بازدید 3707

رهبر حزب مخالف دولت کانادا خواستار استعفای ترودو

کد خبر: ۸۸۱۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰ 28 February 2019

رهبر حزب مخالف دولت در کانادا از نخست وزیر این کشور خواست به دلیل تحت فشار قرار دادن وزیر پیشین دادگستری برای انجام کاری غیرقانونی استعفا دهد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «اندرو شییر» رهبر حزب محافظه کار کانادا چند ماه مانده به انتخابات این کشور از جاستین ترودو نخست وزیر خواست از مقام خود کناره گیری کند.

شییر علت این خواسته خود را اقدام دولت ترودو برای تحت فشار گذاشتن وزیر پیشین دادگستری برای دخالت در پرونده ای قضایی عنوان کرد و خواستار تحقیقات پلیس در این زمینه شد.

«ویلسون ریبولد» وزیر پیشین دادگستری کانادا در نشستی در کمیته قضایی مجلس عوام این کشور ترودو را متهم کرد که وی را تحت فشار قرار داده تا یک شرکت عمرانی را از محاکمه شدن برای فساد مالی نجات دهد.

شرکت «گروه اس ان سی لاولین» کانادا متهم است که به مقام های لیبی رشوه پرداخت کرده است.

ریبولد گفت مقام های دولت ترودو به صورت مداوم طی دو ماه او را تحت فشار گذاشته بودند که کمک کند شرکت لاولین به جای محاکمه جریمه بپردازد.

وی تنی چند از مقام های دولت ترودو از جمله «بیل مورنو» وزیر دارایی را نام برد اما اذعان کرد که فشارهای وارده از سوی آنان «غیرقانونی» نبوده بلکه «ناشایست» بوده است.

اگرچه ترودو و دولتمردانش این اتهام را رد می کنند اما نظرسنجی ها حاکی از تاثیر منفی آن بر افکار عمومی علیه حزب لیبرال است.

پیشتر «جرالد باتس»(Gerald Butts) مشاور ارشد سیاسی نخست وزیر کانادا هفته گذشته در بحبوحه این بحران از مقام خود استعفا کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی