بازدید 13471

واکنش مثبت بازار ارز به تحلیل رئیس کل بانک مرکزی؛ دلار ۴۵۰ تومان ارزان شد

بازار ارز در حالی امروز فعالیت خود را آغاز کرد که شب گذشته، دکتر همتی رئیس کل بانک مرکزی در برنامه گفت وگوی ویژه خبری در خصوص شرایط فعلی اقتصاد و بازار ارز اظهار داشت از نظر درآمدی و ذخایر ارزی با مشکل جدی مواجه نیستیم و از شهریور ماه تاکنون ۱.۷ درصد خالص ذخایر ارزی افزایش یافته و به ذخایر کل بانک مرکزی افزوده شده و برای شرایط خاص ذخایر و اسکناس کافی داریم.
کد خبر: ۸۸۲۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵ 03 March 2019

تابناک اقتصادیبازار ارز در حالی امروز فعالیت خود را آغاز کرد که شب گذشته، دکتر همتی رئیس کل بانک مرکزی در برنامه گفت: وگوی ویژه خبری در خصوص شرایط فعلی اقتصاد و بازار ارز اظهار داشت از نظر درآمدی و ذخایر ارزی با مشکل جدی مواجه نیستیم و از شهریور ماه تاکنون ۱.۷ درصد خالص ذخایر ارزی افزایش یافته و به ذخایر کل بانک مرکزی افزوده شده و برای شرایط خاص ذخایر و اسکناس کافی داریم.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (یکشنبه دوازدهم اسفندماه ۹۷) اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی، نشان می‌دهد که نرخ دلار با کاهش قیمت ۴۵۰ تومانی مواجه شده است. بر این اساس، هر اسکناس دلار آمریکا با نرخ ۱۲۹۰۰ تومان در صرافی‌های مجاز خریداری شده و با افت ۴۵۰ تومانی نسبت به روز قبل، به قیمت ۱۳۰۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شده است.

همچنین به نقل از سنا، هر اسکناس یورو نیز با نرخ ۱۵۰۰۰ تومان خریداری شده است و با افت ۵۰۰ تومانی نسبت به روز شنبه به قیمت ۱۵۱۰۰ تومان فروخته شده است.

روند بازار نشان می‌دهد که بازار ارز، تحت مدیریت بانک مرکزی قرار دارد، به گونه‌ای که دکتر همتی رئیس کل بانک مرکزی معتقد است "قیمت دلار به پایین برمی‌گردد چرا که عوامل اقتصادی این قیمت‌ها را برنمی‌تابد، نرخ میانگین یورو بابت عرضه ۱۱.۵ میلیارد یورو در سامانه نیما ۱۰ هزار و ۱۲۸ تومان است، اما یورو در بازار آزاد ۱۵ هزار تومان خرید و فروش می‌شود که این قیمت‌ها برای واردکننده به صرفه نیست و ماندگار نخواهد بود. از نظر درآمدی و ذخایر ارزی با مشکل جدی مواجه نیستیم و از شهریور ماه تاکنون ۱.۷ درصد خالص ذخایر ارزی افزایش یافته و به ذخایر کل بانک مرکزی افزوده شده و برای شرایط خاص ذخایر و اسکناس کافی داریم."

واکنش مثبت بازار ارز به تحلیل رئیس کل بانک مرکزی؛ دلار ۴۵۰ تومان ارزان شد

هرچند در روز‌های پایانی هر سال، با توجه به افزایش تقاضا، روند افزایشی قابل پیش بینی بوده است اما در این میان مدیریت عرضه از سوی بازارساز ارزی، به عنوان اهرم اثر گذار در سمت و سوی قیمت‌ها در بازار ارز خواهد بود. مدیریتی که تا به امروز از سوی بانک مرکزی، با درایت و هوشمندی پیش رفته است.

نرخ رسمی ۴۷ ارز ثابت ماند

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «یکشنبه ۱۲ اسفند ماه ۹۷» بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین امروز هر پوند انگلیس بدون تغییر ۵۵ هزار و ۴۷۲ ریال و هر یورو نیز ۴۷ هزار و ۷۶۵ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۴۷ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۵۳۱ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۸۹۵ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۳۹۸ ریال، روپیه هند ۵۹۲ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۲۶۵ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۰ هزار و ۱۶ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۷ هزار و ۵۹۷ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۲ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۵ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۵۸۹ ریال قیمت خورد.

از سویی دیگر، نرخ دلار نیوزلند ۲۸ هزار و ۵۵۴ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۹۵۲ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۸۱۶ ریال، روبل روسیه ۶۳۸ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۷ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۷۳۵ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۵ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۹۹۸ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۵۰ هزار و ۱۱۷ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۳۷ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۶ هزار و ۸۰۹ ریال تعیین شد.

افزون بر این نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۵۶۹ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۴۳۵ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۲۶۳ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۲ هزار و ۱۰۶ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۳۰۳ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۷ هزار و ۲۵۷ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۴۰ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۱۲۹ ریال، لاری گرجستان ۱۵ هزار و ۶۷۶ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۷۸ ریال، افغانی افغانستان ۵۶۴ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۹ هزار و ۶۷۳ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۰ هزار و ۹۴۰ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۰ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۹۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۶
هورا ارزان شد. مجوز واردات به هيچ کس داده نمي شود و واردات را ممنوع کرده اند وقتي تقاضايي براي ارز نباشد دلار بشه هزار تومان. وقتي واردات را منع کردين يعني حيله اي براي فريب افکار عمومي و کاهش مصنوعي نرخ ارز. الان در مغازه ها اجناس و کالا کمياب شده و هيچ واردکننده اي حاضر به ريسک نيست. مردم بدانيد و آگاه باشيد با اين ترفندها مي خواهند افکار عمومي را بفريبند.
ولی ۳۰۰۰ تومان هم گران شده بود قبلش
پاسخ ها
بلال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
کاملاً در اشتباهی، بنده خودم در یک شرکت روغنکشی بزرگ مشغول به کار هستم، حجم تولید بیش از دو برابر نسبت به سال قبل شده، ولی متاسفانه دلال های برای سود بیشتر هر روز در از قحطی روغن و کنجاله دام می زنند که بیشتر منفعت کنند. مثل ریس اتحادیه لوازم خانگی
مردم دوباره سرکارند.
چه افتخاری ی چند سال پیش کلا 900 تومان بود
بانک مرکزی با دولت دارند قیمت رو بالا و پایین میکنند تحلیل کیلو چنده؟
هوررررررررررررررررررررررررررررررا.باید اداره جهان رو به اینا بدن و مدال لیاقت بگیرن
اییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی فکر کردم 7 تومان شد دلار
قرار بود 8000 تومن بشه!
وای خداچقدرارزان شد دلار!!!
دست مسوولان بانک مرکزی دردنکنه !!!
هوررررررررررررررااااااااااا دلارشد ۱۳۰۰۰ تومان !
روحانی مچکریم
روحانی مچکریم
منو این همه خوشبختی محاله
در سراشیبی سقوط............
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
سقوط چی پدر جان؟
پائین نگه داشتن دلار فقط به این خاطره که اونایی که یهو املاکشون و خودروهای خارجی شون قیمت نجومی پیدا کرده ( منظورم فک و فامیلهای خودشونه !!! ) ، بتونن اونارو زودتر بفروشن و به دلار آزاد تبدیل و از کشور یواش یواش و یا یهویی خارج کنند !!!
آخه کدوم آدم بی عقلی باید الان آپارتمان تو شرقی ترین و یا غربی ترین نقطه تهران بخره ، اونم به قیمت متوسط متری 15 هزار تومن و یا به عبارتی متری 1200 دلار ( البته با این نرخ دلار مفت !!! ) ، چون با همین پول و یا کمتر میتونه در کشورهای همسایه ایران بترین ملک به همراه پاسپورت اون کشور رو داشته باشه !!!.
حالا بماند که آپارتمانهای شمال شهر تهران از متری 25 میلیون شروع و تا متری 60 و یا 70 میلیون تومان هم پیش رفته !!! یعنی به عبارتی متری 2000 تا 5000 دلار !!! ، یعنی املاک تهران شده قیمت بهترین نقاط اروپا !!! حتما بخاطر نداشتن ترافیک ، نبودن آلودگی هوا ، نبودن خطر زلزله ، خوشی مردم و رفاه اجتماعی ، تحصیلات مجانی و ...... !!
و در کنارش ، آیا واقعا قیمت یه تویوتا لندکروز مدل 1389 باید 1 میلیارد و دویست میلیون باشه ؟!! یعنی 120 هزار دلار ؟!!!!
این ماشین در خارج از ایران قیمتش 200 میلیون هم نیست !!! ( البته با این نرخ دلار مسخره !! )

ممنونم تابناک
دلار بدون شوک سیاسی با توجه به جذب نقدینگی اضافی بازار از سال گذشته تا کنون در کانال 5 و 6 هزار تومان قابل محاسبه است.
اقتصاد پدیده ای مبتنی بر واقعیات واقع شده ،عرضه و تقاضا است . تا این تاریخ برای حل مسئله ارز در کشور ایران تا این حد به حل مسئله دلار همه جانبه حمله نشده بود. در صورت تداوم ثبات امنیتی بدون شک با افت ارزش ارز روبرو خواهیم بودو پول ملی قدرت خواهد یافت.
توان خرید ملت در صورت عدم جنگ و تهدید امنیتی قطعا دلار 10 هزار تومانی رو هم تحمل نخواهد کرد نهایتا دلار در کانال بین 6 تا 8 هزار تومان به ثبات خواهد رسید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل