بازدید 3796
۲
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

عملکرد متفاوت بورس تهران در دو روز پایانی هفته/ سبزپوشی شاخص به رغم کاهش ارزش معاملات

امروز بورس تهران در حالی شاهد رشد ۲۳۳ واحدی نماگر اصلی خود بود که ارزش معاملات نسبت به روز گذشته کاهش داشت و براین اساس دیروز و علی رغم افت ۱۶۴۵ واحدی شاخص کل ارزش معاملات بیش از ۷۹۱ میلیارد تومان بود، ولی امروز ارزش معاملات با کاهش محسوس علی رغم سبز پوشی و رشد شاخص کل همراه بود.
کد خبر: ۸۸۳۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰ 06 March 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه پانزدهم اسفندماه ۹۷، با افزایش ۲۳۳ واحدی معادل ۰.۱۴ درصد به رقم ۱۶۲ هزار و ۸۲۷ واحد رسید. این در حالی است که در دو روز گذشته شاهد افت ۱۸۴۹ واحدی نماگر کل بازار سرمایه بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در پنجمین و آخرین روز کاری هفته جاری، بر خلاف روز قبل، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۷ واحدی معادل ۰.۱۴ درصد به رقم ۴۷ هزار و ۱۵۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۳۶ واحدی معادل ۰.۱۲ رصد، عدد ۳۰ هزار و ۸۶۰ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۵ واحدی معادل ۰.۱۲ درصد به رقم ۲۱ هزار و ۶۱۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۶۵ واحد افزایش معادل ۰.۱۵ درصد را رقم زد و به سطح ۱۸۲ هزار و ۱۱۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۲۸۹ واحد افزایش معادل ۰.۲۴ درصد به رقم ۱۲۲ هزار و ۲۱۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۸۸ واحد کاهش معادل ۰.۰۳ درصد همراه بود و عدد ۳۱۳ هزار و ۶۱۲ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۱:۴۰ داشت و در سطح ۱۶۲ هزار و ۹۵۶ واحد قرار گرفت.
 
شاخص کل بورس
در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی وبملت متعلق به بانک ملت با ۱۳۸ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۶۷ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۵۹ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر و نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۵۱ واحد، نماد وغدیر متعلق به سرمایه‌گذاری‌غدیر هلدینگ با ۳۷ واحد و نماد مبین متعلق به پتروشیمی مبین با ۳۳ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در سبزپوشی شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۱۶۰ واحد، نماد وتجارت متعلق به بانک تجارت با ۴۶ واحد، نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان با ۴۱ واحد، نماد وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران با ۲۲ واحد، نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات با ۱۹ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۱۵ واحد و نماد وبانک متعلق به سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با ۱۲ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
معامله‌گران بورس امروز ۲ میلیارد و ۴۹۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۲۰ هزار و ۵۱۷ نوبت معامله و به ارزش ۶۵۹ میلیارد و ۹۶۵ میلیون تومان داد و ستد کردند.
 
امروز بیشترین ارزش معاملات بدون احتساب معاملات بلوکی سه نماد (شپنا، تاپیکو و وپاسار) در اختیار بانک تجارت بود و بر این اساس طی ۱۰ هزار و ۳۶۶ نوبت معاملاتی بیش از ۲۱۵ میلیون سهم «وتجارت» به ارزشی بیش از ۳۶ میلیارد تومان داو ستد شد همچنین بانک ملت نیز با ارزش معاملات بیش از ۳۰ میلیارد تومانی در محدوده مثبت بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشت.
 
بیشترین افزایش قیمت درنماد معاملاتی شرکت‌های کشاورزی ودامپروی مگسال «زمگسا»، گلتاش «شگل»، بیسکویت گرجی «غگرجی»، داروسازی‌زهراوی «دزهراوی»، حفاری شمال «حفاری»، فرآورده‌های‌غدایی‌وقندپیرانشهر «قپیرا»، موتورسازان‌تراکتورسازی‌ایران «خموتور» رقم خورد و در مقابل بیشترین کاهش قیمت در نماد‌های پارس سرام «کسرام»، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس «حفارس»، کنترل‌خوردگی‌تکین‌کو «رتکو»، داروسازی روزدارو «دروز»، کارتن ایران «چکارن»، لامیران «فلامی»، کربن ایران «شکربن» رقم خورد.
 
برترین تقاضا به نماد‌های بانک ملت «وبملت»، صندوق س. با درآمد ثابت کمند «کمند»، صندوق س. با درآمد ثابت کیان «کیان»، موتورسازان‌تراکتورسازی‌ایران «خموتور»، داروسازی‌زهراوی «دزهراوی» و صکوک اجاره سایپا - ۳ ماهه ۱۸% «صایپا» تعلق داشت و در مقابل بیشترین عرضه به نماد‌های کنترل‌خوردگی‌تکین‌کو «رتکو»، پارس سرام «کسرام»، صندوق س. با درآمد ثابت کیان «کیان»، صکوک اجاره سایپا - ۳ ماهه ۱۸% «صایپا ۱۰۴»، بورس کالای ایران «کالا» و نهاد‌های مالی بورس کالای ایران «نکالا» تعلق داشت.
 
 
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بیشترین ارزش معاملات بدون احتساب معاملات بلوکی در اختیار بانک تجارت بود . ۲۱۵ میلیون سهم «وتجارت» به ارزشی بیش از ۳۶ میلیارد تومان داو ستد شد . بانک ملت با ارزش معاملات بیش از ۳۰ میلیارد تومانی در محدوده مثبت بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشت.
فقط سهام بورس کالای ایران ( کالا )
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها