بازدید 22063
آخرین تحولات خاورمیانه:

طرح پیشنهادی سوئیس به آمریکا در مورد ایران/آغاز اجرای طرح حصارکشی مرزهای ایران و پاکستان/اختلاف در آمریکا درباره میزان فشار بر ایران/ تأکید دبیرکل سازمان ملل بر اشغالی‌بودن جولان

اختلاف در آمریکا درباره میزان فشار بر ایران، تأکید دبیرکل سازمان ملل بر اشغالی‌بودن جولان، طرح پیشنهادی سوئیس به آمریکا در مورد ایران و برگزاری رزمایش مشترک میان مصر و فرانسه از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به آغاز اجرای طرح حصارکشی مرزهای ایران و پاکستان نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۸۷۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲ 25 March 2019

اختلاف در آمریکا درباره میزان فشار بر ایران، تأکید دبیرکل سازمان ملل بر اشغالی‌بودن جولان، طرح پیشنهادی سوئیس به آمریکا در مورد ایران و برگزاری رزمایش مشترک میان مصر و فرانسه از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به آغاز اجرای طرح حصارکشی مرزهای ایران و پاکستان نیز اشاره کرد.

به گزارش تابناک، یک مقام آگاه ارتش پاکستان از آغاز طرح عملیات حصارکشی نوار مرزی مشترک این کشور با جمهوری اسلامی ایران از پس فردا خبر داد.

پیش از این ژنرال آصف غفور سخنگوی ارتش پاکستان در این خصوص گفته بود: ارتش پاکستان اقدام‌های اساسی را برای برطرف کردن تهدید‌هایی که از جانب خاک پاکستان متوجه همسایه‌ غربی خود می‌شود انجام خواهد داد.

وی در کنفرانس خبری پس از حمله تروریستی به اتوبوس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محور خاش به زاهدان گفته بود: اجازه نمی‌دهیم تروریست‌ها از خاک ما ضد کشورهای دیگر به‌خصوص همسایگان ما استفاده کنند؛ به همین دلیل با همه امکانات خود مانع این فعالیت‌ها خواهیم شد.

طرح پیشنهادی سوئیس به آمریکا در مورد ایران/آغاز اجرای طرح حصارکشی مرزهای ایران و پاکستان/اختلاف در آمریکا درباره میزان فشار بر ایران/ تأکید دبیرکل سازمان ملل بر اشغالی‌بودن جولان

گفتنی است تاکنون 370 کیلومتر از نوار مرزی ایالت بلوچستان حصارکشی شده و قرار است مناطق مرزی پاکستان با ایران در منطقه نیز به‌زودی حصارکشی شود.

اختلاف در آمریکا درباره میزان فشار بر ایران

ان بی سی در گزارشی با اشاره به وجود این اختلاف ها نوشته است: تندروهای حاضر در دولت آمریکا از جمله سناتور تد کروز و تام کاتن به دنبال فشار حداکثری و به صفر رساندن صادرات نفت ایران در مرحله فعلی هستند.

بنابراین گزارش اما بخش هایی از دولت به دلیل شرایط بین المللی از جمله قیمت جهانی نفت و بنزین مخالف این ایده اند.

طرح پیشنهادی سوئیس به آمریکا در مورد ایران/آغاز اجرای طرح حصارکشی مرزهای ایران و پاکستان/اختلاف در آمریکا درباره میزان فشار بر ایران/ تأکید دبیرکل سازمان ملل بر اشغالی‌بودن جولان

این گروه همچنین وضعیت مذاکرات تجاری با چین را عامل دیگری برای مخالفت خود برای افزایش فشارها بر ایران می دانند.

این گزارش می افزاید در داخل دولت آمریکا تیم شورای امنیت ملی، در مقابل وزارت امور خارجه و خزانه داری، موافق فشار بیشتر به ایران است.

تأکید دبیرکل سازمان ملل بر اشغالی‌بودن جولان

"آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل در دیدار با بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در این سازمان گفت که مواضع او و سازمان ملل در قبال جولان ثابت و روشن است و به قطعنامه‌های بین‌المللی که به‌صراحت جولان را سرزمینی عربی و متعلق به سوریه و اشغال‌شده توسط اسرائیل می‌داند متکی است.

گوترش گفت: «با وجود اینکه سیاست حرفه‌ای من مبنی بر عدم واکنش به اظهاراتی است که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود اما با توجه به خطرناک بودن تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از سخنگوی رسمی دبیرخانه سازمان ملل خواستم که با صدور بیانیه‌ای تأکید کند که مواضع سازمان ملل در قبال جولان ثابت است و تغییر نمی‌کند و جولان سرزمینی عربی و اشغال‌شده است».

نماینده سوریه در سازمان ملل نیز در این دیدار گفت که آمریکا هیچ‌گونه حقی برای تعیین سرنوشت جولان اشغالی ندارد و هرگونه اقدام آمریکا مبنی بر تجاوز به حق جمهوری عربی سوریه در بازپس‌گیری این سرزمین اشغالی و بازگرداندن این منطقه به حاکمیت دولت سوریه اقدامی غیرقانونی است که هیچ‌گونه تأثیری ندارد و به‌منزله نقض تعهدات آمریکا در قبال منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی است.

طرح پیشنهادی سوئیس به آمریکا در مورد ایران

مقام‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی طرح پیشنهادی سوئیس برای ایجاد یک کانال پرداخت جهت تسهیل مبادلات مربوط به فروش دارو، تجهیزات پزشکی و برخی اقلام دیگر به ایران هستند. 

شبکه خبری «ان‌بی‌سی‌نیوز» یکشنبه گزارش داده طرح سوئیس، راه‌اندازی یک کانال پرداخت برای ترغیب بانک‌های سوئیس جهت انجام تراکنش‌های مربوط به معاملات دارو، تجهیزات پزشکی و سایر اقلام بشردوستانه را شامل می‌شود.  

مبادلات کالاهای انسانی در حال حاضر نقض قوانین تحریم‌های آمریکا علیه ایران محسوب نمی‌شود، اما هشدارهای دولت آمریکا به شرکت‌های اروپایی در خصوص همکاری با بازار ایران موجب شده بانک‌های خارجی حتی از انجام تراکنش‌های مجاز برای مبادلات مربوط به ایران هم حذر کنند.

منابع مطلع به ان‌بی‌سی‌نیوز گفته‌اند مقام‌های سوئیس به خزانه‌داری آمریکا پیشنهاد احیای مدلی را داده‌اند که در دولت قبلی آمریکا، قبل از حصول توافق هسته‌ای برجام، برای مبادله کالاهای انسانی با ایران به کار گرفته شد.

مطابق این طرح، بانک‌های سوئیس، تراکنش‌های مربوط به معاملات میان شرکت‌های سوئیسی یا اروپایی برای فروش دارو، غذا و سایر اقلام انسانی به شرکت‌های ایرانی را بر عهده می‌گیرند. 

مقام‌های سوئیس به دنبال دریافت اطمینان بیشتر از وزارت خزانه‌داری و برطرف کردن نگرانی‌های بانک‌های سوئیسی برای تسهیل تراکنش‌های بانکی شرکت‌های اروپایی صادرکننده اقلام انسانی به ایران هستند.  

هنوز مشخص نیست که آیا دولت آمریکا به طرح سوئیس چراغ سبز نشان خواهد داد یا خیر. خزانه‌داری آمریکا از اظهارنظر درباره این گزارش خودداری کرده است. 

برگزاری رزمایش مشترک میان مصر و فرانسه

یگان‌هایی از نیروی دریایی مصر عازم فرانسه شدند تا در رزمایش مشترک بین دو کشور شرکت کنند.

به‌ گزارش  اجیپت تودی، آدمیرال احمد خالد، فرمانده نیروی دریایی مصر، گفت‌: این مانورهای نظامی که چندین روز به طول خواهند انجامید در چارچوب ارتقای همکاری‌ها و تبادل تجربیات صورت می‌گیرند. 

طرح پیشنهادی سوئیس به آمریکا در مورد ایران/آغاز اجرای طرح حصارکشی مرزهای ایران و پاکستان/اختلاف در آمریکا درباره میزان فشار بر ایران/ تأکید دبیرکل سازمان ملل بر اشغالی‌بودن جولان

وی افزود: این مانورهای مشترک به حفظ به روز بودن تکنولوژی‌های جنگی و ارتقای مهارت‌های نیروهای مصری کمک خواهند کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴۳
چقدر این حصار مرزی شبیه دیوار ترامپه
این بیشرف های امرکایی و اروپایی طرح دارو و,,, را برای ثبت در تاریخ و فریب جامعه جهانی می خواهند انجام دهند به خیال خام خودشان فکر می کنند براندازی ج.ا.ا بزودی محقق خواهد شد و فهتر است که بگویند ما با رعایت حقوق بشر این کار را کردیم. اینها عوضی تر از انند که فکر دارو درمان ملت ها باشند . انشالله که این ارزوی نابودی ایران را بگور خواهند برد
بالاخره ما نفهمیدیم کی موافق فشار بیشتر بر ایران است این چه ادبیاتی است که در ترجمه به کار می برید
بعضی کشورها جنبه ندارند وقتی هیچ قانون بین المللی بر آنها جاری نیست وحشی می شود، دولت عربستان سعودی عملا با کشتن زنان و کودکان یمنی از این دسته است، کافی است احساس قدرت کند کافی است تودهنی نخورد فردا یک غلط دیگر می کند، غلطی که در سوریه کرد در یمن و... باید تو دهان شان زد تا وحشی نشوند، فکر می کنند چون حمایت دولت امریکا را دارند یعنی مجوز هر کاری را دارند از اره کردن جسد بگیر تا سربریدن کودک، بعضی ها می خواهد ما را بترسانند از امثال قبیله آل سعود تا توی دهان شان نزنیم تا اعتماد بنفس بن سلمان بالاتر برود، این است اصلی که دنبال می کنند، مدام می گویند چرا با دنیا سر جنگ دارید، همه بد هستند ما خوب و... هدف های این جملات این است تا صلابت را از ما بگیرند، به جایش ترس و وحشت را در دل های ما بریزند، مدام ورد زبانشان صلح و مذاکره با دنیاست، ولی چشم ندارند ببینند کدام کشور بیشترین تولید بمب را دارد کدام کشور بیشترین خرید بمب را دارد افسار سازمان ملل دست کدام کشور است، چشم ندارند اینها را ببینند.
دولت عزیزمان برای پرداخت از تجار ایرانی کمک بخواهد شکست شان نیست. تقویت اتحاد ملت و دولت محترم است. تجار زحمت ایرانی دولت عزیزمان هر کجا از دنیا باشند. می توانند کمک کنند
تنها راه حمله به آمریکا و خارج شدن از یوغ روسیه است.
کاش دولت امریکا تحریم هایش را بیشتر کند تا کشورهای روسیه و چین و... به این نتیجه برسند و وادار شوند فعالانه تر باید سیستم معاملات مستقل داشته باشند به پول ملی بیشتر بها بدهند خیلی خوب شد تحریم ها پر رنگ تر شد، وگرنه از خواب بیدار نمی شدند انگار نه انگار چرا باید فقط دلار. یعنی دولت امریکا خود بخود کشورهای بلوک شرق را از خواب بیدار کرد.
بنده ترجیح می دهم سیل و زلزله مرا بکشد تا یک امریکایی یا عربستانی یا و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
امامان تو به دست آدمهای بد کشته شدند البته اگر به امامی اعتقاد داشته باشی اگر نداری که بحثی باهات نداریم
هرچه بیشتر ما را تحریم کنند ریزش مسئولان کم تدبیر و منفعل بیشتر خواهد بود، آنتالیا و... از رونق خواهد افتاد بجایش کیش رونق می گیرد. همین امسال آمار سفرهای خارجی نصف شده است. فقط چیزی که بهش احتیاج داریم محاکمه وزرا و مدیرانی است که با بی تدبیری تصمیماتی گرفته اند که به کشور و ملت ضرر زده است، و شفاف شدن دارایی و حقوق وزرا و مدیران است اگر چنین قانون هایی را نمایندگان مردمی ما تصویب کنند، بسته کامل خواهد شد. به کمک تحریم های دولت امریکا.
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
محاکمه یک تدارکاتچی چه دردی را دوا می کند؟
پاکستان بدترین همسایه دنیا؛ در هیچ کجای دنیا کشوری آزار دهنده تر از پاکستان وجود ندارد؛تنها کشوری که هیچ یک از همسایگانش از دست او در امنیت و آرامش نیستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
فقط ما خوبیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
درست است که عربستان سعودی از پاکستان و نیروهای مذهبی طرفدار خود در آنجا برای منافع خود استفاده می کند ولی در پاکستان انسانهای آزاده زیادی وجود دارند که از حرکت های خوب و مثبت جهان حمایت می کنند. با نظر شما در مورد پاکستان کاملاً مخالفم و تلاش برای همکاری و همزیستی مسالمت آمیز با پاکستان را آرزومندم
همانطور که قبلا هم پیش بینی نموده بودیم در داخل امریکا هم آنچنان اختلافاتی بوجود آمده و آنچنان رونق اقتصادیشان کم شده که دیگر نمیتوانند ادامه حیات بدهند و بزودی تسلیم میشوند. از طرفی گزارشها حاکی از گرانی و کمبود شدید اقلام و کالای اساسی مورد نیاز مردم است حتی به گزارش ارسالی از دکتر نجف کامران زاده این روزها در واشنگتن و نیویورک پیاز کیلویی 10هزار دلار شده و مردم پیاز ندارند بخورند. دیروز هم بنده روزنامه کیهان را مطالعه میکردم گفته شده امریکا با همین شیوه مدیریت نالایق ترامپ و هم دستانش تا 2سال دیگر به زیر دریا و اقیانوس میرود و طعمه سگها میشود بفضل پروردگار و به برکت انقلاب و نیروی ایمان جوانان مومن و متعهد ما.
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
همینطوری ادامه بدی یکی از طنز پردازان خوب خواهی شد.
بخورد به سرش با این پیشنهاد مسخره و ذلیلانه، ملتی که نتواند حق خود را بگیرد لااقل مسلمان نیست!!!!
بفرض اینکه آمریکا موافق ایجاد کانال مالی برای مبادلات کالاهای ضروری به ایران باشد در صورتی که راه های میانبر وجود داشته باشد به صلاح ایران است که از این کانال به اصطلاح بشردوستانه آمریکا استفاده نکند تا آنها گمان نکنند که ما وابسته به آنها هستیم مگر اینکه ناگریز باشیم. بهتر است تا جایی که ممکن است دنبال یک کانال اختصاصی مستقل بین هر کشور باشیم که هم ما و هم کشور هایی مثل سوئیس وابسته به کشور خبیثی چون آمریکا نباشیم حتی اگر دشواری های برای ما داشته باشد
اختلاف در امریکا در مقدار فشار نه اصل فشار یعنی همه انها دست به یکی کردن اروپا و امریکا دستشون در یک کاسه است از خواب بیدار بشید
یکی نیست به سردمداران آمریکا بگه:آخه توچه کاره دنیایی که برای همه عالم دستورصادر میکنی؟
بزرگترین ناقض حقوق بشردردنیایی
تنهاکشوراستفاده کننده بمب اتمی
و..............
عجیبه ها!!!!!!
تابناک ۵فروردین ۲۳۹۸
هشدارهای دولت آمریکا به شرکت‌های اروپایی در خصوص همکاری با بازار ایران موجب شده بانک‌های خارجی حتی از انجام تراکنش‌های مجاز برای مبادلات مربوط به ایران هم حذر کنند.!!!!!!!!
هنوزوقت اتش زدن برجام نرسیده؟!!!
ریال های سعودی آنقدر قدرت دارد که از دیوار های بین ایران و پاکستان هم عبور کند. و وارد چشم ها و زبان ها و باورها شود، کیا بود می گفتند بن سلمان می خواهد عربستان را متحول کند، ولی خوب اول با پرورش داعش صادرات دمکراسی به سوریه بعدش صادرات دمکراسی به یمن بعدش معلوم نیست می خواهد به کدام کشور دمکراسی صادر کند به قطر یا ... نمی دانم جنگ و تنش با ایران چگونه باعث پیشرفت با ایران می شود؟ ما که نمی فهمیم چگونه؟ ولی بعضی اساتید چنان از تیزهوشی حکام آل سعود می گفتند، باز هم می گویم واقعا نمی دانیم جنگ و تنش با کشورهای عضو همکاری خلیج فارس کجایش باعث تمدن سازی و پیشرفت در عربستان سعودی است.
امریکا نابود است
پاسخ ها
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
که چی بشه بعدش؟
که بعدش شماها همون رفتارای آمریکا رو به یه اسم دیگه بکنین؟
مواظب باش شعارای اینجوری که گفتی معمولا کمونه میکنن به تولید کننده
ناشناس
| Sweden |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
تو هم متوهم شده ای؟
معلوم نیست دیپلماسی سوریه چرا اینقدر منفعل است نشسته تا سازمان ملل با نماینده سوریه بیانیه بدهد الان وقتش است که بشار اسد اعلام کند تمامی کشورهای عرب اگر خواستار بازگشایی سفارت خود در سوریه هستند باید این اقدام ترامپ را مبنی بر واگذاری خاک سوریه به اسراییل محکوم کنند معنی ندارد جبهه انها اینقدر فعال باشد و جبهه اعراب و مسلمین اینقدر منفعل. اعلام این موضع از طرف بشار اسد میتواند به تقویت نقش راهبردی و رهبری دولت فعلی سوریه در نظر مردم خودش و مسلمانان و اعراب دیگر کشورها ی منطقه خاورمیانه بیانجامد اگر اعراب متحدا این اعلام را علنی کنند قبل از اینکه امریکا چنین سندی را امضا کند پیشگیری قابل توجهی خواهد بود چند هفته است انها این خبر را پوشش میدهند و از کشورهای عربی هیچ صدایی بر نمی اید و علتش هم ضعف دولت سوریه در ایجاد اتحاد با همسایگانش است بشار اسد اکنون باید سخنرانی کندو بگوید دولت اسلامی عراق و شام ان چیزی نیست که اسراییل درست کرده بود دولت واقعی اسلامی دراتحاد اعراب بر علیه اسراییل شکل میگیرد
اگر در ادامه دیوارکشی مرز پاکستان مرز افغانستان هم دیوار کشی شود معتاد در ایران حکم کیمیا را خواهد داشت که هرگز این اتفاق خوب تحقق پیدا نخواهد کرد
خیلی خوب شد دولت امریکا موافق و مدافع الحاق بلندی های جولان به اسراییل شد حداقل ساده لوح ترین آدم در ایران به این نتیجه می رسد خودکفا شدن و مستقل شدن و نه شرقی نه غربی شدن بخاطر چی است؟ بخاطر چی باید قوی بود، ضعیف نماند بخاطر چی باید عرض اندام کرد بخاطرچی باید آزمایش موشکی کرد بخاطر چی باید مسئولان دلخوش به فقط مذاکره نباشند، بخاطرچی باید دوید بخصوص وزرا و مدیران، بخاطرچی مردها ایستاده می میرند. و بعضی ها ...
چرا همه به بدبختی عادت کردیم؟چرا هیچ مسئولی پاسخگوی نابودی زندگی مردم نیست؟چرا با وجود از بین بردن امکان دستیابی به بمب هسته ای بازهم تحریم میشیم؟چرا کسی برجامیون رو به خاطر چنین قراردادی که حداقل ضمانت اجرا رو نداشت محاکمه نمیکنه؟مگر عمر و جان ملت بازیچه است؟
چه کسی در این کشور پاسخگوی اعمال خود است و تا به حال به خاطر اشتباهات خود محاکمه شده است؟مردم؟این مردم هستند که مدام به دلیل بی کفایت بودن مسئولین در حال محاکمه شدن هستن.این مردم رو با این حکم های چندین ساله عذاب ندهید،حداقل اعدامشان کنید؛راحتشان کنید از این همه سختی.
پاسخ ها
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
مهم جولانه الان آخه و ما مردم توی ارائه نیازهامون جهالت داریم
بحث کانال مالی و پرداخت پول غذا و داروی وارداتی از محل فروش نفت توهین به ایران و ایرانی است.به حامیان داعش و تروریست های عالم اجازه توهین به ایران را ندهیم.نفس پذیرش«طرح نفت در برابرغذا»خیانت به ایران است.
پاسخ ها
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
منم میدونم که توهینه ولی به نظرت نتیجه چی و کیه؟
پس بیانات بعضی از اقایان (مبنی بر اینکه ما خود داروها را میسازیم و حتی صادر میکنیم )احتیاج به وارد کردن دارو از خارج نیست چی بود؟!
پاسخ ها
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
تو باورت شده؟
مواظب باشید به بهانه حصار کشی خطوط مرزی را به نفع خود جابجا نکنند
همه اين طرحها براى كشتن وقت است،وگرنه برداشتن تحريم تنها راه همه طرحهاست والسلام.
آخه چرا باید الکی با آمریکا جنگید و این همه از چیب مردم بیچاره هزینه داد، ۴۰ سال جنگ الکی
پاسخ ها
محسن ،پ
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
الکی نیست دگه عزیز؛ ما که حمله نکردیم ذلیل جان دفاع می کنیم می خواهی خم شو ولی ما چاره ای از دفاع ندارم
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
چون هزینش رو منو تو دادیم و میدیم و پزش رو یکی دیگه
به همین راحتی
حتی یک خبر امیدوار کننده ، برای خروج از تنگنای معیشت مردم وجود ندارد ؟ سوال اینست که از مجا آورده ،که مبلغ ۲۵۰ میلیون تومات به حلال احمر کمک کند آنهم برای سیل زدگان ؟ ،،
تنها راه نجات ملت ایران اینه که :
1. خودشون فروش نفت رو داوطلبانه قطع کنند
2. همه درامدهای وزرا، نمایندگان مجلس، روسای قوای رو شفاف ببرند زیر ذره بین
3. عزل و نصب های همه رو رصد کنند
4. مدارک تخصص و سابقه کاری هر کدام از مدیران رو بصورت شفاف روی سایت ها بگذارند.
سلام تابناک خیلی ممنون واقعا هر کی هر چی خواست گفت و چاپ شد ولی نظر من فقط اه و بده؟
تابناک نشر بده همه نظرات رو موافق و مخالف و همه قشنگی خلقت به همینه
یا حق
سلام و ممنون از شما دوستان تابناکی برای اینکه به حرفمون گوش کردید و بیشتر کامنتا رو منتشر کردی و اون چنتا کمتر رو هم منتشر کن عزیزجان برا خاطر دل شکسته ما هم که شده منتشر کن واسه شما هم دعا میکنیم و با این کامنتها و بیشتر از اینا کسی از جاش تکون نخورده و کسی چیزیش نمیشه و نشر بده
خدا اجرتون بده
یا حق
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی