بازدید 4633

هشدار نخست‌وزیر الجزایر درباره سوریه‌ای شدن

کد خبر: ۸۸۲۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵ 01 March 2019

«احمد اویحیی» نخست وزیر الجزایر پنجشنبه شب خطاب به تظاهرکنندگان الجزایری، نسبت به 'سوریه ای شدن ' کشورش هشدار داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، اویحیی که به پارلمان الجزایر و جلسه پرسش و پاسخ به نمایندگان مجلس رفته بود، در خصوص بحث و بررسی درباره سیاست کلی کشورش گفت: اوضاع در سوریه نیز ابتدا به صورت مسالمت آمیز شروع شد و نهایتا به خون و خونریزی انجامید.

اویحیی افرادی را که از تظاهرات علیه نامزدی «عبدالعزیز بوتفلیقه» برای پنجمین بار حمایت می کنند، اشخاصی دانست که کینه شخصی نسبت به رئیس جمهوری الجزایر به دل دارند.

نخست وزیر الجزایر با بیان این که «نباید اجازه داد، تجربه تلخ دهه 90 میلادی در الجزایر تکرار شود»، اظهار کرد: مردم ما آزادی کامل دارند که به نامزد مورد نزد خود که رئیس جمهوری هم یکی از آنهاست، رای بدهند.

اویحیی در بخش دیگری از سخنانش از حضور 400 ناظر خارجی در انتخابات ریاست جمهوری که قرار است، 18 آوریل (29 فروردین ماه) در الجزایر برگزار شود، خبر داد.

وی با بیان این که این ناظران خارجی نمایندگان اتحادیه عرب، اتحادیه افریقا، سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد خواهند بود، افزود: حضور ناظران، نشان از تمایل دولت و دستگاه حکومت برای تضمین شفافیت انتخابات ریاست جمهوری است.

الجزایر از سوم اسفندماه صحنه تظاهرات در مخالفت با تصمیم بوتفلیقه برای پنجمین نامزدی مقام ریاست جمهوری در انتخابات 18 آوریل (29فروردین) آینده در این کشور است.

بوتفلیقه 81 ساله، در سال 2013 دچار سکته قلبی شد و از آن زمان بندرت در مجامع علنی حاضر می شود.

وی از سال 1999 رییس جمهوری الجزایر است و پایان دادن به یک دهه شورش مسلحانه در دهه 90 میلادی در کشورش را دستاورد خود معرفی می کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها