بازدید 4444

تا وقتی دولت سوریه بخواهد در این کشور می‌مانیم

کد خبر: ۸۸۲۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳ 03 March 2019

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: ایران در جهت کمک به دولت و ملت سوریه در این کشور است و تا وقتی دولت سوریه بخواهد، هست.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دریابان علی شمخانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه که برخی متاسفانه اهداف دشمنان و تأکید بر اجرای FATF را طلب می‌کنند به عنوان عصو هیات نظارت بر برجام در راستای تامین منافع و عزت ملی چه باید کنیم؟ گفت: این موضوع جدیدی نیست که نسبت به مسائل امنیت ملی ، عناصری در داخل باشند که مدافع یا مخالف یا مروج آن باشند. ما در چهل سال انقلاب این وضعیت را داشتیم. ما نهادهای قانونی روشنی در بحث های امنیتی، قانونی و مشورتی و غیره داریم که هر کدام در این مسیر وظایف خود را انجام می‌دهند. امیدواریم در این کشاکش که ایران همه وظایف خود را انجام داده است و آژانس بین المللی انرژی اتمی برای چهاردهمین بار آن را تایید کرد بتوانیم آنچه حق ملت است را برگردانیم و انشاالله این محقق می‌شود.

وی در ادامه حضور ایران در سوریه را مبتنی بر درخواست دولت این کشور دانست و گفت: 40 سال است نبرد در دو جبهه ثبات خواهان و بی ثبات خواهان در منطقه در جریان است و امروز کفه ترازو بین این دو مشخص می‌کند بی ثبات خواهان هیچ گاه شکست ندارند و این در منطقه نفت خیز ما کاملا مشخص است. ایران در جهت کمک به دولت و ملت سوریه در این کشور است و تا وقتی دولت سوریه بخواهد هست و این حرف‌های بی فایده و عمل نتانیاهو و سفرهای بیهوده‌اش تاثیری نخواهد داشت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سوالی درباره واکنش ایران به اقدامات گروه های تروریستی در پاکستان و اقدامات مورد انتظار ایران از دولتمردان پاکستانی اظهار کرد: این موضوع هنوز در دستور کار است و دولت پاکستان متعهد است از ورود ضد انقلاب از مرزهایش به مرزهای ایران جلوگیری و تضمین کند و ما هم حتما، بدون شک آنچه به عنوان وظیفه مان در صیانت از امنیت مردم ایران است در مرز پاکستان انجام می دهیم.

وی درباره تهدید اروپا نسبت به فعالیت‌های موشکی کشورمان خاطرنشان کرد: ما در ارتباط با برد، قدرت تخریب، دقت و سرعت آماده سازی به عنوان چهار محور مهم توانمند سازی موشکی با هیچ کس مشاوره نمی کنیم و اجازه نمی گیریم. نیازهای دفاعی‌مان به ما دیکته می‌کند چه باید کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان