بازدید 6669
طرابلس در آستانه درگیری نظامی

نیروهای «حفتر» به 30 کیلومتری پایتخت رسیدند

کد خبر: ۸۸۹۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴ 05 April 2019

درگیری‌ها بین ارتش تحت امر ژنرال حفتر و ارتش تحت امر دولت وفاق ملی لیبی بعد از یک روز از صدور فرمان تصرف شهر طرابلس، به حومه این شهر رسید.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، هنوز ۲۴ ساعت از صدور فرمان ژنرال «خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای شرق لیبی برای تصرف شهر «طرابلس»، پایتخت لیبی نمی‌گذرد که رسانه‌ها از وقوع درگیری در حومه این شهر خبر دادند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه جمعه (۱۶ فروردین) به نقل از منابع محلی در لیبی گزارش داد که نیروهای حفتر در حومه شهر طرابلس با نیروهای دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فایز السراج» درگیر شدند.

این منابع درگیری‌ها در اطراف منطقه «سوق الخمیس«، «آمسیحل» و «اسبعیة» بین گردان ۲۲ ارتش حفتر با ارتش فایز السراج را «شدید» توصیف کردند. مناطق مذکور ۳۰ کیلومتر با شهر فاصله دارند.

شبکه سعودی الحدث نیز گزارش داد که این درگیری‌ها به ۴۵ کیلومتری طرابلس رسیده است.

ارتش حفتر عملیات برای تصرف شهر طرابلس را «فتح المبین» نامیده و مدعی شده است در عرض ۴۸ ساعت این شهر را به تصرف خود خواهد درآورد.

آمریکا، آلمان، انگلیس، فرانسه و ایتالیا بابت این درگیری‌ها از شب گذشته ابراز نگرانی کرده‌اند.

فرمان حرکت ارتش تحت امر ژنرال حفتر زمانی صادر شد که «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل در طرابلس در حال سخنرانی بود. اصرار حفتر برای «فتح» پایتخت، گوترش را مجبور کرده برای راضی کردن او جهت توقف عملیات راهی شهر بنغازی و پس از آن شهر «طُبرُق» شود. این شهر محل استقرار پارلمان و ارتش حامی ژنرال حفتر است.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد امروز گفت که هدفش از این سفرها توقف سریع عملیات در اطراف شهر طرابلس است. او در شهر بنغازی با حفتر دیدار و گفت‌وگو کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی