بازدید 5337
۳
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

سبزپوشی بورس تهران بی اعتنا به تصمیم ترامپ/ غافلگیری سهامداران از صفوف خرید امروز بورس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه بیستم فروردین ماه ۹۸، با افزایش ۱۸۳۲ واحدی معادل ۰.۹۷ درصد به رقم ۱۹۰ هزار و ۴۲۵ واحد رسید. این در حالی است که در سه روز گذشته شاهد رشد ۳۳۱۱ واحدی نماگر کل بازار سرمایه بودیم.
کد خبر: ۸۹۰۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸ 09 April 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه بیستم فروردین ماه ۹۸، با افزایش ۱۸۳۲ واحدی معادل ۰.۹۷ درصد به رقم ۱۹۰ هزار و ۴۲۵ واحد رسید. این در حالی است که در سه روز گذشته شاهد رشد ۳۳۱۱ واحدی نماگر کل بازار سرمایه بودیم.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین روز کاری هفته جاری، در ادامه روند صعودی روز‌های قبل، بازهم شاهد روند افزایشی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۲۸ واحدی معادل ۰.۹۷ درصد به رقم ۵۴ هزار و ۹۱۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۴۳۷ واحدی معادل ۱.۱۹ رصد، عدد ۳۷ هزار و ۱۸۱ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۳۰۵ واحدی معادل ۱.۱۹ درصد به رقم ۲۵ هزار و ۹۵۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۹۵۷ واحد افزایش معادل ۰.۹۲ درصد را رقم زد و به سطح ۲۱۴ هزار و ۳۴۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۱۲۴۲ واحد افزایش معادل ۰.۸۸ درصد به رقم ۱۴۱ هزار و ۸۲۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۱۵۱ واحد افزایش معادل ۱.۱۳ درصد همراه بود و عدد ۳۷۱ هزار و ۹۲۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۰:۵۵ داشت و در سطح ۱۹۰ هزار و ۵۸۵ واحد قرار گرفت.
 
شاخص کل بورس
 
در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی اخابر متعلق به مخابرات ایران با ۱۸۰ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۱۷۳ واحد، نماد همراه متعلق به شرکت ارتباطات سیار ایران با ۱۴۶ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۱۴۲ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۱۲۴ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۱۱۹ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۱۰۵ واحد و نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۱۰۴ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی وبملت متعلق به بانک ملت با ۸۳ واحد، نماد حکشتی متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۵۷ واحد، نماد خساپا متعلق به سایپا با ۴۱ واحد، نماد رانفور متعلق به خدمات‌انفورماتیک با ۲۸ واحد، نماد خودرو متعلق به ایران خودرو با ۲۲ واحد و نماد خپارس متعلق به پارس خودرو با ۱۷ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۳ میلیارد و ۹۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۵۱ هزار و ۷۹ نوبت معامله و به ارزش ۹۶۹ میلیارد و ۳۶۴ میلیون تومان داد و ستد کردند.
 
 
رفت و آمد‌های بازار
 
در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید ۱) حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۸/۰۲/ ۰۴ از سوی ناظر بازار تعلیق شد.
 
همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های معدنی دماوند (کدما ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی، شرکت سیمان خزر (سخزر ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، حق تقدم سهام شرکت سیمان خزر (سخزرح ۱) با توجه به توقف نماد اصلی، سیمان‌شاهرود (سرود ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، نوسازی‌وساختمان‌تهران (ثنوسا ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت ۱) و نوسازی‌وساختمان‌تهران (ثنوسا ۱) با توجه به عدم رعایت ضوابط افشای اطلاعات با اهمیت حداکثر برای ۲ روز کاری، سیمان شمال (سشمال ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام و به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر، گروه دارویی البرز (والبر) جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شدند.
 
همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های ذغال سنگ نگین طبس (کطبس)، فرآوری مواد معدنی ایران (فرآور)، سیمان سفید نی ریز (سنیر)، سیمان خوزستان (سخوز)، حق تقدم شرکت‌های فنرسازی زر (خزرح)، سیمان فارس نو (سفانوح) با توجه به اعلام مهلت پذیره نویسی، سازه پویش (خپویش) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف. و حق تقدم شرکت سیمان سفید نی ریز (سنیرح) بازگشایی شدند.
 
امروز گروه شیمایی‌ها بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و با حاکمیت چند روزه خودوریی‌ها پایان داد، پس از شیمیایی ها، گروه فلزات اساسی و بانکی‌ها در مرتبه دوم و سوم قرار گرفتند.
 
در معاملات روز جاری همه نماد‌های گروه زغال سنگ، فنی و مهندسی، قند و شکر و رادیویی‌ها سبز پوش بودند و بر این اساس شاخص ذغال سنگ با رشد ۸.۱۷ درصدی، شاخص فنی و مهندسی با رشد ۴.۵۵ درصدی، شاخص قند و شکر با رشد ۴.۴۶ درصدی و شاخص رادیویی با رشد ۳.۷۸ درصدی مواجه شد.
 
امروز همه نماد‌های محصولات چوبی و سرمایه گذاری‌ها قرمز پوش و در مسیر نزولی قرار داشتند.
 
بیشترین افزایش قیمت در معاملات امروز متعلق به نماد‌های دشت مرغاب (غدشت)، سیمان خوزستان (سخوز)، سیمان سفید نی‌ریز (سنیر)، ذغال‌سنگ نگین ط‌بس (کطبس)، بهنوش ایران (غبهنوش)، آبسال (لابسا) و درخشان تهران (پدرخش) بود و درمقابل بیشترین کاهش قیمت را در نماد شرکت‌های سامان گستراصفهان (ثامان)، مس شهیدباهنر (فباهنر)، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران (ختراک)، قطعات اتومبیل ایران (ختوقا)، ایرکا پارت صنعت (خکار)، زامیاد (خزامیا) و پلاسکوکار (پلاسک) شاهد بودیم.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سبز پوشی تصنعی:)))) از قیمت سکه و ارز چه خبر؟؟
سبز پوشي ساختگي
قرمز پوشي از يكي دوروز آينده
سبز پوشی یعنی تورم و گرانی !
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل