بازدید 4853
۱

جوابیه وزارت علوم به خبر «تابناک»

دانشگاه‌های درگیر در بحران سیل، با تمام توان خود در حال آماده کردن فضای علمی و آموزشی خود برای آغاز کلاس‌های درس در پس از ایام تعطیلات نوروز می‌باشند.
کد خبر: ۸۸۹۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴ 06 April 2019

پیرو درج خبری با عنوان «باز هم جاخالی وزارت علوم؛ این بار پسا سیل!»، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جوابیه‌ای صادر کرد که وفق قانون عینا درج می‌گردد.

به گزارش «تابناک»، متن این جوابیه که به امضای علیرضا عبداللهی‌نژاد، مدیرکل روابط عمومی این وزارت خانه رسیده، به شرح زیر است:

۱. برخلاف آنچه "عدم تعیین تکلیف دانشجویان متاثر از سیل در بازگشایی دانشگاه‌ها پس از تعطیلات از سوی وزارت علوم" خوانده شده است، روسای دانشگاه‌های سیل زده از جمله دانشگاه‌های شهید چمران اهواز و دانشگاه‌های استان لرستان، با هماهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کنار فعال کردن تمامی امکانات مادی و معنوی و سرمایه‌های انسانی - که همانا استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها می‌باشد- برای خدمت رسانی به مردم سیل زده، با تشکیل ستاد بحران و انجام تمهیدات لازم از چند روز قبل از پایان تعطیلات نوروز (علیرغم تعطیلات رسمی) و آغاز کلاس‌های درسی دانشگاه‌ها به صورت رسمی و از طریق رسانه‌های جمعی و شبکه‌های متنوع اجتماعی اعلام کردند که کلاس‌های درس در استان‌های سیل زده با یک هفته تاخیر و از تاریخ ۲۴ فروردین ماه آغاز می‌شود.

اکنون نیز دانشگاه‌های درگیر در بحران سیل، با تمام توان خود در حال آماده کردن فضای علمی و آموزشی خود برای آغاز کلاس‌های درس در پس از ایام تعطیلات نوروز می‌باشند.

۲. از همان روز‌های نخست وقوع سیل، دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی بخشنامه‌ای به روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، "ضرورت اتخاذ تدابیر و اقدامات لازم به منظور پیشگیری از تخریب فضا‌های آموزشی، پژوهشی و رفاهی" را مورد تاکید قرار داد و معاون آموزشی وزارتخانه نیز در بخشنامه‌ای به معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بر "لزوم همکاری با تأخیر احتمالی دانشجویانِ مناطق سیل‌زده برای حضور در محیط‌های دانشگاهی و نیز "ضرورت پیش‌بینی و هماهنگی لازم در تغییر و تعویق احتمالی برنامه‌ها و کلاسها" تاکید کرد.

۳. این درحالی است که دانشجویان، استادان و کارکنان نهاد بزرگ آموزش عالی در مناطق سیل زده دوشادوش دیگر اقشار مردم غیور ایران، با وجود تعطیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با بسیج امکانات به یاری سیل زدگان شتافتند و در برخی از دانشگاه‌ها نیز ستاد‌های کمک به سیل زدگان تشکیل و حتی برخی از استادان و کارکنان دانشگاه‌ها یک روز از حقوق خود را به این امر نیک اختصاص دادند.

۴. با توجه به موارد پیش گفته، از آن رسانه انتظار می‌رود در انتشار مطالب خود جانب انصاف و اخلاق حرفه‌ای را رعایت کرده و پس از کسب اطلاعات لازم نسبت به تولید و نشر مطالب اقدام نماید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دانشگاه ها اعلام کردن که اساتید و کارمندان باید سرکار حاضر باشند فقط دانشجو ار هفته آتی شروع میکنه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار