بازدید 4111
۱
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

رشد بی رمق شاخص بورس در دوازدهمین روز از دوازدهمین ماه سال

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه دوازدهم اسفندماه ۹۷، با افزایش ۷۲ واحدی معادل ۰.۰۴ درصد به رقم ۱۶۴ هزار و ۴۴۳ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته شاهد افت ۹۲۴ واحدی معادل ۰.۵۶ درصدی نماگر کل بازار سرمایه بودیم.
کد خبر: ۸۸۲۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰ 03 March 2019

رشد بی رمق شاخص بورس در دوازدهمین روز از دوازدهمین ماه سالشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه دوازدهم اسفندماه ۹۷، با افزایش ۷۲ واحدی معادل ۰.۰۴ درصد به رقم ۱۶۴ هزار و ۴۴۳ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته شاهد افت ۹۲۴ واحدی معادل ۰.۵۶ درصدی نماگر کل بازار سرمایه بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته جاری، بر خلاف روز قبل، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۱ واحدی معادل ۰۰۴ درصد به رقم ۴۷ هزار و ۶۳۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۵۴ واحدی معادل ۰.۵۰ رصد، عدد ۳۰ هزار و ۸۷۷ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۰۸ واحدی معادل ۰.۵۰ درصد به رقم ۲۱ هزار و ۶۴۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۹۳ واحد افزایش معادل ۰.۱۱ درصد را رقم زد و به سطح ۱۸۳ هزار و ۹۶۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۳۰ واحد افزایش معادل ۰.۰۲ درصد به رقم ۱۲۳ هزار و ۸۱۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۵۳ واحد افزایش معادل ۰.۰۸ درصد همراه بود و عدد ۳۱۴ هزار و ۹۰۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۰:۱۰ داشت و در سطح ۱۶۴ هزار و ۵۷۱ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۱۱۶ واحد، نماد دعبید متعلق به لابراتوارداروسازی دکترعبیدی با ۵۲ واحد، نماد وتجارت متعلق به بانک تجارت با ۴۰ واحد، نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات با ۳۷ واحد، نماد پترول متعلق به گروه پتروشیمی س. ایرانیان با ۳۰ واحد، نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان با ۲۹ واحد و نماد جم متعلق به پتروشیمی جم با ۲۷ واحد افزایش، بیبشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۷۸ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۵۲ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۴۶ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۳۵ واحد، نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و نماد پارس متلعق به پتروشیمی پارس با ۳۲ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۲ میلیارد و ۸۴۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۵۱ هزار و ۷۳ نوبت معامله و به ارزش ۶۵۷ میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان داد و ستد کردند.

بر اساس این گزارش و به نقل از بازار سرمایه؛ فضای کلی امروز معاملات بورس تهران حاکی از توجه بورس بازان به کوچکترهای بورسی است، بطوریکه نمادهای گروه های دارویی و قندی از لیدرهای رشد صنایع بورسی بودند. با این حال ، نکته دیگر خروج سهامداران از سهام شرکت های کالا محور و بزرگ بورسی است. با توجه به اینکه ساختار بنیادی این شرکت ها کماکان مطلوب و مناسب است ، همچنین قیمت کامودیتی ها در بازارهای جهانی در سطوح بالایی قرار دارد، خروج سنگین از این نمادها جای تامل زیادی دارد. 

حقوقی ها امروز نیز سکانداران داد و ستدهای روزانه بودند. بر همین اساس خالص تغییر مالکیت روزانه بورس حدود ۵ میلیارد تومان و از سمت حقیقی به حقوقی ثبت شد. بیشترین خرید بازیگران خرد در گروه های قند و شکر و خودرو بود. حقوقی ها نیز عمده حمایت خود را در دو گروه فلزات اساسی و محصولات شیمیایی داشتند.

از حیت نمادهای خرید شده ، حقیقی ها بیشترین تقاضا را در نمادهای "خپارس" و " قصفها" داشتند و حقوقی ها صف های عرضه شده در نمادهای "فولاد" و "های وب" را جمع آوری کردند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
چرا بورس باید رشد کند .
معمولا در بانک و یا هر کجا سرمایه گذرای شود یک سود متعارف در نظر میگیرند.و بر اساس کار انجام می شود . من در تعجبم که چرا میگویم رشد بی رمق بورس . مگر بورس اتوبان است که جلویش باز باشد و بخواهد همیشه رشد کند و به بالا سیر کند . بالاخره قیمت دلارهم حدی دارد و ارزش بورس هم حدی.
مگر اینکه همه انچه میگویم دروغ باشد و بورس هم یک دکان بقالی دیگری است. بهر حال مگر کسی که خرید میکند باید انچنان سود بی حساب و کتاب ببرد و در مقابلش انکه فروخته هم به خاک سیاه بشیند .
کمی تفکر و حرف زدن درست هم خوب لست.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل