بازدید 11546
۳

دور جدید کاهش قیمت ارز در راه است؟

کد خبر: ۸۸۳۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳ 05 March 2019

آیا ریزش قیمت دلار در بازار تحت تأثیر اجرای دور جدید سیاست‌های بانک مرکزی آغاز شده است؟

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، همتی در دو روز گذشته تاکید کرده است بانک مرکزی تدابیری برای تعدیل قیمت ارز در دستور کار قرار داده است. هر چند وی هدفگذاری قیمتی اعلام نکرده اما بررسی‌ها نشان می‌دهد بازار توانایی کاهش بیشتر قیمت را داراست. بر این اساس برخی از صرافان می‌گویند کاهش قیمت‌ها تا یازده هزار تومان محتمل است.

ریزش ساعت به ساعت قیمت‌ها در بازار سبب شده است دلالان برای فروش وارد میدان شوند. قیمت‌ها در بازار آزاد نسبت به روز یکشنبه تا هزار تومان کاهش تجربه کرده است.

بر این اساس هر دلار در صرافی‌ها به قیمت ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان فروخته شد که نسبت به ساعات ابتدایی روز دوشنبه صد تومان کاهش را نشان می‌داد. در بازار آزاد نیز قیمت هر دلار به ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. این رقم نسبت به یکشنبه کاهشی محسوس را نشان داد. عصرهنگام اما این ریزش دوباره تداوم یافت تا هر دلار در صرافی‌ها ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت بخورد.

در عین حال فاصله قیمتی دلار در بازار آزاد با قیمت دلار در صرافی‌ها کاهش یافت تا این ارز در بازار به قیمت ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان خرید و فروش شود. گعده‌های خیابانی دلالان نشان می‌داد اغلب آنها درصدد یافتن پاسخی درباره میزان اثرگذاری سیاست تازه بانک مرکزی هستند. ریزش قیمت‌ها دلالانی را که طی روزهای گذشته با فضاسازی از عرضه ارزهای خودداری می‌کردند تا به مخاطب القا کنند قیمت به سرعت در حال افزایش است، روز دوشنبه برای فروش وارد میدان کرد.

پیش از این خبرها از افزایش عرضه ارز در بازار طی اسفند ماه حکایت داشت. به نظر می‌رسد آن چه صرافان سیاست جدید بانک مرکزی می‌خوانند در همین قالب محقق شده است. بسیاری از فعالان ارز اما می‌گویند مراجعات به بازار افزایش یافته بود اما خرید و فروش در کف انجام می‌شد؛ چرا که برخی معتقد بودند قیمت‌ها در روزهای آتی برگشت دارد. روز دوشنبه اما فعالان بازار از پیش‌بینی وضعیت بازار خودداری می‌کردند و می‌گفتند فعلاً بازار قابل پیش‌بینی نیست.

قیمت ارز هر چند کاهشی نزدیک به هزار تومان را شاهد بود اما نسبت به سال گذشته رشدی چند برابری را تجربه کرده است. افزایش قیمت ارز دی ماه سال گذشته آغاز شد و هنوز بازار ارز مهار نشده است. بانک مرکزی البته اختیارات ویژه‌ای را برای مدیریت بازار ارز در اختیار گرفته است.

هر چند برخی از افزایش عرضه خبر می‌دهند اما مشکلات بانک مرکزی و صادرکنندگان غیر نفتی هنوز پابرجاست؛ به طوری که همتی تاکید کرده است ۷۰ درصد ارز صادرات غیر نفتی هنوز به چرخه اقتصاد برنمی‌گردد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۳
دور جدید سقوط بورس در راه است؟
قرار بود در کاهش قبلی! برسد به 8000 هزار و 9000 د جالب است الان خودتان به قیمت 11 و 12 هزار رضایت داده اید و نامش را کاهش مینامید. مردم به راستی فرامش کارند
دوره جدید؟
مگر دوره قدیم کاهش نرخ ارز هم داشتیم؟
اشتباه نکنید،دوره های قبل کاهش ارزش پول ملی بود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر