بازدید 2510

محدودیت مالی در پژوهش

کد خبر: ۸۸۳۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸ 06 March 2019

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: براساس لایحه بودجه درصورتی که دانشگاهها تحقیقات کاربردی و متناسب با نیازهای دستگاه های اجرایی را انجام ندهند در سال آینده با مشکل بودجه پژوهشی مواجه خواهند شد.

به گزارش مهر، میرحمایت میرزاده گرمی گفت: براساس لایحه بودجه سال ۹۸ دانشگاه‌ها در بحث‌های پرسنلی مانند حقوق اعضای هیئت علمی مشکلی نخواهند داشت اما محدودیت‌هایی برای بحث‌های عمرانی و تحقیقاتی دارند.

وی افزود: محدودیت‌هایی که دانشگاه‌ها در لایحه بودجه با آن مواجه هستند به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای است که در کل لایحه وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها در صورتی که تحقیقات و پایان نامه‌های خود را براساس اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی پیگیری نکنند ممکن است در سال آینده با مشکلات مالی مواجه شوند.

میرزاده اظهار داشت: اگر در دانشگاه‌ها هر فردی بخواهد براساس علایق و موضوعات تکراری کار کند بنابراین این مراکز در بحث بودجه پژوهشی با مشکل مواجه خواهند شد.

وی عنوان کرد: دانشگاه‌ها باید برنامه ریزی داشته باشند و براساس نیازهای دستگاه‌های اجرایی و صنعت فعالیت‌های تحقیقاتی خود را دنبال کنند تا در سال آینده بتوانند مسائل مالی را مدیریت کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر تحقیقات دانشگاه‌ها صرفاً برای قفسه کتابخانه ها و ویترین آنها باشد بنابراین دانشگاه‌ها در سال آینده با محدودیت‌های مالی جدی مواجه خواهند شد.

میرزاده گفت: برخی دانشگاه‌ها تاکید داشتند که پروژه‌های تحقیقاتی و عمرانی که از قبل در حال انجام است در صورتی که مورد حمایت مالی قرار نگیرد موجب هدر رفت بودجه خواهد شد بنابراین در لایحه بودجه تغییراتی در برخی ردیف‌های بودجه‌ای دانشگاه‌ها ایجاد شد اما هنوز به صورت کامل نهایی نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل