بازدید 3600
اقتصاد در گذر زمان

از دادخواست مجدد دولت انگلیس علیه اقدامات ایران در ملی کردن صنعت نفت تا اعلام رای امام خمینی (ره) به جمهوری اسلامی

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی چهارمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۸۸۷۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷ 24 March 2019
به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه‌ای است تمام نما از رویداد‌های اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه‌های تاریخی بسیاری از واقعیت‌های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی چهارمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

۴ فروردین ۱۳۳۱، دولت انگلیس دادخواستی مجدد علیه اقدامات ایران در ملی کردن صنعت نفت و خلع ید از شرکت نفت ایران و انگلیس تنظیم و تسلیم دیوان دادگستری بین المللی کرد.

۴ فروردین ۱۳۳۳، دستگاه استخراج نفت از دریا ساخته شد.
 
۴ فروردین ۱۳۵۳، در واشنگتن اعلام شد رژیم شاه با امضای یک قرارداد، وامی به مبلغ دویست میلیون دلار در اختیار بانک جهانی قرار داده است.
 
۴ فروردین ۱۳۵۸، در آستانه برگزاری رفراندوم جمهوری اسلامی، امام خمینی (ره) در پیامی خطاب به ملت ایران فرمودند: شما آزادانه به هر چه میخواهید رأی بدهید. من خودم به «جمهوری اسلامی» رأی میدهم.


منابع: موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی و سایت روزنامک
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار