .
شاید انشا.. دیپلماسی مشکلات را مرتفع و منافع ملی براورده گردد.
علیفر چرا باید بهت حسودی کنند با این گزارشها اعصاب ملتو خراب نکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
آقای علیفر مردم با این کارشان، گزارش مسخره ات را به خودت بر می گردانند
دولت كه منتخب مردم هست چه گلي به سرتون زد كه صدا وسيما را لگد مالي ميكنيد؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
صدا وشیما که منتخب ملت نیست چه گلی بسر ملت زد؟
ناشناس
| Netherlands |
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
صدا و سیما اگر مال مردم بود دیش ها رو پشت بام ها چکار میکنند . تلگرام و اینترنت چی کاره هستند . نظر سنجی فردوسی پور گویای همه چیز هست . صدا و سیما مال جناح حاکم هست نه جناح مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
دولت راه را درست انتخاب کرد اما بعضی از داخلی ها و امریکا نگذاشتند این راه را ادامه دهد و برگشتیم به دوران احمدی نژاد که خودش کشور رو می برد به سمت تحریم
صدا و سیما باید در اخلاق و رفتارش تجدید نظر کند و همه ملت را پوشش دهد و نه یک گروه خاص را
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
این دولت هم نه منتخب مردم که انتخاب بین بد و بدتر بوده است
ولی سیمای میلی کارکردهای مثبت همین دولت را هم نشان نداده و سانسور میکنند
و تند روها انواع سنگهای ریز و درشت را جلوی پای لنگان و لرزان آن می اندازند و مردم و کشور تاوانش را میدهند
حیف نیست فردوسی پور را با گزارش های فوتبال جذاب حذف کنن اونوقت آقای علیفر کماکان گزارش کنه،، واقعاً علیفر رو اعصابه
جناب علیفر گزارشتون واقعا مسخره هست
آقای یاسر هاشمی خیلی از این سدها اثرات خوب و خیلیهاشون نابودگر بودن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
خیلیها هم کار محمود بود
حالا هی بگید جنگ جنگ...اگه جنگی هم بشه همین حضرات فقط پای برگه هارو امضاء میکنن'اونی که باید اصلحه دست بگیره بره وسط میدون باز هم ماییم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
منکه عمرا عثلهه دستم بگیرم برم بجنگم!!
ناشناس
| Netherlands |
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
آهنگ‌گران را در صدا و سیما و میادین و منطقه برات ردیف میکنند خودت پا میشی میری . تلویزیون زمینه برای رفتنت اماده مبکنه کاری نداره
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
عثلهه !!! یا اسلحه ؟!!
خدایا یعنی فارغ التحصیلان اینجوری هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
منظور امیر جان اثلحه بود !!!
ب اندازه کافی مردم رو با حاشیه های حجاب اجباری ، تتلو و فردوسی پور و ... سرگرم کردین


چنانچه چن مدت پیش هم از باب ایجاد حاشیه فرمودند صنعت موشکی هم مدیون آن مرحوم است

عرضم بحضور شما هنوز از یاد نبرده ایم که در برهه ای که داعش در سوریه حکومت میکرد و انسان ها را یکی یکی چون گوسفند سر می برید مرحوم هاشمی فرمودند : دنیای فردا دنیای گفتمان هاست نه موشک ها.

وهمین جناب شیخ حسن روحانی در سخنرانی این موضع هاشمی را به شدت محکوم کرد

تمام سخنرانی های جناب شیخ حسن روحانی همراه با حاشیه هست

بالاخره باید ی جوری مردم رو سرگرم کنن تا ۱۴۰۰ خخخ


هشتگ وعده های عمل نشده انتخاباتی

هشتک بیکاری جوانان

هشتگ شکاف عمیق طبقاتی

هشتگ گسترش فقر و خالی شدن سفره مردم

هشتگ نارضایتی بیش اندازه از عملکرد دولت تنبل تدبیر

هشتگ گرانی های چند برابری اقلام اساسی

هشتگ تورم لحظه ای

هشتگ تخم مرغ
هشتگ گوشت
هشتک مرغ
هشتک شکر
هشتک دستمال کاغذی
هشتک رب گوجه فرنگی
هشتک پوشک
هشتک . . . . . . . . . . .

با این همه افتضاحات حق بدین بازار تولید حاشیه های تر و تازه از این سو و آن سو داغه داغ باشه

هممون سرکاریم و بدجور سرگرممون کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
هاشمی میخواست با گفتمان خارج از موشک مثل مردم سوییس و اطریش مردم ایران زندگی کنند . حالا که اصرار داری دنیا دنیای موشک هست جرات داری بزن . تو که زندگیت را با ماجرا جویی و آرامانخواهی میخواهی سپری کن خودت برو . من میخوام مثل مردم سوییس و المان زندگی کنم چرا مردمی که ۲۴ میلیون رای به ازادی دادند میخواهی بزور هم شده با تفکرت همراه کنی چرا ؟
بجاي اينكه بگوييم ترامپ بفكر پوشك و تابوت باشد ميشه از عبارات متين ، ديپلماتيك و در عين حال قرص و محكم استفاده كرد.
گزارش های آقای فردوسی پور عالیست اما آقای علیفر یک چیز دیگری است. انشاا... هر دو سلامت باشند.
ع.آ:خدا رفسنجانی رو بیامرزه که این سدها رو ساخت مگرنه سیل کل کشور رو می برد.
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
سد دز در دوران قبل از انقلاب ساخته شده است
خخخخ، همه دارند با فیلتر شکن پیام میدند به پرچم کشورها توجه کنید. اینم نتیجه فیلترینگ تلگرام
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
پیامهای طول روز که از سر کار واداره و..‌فرستاده میشه اکثرا پرچم ایران هستیم و شب که همزمان تلگرام چک میکنیم پرچم بیگانه هستیم.
آقا سعید حدادیان؛ با این گفته ثابت می کنید که حرمت داری و ادب رفتاری در وجود شما با کاستی همراه است. زیرا اعتراف می نمایید که فحاشی یکی از شیوه های کاریتان است.
اين آقاي توكلي فكر مي كنه براي آمريكا مي خواهند FATF را تصويب كنند. اونا از خوداشونه كه تصويب نشه. اين كار هميشگي شماست كه آب به آسياب دشمن بريزين!
مداح امام حسین...فحش...دیگه نمیدم...ممنون...
پاسخ ها
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
ببخشید اشتباهی منفی دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
چه ربطی داره
خادم امام حسین پاش بیفته گردن دشمنو هم‌میزنه فحش که ثواب هم داره
ملت بدبخت تر ميشوند بارون بياد واي به كلوخ برف بياد واي به كلوخ
احمد توکلی دنبال بهانه میگشته. اون که خودش قبلاً هم گفته بوده FATF نباید تصویب بشه.
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
ناکارامدی این آقای توکلی انتها نداره
آقای حدادیان سعی کنید حد خودت را حفظ کنی. این به نفع خودت هست
توکلی خبر از مردم ندارد شکمش سیر جایش نرم جیبش پر پول
پاسخ ها
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
تو از کجا میدونی - اینقدر حرف کلیشه ای نزن
این پوست خربزه اییه که جان بولتون و پمپئو به سفارس نتانیاهو زیر پای ترامپ انداختن الان کافیه که یه سرباز امریکایی توسط ادمهای اسرائیل یا عربستان کشته بشه بعد بندازن گردن ایران انوقت به راحتی جنگ میشه..
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
برادر ظاهرا براوردی از چنین جنگ‌عظیمی نداری برژنسکی ۱۵ سال پیش جنین جنگی را مدل کرده جنگی ۲۰ ساله با دهها هزار میلیارد دلار خسارت و دهها هزار کشته برای امریکا که توسعه تمدنش را هم نابود خواهد کرد مطلب را خیلی ساده می گیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
مرگ بر پوست خربزه
زنده باد سیب مینی از نوع بی رگش !!!!
علیفر باید اسب سواری گزارش کنه .خیلی عالی میشه
حدادیان کی هست که این خبر سخیفش رو داری پخش میکنی تابی جان؟؟؟؟؟؟؟
مشكل اصلا روحانى نيست اين نيست اون نيست
وضع خيلى خرابه به معناى واقعى متاسفانه فشار ها فقط رو مردم هست نه مسولين و ...
حضرات مجلس کدام یک از فرزندان این افراد در سوریه شهید شدند همشون در اروپا وامریکا برای آنها امریکا به به برای مردم آه اه
منافع شخصی مطرح است
ادبیات سخیف ؛ سیاست های اشتباه , رفتارهای غیر دیپلماتیک ؛ شعارهای نادرست و .....................................................
اینم نتیجه ش .
.
اصلا علیفر کی هست؟ اسم گلمکانی را زیاد شنیده ایم ولی علیفر ؟؟!!!
- دیگه کیهان کیهانیان فکر نمی کنم از این بدتر بتوانند رکورد نوشتن را بشکنند
چقدر زشت برای گزارش گر رسانه ملی که به یک منتقد به این شکل پاسخ بدهد مشخص می شود ظرفیت انتقاد ندارد:
از این گلمکانی‌ها زیاد دیده‌ام و الان هم به این آقا می‌گویم برو در حوزه تخصصی خودت کار کن و در کاری که تخصص نداری، فضولی نکن!»
اصلاً کلمه ( فحش و فحاشی ) بد است ، از زبان یک مداح ( آن هم آقای حدادیان ) بدتر . می خواهم به ایشان بگویم شما ذاکرید و مردم شما را به عنوان ذاکر می شناسند ، طرح این مسائل آن هم در مجالس اهل بیت از شما پسندیده نیست ، خوب است شما همان مداحی را داشته باشید و از این حرفها حذر کنید ، تا آنجایی که می شود و می توانید فقط ذکر اهل بیت را بگویید و زبان و دهان خود را به این حرفها ( نه آلوده ) که مشغول هم نکنید . ماها بیش از هر چیزی از شما روضه و مداحی و مقتل و ذکر می پسندیم نه حتی طرح کلمه فحش ، می توان گفت انتقاد که خیلی هم به جا است ولی همان هم باید خارج از مجالس اهل بیت باشد ( در مجالس سیاسی و دانشجویی ) که پذیرنده داشته باشد . همه دولتها از جمله این دولت انتقاد دارند ولیکن انتقاد را بایستی در جای خود و با کلام دلنشین مطرح کرد نه با فحش و دهن کجی و خدای ناکرده آنچه که موجبات نارضایتی خدا و اهل بیت را فراهم می کند . موفق باشید آقای حدادیان عزیز .
یک عمر افرادی مثل توکلی با این طرز تفکر مدیریت کرده اند
جواب توكلي ! اتفاقاً علت اين حركت امريكا همانا تصويب نشدن fatf است .
بی ادب محروم ماند از لطف رب
از مسئولین خصوصا نمایندگان پرکار و تلاش مجلس عاجزانه تقاضا داریم بجای گفتن های غیر تخصصی و بد و بیرا گفتن های بی فایده بشینن به مشکلات هموطن های سیل زدمون برسن. وزارت خارجه هست که جواب آمریکارو بده. یه خواهش دیگه از نمایندگان پرتلاش مجلس داریم خواهشا تو صحن مجلس پرچم آتیش نزنید برید بیرون آتیش بزنید. اون موکت هایی که زیر پای شما نمایندگان پرتلاش مجلس انداختن از جیب ما مردم هست و اگر بسوزه ما باید خسارتشو بدیم.
خدمات آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی!!!
هر رئيس جمهوري كه در كشور داشتيم كم يا زياد خدماتي داشته است و انحصارطلبي مردود است.
مگر هاشمي رفسنجاني از جيب خودش خرج كرده؟ اگرچه هاشمي رفسنجاني با سرمايه مالي و انساني، خود را سردار سازندگي ناميد ولي با اعتبار سياسي خودش خواستار اعمال تحريم هاي بيشتر عليه ملت شريف ايران در دولت احمدي نژاد شد.
بنظر من باید ایران نه تنها سازمان های تروریستی که در غرب خاورمیانه هستند را بعنوان تروریست اعلام کند بلکه جان بولتون و مایک پمپئو و داماد ترامپ ، کوشنر را هم که آزادانه با برادر دوقلو اش بن سلمان برای بهم ریختن و کشتار مسلمانان آشپزی می کنند آن جز تروریست ها اعلام کند تا این چند تشنه به خون های مسلمانان و بخصوص ایرانی ها حساب کار خودرا بکنند و به این ترتیب آمریکا ودیگر کشورهای دیگر حساب کار خودرا خواهند کرد انشاالله
مشکل هم وطنان زلزله زده وسیل زده را حل کنید مقابل به مثل با آمریکا پیشکش!
تابناک جون!
ده تا موضوع رو میذارید تو یه پست و اون وقت کامنتها:
یکی در مورد سپاهه, یکی در مورد مهران مدیری، یکی درباره سیل و یکی هم درباره فوتبال!
یک مقداری آدم موقع خوندن کامنتها همچین...
اخر چه بگویم ترامپ دنبال تحریک شماهاست اگر بی تفاوت بمانید خودش پشیمانمیشود کم جنبه نباشید هرکدامتان مدلهای مختلف حرف میزنید
منافع ملی ایجاب می کند برخی سیاسیون تریبون دار هر حرفی نزنند.... به فکر ایران بزرگ باشند . دشمن را تحریک نکنند . امنیت ملی و کشور مهم است. چرا برخی افراد به تبعات حرفهایشان توجهی ندارند !!! دوستان عزیز نباید احساساتی شویم. روابط جهانی در حال تغییر است کشورها به ساز و کار حاکم بر جهان توجه ویژه ای دارند. تو را خدا به ایران توجه داشته باشید...
ادبیات روزنامه کیهان در شان مردم ایران نیست
سلام بر همگی- آقای ترامپ قضد جنگ با ایران را دارد- می خواهد با تحریم آنقدر ایران را تضعیف و همچنین مردم را ناراضی کند که به راحتی بتواند ایران را اشغال کند و پول جنگ را هم از عرستان و امارات بگیرد-
ادامه این وضع دیگر برای مردم قابل تحمل نیست و در صورتی که ایران مجبور به خروج از برجام شود باستی قبل از ان مانند پاکستان به اندازه 10 بمب اتم مخفیانه بسازد و بعد یک از آن را در کویر یکی را منفجر کند و بعد با آقای آمریکا مذاکره کند در غیر اینصورت وضع روز به روز بدتر می شود.
از ابتدا هم تصویب FATF منتفی و برخلاف مصلحت ، بوده است.
زبان دولت آمریکا همیشه زور و تهدید بوده است و تازگی ندارد. آمریکا در عراق و سوریه از سپاه شکست خورده است و سپاه را مانعی را برای اهداف خود در خاو.رمیانه میداند. ولی سپاه همچنان یک نیروی قوی و ارزشمند است.
اگر حقوقها یکسان شود تمام هارت و پورتها کم شود چون همه به یک اندازه میخورند و میدانند که طعم گرسنگی چیست وگرنه اگر شکمها سیر و کلفت باشد خبر از گرسنگان نخاهد داشت بنده خودم دوستی داشتم ده سال پیش سوار الاغ بود الان پورشه و بنز میراند و فرزندانش در امریکا و کانادا هستند...
مرگ بر امریکا
ترامپ به فکر تابوت و پوشک باشد جالب درج کردید .
اتفاقا آقای توکلی آمریکا همین را می خواهد
تابناک جان یه نظرسنجی بذار شاید واقعا تعداد کسانی که از گزارش کردن آقای علیفر با این جمله "تووووی دروازه" خوششون میاد زیاده. من که نظرم همسو با آقای گلمکانی هست. ممنون
توکلی حداقل ۳۰ میلیون در ماه به حسابش واریز میشه ، او نمیدونه ۴ فرزتد بیکار داشته باشی و عید بخاطر تورم تو خونه خودتو زندونی کنی یعنی چه ؟؟؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار