بازدید 7187
فعالان بازار سرمایه در گفت وگو با «تابناک اقتصادی» مطرح کردند؛

چشم انداز بلندمدت‌تر دارویی‌ها / حرکت کجدار و مریز بورس تا پایان سال/ توجه بازار به سهام کوچک/ ارزنده بودن «وتجارت» با توجه به نهایی شدن افزایش سرمایه

کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به آزاد شدن قیمت‌ها و ارائه سوبسید به مردم به جای تولیدکننده ها، گروه دارو چشم انداز بلندمدت تری خواهد بود؛ هرچند تا پایان سال با توجه به افزایش فروش گروه قندی ها، غذایی‌ها و تا حدودی شوینده‌ها در تیررس سهامداران خواهند بود.
کد خبر: ۸۸۳۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵ 08 March 2019
تابناک اقتصادیکارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به آزاد شدن قیمت‌ها و ارائه سوبسید به مردم به جای تولیدکننده ها، گروه دارو چشم انداز بلندمدت تری خواهد بود؛ هرچند تا پایان سال با توجه به افزایش فروش گروه قندی ها، غذایی‌ها و تا حدودی شوینده‌ها در تیررس سهامداران خواهند بود.
 
مدیر تحلیل کارگزاری مبین سرمایه در گفت وگو با خبرنگار بورس تابناک اقتصادی به در پیش بودن تسویه اعتبار کارگزاری‌ها در هفته پیش روی و فروش حقوقی‌ها، اشاره کرد و این موضوع را موجب اصلاح در بازار دانسته، یاداور شد: آنچه باید مورد توجه قرار گیرد، قرار گرفتن قیمت سهام بیشتر شرکت‌ها در کف قیمتی و همچنین اخبار امیدوارکننده در مورد خوراک پتروشیمی‌ها که هفته گذشته رسانه‌ای شد و افزایش قیمت گروه غذایی و گزارش فروش شرکت‌ها می‌تواند این معادله را تغییر دهد و روند بازار را مثبت کند.
 

محمدرضا قاسمی ادامه داد: تأثیر این موضوعات بر بازار کج دار و مریز خواهد بود و در هفته گذشته نیز شاهد این بودیم که در برخی روز‌ها بازار مثبت و گاهی نیز منفی بود.

وی افزود: متأثر از افزایش قیمت نرخ‌ها ممکن است در دو هفته باقی مانده بازار کمی مثبت شود، ولی این مسأله بر شاخص کل و نماد‌های بزرگ و شاخص ساز چندان موثر نخواهد بود، بلکه شاخص کل هم وزن تحت تأثیر نماد‌های کوچک غذایی و قندی و همچنین نماد‌های بانکی که با افزایش سرمایه تا پایان سال مواجه هستند، احتمالا با رشد مواجه خواهد شد.

وی البته به مخاطرات و جو حاکم بر گروه موادغذایی نیز اشاره کرد و گفت: همان گونه که این شرکت‌ها می‌توانند افزایش نرخ بگیرند به موازات آن ماده اولیه مصرفی آن‌ها نیز گران می‌شود و همچنین خیلی از این‌ها از ظروف پلاستیک و پت برای بسته بندی استفاده می‌کنند که این موضوع باید در نظر گرفته شود.

 
چشم انداز بلندمدت‌تر دارویی‌ها / حرکت کجدار و مریز بورس تا پایان سال/ توجه بازار به سهام کوچک و رشد شاخص کل هم وزن / ارزنده بودن «وتجارت» با توجه به نهایی شدن افزایش سرمایه
 
چشم انداز بلندمدت‌تر دارویی‌ها

قاسمی همچنین با اشاره به افزایش نرخ تقریبا ۸۰ درصدی شوینده‌ها در ابتدای سال می‌گوید: اگر بخواهیم در بین این گروه‌ها انتخابی داشته باشیم، باید به سراغ گروه کالا‌های اساسی برویم که دولت با توجه به رشد نرخ دلار مجبور است قیمت آن‌ها را نیز آزاد کند، چون به خاطر تحریم‌ها دلاری ندارد که بتواند ۴۲۰۰ تومان آن‌ها را تأمین کند و در حقیقت همان برنامه‌ای که به مجلس داده یعنی با آزاد شدن قیمت‌ها و ارائه سوبسید به مردم به جای تولیدکننده‌ها موجب خواهد شد که دارو صنعت بلندمدت تری خواهد بود؛ هرچند تا پایان سال با توجه به افزایش فروش گروه قندی ها، غذایی‌ها و تا حدودی شوینده‌ها در تیررس سهامداران خواهند بود.

وی با اشاره به گزارش ماهانه بسیار خوب فملی و فولاد در بهمن ماه و انتشار عملکرد اسفند ماه شرکت‌ها در هفته دوم فرودین ماه ادامه داد: بررسی آمار‌های گمرک حکایت از رشد صادرات روی دارد در مورد سهم‌های مثل فولاد باید منتظر گزارش ۳ ماهه بود.

وی با اشاره به بازدهی ۴۰ تا ۵۰ درصدی بورس در شهریور ماه گفت: دلیل این موضوع را باید در این مطلب خلاصه کرد که گزارش‌های شش ماهه شرکت‌ها عالی بود و گزارش‌های سه ماهه با توجه به دستوری بودن قیمت دلار ۴۲۰۰ تومانی نتوانسته بود انتظارات سهامداران را برآورده کند و خوراک و مواد اولیه و فروش بر اساس دلار ۴۲۰۰ تومانی بود، ولی در گزارش‌های شش ماهه پس از تغییر فرمول در مرداد ماه، باعث رشد سودآوری شرکت‌ها شد.

وی با اشاره به گزارش‌های ماهانه خوب شرکت‌ها گفت: بازار تحلیل خاصی در مورد این گزارش‌ها ندارد و البته پول‌های هوشمند و کلان که کسب سود برای آن‌ها مهم است تا اردیبهشت و خرداد منتظر خواهند ماند تا بازدهی اصلی را هم از محل گزارش سه ماهه و هم تقسیم سود شرکت‌ها کسب کنند.

عبدالرحیم لوی بنیس با اشاره به این مطلب که توجه به زمان اندکی کمتر از ده روز تا پایان سال جاری، نمی‌توان تحلیل جدی در خصوص وضعیت بازار داشت، گفت: به هر حال تسویه اعتبارات کارگزاری‌ها مطرح بوده و قطعا سهامداران حقیقی بخشی از نقدینگی مورد نیاز خود را از بورس تأمین می‌کنند و این دو موضوع وضعیت بازار را کمی مخاطره آمیز کرده است.

وی با اشاره به سخت شدن شرایط بازار سرمایه با توجه به چشمگیر شدن کمبود نقدینگی در بازار افزود: در ارتباط با تغییرات در نرخ خوررک مایع و گازی پتروشیمی‌ها این موضوع قاعدتا اتفاق خوبی برای سهم‌های این گروه خواهد بود و می‌تواند عقب ماندگی این نماد‌ها را در ماه‌های اخیر در بازار جبران کند.

لوی بنیس با اشاره به نهایی شدن افزایش سرمایه بانک تجارت گفت: با توجه به رقیق شدن این سهم در بازار پس از عملیاتی شدن این موضوع و با توجه به اینکه این افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی هاست و همچنین جدی شدن بحث تسعیر ارز و تجارت به نظرم اتفاق خوبی برای بانک در پیش است و سهم خیلی خوبی خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۲
در حال حاظر پتروشیمی هایی که مواد پلیمری تولید میکنند و اکثرا نسبت به پارسال رشد زیادی نداشته اند برای سرمایه گذاری بهترین هستند.اکثر این شرکت ها سودهای بسیار خوبی هم توزیع میکنند و برای کسانی که نیاز دارند از طریق سپرده گذاری در بانک ارتزاق کنند بهترین گزینه هست.خیلی از این مجتمع های پتروشیمی رو اگر بخواهیم با دلار ۱۳۰۰۰ تومنی بسازیم چندین برابر قیمت امروزشان در بورس باید هزینه کنیم.
گروه قندی حداقل ۳ برابر میشه.بشتابید تا دیر نشده
بطور کلی وزارت بهداشت و زیرمجموعه آن از منفی ترین سازمان ها نزد مردم هستند.
البته بعد از خودروسازان !!!!!
حقوقی های تجارت و صادرات با تبانی بانک مرکزی دوسال نمادش را بستند و با ارسال گزارش های دروغ ، بعد از سه سال سهمش را به یک چهارم قیمت از دست سهامداران خسته و نیازمند غارت کردند و دوباره در عرض چند ماه قیمتش را 400 درصد بالا کشیدند و اوضاعش گل و بلبل شد! و گزارشهای دروغین مثبت شروع شد تا عده ای دیگر را غارت کنند!
دزدی مگر شاخ و دم دارد چرا این دزدان بزرگ را ول کرده اند و با محاکمه چند تا کارمند معمولی مردم را مشغول می کنند؟
از سرمایه گذاری در بورس پشیمانم
نکنید این کار را
اگر کاغذ باطله میخریدم ضرر نمیکردم
سرمایه گذاری در بورس توسط کسانی که دسترسی به رانت ندارند به جز ضرر چیزی ندارد.
بعضی از تولیدات ارزش افزوده (کلمه ارزش در اینجا اشتباه است) یا قیمت افزوده بسیار زیادی دارد مثل دارو که با هزینه اندک تولید، صدها برابر گرانتر به دست بیماران نیازمند می رسد.
فقط سهام بورس کالای ایران ( کالا )
پاسخ ها
تحلیلگر بازار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
سهم خوبیه
معاملات امزوزش هم عالی بود .
فکر نمی کنم تا زمانی که بورس کالا به توزیع رانت مشغول باشه سودی برای کسی داشته باشه منفورترین سازمان هست این بورس کالا کمر کارگر و تولید کننده رو خم کرده
پاسخ ها
تحلیلگر بازار
| - |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
بحث اینجا در خصوص چشم انداز مثبت سهم است .

وگرنه کل شرکتها و اقتصاد در حال توزیع رانت و پر از فساد است .
با سلام
آیا تاکنون ازتحلیل های تکنیکال فیبوناتجی استفاده کردید؟کسی تجربه کرده؟
بورس ما افتاده دست چندتا حقوقی که با مهارت بسیار بالا وپیچیده ای دست به بیرون کشیدن نقدینگی مردم بیجاره می زنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها