بازدید 4210
۶
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

سبزپوشی شاخص کل بورس در کف کانال ۱۶۳ هزار واحد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه هجدهم اسفندماه ۹۷، با افزایش ۱۸۰ واحدی معادل ۰.۱۱ درصد به رقم ۱۶۳ هزار و ۷ واحد رسید. این در حالی است که در هفته گذشته شاهد افت ۱.۵ درصدی نماگر کل بازار سرمایه بودیم.
کد خبر: ۸۸۴۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱ 09 March 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه هجدهم اسفندماه ۹۷، با افزایش ۱۸۰ واحدی معادل ۰.۱۱ درصد به رقم ۱۶۳ هزار و ۷ واحد رسید. این در حالی است که در هفته گذشته شاهد افت ۱.۵ درصدی نماگر کل بازار سرمایه بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته جاری، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۲ واحدی معادل ۰.۱۱ درصد به رقم ۴۷ هزار و ۲۰۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۷ واحدی معادل ۰.۰۶ رصد، عدد ۳۰ هزار و ۸۴۳ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۲ واحدی معادل ۰.۰۶ درصد به رقم ۲۱ هزار و ۶۰۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۵۲ واحد افزایش معادل ۰.۰۸ درصد را رقم زد و به سطح ۱۸۲ هزار و ۲۶۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۶۴ واحد افزایش معادل ۰.۰۵ درصد به رقم ۱۲۲ هزار و ۲۷۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۸۱ واحد کاهش معادل ۰.۲۲ درصد همراه بود و عدد ۳۱۴ هزار و ۲۹۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۰:۲۵ داشت و در سطح ۱۶۳ هزار و ۸۶ واحد قرار گرفت.
 
شاخص کل بورس
 
در پایان معاملات اولین روز هفته، نماد معاملاتی مبین متعلق به پتروشیمی مبین با ۶۱ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۵۸ واحد، نماد وغدیر متعلق به سرمایه‌گذاری‌غدیر هلدینگ با ۴۵ واحد، نماد جم متعلق به پتروشیمی جم با ۴۲ واحد، نماد شخارک متعلق به پتروشیمی خارک با ۳۶ واحد، نماد پترول متعلق به گروه پتروشیمی س. ایرانیان با ۳۳ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۳۱ واحد، نماد بترانس متعلق به ایران ترانسفو با ۲۵ واحد، نماد همراه متعلق به شرکت ارتباطات سیار ایران با ۱۹ واحد، خپارس متعلق به پارس خودرو با ۱۸ واحد و نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۱۷ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۵۰ واحد، نماد وتجارت متعلق به بانک تجارت با ۴۸ واحد، نماد وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران با ۴۳ واحد، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۳۳ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس و نماد فایرا متعلق به آلومینیوم‌ایران با ۲۱ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۲۰ واحد و نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۱۶ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۲ میلیارد و ۶۶۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۳۴ هزار و ۱۷۸ نوبت معامله و به ارزش ۷۰۸ میلیارد و ۲۹۵ میلیون تومان داد و ستد کردند.
 
در معاملات امروز بازار سهام تهران، نماد‌های معاملاتی وتجارت، وبملت، خساپا، افق، فولاد، وبصادر، شاراک و خپارس به عنوان نماد‌های پربیننده بورس معرفی شدند.
 
بر اساس این گزارش، امروز در بازار فرابورس شاخص با افت ۱۳ واحدی به رقم ۲۰۵۰ واحد رسید. در بازار فرابورس، معامله‌گران ۶۵۱ میلیون و ۸۷۸ هزار برگه بهادار در قالب ۱۱۲ هزار و ۲۳۲ نوبت معامله و به ارزش ۵۷۳ میلیارد و ۱۲۲ میلیون تومان داد و ستد کردند.
 
بر اساس این گزارش و به نقل از بازار سرمایه (سنا)؛ بررسی روند معاملات امروز بازار سهام حاکی از توجه سهامداران به گروه مصرفی از جمله مواد غذایی است. در این گروه ۱۳ نماد از ۱۶ نماد فعال با رشد قیمتی به کار خود پایان دادند و در مجموع گروه غذایی ها توانستند ۲.۵ درصد رشد قیمتی روزانه را به ثبت برسانند. به گفته کارشناسان قسمت عمده تقاضا در این نمادها مربوط به مقدار فروش و افزایش نرخ است. رشد نرخ تورم و چشم انداز مثبت این مولفه اقتصادی ، نقش بسزایی در تصمیم سهامداران دارد. بسیاری از این شرکت ها در نیمه دوم سال برنامه افزایش نرخ خود را اجرایی کردند، با این اوصاف به نظر می رسد نرخ دلار و تورم به سمتی میل میکند که بار دیگر شاهد افزایش قیمت ها برای این محصولات باشیم. 
 
همچنین در زمینه مالکیت روزانه، حقوقی ها توانستند برندگان معاملات بازار باشند. خالص تغییر مالکیت بورس تهران ۸ میلیارد تومان رقم خود که حاصل دست به دست شدن سهام از سوی حقوقی ها به حقیقی ها بود.  حقیقی ها امروز عمده خرید خود را از گروه خودرویی آغاز کردند و بعد از آن در دستگاه های برقی و تامین آب و برق تقاضای زیادی را ثبت کردند. در آن سمت حقوقی ها در روز شنبه حمایت قابل توجه ای دو گروه فلزات اساسی و محصولات شیمیایی داشتند. بیشترین خرید حقیقی ها درنماد "خپارس" بود  و حقوقی ها در نماد "فولاد" بیشترین نقدینگی را وارد کردند.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ارزش معاملات از 1200 میلیارد تومان گذشت . بسیار عالی بود .
شنبه خوبی بود !..ارزش بسیار عالی معاملات !!!


امروز برای بورس شنبه خوبی بود به خصوص از نظر ارزش بسیار عالی معاملات یعنی عبور از 1200 میلیارد تومان . ارزش معاملات یکی از مهمترین پارامترها برای سنجش بازار است حتی اگر شاخص زیاد هم مثبت نباشد .
مبین با 61 واحد، بانک ملت با 58 واحد و سرمایه گذاری غدیر با 45 واحد افزایش، بیشترین تأثیر مثبت
معاملات بانکهای ملت و تجارت خیلی خوب بود .
حباب بزرگ قیمت مسکن !!
بازار مسکن حداقل تا دو سال آینده نزولی است .
پیک قیمت مسکن در سال 97 زده شد .
در دو سال آینده ، وضعیت رکود و نزولی قیمت حتمی است .
فروشندگان از آخرین فرصتهای فروش استفاده کنند .
تا سهام خودرویی به قیمت 3 سال پیش خود نرسند بورس هیچ رشدی نخواهد داشت.الان برخی از سهام خودرویی یک پنجم اسفند 94 هستن مثل سرمایه گزاری سایپا و رنا.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار