بازدید 5608
۴
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

شروع سبز بورس در هفته پایانی سال/ ارزش معاملات به بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه بیست و پنجم اسفندماه ۹۷، با افزایش ۲۰۰۹ واحدی معادل ۱.۱۹ درصد به رقم ۱۷۱ هزار و ۱۲۵ واحد رسید. این در حالی است که در هفته گذشته در مجموع شاهد رشد بیش از ۶ هزار و ۲۸۸ واحدی نماگر کل بازار سرمایه بودیم.
کد خبر: ۸۸۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹ 16 March 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه بیست و پنجم اسفندماه ۹۷، با افزایش ۲۰۰۹ واحدی معادل ۱.۱۹ درصد به رقم ۱۷۱ هزار و ۱۲۵ واحد رسید. این در حالی است که در هفته گذشته در مجموع شاهد رشد بیش از ۶ هزار و ۲۸۸ واحدی نماگر کل بازار سرمایه بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته جاری، بازهم شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۸۱ واحدی معادل ۱.۱۹ درصد به رقم ۴۹ هزار و ۵۰۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۹۷ واحدی معادل ۰.۹۴ رصد، عدد ۳۱ هزار و ۸۸۶ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۰۷ واحدی معادل ۰.۹۴ درصد به رقم ۲۲ هزار و ۲۸۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۱۲۷ واحد افزایش معادل ۱.۱۲ درصد را رقم زد و به سطح ۱۹۲ هزار و ۳۹۴ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۱۵۰۳ واحد افزایش معادل ۱.۱۸ درصد به رقم ۱۲۸ هزار و ۷۲۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۸۹۳ واحد افزایش معادل ۱.۲۰ درصد همراه بود و عدد ۳۲۸ هزار و ۲۴۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۰:۰۵ داشت و در سطح ۱۷۱ هزار و ۷۰۸ واحد قرار گرفت.
 
شاخص کل بورس
 
در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۱۹۸ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۱۹۳ واحد، نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان با ۱۷۳ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۱۶۷ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۱۰۴ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۸۷ واحد، نماد شبریز متعلق به پالایش نفت تبریز با ۷۹ واحد، نماد مبین متعلق به پتروشیمی مبین با ۷۶ واحد، نماد وصندوق متعلق به سرمایه‌گذاری‌صندوق‌بازنشستگی با ۶۵ واحد و نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۵۰ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۶۵ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۱۶ واحد، نماد‌های وب متعلق به داده گسترعصرنوین-های وب با ۱۲ واحد، نماد آپ متعلق به آسان پرداخت پرشین با ۸ واحد و نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۵ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۱ میلیارد و ۷۸۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۵۰ هزار و ۳۹ نوبت معامله و به ارزش یک هزار و ۷۴۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
بر اساس این گزارش و به نقل از بازار سرمایه (سنا)؛ طی معاملات امروز پالایشی ها در صدر بیشترین رشدهای قیمتی قرار گرفتند. در همین راستا "شپنا" با رشد ۴ درصدی بیشترین اثر را بر رشد شاخص کل گذاشت. بعد از آن نمادهای "شبندر"،"فخوز" ، "شتران" و "پارس" در رده های بعدی اثرگذارترین ها بر روند شاخص قرار گرفتند.

در پایان معاملات روز شنبه صنعت محصولات شیمیایی با بیشترین ارزش معاملات به عنوان برترین گروه بازار شناخته شد. ارزش معاملات شیمیایی ها در حالی از مرز ۹۷ میلیارد تومان عبور کرد، که حجم معاملات به بیش از ۲۶ میلیون سهم رسید. فراورده های نفتی در رده دوم قرار گرفت. این گروه نیز امروز ۹۱ میلیارد تومان؛ ارزش معاملات به ثبت رساند.

امروز همچنین خالص مالکیت های روزانه؛ همچنان به سکانداری حقیقی ها باقی ماند. بر همین اساس امروز ارزش مالکیت روزانه به بیش از ۲۸میلیارد تومان رسید که حاصل جابه جایی نقدینگی از سوی حقوقی به حقیقی بود. فرآورده های نفتی، پرنقاضا ترین گروه بورسی از سوی بازیگران خرد بودند و محصولات شیمیایی نیز حجم بالای خریدی را به ثبت رساندند. در میان نمادها "پارسان" بیشترین حجم تقاضا را میان بازیگران خرد داشت. ارزش خرید حقیقی ها از این نماد به ۹ میلیارد تومان رسید.

حقوقی ها در اولین روز هفته، عمده نمادهای بانکی را مورد حمایت قرار دادند. این گروه از بازیگران بورسی امروز ۳ میلیارد تومان از سهام بانک ملت را خریداری کردند.

از میان ۴۰ صنعت بورسی فعال، امروز ۳۰ صنعت با رشد قیمتی به کار خود پایان دادند. در همین راستا،ذغال سنگی ها با رشد ۵ درصدی بیشترین رشد روزانه را به خود اختصاص دادند. فراورده های نفتی، کاشی و سرامیک و تامین آب،برق و گاز از دیگر گروه های پر رونق معاملات امروز تالار شیشه ای بودند.

 
 
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
متاسفانه تا بورس حرکتی میکنه سریع سر و کله یه تعدادی که بعضا به عنوان اقتصاددان و استاد دانشگاه معرفی میشوند پیدا میشود و اعلام میکنن که حباب هست و الکی بالا رفته ولی همین افراد با استناد به بودجه و تحریم و صدتا عامل دیگه اعلام میکنن که سکه و دلار و مسکن صعودی هست و به هکذا میرسند و فقط بورس نابود میشود و ملت رو گمراه میکنن. اینها به این دلیل هست که خیلی از کارشناسان و اساتید دانشگاه حتی در رشته های اقتصادی فقط اسم بورس رو از دور شنیدن و دریغ از اینکه صدهزار تومن سهم خریده باشند.و هیچ دانشی از شرکت های حاظر در بورس و عوامل موثر بر سودآوری این شرکت ها ندارند.نتیجه این میشه که مردم برای سکه ۵ میلیونی و دلار ۱۳ تومنی و پراید ۴۰ میلیونی هجوم میارن و با ارزشترین شرکتهای صادرات محور که چند صد میلیون دلار در سال صادرات دارند در کمترین قیمت ممکن معامله میشوند
پاسخ ها
دقیقا !!
| - |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
آفرین
بورس یک کار تخصصی است
هر کسی آن را درک نمیکند .

اما طلا و سکا را این آقایان دکتر و استاد بهتر میفهمند چون ساده است
بازدهی بازارهای ایران دریکسال گذشته:
ارزوطلا ۴۰۰ درصد
مسکن بیش از ۱۰۰ درصد وهمچنان درمسیر رشد
بورس ۶۵ درصد !!!!!!
این سهام را بررسی کنید :


پتروشيمي زاگرس (زاگرس) - نفت سپاهان (شسپا)

بانك ملت (وبملت) - بورس كالاي ايران (كالا)
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل