بازدید 34415
مهمترین اخبار مرداد ۹۷؛

نظر صریح رهبر انقلاب: هرگز با ترامپ مذاکره نمی‌کنیم/ هاشمی رفسنجانی کجا از دنیا رفت؟ / ۳۱ مفسد اقتصادی مرتبط با مسئولان نظام دستگیر شدند/ ارسال قطعات موشکی از لندن به ایران تکذیب شد

جنگ لفظی رؤسای جمهور ایران و آمریکا و تذکر شورای امنیت، معرفی چهره اصلی تخلفات ثبت سفارش خودرو، بالاخره سیف از بانک مرکزی رفت، دفاع بنی صدر و وزیر اطلاعات رژیم پهلوی از مواضع ایران، 31 مفسد اقتصادی مرتبط با مسئولان نظام دستگیر شدند، پیام توئیتری احمدی‌نژاد به ترامپ، واکنش ایران به آمادگی ترامپ برای «مذاکره بدون پیش‌شرط»، وزیر کار بیکار شد، بازگشت اولین مرحله از تحریم‌ها علیه ایران، ارسال قطعات موشکی از لندن به ایران تکذیب شد...
کد خبر: ۸۸۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱ 25 March 2019

مرور مهمترین اتفاقات و رویدادهای سالی که گذشت، در ایام نوروز یکی از سبک های مرسوم در رسانه هاست که «تابناک» هم از این قاعده مستثنی نیست. در گزارش پیش روی، مروری خواهیم داشت بر مهمترین رویدادهای پنجمین ماه سال 1397 یعنی مرداد که در پنجمین روز سال 98 پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت. همچنین در گزارش های جداگانه برای ایام خلاصه ای از مهمترین رویدادهای خبری و اتفاقات سال 97 را منتشر خواهیم کرد.

به گزارش «تابناک»؛ جنگ لفظی رؤسای جمهور ایران و آمریکا و تذکر شورای امنیت، معرفی چهره اصلی تخلفات ثبت سفارش خودرو، بالاخره سیف از بانک مرکزی رفت، دفاع بنی صدر و وزیر اطلاعات رژیم پهلوی از مواضع ایران، 31 مفسد اقتصادی مرتبط با مسئولان نظام دستگیر شدند، پیام توئیتری احمدی‌نژاد به ترامپ، واکنش ایران به آمادگی ترامپ برای «مذاکره بدون پیش‌شرط»، وزیر کار بیکار شد، بازگشت اولین مرحله از تحریم‌ها علیه ایران، ارسال قطعات موشکی از لندن به ایران تکذیب شد، پزشکیان، زندگی شخصی‌اش را رو کرد، احمدی‌نژاد پرونده قضایی دارد؛ زمان رسیدگی معلوم نیست، هاشمی رفسنجانی کجا از دنیا رفت؟، نظر صریح رهبر انقلاب: هرگز با ترامپ مذاکره نمی‌کنیم، روایتی برکناری «فرهاد رهبر» از دانشگاه آزاد و... مهمترین اخبار مرداد ماه سال 1397 بود.

جنگ لفظی رؤسای جمهور ایران و آمریکا و تذکر شورای امنیت

رئیس شورای امنیت سازمان ملل از رؤسای جمهور آمریکا و ایران خواست از تنش لفظی رسانه‌ای خودداری کنند. «اولف اسگوک» رئیس شورای امنیت سازمان ملل و نماینده سوئد در این سازمان از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران خواست از تبادل اتهامات لفظی علیه یکدیگر خودداری کنند و به تنش‌های منطقه اضافه نکنند.

وی خطاب به روحانی و ترامپ گفت، از تبادل تنش های رسانه‌ای دوری کنند، چون منطقه نیازمند کاهش تنش است نه افزایش آن. اسگوک در پاسخ به پرسشی در همین زمینه به خبرنگاران گفت: تبادل اتهامات از طریق رسانه‌ای بین رؤسای جمهور ایران و آمریکا نگران کننده است.

وی تأکید کرد: در جلسه فردای شورای امنیت سازمان ملل درباره این موضوع بحث خواهد شد. پس از ماهها اتهام زنی و تهدید ترامپ و دیگر مقامات دولت آمریکا علیه ایران، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به این تهدیدها پاسخ داد.

رئیس جمهور ایران در همایش رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور گفته بود: «امروز سخن گفتن با آمریکا معنایی جز تسلیم و پایان دستاوردهای ملت ندارد. آقای ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم؛ با دم شیر بازی نکنید، پشیمان کننده است»

این سخنان رئیس جمهوری ایران با واکنش توئیتری ترامپ در همان روز منجر شد. او در توییتر خطاب به روحانی نوشت: «دیگر هیچ وقت ایالات متحده را تهدید نکن، وگرنه با عواقبی مواجه می‌شوی که مشابه آن قبلاً بر سر عده انگشت شماری در تاریخ آمده است. ما دیگر کشوری نیستیم که صحبت‌های جنون آمیز شما درباره خشونت و مرگ را تاب بیاوریم. محتاط باش».

این اظهارات ترامپ علاوه بر واکنش رسانه ای گسترده در سراسر جهان و ایران، از سوی مقامات رسمی ایران نیز پاسخ داده شد. ظریف در پیامی در صفحه توئیتر خود به ترامپ یادآوری کرد که «درشت‌گویی‌های» او برای ملت ایران تازگی ندارد و گوش آنها در چهل سال گذشته به چنین لفاظی‌هایی عادت کرده است.

معرفی چهره اصلی تخلفات ثبت سفارش خودرو

چهره اصلی تخلفات ثبت سفارش خودرو کجاست؟در دوم مرداد 1397 وزیر صنعت، نام متخلفان واردات غیرقانونی 6481 خودرو را افشا نمود. در میان اسامی و شرکت های متخلف در زمینه ثبت سفارش های غیرقانونی، شخصی با نام محمد آذرمهر بسیار به چشم می خورد که تقریبا در بیشتر تخلفات صورت گرفته دست داشته است. پرسشی که مطرح است، این که هم اکنون فرد نامبرده کجاست؟

پس از اینکه ابهامات در پرونده ثبت سفارش های غیرقانونی خودرو افزایش یافت، رئیس جمهور روحانی در چهارم تیر 1397 فرصت پانزده روزه ای را به محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت داد تا به این موضوع رسیدگی و هر گونه تخلف را صریح به مردم و دستگاه قضایی اعلام کند. شریعتمداری هم بلافاصله پس از دستور رئیس جمهور، هیأت ویژه بازرسی برای رسیدگی به تخلفات ثبت سفارش خودروی وارداتی را تشکیل و به این هیأت دستور داد تا هر چه زودتر تحقیقات خود را در این زمینه انجام داده و با شناسایی عوامل تخلف آن ها را به مراجع ذیربط و مردم معرفی کنند.

هرچند این هیأت نتوانست در فرصت پانزده روزه، گزارشی در این زمینه منتشر کند، سه روز پس از مهلت تعیین شده توسط رئیس جمهور، اعلام شد که بررسی ها تکمیل و گزارش ها جهت اقدامات لازم به نهادهای مربوطه ارسال شده است. رئیس جمهور نیز بلافاصله پس از دریافت گزارش در 23 تیر 1397 ضمن دستورهای جدید به سه وزارتخانه و معاون حقوقی ریاست جمهوری، از رئیس قوه قضائیه خواست ترتیبی دهند تا با سرعت و خارج از نوبت به پرونده تخلفات خودرو رسیدگی شود.

محمد شریعتمداری در حالی که در دوم مرداد 1397 در برنامه حالا خورشید رضا رشیدپور حضور یافته بود، خبر از انتشار فهرست اسامی متخلفان خودرویی داد. این فهرست پس از پایان این برنامه تلویزیونی بلافاصله منتشر شد.

هنگامی که به گزارش نوزده صفحه ای متخلفان بررسی می شود، نام شرکت ها و برخی اشخاص به چشم می خورد. شخصی با نام محمد آذرمهر، در این فهرست بیش از هر نام دیگری خودنمایی می کند و رد پای این فرد در بیشتر تخلفات اعلام شده دیده می شود. از 6481 خودروی ثبت سفارش شده غیرقانونی، 958 خودرو متعلق به این فرد بوده است. پرسش این که او کیست و هم اکنون کجاست؟

هیچ اطلاعات دقیقی از اینکه این شخص کیست، در دست نیست؛ اما می توان گفت که احتمالاً وی دستگیر شده و بازداشت است.

بالاخره سیف از بانک مرکزی رفت

رئیس کل سابق بانک مرکزی در صفحه توئیتر خود، از ساماندهی مؤسسات مالی غیرمجاز به عنوان یکی از گام‌های اساسی در اصلاح نظام بانکی یاد کرد. ولی‌الله سیف در صفحه توئیتر خود نوشت: از حمایت و پشتیبانی رئیس‌جمهور و هیأت دولت در این پنج سال تشکر می‌کنم. برداشتن گام‌های اساسی در اصلاح نظام بانکی به ویژه مؤسسات مالی غیرمجاز از جمله دستاوردهای این دوره بانک مرکزی بود. برای همکار ارجمندم جناب آقای دکتر همتی در دوران ویژه پیش روی آرزوی موفقیت دارم.

دفاع بنی صدر و وزیر اطلاعات رژیم پهلوی از مواضع ایران

جمهوری اسلامی نوشت: داریوش همایون، وزیر اطلاعات رژیم پهلوی می‌گوید هرگونه تلاش برای براندازی نظام جمهوری اسلامی، خطر تجزیه و یا حتی محو نام ایران را در بر خواهد داشت. در شرایط کنونی که هزاران دست برای اتفاقات مهم منتظر است، برای من اولین اولویت حفظ ایران است و در استراتژی براندازی جمهوری اسلامی تجدیدنظر کرده ام. ابوالحسن بنی صدر هم با دروغگو دانستن ترامپ که مدعی حمایت از مردم ایران است، می‌گوید ترامپ که مایه مسخره دنیاست باید بداند مردم ایران زیر بار او نخواهند رفت. وابسته‌ها بدانند قربانی مستقیم تحریم‌های آمریکا مردم ایران هستند. آمریکا در موقعیتی نیست که بتواند اهداف خود را در ایران محقق کند و وابسته‌ها خیال نکنند آمریکا برای آنها فرش قرمز پهن می‌کند. مردم ایران با تمام توان از استقلال و آزادی خود دفاع می‌کنند.

31 مفسد اقتصادی مرتبط با مسئولان نظام دستگیر شدند

بحث فساد سیستماتیک در کشور موضوع تازه ای نیست و از مسئولان گرفته تا مردم این روزها زیاد درباره آن صحبت می‌کنند؛ هرچند تاکنون اقداماتی برای مبارزه با فساد انجام شده، هنوز نتیجه قابل قبولی را به دنبال نداشته است. رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی پیش از این در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» اعلام کرده بود که نام 31 مفسد اقتصادی را که در غارت بانک‌ها دست داشتند، به سران قوا داده و در انتظار برخورد با این افراد است. حالا امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه تعدادی از 31 مفسد اقتصادی که در ارتباط با مسئولان نظام هستند، دستگیر شده اند، به «اعتمادآنلاین» گفته که تعداد دیگری از این مفسدین هم در حال دستگیری هستند. او درباره چرایی تأخیر در دستگیری این مفسدان اقتصادی تأکید کرده است، قوه قضاییه کار بررسی حقوقی را انجام می دهند و بعد از آن این افراد را دستگیر می کنند.

پیام توئیتری احمدی‌نژاد به ترامپ

احمدی نژاد خطاب به ترامپ نوشت: با تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی، مردم ایران را هدف گرفته‌اید.

محمود احمدی‌نژاد ضمن خطاب قرار دادن دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به تحریم‌های این کشور علیه ایران واکنش نشان داده و این تحریم‌ها را مستقیم متوجه مردم ایران دانست.

وی که ابتدا به اشتباه اکانت غیررسمی توییتر رییس‌جمهور آمریکا را مورد خطاب قرار داده بود، توییت خود را اصلاح کرده و این بار با خطاب قرار دادن صفحه رسمی توییتر دونالد ترامپ نوشت: شما دائم به مردم ایران فشار می‌آورید به این بهانه که این فشارها متوجه سیستم حاکمیتی است.

واکنش ایران به آمادگی ترامپ برای «مذاکره بدون پیش‌شرط»

مشاور رئیس‌جمهوری کشورمان به اظهارات اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص آمادگی برای مذاکره با ایران واکنش نشان داد.

حمید ابوطالبی، مشاور رئیس‌جمهوری کشورمان در صفحه توئیتر خود نوشت: احترام به ملت بزرگ ایران، کاهش خصومت‌ها، و بازگشت آمریکا به برجام، هموارکننده مسیر سنگلاخ کنونی است.

وی ادامه داد: گفت‌وگوی تلفنی رؤسای‌جمهوری دوکشور در سازمان ملل در سال ۱۳۹۲، بر این باور استوار بود که می‌توان با التزام به ابزار گفت‌وگو در مسیر اعتمادسازی گام برداشت. برجام دستاورد التزام به گفت‌وگوست؛ بایدآن را پذیرفت.

مشاور روحانی نوشت: سال گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل پس از تهدید ملت بزرگ ایران، موضوع ملاقات دو رییس‌جمهور مطرح شد؛ اکنون هم پس از خروج از برجام، ملاقات بدون پیش‌شرط عنوان می شود! کسانی که به گفت‌وگو به عنوان روش حل اختلافات در جوامع متمدن باور دارند، باید به ابزار آن هم ملتزم باشند.

پیش از این، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، این آمادگی را دارد که با ایران «بدون پیش‌شرط» وارد مذاکره شود.

وزیر کار بیکار شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۲۹ رأی موافق، ۱۱۱ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع رأی اعتماد خود را از علی ربیعی پس گرفتند.

در پایان جلسه علنی در بررسی استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی آرای استیضاح را اعلام کرد.

بنابراین، نمایندگان مجلس با ۱۲۹ رأی موافق، ۱۱۱ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۳ نماینده حاضر در صحن مجلس، رأی اعتماد خود را از علی ربیعی پس گرفتند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در واکنش به طرح استیضاح خود در مجلس نوشت: به عموم نمایندگان دلسوز و پاک احترام می‌گذارم. علت اصلی استیضاح را نمی‌دانم، ولی استیضاح پس از تنها 5 ماه از استیضاح قبلی را عجیب می‌دانم.

علی ربیعی در واکنش به طرح استیضاح خود در مجلس در صفحه توئیتر خود نوشت: در هفت ماه دو بار از مجلس رأی گرفتم. دوباره استیضاح می‌شود، در حالی که حق دفاع در کمیسیون را نداشتم و مستقیم به صحن آورده شدم.

خود را پاسخگوی مردم و نمایندگان می‌دانم. به عموم نمایندگان دلسوز و پاک احترام می‌گذارم. علت اصلی استیضاح را نمی‌دانم ولی استیضاح پس از تنها پنج ماه ماه از استیضاح قبلی را عجیب می‌دانم.

بازگشت نخستین مرحله از تحریم‌ها علیه ایران

نخستین مرحله از تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ایران که در چهارچوب برجام در سال ۹۴ تعلیق شده بود، بر اساس فرمان اجرایی رییس‌جمهوری آمریکا در روز هجدهم اردیبهشت سال جاری (۸ می) روز دوشنبه ۱۵ مرداد اجرایی می‌شود.

از اواخر دهه هشتاد و در حالی که کشور هر روز با تهدید و تحریم‌های سیاسی و اقتصادی بیشتر رو به رو می‌شد، با حمایت قوی مقام معظم رهبری برنامه‌هایی از جمله «کوچک کردن دولت» و «اقتصاد مقاومتی» مورد تأکید و اجرا قرار گرفت، اما متأسفانه هیچ یک از آنها به طور دقیق اجرایی نشد و در برخی موارد اجرای بد این برنامه‌ها ضربه‌های محکم‌تری را به اقتصاد ایران وارد کرد.

در این شرایط، با بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران در مردادماه و آبان ماه سال جاری که برای حدودا دو سال به طور محدود در چهارچوب برجام متوقف شده بود، کشور به دورانی سخت در تمامی سطوح سیاسی و اقتصادی و نیز تصمیم‌گیری وارد می‌شود.

با وجود تلاش کشورهای اروپایی، چین و روسیه به همراه ایران برای اجرای برجام بدون حضور آمریکا و انجام مذاکراتی فشرده که پس از اعلام خروج آمریکا از این توافق آغاز شده است، نمی‌توان گفت، این اقدامات و تلاش‌ها بتواند از تأثیرات قابل توجه و مهم بازگشت تحریم‌های آمریکا بر فعالیت‌های اقتصادی و مالی ایران مانع شود.

کشورهای ۱+۴ پس از خروج آمریکا از برجام متعهد شدند تا ساز و کارهای اقتصادی، تجاری و مالی جدیدی را برای منتفع شدن ایران از مزایای ادامه اجرای برجام به ویژه در دو حوزه فروش نفت و تبادل‌ بانکی و مالی هم‌چنان حفظ شود، در غیر این‌ صورت برجام هم‌چون الاکلنگ از تعادل خارج می شود و سقوط خواهد کرد.

ارسال قطعات موشکی از لندن به ایران تکذیب شد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن ادعای روزنامه «ایونینگ استاندارد» درباره ارسال محموله قطعات موشکی از فرودگاه هیترو به مقصد ایران را شدیداً تکذیب کرد و آن را یک گزارش بی‌پایه و اساس و جنجال‌سازی رسانه‌ای مغرضانه خواند. درنامه سفارت ایران به سردبیر روزنامه یادشده، با اشاره به اینکه ادعای مذکورساختگی و دست‌کاری خبری می‌باشد درخواست شده آن روزنامه از تکرار ادعاهای کلیشه‌ای و دروغ، که هدف آن‌ها توسعه ایران ستیزی است، خودداری کند. ایونینگ استاندارد پنج روز پیش در گزارشی به نقل از نیروهای مرزی انگلیس مدعی شد، در بازرسی از یک محموله در فرودگاه هیترو لندن، قطعه‌ای پیدا کرده‌اند که قرار بوده به ایران ارسال شود و می‌توانسته در برنامه موشکی مورد استفاده قرار گیرد.

واکنش قالیباف به خبر معاون اول شدنش در دولت روحانی!

روزهاي پرالتهاب دولت و درست زماني كه صحبت از تغيير و تحولات در كابينه بود، خبري عجيب در مورد حضور قاليباف در دولت شنيده شد. اين خبر ابتدا از سوي يكي از رسانه‌هاي اصولگرا منتشر و اين رسانه مدعي شده‌ بود كه روحاني از قاليباف دعوت كرده تا به جاي اسحاق جهانگيري بنشيند. خبرها آن قدر آب و تاب داشت كه حتي صحبت از قطعي شدن رفتن جهانگيري هم به گوش مي‌رسيد و از آن سو رسانه‌هاي مخالف دولت هم نمي‌توانستند خوشحالي خود از رفتن جهانگيري را پنهان كنند.

بعد از مدتي هم اين خبر به فراموشي سپرده ‌شد. قاليباف شخصا اين خبر را تكذيب كرد. او در واكنش به اين پرسش كه «شايعه شده بود كه از شما براي حضور در دولت دعوت به عمل آمده است، آيا چنين بوده؟» با خنده پاسخ داده كه «اين مسأله را از خبرنگاران بپرسيد!» و البته در نهايت تأييد كرد، «چنين مسأله‌اي نبوده است.»

پزشکیان، زندگی شخصی‌اش را رو کرد

مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در صفحه اینستاگرام خود در رابطه با زندگی شخصی و فرزندانش نوشت: من چهار فرزند داشتم که یکی از آن‌ها فوت کرده است و سه فرزند دیگر دارم. همچنین سه نوه دارم که به زودی چهار نوه می‌شوند. یکی از فرزندانم مدرک PHD فیزیک خود را با معدل بالای هفده از دانشگاه شریف اخذ کرده و اکنون عضو هیأت علمی دانشگاه سهند است. یکی دیگر از فرزندانم در حال گذراندن پایان‌نامه در مقطع PHD در رشته برق کنترل است که بورسیه خارج بود ولی اکنون در ایران است. دخترم نیز مدرک کارشناسی ارشد شیمی خود را از دانشگاه شریف اخذ کرده و کارمند جم است که این همه داد و بیداد کردند! دخترم حدود شش سال پیش کارمند جم شده و حدود چهارمیلیون تومان حقوق دریافت می‌کند. ایشان نه رئیس است و نه عضو هیئت مدیره، آیا این شغل دختر من خارج از عرف است؟!

احمدی‌نژاد پرونده قضایی دارد؛ زمان رسیدگی معلوم نیست

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در یکصد و بیست و نهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع) اظهار داشت: روز سخت کوشان و خبرنگاران را به افرادی که دارای شغل سخت هستند و افرادی که درست اخبار را منتشر می‌کنند تا از مفاسد اقتصادی جلوگیری کنند، تبریک می‌گویم. حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در رابطه با تشکیل پروند برای احمدی نژاد گفت: برای احمدی نژاد پرونده تشکیل شده و در دست بررسی است و مانند گذشته می‌گویم که باید صبر کرد و زمان آن هم معلوم نیست. وی افزود: احمدی نژاد به فردی گفته است که باید کناره گیری کند که این فرد کناره گیری نمی‌کند. وی در رابطه با زمان برگزاری دادگاه مشایی گفت: هنوز زمان دادگاه مشایی مشخص نشده و پرونده اشکالاتی داشت که دادسرا به آن‌ها پاسخ داد، اما هنوز تعیین وقت نشده است.

نظر صریح رهبر انقلاب درباره مذاکره: هرگز با ترامپ مذاکره نمی‌کنیم

رهبر معظم انقلاب در بخشی از سخنانشان در جمع مردم درباره مذاکره با آمریکا فرمودند: اگر به فرض محال قرار بود با امریکایی ها مذاکره ای کنیم قطعاً با دولت فعلی هرگز مذاکره نمی کردیم. ایشان نسبت بعضی اظهارنظرها پیرامون کنار رفتن دولت اظهار داشتند: آنها که می گویند دولت باید برکنار شود در نقشه دشمن نقش آفرین هستند، دولت باید سرکار بماند و با قدرت، وظایف خود را در حل مشکلات انجام دهد. رهبر انقلاب افزودند: یک عقب مانده ذهنی به ملت ایران می گوید دولت شما پول شما را در سوریه خرج می کند، در حالی که رئیس او اذعان کرده که امریکا هفت تریلیون دلار در منطقه خرج کرده اند اما هیچ چیزی عایدشان نشده است.

هاشمی رفسنجانی کجا از دنیا رفت؟

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: رسوایی بزرگی که تابلوی تهدیدآمیز در تجمع طلاب در مدرسه فیضیه قم برای برگزارکنندگان و برنامه‌ریزان این تجمع به وجود آورد این سؤال را هم در ذهن‌ها برجسته کرد که استخر مورد اشاره این تابلو که آن را به فرح پهلوی منتسب کرده در کجا بوده؟ پاسخ این است که ملکی که استخر محل جان باختن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آن قرار دارد، هیچ ربطی به فرح نداشته و یکی از املاک مصادره‌ای بود که در زمان مصادره نیز استخری در آن وجود نداشت. این استخر بعدها ساخته شد. تابلوئی که در تجمع فیضیه قم در دست یک طلبه بود و رئیس‌جمهور روحانی را به مرگ تهدید می‌کرد حاوی این عبارت بود: «ای آنکه مذاکره شعارت ـ استخر فرح در انتظارت»!

روایتی برکناری «فرهاد رهبر» از دانشگاه آزاد

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی در واکنش به برکناری فرهاد رهبر از مدیریت دانشگاه آزاد می‎گوید که هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی از قبل تصمیم گرفته بود مدیریت این دانشگاه ابتدا با فرهاد رهبر آغاز شود و بعد مهدی طهرانچی آن را ادامه دهد. علیرضا منادی سفیدان، درباره تغییر مدیریت دانشگاه آزاد این‌گونه توضیح می‌دهد: آقای رهبر عزل نشده‎ است و در واقع جابه‎جایی مدیریتی در رأس دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق افتاده است. منادی همچنین تصریح می‎کند: هیأت امنا بر حسب شرایط چنین تصمیمی گرفته است. البته از مدت‎ها قبل، هیأت امنای دانشگاه آزاد تصمیم گرفته بود ابتدای کار با مدیریت آقای رهبر آغاز شود و سپس آقای طهرانچی این مسئولیت را ادامه دهد. معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین می‌گوید این کار نوعی جابجایی درون‌گروهی بوده است، مانند آنچه در یک تیم والیبال با تغییر پست‌ها اتفاق می‎افتد. در جلسه روز گذشته هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیأت امنای این دانشگاه برگزار شد، محمدمهدی طهرانچی، رئیس کنونی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز به ‌عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۴۹
دستگیری مفسدان اقتصادی کافی نیست

اعدام
اعدام
اعدام
حتی اگر وزیر یا ..... باشد اعدام.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
نمی دانم چرا این همه پرونده سنگین فساد مالی رو می شود ولی اسم یک مسئول بالا در این پرونده ها نمی اید و محاکمه نمی شود این فساد ها چگونه اتفاق می افتد که یک نفر میلیاردی می دزد و طرف دیگر گویی وجود ندارد.
پدرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
رفتار روحانی ریاست جمهوری را تبدیل به سلطنت جمهوری کرد و اشرافیگری مسئولان را جان دوباره بخشید
مهدی
| Germany |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
پدرام جان روحانی بی عمل است ولی سلطنت گرا نیست بلکه رئیس جمهور است.
آدرس اشتباه هم مشکل گشا نخواهد بود.
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
آقامهدی مشخصا منظور پدرام این نیست که روحانی سلطنت گرا است بلکه خوی اشرافی دارد نه خدمت
اشکال نداره مذاکره نکنید ولی تو رو به الله و محمد و علی و اولادش قسم میدم فشار گرانی را از دوش ما بردارید, تو را به قسمهایی که خدا در قرآن یاد کرده قسمت میدم مردم را با دلار 8 یا 10 و یا 12 هزار تومان رها نکنید.
پاسخ ها
منتقد
| Germany |
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
صدام از ترامپ جنایتکارتر بی منطق تر لجبازتر متکبر تر و صدماتش به جان و مال و ناموس ایران بیشتر بود .
ما که نمی فهمیم چرا باید با یک نااگاه مذاکره بکنیم با یک نااگاه دیگر مذاکره نکنیم .
کاش یک نفر توضیح بدهد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
به قول وینستون چرچیل نخست وزیر کهنه کار انگلیسی در دنیای سیاست جهانی به هیچ وجه ( نه ) گفتن معنی ندارد
و نه گفتن نشانه عدم آشنایی به دنیای سیاست است و بس
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
زندگی کنید ؛ بعد اگر خواستید مذاکره نکنید !!!!اول بیائید یک مدتی مانند مردم عادی
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
ترامپ خیلی پیش عنوان کرد که مذاکره با ایران برایش اهمیت ندارد.
پس ضد ترامپ سعی به مذاکره است.
افزابیش قیمت دلار باید درصدراخبارت قرار میگرفت .ودیگرهیچ
شاخص بورس نیویورک 40 درصد سقوط کرد اقتصاد امریکا به کلی فروپاشید با این خبر
ترامپ که هیچی کاخ سفید پیش ما عددی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
اکنون که عدد ما در حال کم شدن است با فاجعه ،گرسنگی وووو
تابناک خبر سوخته بالا میاری؟؟ اظهارات روحانی و ترامپ که مال دو و یا حسه ماه پیشه! خوشتون میاد توی این هیری ویری ذهن مردم رو بیشترمشوش کنید؟؟
با خواندن این خبرها آنچنان آرامشی پیدا کردم که فقط دلم میخواد تو قبر درازبکشم.
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
قبر هم گیرت نمیاد .
رو به قبله باید دراز کشید و آرزوی مرگ کرد.
سلام
داریوش همایون چند سال هست که از دنیا رفته.چطوری نظر داده؟
اول بار به بریتانیایی ها این حق رو دادن که برن رای بدن که آیا می خواهند در اتحادیه اروپا بمانند یا نه؟ گفتند نه!
دو سال مذاکرات سنگین و بی نتیجه مردم رو واقف کرد که بیرون آمدن از اتحادیه اروپا چه تبعاتی براشون داره و الان راهپیمایی می کنند و بار دیگه می گن به ما حق رای بدین تا در این مورد اظهار نظر کنیم!
در مورد برقراری رابطه با آمریکا و یا عدم آن چرا به ما چنین حق رایی داده نمی شه؟!! آیا ما فهم و درکمون کمتر از بریتانیاییهاست با اون ها آزادی شون از ما بیشتر؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Czechia |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
اون ها آزاديشون از ما يشتره
سلام. در رابطه با سوالی که مطرح کرده بودید ک۵ اقای هاشمی رفسنجانی کجا از دنیا رفتن باید پاسخ بدم که ایشون در استخر فرح از دنیا رفتن
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
استخر فرح کذب بود و در آخرهم معلوم نشد که چه شد ؟
خنده داره... 31 مفسد که در ارتباط با مسئولین نظام بودند دستگیر شدند. خب خود اون مسئولین چ ؟؟؟اونا مفسد نیستند؟؟؟
پاسخ ها
شخصی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
صدا و سیما داره با فیلم نون خ فساد اقتصادی رو توجیه میکنه و بارها در فیلم سعی در یگناهی خاوری داره که یک ملیارد دلار دزدید و رفت
رفسنجانى استخر خصوصى داشت؟!
در کشور چین برای این مفسدان اقتصادی دادگاه تشکیل و بلافاصله آنها را اعدام میکنند
چندروزدیگه صداوسیمااعلام میکنه دانشمندهای ایرانی کشف کردن پیازسرطان زااست
اخبار برای مرداد ۹۷ هست
فعلا این 31 نفر را بیخیال شوید اول ان مسئولانی که دست شان دردست این 31 مفسد بوده را بگیرید . 31 مفسد اقتصادی که در ارتباط با مسئولان نظام هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
اول مسولین بی عرضه ودذد را معرفی کنید وبعد دنبال مجرمین بروید درود بر دولت بهار
بابا اخبار مرداد ماه ۱۳۹۷ اینجا قرار داده شده تابناک قاط زده
من میخوام برم پیش ترامپ.وازش خواهش کنم دست از سر ما بر دارد واقعا داریم تو فقر وفلاکت از بین میریم بهش بگم ما هم انسانیم حق زندگی داریم این همه بلا این مسولا ن سر ما میارن برا هفت پشت جد واباد ما بسته شما دیگه ما رو اذیت نکن واقعا این مردم گناه دارن تو به بزرگیت ما رو ببخش
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
اتفاقا روحانی هم همین می خواد . مشکلات خودشون درست می کنند و می اندازند گردن آمریکا. و ما هم ملت ساده و زود باور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
ترامپ برمیگرده بهت میگه من ول کردم مسئولینتون ول نمیکنن. برمیگرده بهت میگه من کلا 10 درصد توی اقتصاد شما نقش دارم باقیش مال اختلاس و سوء مدیریت مسئولینه که خودتونم بهشون رای دادین
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
ما با اونا نمی خواهیم رابطه داشته باشیم و اونا هم با ما نمی خواهند رابطه داشته باشند ،مشکل کجاست؟
تابناک حرف حق تلخه نظر مردم رو بعد از انتشار حذف میکنی بکن 80 میلیون مردم رو که نمیتونی حذف کنی
مردمی بی پناه ، با مسولینی درگیر مناقشهٔ‌ در اختیار گرفتن قدرت ؟ یک روز گوجه فرنگی ،و یک روز رب گوجه ،و روزی دیگر گوشت ،و مرغ ،و ارزاق عمومی زمانی هم قند ،و شکر وچای ،و اکنون سیب زمینی ،و پیاز ؟ براستی آیامسولین خود را ایرانی میدانند؟ اینهمه نیرو، چکاری انجام میدهند که قادر بجلوگیری از قاچاق ،و صادرات مورد نیاز کشور را نمتوانند بگیرند ؟،،پیاز کیلیویی سیزده هزار تومان ؟ چرا ؟ مگر چه اتفاقی افتاده ؟‌ چه چیزی در ایران بی ارزشتر از آبرو ،و کرامت ،و جان انسانها وجود دارد ؟،
تابی جان داریوش همایون وزیر اطلاعات حکومت پهلوی در سال ۲۰۱۱ درگذشته!!!
یک زمانی یه بنده خدایی می گفت این آقایی که الان رییس جمهور آمریکا شده از آن خانم که رقیبش بود بهتر است!
معرفی چهره اصلی تخلفات ثبت سفارش خودرو ????
فکر کردم اونایی رو که تو ثبت نام اسفند 97 تخلف کردن رو دارین معرفی میکنین .. آخه مگه میشه تو عرض کمتر از بیست ثانیه تمام خودرو ها ثبت نام شده و تکمیل ظرفیت بشه این یه رکورده اونم با اون قیمتهای فضایی..
صدا و سیما داره توی فیلماش فساد و مفسدین رو بیگناه جلوه میده پارسال فیلم هیئت مدیره وامسال فیلم نون خ .توی فیلم نون خ بارها سعی در بیگناه جلوه دادن خاوری کرده اند و البته همه مفسدین چرا ؟آقایان مدیران صدا و سیما چرا ؟اگر فساد وجود نداره اینهمه اعدام و زندان برای چیه ؟اگه هست شما چرا دارید توجیه می کنید ؟اگه خاوری جرمی نکرده توی انادا چیکار میکنه ؟چرا برنمیگرده ؟اگه جرمی انجام داده شما با چه توجیهی دارید این کارا رو میکنید ؟آیا این کار کمک به مفسدین با یت المال این کشور نیست ؟چرا ؟لطفا توضیح دهید
زمانی انسان حق قضاوت دارد که بر تمام زوایای موضوع احاطه علمی داشته باشد.
اونایی که انقلاب کردند الان نباید جوابگو باشن و دلیل انقلابشون رو بگن؟!!!!
چرا نباید مذاکره نمائیم؟ این خواست ملت است . ولی نعمت ملتند و آنها تعیین کننده هستند.
ما فکر میکردیم اموال مصادره ای رو به نفع ملت مصادره میکنند.نگو نگه میدارن بعدا توش استخر بسازن...خدایا خودت غرق شده هارو از آتش جهنم نجات بده
تیم پتروشیمی پروندش ما فرستادیم برای وزارت تعاون وزارت صنعت جالبه بدونید اینها نه تنها مجازات نشدن بلکه حمایت وزیر تعاون برخوردار شدن .اگر خواستید میتونید با پیگری از وزارت تعاون مطلع شود اسناد به اندازه فساد ۵هزار میلیارد تومان فقط در ۶ماه این افراد در اختیار ما هست.تابناک جان چاپ و پیگیری
"... رئیس‌جمهور روحانی را به مرگ تهدید می‌کرد "
واقعاً این تابلو بوی تهدید میداد؟ !!! یعنی وقتی شما وقتی میبینی یکی با صد و هشتاد تا سرعت بدون احتیاط داره میره بهش بگی عاقبت این رفتار تو مرگه داری تهدیدش میکنی؟ یا وقتی یکی سیگار میکشه و شما بهش میگه سرطان در انتظارته داری تهدیدش میکنی؟
خلاصه اینکه تا رمان بازگشت قیمت دلار به زیر هزار تومان ، هر نوع صحبتی درباره بهبود اوضاع و پیشرفت کشور عوام فریبی است ،
هر دلار برابر با صد و سی هزار ریال به معنی ورشکستگی است
تابناک چرا قاطی کردی و مردم رو سرکار گذاشتی ؟ این خبرها که جدید نیست.!!!!!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی