بازدید 18600

با شکسته شدن بند نخست شیبان، دستور تخلیه این شهر صادر شد/ وضعیت اهواز با ثبات و پایدار است/ بازگشایی محور پلدختر به معمولان

شرایطی که برای سیل زدگان در بالادست متفاوت است. برای آن‌هایی که زندگی شان زیر بار خروار‌ها گل و لای رفته و نیازمند امدادرسانی هستند، اما به گفته برخی نمایندگان مجلس و بعضی مسئولان، هنوز ارتباطشان با دیگر شهر‌ها و مناطق هم کامل وصل نشده است. وضعیتی غیرقابل قبول که امید می‌رود هرچه سریعتر تغییر کند.
کد خبر: ۸۹۰۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ 08 April 2019
تابناک اجتماعی -
از رسیدن ظرفیت آب پشت برخی سد‌ها به بزرگترین اعداد در تاریخ تا تصاویری از گل و لای یکی دومتری که در برخی مناطق سیل زده برجا مانده، سیلاب‌های اخیر همه جوره متفاوت‌تر و قدرتمندتر از نمونه‌های قبلی به نظر می‌رسند، اما با این وجود هم توان در هم شکستن مقاومت مردم را ندارند.

به گزارش «تابناک»، این را می‌شود از تصاویری دریافت که از مناطق محاصره شده توسط سیلاب و در معرض خطر منتشر می‌شود و حکایت از تلاش مستمر مردم برای مقابله با سیلاب دارد؛ تلاشی که وقتی به پیروزی ختم می‌شود، دست افشانی مردم را به دنبال دارد. مردمانی که به مانند جنگ در حال سنگربندی معابر و گذرگاه‌ها هستند.

شرایطی که برای سیل زدگان در بالادست متفاوت است. برای آن‌هایی که زندگی شان زیر بار خروار‌ها گل و لای رفته و نیازمند امدادرسانی هستند، اما به گفته برخی نمایندگان مجلس و بعضی مسئولان، هنوز ارتباطشان با دیگر شهر‌ها و مناطق هم کامل وصل نشده است. وضعیتی غیرقابل قبول که امید می‌رود هرچه سریعتر تغییر کند.

هشدار به روستا‌های حاشیه سد سیمره در کوهدشت
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۹:۱۹

ستاد بحران هشدار داد که احتمال به زیر آب رفتن روستا‌های کوهدشت به دلیل بالا آمدن آب وجود دارد.

نیرو‌های شرکت آب منطقه‌ای تا مرز غرق شدن در سیلاب
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۸:۵۵

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان از بروز حادثه برای معاون طرح و توسعه وسرپرست گروه سد‌ها و مدیریت سیلاب شرکت آب منطقه‌ای گلستان در سیل آق قلا خبر داد.

دولت تنخواه گردان برای استانداران استان‌های سیل زده ارسال خواهد کرد
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۸:۳۸

وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت بنا دارد تنخواه‌گردان برای استانداران ارسال تا بتوانند برخی هزینه‌های سیل را جبران کنند.

سد کرخه در شرایط عادی قرار دارد
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۸:۲۳
تعداد بازدید : 554
بسیج امکانات برای حفظ حمیدیه از خطر سیل
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۷:۴۲

فرماندار شهرستان حمیدیه از بسیج تمامی امکانات در شهرستان و استان برای حفظ حمیدیه از خطر سیل خبر داد.

بازگشایی محور عشق آباد- بردسکن
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۷:۴۱

جانشین رییس پلیس راه خراسان جنوبی گفت:محور عشق آباد بردسکن که برای مدتی مسدود شده بود باز شد.

سیل به بیش از ۱۲۰۰ پل در استان کرمانشاه آسیب وارد کرد
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۷:۲۸

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : سیل به بیش از ۱۲۰۰ پل در استان آسیب وارد کرد.

بازگشایی محور پلدختر به معمولان
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۷:۲۱

با همت یگانهای مهندسی سپاه محور پلدختر به معمولان بازگشایی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: جاده اصلی پلدختر به معمولان با تلاش و همت جهادی یگانهای مهندسی سپاه ترمیم و بازگشایی شد. شرفی افزود: با بازگشایی این جاده شهر معمولان از بن‌بست خارج و عملیات امداد و خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان با سرعت و سهولت بیشتری ادامه خواهد یافت.

کاهش خروجی سد سیمره برای کمک به مردم خوزستان
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۷:۰۲

استاندار ایلام از کاهش تدریجی خروجی سد سیمره به منظور کمک به مردم خوزستان خبر داد.

اطلاعیه هواشناسی خوزستان در خصوص بارندگی پیش رو
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۶:۴۴

در اطلاعیه شماره 4 امروز (19 فروردین ماه) اداره‌کل هواشناسی خوزستان آمده است: " تاثیر ناپایداری‌های متناوب تا اواسط یکشنبه هفته آینده سبب افزایش ابر، رگبارهای باران، رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای و تگرگ خواهد شد.

زیر آب رفتن خوزستان و فروریختن سد کرخه دروغ محض است
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۶:۱۶

یک اقلیم‌شناس شایعات منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر فروریختن سدها و زیر آب رفتن برخی استان‌ها طی روزهای آینده را دروغ محض دانست و گفت: انتشار این شایعات منافع پروژه‌های خاصی را دنبال می‌کند.

وی در گفتگو با مهر اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر زیر آب رفتن خوزستان و فرو ریختن سد کرخه طی روزهای آینده را دروغ محض دانست و گفت: به نظر می‌رسد برخی اتاق فکر درست کرده‌اند که به نفع تفکر خاصی دروغ جعل کنند و برای این دروغ‌ها از ادبیات تخصصی و روزنامه‌نگاران حرفه‌ای بهره می‌گیرند تا علیه مخالفان پروژه‌های خاصی خبر تنظیم کنند و منافع مدافعان این پروژه‌ها را تأمین کنند. همه این خبرها هم در خدمت این است که ما به این پروژه‌ها نیاز داریم و باید به ساخت بیشتر آن‌ها اقدام کنیم.

کرمی افزود: مثلاً چندی پیش از دکتر کردوانی خبر جعل کرده بودند که وارد ترسالی خیلی شدید شده‌ایم و هر سال سیل خواهد آمد. یا مثلاً از از دکتر اردکانیان جعل کرده بودند که دوره ۳۰ ساله ترسالی آغاز شد و مواردی از این دست. در آخرین محصول این گروه، یک آدمی که اصلاً مشخص نیست وجود داشته باشد مثلاً با خبرگزاری مهر گفتگو کرده و خبر از زیر آب رفتن خوزستان داده است. در حالی که اصلاً در خبرگزاری مهر چنین خبری وجود ندارد و آن فرد هم اگر اصلاً وجود داشته باشد حتماً اعلام خواهد کرد که من کجا چنین چیزی گفته‌ام.

این اقلیم‌شناس در پاسخ به اینکه آیا اساساً فرد یادشده که از او به عنوان اقلیم‌شناس برتر کشور نام برده‌اند را می‌شناسد یا نه گفت: اقلیم‌شناسان سرشناس ایران چهار پنج نفر هستند که همه‌شان را من می‌شناسم و اسم چنین کسی را من نشنیده‌ام. اصلاً مشخص نیست کجا تعیین می‌کند که چه کسی اقلیم‌شناس برتر کشور است!

کرمی در خصوص ادعاهای مطرح شده در این خبر نیز تصریح کرد: حرفی که گفته شده کاملاً مزخرف است و هیچ آدم علمی چنین حرفی نمی‌زند. کل این ماجرا از اساس دروغ است. طی چهار پنج روز آینده مشکل سیل برطرف می‌شود. اصلاً مشکل سیل در چهار پنج روز آینده مساله جانی در ایران نخواهد داشت و چنین چیزی بسیار بعید است.

وی افزود: هیچ جایی نه قرار است غرق شود و نه نابود شود و نه سدی شکسته شود. مشکل الان این است که مردم هنگام هشدار سیل جا به جا نمی‌شوند. اگر جا به جا شوند دست کم خسارت جانی ایجاد نمی‌شود، به جز مزارعی که به زیر آب می‌رود و آن مزارع هم به هر حال دچار یک خسارت مالی با عدد و رقم مشخصی می‌شود که دولت باید آن خسارت اقتصادی را پوشش بدهد.

خدمات رسانی ۸۱ موکب در مناطق سیل‌زده خوزستان
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۶:۰۳

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه اربعینی‌ها به ندای یا حسین (ع) سردار سلیمانی جهت کمک به هموطنان سیل‌زده لبیک گفتند، از افزایش موکب‌های فعال در مناطق بحرانی خوزستان به ۸۱ موکب خبر داد.

حسن پلارک که در مناطق سیل‌زده خوزستان حضور دارد، در تشریح آخرین آمار مربوط به خدمات‌رسانی موکب‌های اربعینی در این استان گفت: هم اکنون ۸۱ موکب با ظرفیت خدمات رسانی به ۱۱۰هزار نفر مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: ۲۰ موکب نیز با ظرفیت۵۰ هزار نفر در حال استقرار در مناطق مشخص شده در استان خوزستان هستند.

هشدار عمومی وقوع سیلاب در پایاب سد تالوار
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۵:۵۵

شرکت آب منطقه ای کردستان اعلام کرد: با توجه به اینکه شرکت آب منطقه ای زنجان در نظر دارد نسبت به مانور و باز کردن دریچه های تخلیه تحتانی سد تالوار مابین استانهای کردستان و زنجان و در محدوده شهرستان بیجار اقدام نماید، لذا از عموم مردم، ساکنین و مجاورین سد مذکور و رودخانه پایاب آن درخواست میشود با توجه با بالا بودن حجم آب عبوری ؛ به طور جدی از توقف و تردد در رودخانه تالوار اجتناب نموده و بهره‌برداران، باغداران و کشاورزان هرچه سریعتر نسبت به جمع آوری تجهیزات و منصوبات اقدام نموده و منطقه را ترک نمایند.

پرداخت ۲۳ میلیارد تومان کمک نقدی بلاعوض به مددجویان سیل‌زده در سراسر کشور
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۵:۵۴

سیدپرویز فتاح رئیس کمیته امداد با حضور در مناطق سیل‌زده استان لرستان، از وضعیت مددجویان سیل‌زده در پلدختر بازدید کرد و افزود: تاکنون ۲۰ هزار خانواده مددجوی کمیته امداد در استان لرستان از سیل اخیر دچار آسیب شده‌اند و تعداد خانواده‌های خسارت‌دیده مددجویان از سیل، در سراسر کشور بیش از ۶۰ هزار خانواده است.

وی به میزان کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان اشاره کرد و گفت: مردم نیکوکار ایران تا روز گذشته ۴۳ میلیارد تومان برای سیل‌زدگان کشور به کمیته امداد کمک کرده‌اند که از این رقم ۲۰ میلیارد تومان نقدی و ۲۳ میلیارد تومان کمک کالایی بوده است.

آب شرب روستا‌های سیل‌زده استان زنجان وصل شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۵:۵۲

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت:درحال حاضراهالی روستا‌های سیل‌زده استان از آب شرب سالم بهره‌مند هستند و در روز حادثه آبرسانی به‌صورت سیار در مناطق سیل‌زده انجام شد.

رضا کابلی گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیل در هفته گذشته به تاسیسات آبرسانی ۳۲ روستای استان زنجان با ۵ هزار و ۸۲ خانوار خسارت وارد کرده است.

وی ادامه داد: خسارت ناشی از سیل به تاسیسات آبرسانی روستا‌های استان بالغ بر ۴۹ میلیارد و ۷۰۹ میلیون ریال برآورد شده است.

پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی برای تعمیر مسکن مددجویان سیل زده
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۵:۴۹

مسعود آسیما از پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی از سوی بهزیستی برای مددجویانی که در سیل اخیر واحد‌های مسکونی خود را از دست داده اند خبر داد و گفت: ۱۴ هزار واحد مسکونی مددجویان بهزیستی در مناطق سیل زده نیز نیاز به تعمیر دارد و در این زمینه نیازمند کمک همه دستگاه‌ها و خیرین و موسسات خیریه و مردم هستیم.

وی ادامه داد: معلولان، سالمندان و کودکانی که در مناطق سیل زده در مراکز نگهداری بهزیستی بودند با همکاری هلال احمر، سپاه و ارتش به مراکز امن منتقل شدند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور گفت: کمک هزینه معیشتی سه برابری به مددجویان این سازمان و خانواده‌هایی که کودکان مددجو را نگهداری می‌کنند، پرداخت شد. کف و سقف این کمک هزینه معیشتی سه برابری، ۵۰۰ هزار و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

تلاش برای بازگشایی و ترمیم راه‌ ارتباطی پلدختر - معمولان
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۵:۲۵

در این روزها راهداران استان‌های همجوار لرستان به همراه مردم در تلاش هستند که با ترمیم جاده‌ها از راه‌های مختلف، مسیر دسترسی به روستاهای سیل زده را بازگشایی کنند.

توزیع بیش از یک میلیون لیتر سوخت در مناطق سیل‌زده اهواز
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۵:۰۶

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز از توزیع بیش از یک میلیون لیتر سوخت میان مردم و نیروها و تجهیزات امدادی مناطق سیل‌زده اهواز خبر داد.

نعمت‌الله نجفی گفت: از ابتدای وقوع حادثه تاکنون به‌منظور تامین سوخت ادوات امدادی از جمله ادوات احداث سیل‌بندها، از محل ستاد بحران منطقه ۴۸۰ هزار لیتر نفت‌گاز به شهرستان‌های هویزه، سوسنگرد، شوش، اهواز، حمیدیه و شوشتر ارسال شده است.

وی افزود: افزون بر این تاکنون ۲۷۱ هزار لیتر نفت‌گاز به شهرستان‌های شوش، اهواز، شوشتر و دزفول و ۱۹۰ هزار لیتر نفت سفید به مناطق مسجدسلیمان و ایذه ارسال شده است.

نگرانی درخصوص پایداری سد کرخه وجود ندارد
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۴:۴۵

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه گفت: در تمام بدنه سد بیش از ۱۳۲۴ ابزار وجود دارد که به طور روزانه وضعیت سد را مانیتورینگ می‌کنند و نگرانی از بابت سد کرخه وجود ندارد.

محمدرضا یزدانی در خصوص آخرین وضعیت سد کرخه اظهار کرد: در حال حاضر سد کرخه هیچ مشکلی در بحث پایداری ندارد و این موضوع با رصد کردن ابزار دقیق، میزان تراوشات و چاه‌های کاهش فشار انجام می‌شود که تا این لحظه شرایط نرمالی داشته است.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون پایداری سد کرخه با وجود عبور از تراز نرمال و رسیدن به تراز سیلابی با موفقیت همراه بوده است.

آب شرب روستا‌های سیل‌زده استان زنجان وصل شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۴:۴۳

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: در حال حاضر اهالی روستا‌های سیل‌زده استان از آب شرب سالم بهره‌مند هستند و در روز حادثه آبرسانی به‌صورت سیار در مناطق سیل‌زده انجام شد.

رضا کابلی گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیل در هفته گذشته به تاسیسات آبرسانی ۳۲ روستای استان زنجان با ۵ هزار و ۸۲ خانوار خسارت وارد کرده است.

وی ادامه داد: خسارت ناشی از سیل به تاسیسات آبرسانی روستا‌های استان بالغ بر ۴۹ میلیارد و ۷۰۹ میلیون ریال برآورد شده است.

وزیر کشور: وضعیت شهر اهواز باثبات و پایدار است
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۴:۳۶

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور که صبح امروز به منظور ارزیابی آخرین وضعیت وقوع سیلاب در برخی از مناطق استان خوزستان به اهواز سفر کرده است، گفت: وضعیت شهر اهواز باثبات و پایدار است و جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: شب گذشته سیلاب از یکی از کانال‌های انتقال آب رودخانه کرخه که از حاشیه شهر اهواز عبور می‌کرد به برخی معابر حاشیه‌ای شهر اهواز سرایت کرد که بلافاصله دستگاه‌های اجرایی و امدادی نسبت به رفع مشکل وارد عمل شدند و در حال حاضر وضعیت به طور کامل در کنترل می‌باشد.

اسکان مردم شیبان در شهر جدید رامین و مدارس باوی
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۴:۲۰

شهر جدید رامین و مدارس شهرستان باوی برای اسکان اهالی شیبان تدارک دیده شده است.

هزار دستگاه چادر توسط هلال احمر نیز برای اسکان اهالی شیبان آماده شده است.

خسارت ۱۶۹ میلیاردی سیل به الیگودرز
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۴:۰۴

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و معین وزیر راه در رسیدگی به خسارات سیلاب به الیگودرز گفت: خسارات سیل به راه‌های این شهرستان ۱۶۹ میلیارد تومان برآورد شده است.

سیلاب در روستای «گوریه» - شهرستان شوشتر
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۴:۰۱

شهر گوریه واقع در بخش شعیبیه شهرستان شوشتر که در مجاورت رودخانه دز قرار دارد از ۱۵ فروردین در اثر طغیان رودخانه وضعیت وخیمی پیدا کرد. معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر از فعالیت ۱۹۰ نیروی بهداشتی در قالب ۱۱ اکیپ سلامت در مناطق سیل‌زده شعیبیه خبر داد. همچنین مدیرعامل آبفای خوزستان با اشاره به خسارت سیل به تأسیسات آب و فاضلاب در شهر گوریه استان خوزستان گفت: در حال حاضر پنج تانکر توزیع آب شرب سالم در شهر گوریه مستقر شده و آبرسانی به مردم از این طریق در حال انجام است.

اطلاعیه شماره ۱۳ جمعیت هلال‌احمر
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۳:۲۹

جمعیت هلال احمر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد رکورد کمک‌های نقدی داخلی مردم به جمعیت هلال احمر که ۶۳ میلیارد تومان در زمان زلزله کرمانشاه بود، برای سیل زدگان کشور شکسته شد.

در اطلاعیه روابط عمومی جمعیت هلال احمر ضمن قدردانی از حسن اعتماد مردم نوع دوست ایران اسلامی آمده است: رقم مشارکت‌های نقدی مردم (واریز مستقیم به حساب) تا ساعت ۸ صبح دوشنبه ۱۹ فروردین ماه به مبلغ ۶۹۰۱۷۶۳۲۰۲۵۱ رسیده است. این بدان معناست که مردم نوع دوست ایران رکورد کمک‌های مردمی در زلزله کرمانشاه را شکسته اند.

بر اساس این اطلاعیه جمعیت هلال احمر از محل منابع داخلی خود برای سیل زدگان بالغ بر ۶۶۳۱۶۳۰۰۰۰۰۰ هزینه کرده است که مبلغ کمک‌های مردمی جایگزین آن‌ها نخواهد شد و در راستای جبران خسارات سیل زدگان مصرف و پس از آن گزارش اقدامات به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.

سیل بند شیبان شکست؛ اهواز در خطر
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۳:۱۹

ورناصری، فرماندار باوی دستور تخلیه شهر شیبان به علت سیل را صادر کرد، این تصمیم در پی شکسته شدن سیل بندی اولی روی داده و هم اکنون نیرو‌های عملیاتی در حال احداث سیل بند دوم هستند، گفتنی است، شیبان شهری ۴۰هزارنفری است که در ابتدای مسیر اهواز_شوشتر قرار دارد.

بدین ترتیب سیلاب بیش از پیش به اهواز نزدیک شده و این شهر را تهدید می کند، چراکه شیبان فاصله زیادی با مرکز استان ندارد.

مشکلی در تامین آب شرب شهر‌های خوزستان وجود ندارد
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۳:۱۰

حمیدرضا کشفی معاون راهبری و نظارت بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در ابتدای وقوع سیل در خوزستان تعداد یک‌هزار و ۸۰ روستا با قطعی آب مواجه بودند که خوشبختانه با اقداماتی که انجام شد این تعداد اکنون به ۱۷۰ روستا رسیده است.

وی با اشاره به اینکه "گوریه" شوشتر تنها شهر بدون آب استان بود که دیروز نسبت به تامین آب آن اقدام شد، ادامه داد: گرچه با پیشروی مستمر آب در مناطق مختلف مواجه هستیم، اما فعالیت آبرسانی بدون هیچگونه مشکلی در حال انجام است.

بیمارستان سلامت اهواز تخلیه شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۲:۴۵

رئیس بیمارستان گلستان اهواز از تخلیه بیمارستان سلامت و انتقال بیماران به بیمارستان گلستان خبر داد.

ارایه تسهیلات ویژه به محبوسان غیرعمد مناطق سیل‌زده
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۲:۳۵

به گزارش ستاد دیه کشور، سید اسدالله جولایی مدیرعامل این نهاد حمایتی در این باره گفت: ستاد دیه مجموعه‌ای مردمی است که رسالت آن با اعتبار دریافتی از جانب خیرین بر رفع مشکل آن‌هایی توجه دارد که ناخواسته راهی حبس شده و در ادامه به دلیل عدم پشتوانه مالی ماه‌ها و بعضا برخی سال‌ها در زندان می‌مانند. دریافت اخبار تلخ حاکم در برخی شهرها و روستاها بر آن داشت تا با تشکیل جلسه فوق‌العاده برای حل مصائب خانواده‌هایی که در کنار معضل سیلاب به دلایلی چون بدهی‌ مالی (غیرکلاهبرداری) بستگان آن‌ها گرفتار حبس شده تسهیلات ویژه و فوری قائل شویم.

وی افزود: برای همین منظور با هماهنگی صورت گرفته ضمن مشارکت حداکثری در امر امدادرسانی، نمایندگی ستاد دیه در استان‌های گلستان، مازندران، لرستان، خوزستان و فارس موظف شدند ضمن شناسایی محبوسان واجد شرایط ، صرف نظر از قیود مندرج در شیوه‌نامه‌های مربوط به پرداخت تسهیلات نسبت به آزادی محکومان یاد شده اقدام نمایند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور تاکید کرد: درگیری اقارب نسبی و سببی درجه اول این دسته از زندانیان در امر مقابله با بحران ناشی از سیل و همچنین تایید ستاد مدیریت بحران تنها شروط بهره‌مندی از این امکان تعریف شده‌اند.

روستا‌های سیل زده لرستان
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۲:۳۴

سیل واژه‌ای است به لغت کوچک، اما ویرانی آن عظیم؛ همان آبی که پاک است و مایه‌ی حیات، وقتی سیل می‌شود همه چیز را با خود می‌شوید و می‌برد. چند روز پس از سیل ویرانگر لرستان مردم روستا‌های این منطقه باز هم با همان آب، گل و لای را از زندگی خود می‌شویند تا نشان دهند زندگی مثل آب روان رود‌ها همچنان جریان دارد.

ارایه تسهیلات ویژه به محبوسان غیرعمد مناطق سیل‌زده
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۲:۲۱

سید اسدالله جولایی مدیرعامل این نهاد حمایتی در این باره گفت: ستاد دیه مجموعه‌ای مردمی است که رسالت آن با اعتبار دریافتی از جانب خیرین بر رفع مشکل آن‌هایی توجه دارد که ناخواسته راهی حبس شده و در ادامه به دلیل عدم پشتوانه مالی ماه‌ها و بعضا برخی سال‌ها در زندان می‌مانند. دریافت اخبار تلخ حاکم در برخی شهرها و روستاها بر آن داشت تا با تشکیل جلسه فوق‌العاده برای حل مصائب خانواده‌هایی که در کنار معضل سیلاب به دلایلی چون بدهی‌ مالی (غیرکلاهبرداری) بستگان آن‌ها گرفتار حبس شده تسهیلات ویژه و فوری قائل شویم.

وی افزود: برای همین منظور با هماهنگی صورت گرفته ضمن مشارکت حداکثری در امر امدادرسانی، نمایندگی ستاد دیه در استان‌های گلستان، مازندران، لرستان، خوزستان و فارس موظف شدند ضمن شناسایی محبوسان واجد شرایط ، صرف نظر از قیود مندرج در شیوه‌نامه‌های مربوط به پرداخت تسهیلات نسبت به آزادی محکومان یاد شده اقدام نمایند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور تاکید کرد: درگیری اقارب نسبی و سببی درجه اول این دسته از زندانیان در امر مقابله با بحران ناشی از سیل و همچنین تایید ستاد مدیریت بحران تنها شروط بهره‌مندی از این امکان تعریف شده‌اند.

جاده اهواز _آبادان بعلت سیلاب بسته شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۲:۰۷

رییس پلیس راه آبادان اعلام کرد: جاده اهواز _آبادان بعلت سیلاب بسته شد. مسیر جایگزین فعلاً جاده خرمشهر به اهواز است.

سیلاب در روستای سید عباس- شوش
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۱:۱۱

با بالا آمدن آب رودهای دز و کرخه روستاهای بخش شناوور شهرستان شوش بیش از پیش در معرض خطر قرار گرفته‌اند. با وجود تخلیه شدن خانه‌ها اما همچنان مردم منطقه بر پشت بام خانه‌های خود چادر زده‌اند و از خانه‌های تا نیمه آب گرفته خود، مراقبت می‌کنند. در بعضی روستاها دیوارها به دلیل آب خوردگی سست شده و فرو می‌ریزند. در این منطقه مردم دامدار و کشاورز مزارع و احشام خود را از دست داده‌اند و تعدادی از مردم در حال جمع‌آوری وسایل خانه‌های خود هستند تا به مناطق امن پناه ببرند. کمک رسانی به مردم این منطقه در وضعیت مطلوبی نیست.

بیش از ۱۰۰ نقطه از راه‌های گلستان برای هدایت آب بریده شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۱:۰۸

میرمحمد غراوی سرپرست استانداری گلستان ضمن قدردانی از فعالیت نیرو‌های امدادی و نیرو‌های مسلح، تصریح کرد: البته این حضور به موقع باعث شد با سرعت بیشتری بتوانیم خطرات سیل را برطرف کنیم. در حال حاضر وضعیت گمیشان مناسب و کنترل شده است، در تلاش هستیم هر چه سریع‌تر این وضعیت بهتر شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی در معرض سیل قرار گرفته است، یادآور شد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در بدو حادثه سیلاب در منطقه حاضر شد و ارزیابی خسارت سیل زدگان توسط بنیاد در حال انجام است که بخشی از ارزیابی‌ها صورت گرفته و بخشی در حال انجام است.

سرپرست استانداری گلستان از احداث خانه‌هایی که در سیل حادثه دیده بودند در مناطق شهری و روستایی خبر داد و گفت: در مجموع سیلاب ۴۸۰۰ میلیارد تومان به استان گلستان خسارت وارد کرد که این رقم به دولت اعلام شده است.

آب گرفتگی شمال اهواز
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۰:۵۸

بالا آمدن سطح آب رودخانه کرخه موجب ورود آب به برخی از مناطق شمالی اهواز شد.

سد تنظیمی حمیدیه در ۴۵ کیلومتری اهواز سرریز کرده است
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۰:۵۲

جمال عالمی نیسی پیرامون آخرین وضعیت سد حمیدیه بیان داشت: سد تنظیمی حمیدیه در ۴۵ کیلومتری اهواز سرریز کرده است.  آب در حال ورود به شهر بوده، اما سرعت آن کم است.

فرماندار اهواز بیان داشت: آب به سمت پایین دست منحرف شده است و اقدامات لازم انجام شده و جای نگرانی نیست.

آخرین وضعیت پرونده وقوع حادثه سیل شیراز
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۰:۴۰

علی القاصی رئیس کل دادگستری استان فارس در دیدار نوروزی اعضای شورای قضایی استان ومسئولان قضایی شیراز با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز ضمن تبریک سال نو و فرا رسیدن ماه شعبان از احضار برخی مسئولین در جهت بررسی حادثه سیل در شیراز به دادسرا و همچنین ادامه تحقیقات توسط کارشناسان مربوطه خبر داد.

القاصی با اشاره به این امر که حادثه جاری شدن سیل در شیراز در نقطه‌ای رخ داد که انتظار نمی‌رفت گفت: پرونده در دادسرا در حال انجام تحقیقات تکمیلی است و دستگاه قضایی با توجه به مدارک، شواهد و مستندات از ابتدای وقوع حادثه جاری شدن سیل، مراحل بررسی را انجام و با هر شخص حقیقی و حقوقی که در حادث شدن این واقعه کوتاهی داشته است با کسب نظر فنی و کارشناسی برخورد و نتیجه را اعلام خواهد کرد.

۹۷ درصد مخازن سدهای استان خوزستان پر شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۰:۳۷

فرهاد ایزدجو آورد بخش سیلابی رودخانه‌های استان خوزستان را هشت میلیارد و 700 میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: ۳ میلیارد و ۴۶۰ میلیون متر مکعب از این میزان در مخازن سدها نگهداری و مابقی آن رهاسازی شده است. آورد طبیعی رودخانه‌های استان خوزستان از ابتدای سال آبی ۹۸-۹۷ (اول مهرماه) تاکنون ۲۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب بوده که از این مقدار حدود ۱۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون متر مکعب از مخزن سدها خارج شده است.

ایزدجو با تاکید بر پایداری و سلامت کامل بدنه سد مخزنی کرخه تصریح کرد: هم‌اکنون ورودی به سد کرخه دوهزار و ۲۸۷ مترمکعب در ثانیه و خروجی آن دو هزار و ۴۷۶ مترمکعب در ثانیه است.

اختصاص زمین رایگان به سیل زدگان
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۰:۳۴

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: واحد‌های مسکونی شهری و روستایی که در حریم رودخانه‌ها قرار داشتند مجددا درجاسازی نخواهند شد و برای آن‌ها زمین رایگان تامین خواهد شد.

عزیزالله مهدیان درباره تمهیدات اندیشیده شده برای بازسازی مناطق سیل زده اظهار کرد: سیل اخیر بیشتر استان‌ها را درگیر کرده و استان‌هایی هم که سیل نبوده به دلیل بارش باران، واحد‌های روستایی زیادی آسیب دیدند و در خیلی از استان‌ها نیز به دلیل رانش زمین، خسارت به واحد‌های مسکونی وارد شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن افزود: در حال حاضر در مرحله اول پیشنهادی به دولت شده و به صورت علی الحساب مصوبه‌ای گرفته شد و در همه استان‌ها کار در حال آغاز شدن است همچنین بازسازی در استان‌های گلستان و مازندران آغاز شده است.

ارتباط مردم پلدختر با ۱۱۵ قطع است
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۰۹:۵۹

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: به رغم تجهیز و اعزام تعداد ۱۱ آمبولانس اورژانس به شهر پل‌دختر و در شرایط بحرانی کنونی که هر لحظه ممکن است مردم به خدمات فوریت‌هایی پزشکی نیاز داشته باشند متأسفانه هنوز خط‌های مرکز ۱۱۵ وصل نشده است.

وی ادامه داد: نیروهای اورژانس مجبور هستند مرتبط در کوچه‌های و خیابان بچرخند و مصدومان و بیماران احتمالی را به مراکز درمانی منتقل کنند. در برخی موارد هم مردم با مراجعه به ایستگاه‌های اورژانس درخواست کمک می‌کنند.

کولیوند تاکید کرد: درخواست ما از مسئولان امر این است که برای ارائه خدمات بهتر و سریع‌تر به هموطنان سیل زده نسبت به وصل هرچه سریع‌تر خطوط تلفنی، امکان ارتباط مردم با مراکز فوریت‌های پزشکی را فراهم کنند.

کولیوند افزود: با وجود همین کمبودها از ابتدای سیل در منطقه پلدختر، بیش از ۲۰۰ سورتی پرواز و جابه جایی ۴۰۰ مصدوم بد حال انجام شده است. همچنین تعداد ۱۳۰۰ ویزیت توسط پزشکان عملیاتی مرکز اورژانس انجام شده است.

زدودن گل و لای از چهره مناطق سیل زده لرستان
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۰۹:۲۱

زدودن گل و لای از چهره شهر های سیل زده و جمع آوری گل و لای و شستشوی معابر و منازل با حضور پرتلاش گروه های جهادی و نیروی های امدادی و محلی در مناطق سیل زده لرستان ادامه دارد.

راه های ارتباطی پلدختر و معمولان قطع است
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۰۸:۰۰

روز گذشته سیدحمیدرضا کاظمی، نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه راه های ارتباطی پلدختر و معمولان با مرکز استان قطع است، گفت: متاسفانه زیرساخت ها از بین رفته و هنوز تعیین خسارت نشده است. سیل باعث ویرانی و تخریب نیمی از شهر پلدختر و بخش معمولان و 20 روستا شد.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس با اشاره به اینکه سیل زدگان به غیر از لباس تنشان آهی در بساط ندارند، افزود: بیش از 30 هزار نفر در حوزه انتخابیه پلدختر حتی کفش برای پا کردن ندارند و تمام اموال خود را از دست داده اند. ارتباط شهرستان پلدختر، معمولان و روستاها با مرکز استان و سایر نقاط قطع شده و براین اساس بالگردها به صورت هوایی به بیش از 60 روستا امدادرسانی می کنند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: زیرساخت ها در حوزه انتخابیه پلدختر از بین رفته، بخش کشاورزی، باغات و دامداری ها آسیب جبران ناپذیری دیده اند. متاسفانه به دلیل شرایط کنونی دستگاه های اداری هنوز نتوانسته اند خسارات وارده را تعیین کنند و این در حالی است که شاهد هزاران میلیارد خسارات ناشی از سیل در پلدختر هستیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه بخش عمده ای از مردم سیل زده دسترسی به امکانات اولیه را ندارند، تصریح کرد: در این راستا به عملکرد هلال احمر انتقاد جدی وارد است و حتی از رئیس جمهور انتظار می رفت شخصا در پلدختر حاضر می شد تا با مشکلات مردم از نزدیک آشنا می شد.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس با اشاره به اینکه از نیروهای نظامی درخواست پل شناور شده که باید این موضوع تسریع شود، افزود: اگر مردم به خاطر بی عرضگی مسئولان تلف شوند خداوند و مردم هیچ گاه ما را نخواهند بخشید.

کاظمی با اشاره به اینکه اگر شرایط به همین شکل پیش برود لجن و گل و لای از خانه ها و سطح شهر پاک نمی شود، گفت: قوه مقننه باید دستگاه ها را مامور به رسیدگی امور مردم کنند زیرا داد مردم در آمده است.

وی با اشاره به اینکه احداث دیوارهای ساحلی علمی و تخصصی جهت نجات جان مردم یکی از راهکارهای مواجهه با سیل محسوب می شود، اظهار کرد: جانمایی مناسب برای مناطق آب گرفته و بازسازی جاده پلدختر به معمولان از دیگر موضوعات مهمی است که باید به آن توجه شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۳
در خوزستان فاجعه انسانی در حال رخ دادن هست
متاسفانه خبرها در سایتهای خبری رسمی بسیار بسیار کم هست

مردم به وسایل اولیه نیاز دارن
دولت فقط کافی هست پول یک روز یک چاه نفت زیر پای اونها رو به خودشون اختصاص بده
بهتر از اینکه یک ژن برتری بیاد و ببره کانادا یا آمریکا فرار کنه
پاسخ ها
کارگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
تهرانی ها برای گرون کردن اجناس و کاسبی از سیلاب آماده میشوند
قیمت لوله پلی اتیلن علی رغم ثابت بودن قیمت نفت در آستانه گران شدن توسط دلالان تهران نشین
تابناک منتشر کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
شما احیانا همونی نیستی که دیروز میگفتی من در استرالیا زندگی می کنم و ... امروز مثه اینکه شخصا در اهواز حاضر شدی و حتی اطلاعاتت از سایتهای خبری هم بیشتره؟!
سبوس برنج شمال
| Netherlands |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
هموطنان عرب زبانمون رو



در پابیم
ناشناس
| Australia |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
بله بنده همون هستم از استرالیا
چون خانواده و تمام فامیل من و آشنا و دوستان من اونجا هستم
لخظه به لحظه پیگیر خبر هستم
منی که دسترسی به اونجا ندارم فقط میتونم کمک مالی کنم و خبر ار خبرگذاری ها بگیرم و از شبکات اجتماعی

بله وقتی خانوادت در خطر باشند دیگه نمیشه کاری کنی
فقط دعا و پیگیر خبر
ناشناس
| Australia |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
چاهی نفتی در اهواز هست که معروف هست نزد اهالی نفت و روزانه حدود 650 هزار بشکه نفت تولید اون هست
که قوی ترین چاه نفت خاورمیانه
تولید کشور حدود 3 میلیون بشکه هست که این چاه فقط حدود 650 هزار بشکه تولید میکنه
و اگر قیمت نفت سنگین 50 دلار باشه با قیمت دلار ده هزار تومنی میشه
325 میلیارد تومن
فقط تصور کن سیصد و بیست و پنج میلیارد تومن در یک روز فقط یک چاه
همین پول یک روز برای تمام مردم کافیه
اما امان از دست خاوری ها
ناشناس
| Australia |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
عرب زبان نیستند و عرب هستند
لطفاً داغ مردم رو بیشتر نکنید اگر کمک نمیتونید بکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
مذیریت و مسئولین ژن خوبی نتیجش میشه این با ده میلیتر باران کشسور رفت زیر سیلاب اگه گردباد و طوفان های که تو کشورهای دیگه می اومد اینجا می اومد یک نفر زنده نمیموندیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
به نظر شما آیا آنچه در پشت سدها جمع شده آب است ؟ وقتی در خانه یک سیل زده تا نزدیکی سقف گل جمع شده به نظ شما پشت سد چقدر گل و لای هست.به نظر من که آب چندانی پشت این سدها نیست وضعیت کمی آبی امسال حتی بدتر خواهد شد.چونگل و لای جای آب را گرفته است در خاطر آب قبلی را رها کرده اند برود.در واقع سد گل نگهداشته است.
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
آقای استرالیا نشین چرا حرف بی ربط میزنی کجا چاه نفت با اون مقدار تولید هست؟! من بچه اهوازم چنین چیزی صحت نداره! کل تولید میدان های تفتی اهواز شاید به این رقم برسه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
از استرالیا از اوضاع خوزستان مینالی والا که خیلی عجیب است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
اگه دلت خیلی می سوزه بیا خوزستان کمک عوض اشک تمساح ریختن
سیلزدگان پلدختر زمین خالی میخوان چیکار؟ به فکر خانه و لوازم زندگیشان باشید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
اینها هم فعلا برای دل خوش کنی میزنند و خالی بندی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
مسئولین و کارشناسان پس از فروکش کردن سیل و آواربردار از معابرو خانه ها باید نقاط امن شهرهارا شناسایی کرده و با کمک بانک مسکن و اختصاص بودجه برای این افراد سیل زده بیگناه اقدام به انبوه سازی مستحکم نماید.خیلیها همه خونه و زندگی و ما و دارائیشون به کام نیستی رفته و توان ندارند که بتوانند خونه بسازند.آخه این حرفهای ناپخته چه کاربردی داره؟
سیلزدگان زندگی و بعضا عزیزانشون رو از دست دادن... مسکن و لوازم اصلی و اولیه زندگی هم لازم دارند! با زمین خالی چه کنند؟ چادر بزنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
امیدوارم مانند زلزله زدگان فراموش نشوند!!
وقتی به امدادگران فحاشی و حمله می کنند......
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
سخت است از دست دادن خانه و کاشانه باید صبورانه و با سعه صدر کمک کرد
ناشناس
| Sweden |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
احتمالا امدادگر مذکور برخورد مناسبی با مردم نداشته است.چرا به هزاران امدادگر دیگر فحاشی نکرده اند
دوروز دیگه همشون فراموش میشن،مگه به خسارت‌ دیده های سال ۹۵ چیزی پرداخت شد؟؟
همه فعلأ نیاز به شوآف دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
همه اشان به گپر های امدادی فرستاده می شوند و خوزستان خالی میشود
برنامه ریزی برای مراسم پیاده روی اربعین را با مدیریت و کمک به سیل زدگان مقایسه کنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
از حوزه اوقاف تهیه میشود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
یکی دولتی دیگری مردمی....
ما نگران نبودیم.
وزیرکشور گفت نگران خوزستان نباشید، نگران شدیم!
فهمیدیم حتما یک فاجعه ای در راه است که می گویند نگران نباشید... .
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
و فاجعه بزرگتر را بعدا متوجه میشویم!
دیگه بس کن می بینی که اوضاع رو
سلام وخسته نباشید خدا قوت به همه تلاشگران ومردمی که برای نجات سیل زدگان روز وشب تلاش میکنند بخصوص استانداران وفرمانداران خوزستان ولرستان و سایر استان ها . امید هست که بتوانند مقابل این سیل ایستادگی کنند اما اگر واقعا خطرناک ووضعیت به یک بحران عمومی و ویرانگر تبدیل میشود لازم هست از کشور های دنیا حتی از امریکا هم کمک بخواهیم چون مسیله زندگی وحیات انسان هاست که باید به کمک انها شتافت موضوع سیلاب وپر شدن سد ها بسیار مهم هستباید تا انجا که ممکن هست به ان رسیدگی شودبنابرین از کمک دیگر کشور ها نیز باید استفاده کرد >
دولت مردان و مسئولين ارگان هاي حكومتي فقط حرف مي زنند وكار اساسي جهت حل مشكل مردم سيل زده انجام نمي شود.
منطقه حادثه ديده تبديل شده به ميدان خودنمائي گروههاي مختلف سياسي و خودنمائي اين افراد براي رسيدن به مناسب قدرتي كه هيچ لياقت آن را ندارند.
این همه هیاهو برای چیست بارندگی ایران تا قبل از سیلاب های مصنوعی اخیر 250 میلیمتر و الان 270 میلیمتر است یعنی فقط 20 میلیمتر بارندگی هر روز یک میلیمتر آیا این میزان میتواند این همه سیل به راه بیاندازد والله اعلم اینها سیلاب است یا باز کردن آب پشت سدها به روی خلق الله مثل گلستان که بی خبر این کار را کردند و زندگی مردم را به زیر آب بردند در خوزستان و لرستان هم همین کار را کردند سیلاب به این شکل کی دیده هر جا سد هست سیل راه می افتد؟
دوروز که آفتاب بیفته رو دیوار دوروز که اذان مغرب و بگن همه یادشون میره سیلزده ها کی بودن وچی شدن
بسمه تعالی
این جانب دکتر حمید شفیع زاده طرحی برای کاهش فوری میزان بارندگی در مناطق سیل زده دارم . همان گونه که می دانید ابرها برای بارندگی باید به اشباع 100درصد برسند و اشباع شدن ابرها در دمای بالا بسیار دیرتر و به سختی انجام می پذیرد. بر این مبنا اگر مردم استان های خوزستان و ایلام و لرستان و کرمانشاه وهمدان و قسمت غربی چهار محال بختیاری تمام وسایل گرم کننده خود را در بالاترین وضعیت قرار دهند و درب و پنجره ها را باز نگهدارند، این امر موحب می شود که هوای آن مناطق مقداری حتی در حد چند دهم سانتیگراد گرم شود وسرعت اشباع شدن ابرها را در آن مناطق گاهش دهند از طرفی هوای گرم شده به طرف بالا رفته و ابرها آن مناطق زا به طرف بالا هدایت کرده که این امر موجب می شود ابرها از روی کوه ها و ارتفاعات بلند به سرعت گذشته و به آن طرف زاگرس بروند و بارندگی خود را در آن طرف زاگرس انجام دهند.این امر اگر چند درصد هم موجب کاهش بارندگی شود می تواند از شدت سیل بگاهد
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج # رفح