بازدید 4253

راهنمای سفر به هند

کد خبر: ۸۸۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱ 26 February 2019

با ترکیبی از سنت‌های متنوع، اعتقادات معنوی عجیب و باورنکردنی، فستیوال‌های رنگارنگ، مناظر دیدنی، انواع هنرهای فاخر، آشپزی پر نام و آوازه و چندین و چند فاکتور جذاب دیگر، سرزمین هند را باید بالیوودی بنامیم که جای جایش از ستاره‌های درخشان پر شده است. خرید بلیط هواپیما هند و سفر به این کشور، معانی جدیدی از کلمه تنوع را به هر کسی ارائه می‌کند. چراکه هندوستان از همه لحاظ متنوع و منحصربه‌فرد است.

جمعیت و جغرافیای هند

کشور هند در قسمت جنوبی قاره آسیا و در همسایگی کشورهای پاکستان، چین، تبت، بوتان، نپال، برمه و بنگلادش واقع شده است. وسعت عظیم این کشور که در حدود دو برابر ایران است، باعث شده تا جمعیتی بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون نفر در آن زندگی کنند.

آب‌وهوا و اقلیم هند

کوهستان‌های هیمالیا در این کشور و مناطق نزدیک به آنها معمولا اقلیم سردی دارند اما با نزدیک شدن به مناطق کویری باید انتظار آب‌وهوای گرمسیری داشت. به طور کلی، از اواخر ماه آذر تا تا اوایل اسفند آب‌وهوای هند سرد و خشک می‌شود. سپس از اسفند تا اردیبهشت هوا کم‌کم گرم و خشک شده و از خرداد تا شهریور، فصل بارش‌ها شروع می‌شود. ماههای مهر و آبان هند هم معمولا آب‌وهوای معتدلی دارند.

بهترین زمان سفر به هند

اکثر کسانی که دوست دارند به پایتخت هند بروند، فصل زمستان را برای این کار انتخاب می‌کنند. همچنین دیگر شهر پرطرفدار هند یعنی آگره هم در فصل پاییز، به بهترین گزینه برای خریداران بلیط هواپیما هند تبدیل می‌شود. اواخر زمستان و اوایل بهار برای رفتن به بمبئی، اواخر پائیز برای رفتن به گوآ و اوایل زمستان برای رفتن به کلکته بهترین زمان محسوب می‌شوند.

10 جاذبه دیدنی هند

تاج محل

تاج سر هندوستان جایی نیست جز تاج محل شگفت‌انگیز آن. تاج محل نماد قدرت عشق است. تاج محل نماد روح لطیف هندی‌هاست. شکی در این نیست که باید تاج محل را زیباترین و دیدنی‌ترین مکان هند بدانیم.

- قصر شهر جیپور

- معبد طلایی

- غارهای الورا

- پارک ملی کانها

- ساحل پالولم

- معبد ویروپاکشا

- هتل قصر دریا

- حوضچه‌های کرالا

- جزیره‌ هاولاک

برای اطلاعات بیشتر راجع به مکان های دیدنی هند به مطلب کامل راهنمای سفر هند مراجعه کنید.

بهترین شهرهای توریستی هند

در این قسمت از راهنمای سفر هند، اطلاعاتی کلی از چند شهر توریستی و پرطرفدار کشور هند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

شهر دهلی

شهر دهلی پایتخت کشور هندوستان و مسلما مهم‌ترین شهر این کشور است. از آنجایی که معمولا پرواز خارجی به هند به سمت شهر دهلی انجام می‌شود، مسافران خواه ناخواه مدت زمان خاصی را در این شهر سپری می‌کنند. این شهر که دومین شهر ثروتمند هند بعد از بمبئی به شمار می‌رود، جاذبه‌های توریستی فراوانی از جمله قلعه سرخ، قطب منار، دروازه هند و آرامگاه همایون را در خود جای داده است.

شهر بمبئی

شلوغ‌ترین و البته ثروتمندترین شهر هندوستان یعنی شهر بمبئی، در حوزه گردشگری هم حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. امروزه، بمبئی چنان شهر زیبایی شده که بسیاری از اهالی کشور هندوستان آرزوی مهاجرت و اقامت در این شهر را دارند. حوض بانگانگا، غارهای الفنتا، بازارهای سنتی و ساحل جوهو جزو زیبایی‌های جذاب بمبئی هستند.

شهر چنای

کلانشهر چنای هند، دیگر شهر زیباییست که از لحاظ پزشکی اهمیت فوق‌العاده‌ای در هندوستان دارد. همچنین جالب است بدانید که این شهر، امن‌ترین شهر هندوستان برای بانوان محسوب می‌شود. این را هم بدانید که طبق آخرین آمار، چنای چهل‌وسومین شهر پربازدید در جهان است.

شهر آگره

مسلما نام شهر آگره را بارها و بارها شنیده‌اید. این شهر بیش از هر چیزی با ساختمان‌های مغولی خود شناخته می‌شود. البته تاج محل که در این شهر واقع شده، تافته جدا بافته‌ای است که اصلا با بقیه مکان‌ها قابل مقایسه نیست.

شهر کلکته

برای تجربه شادی و هیجان هنگام خرید بلیط هواپیما هند، مستقیما به سمت شهر کلکته بروید. دیدنی‌های کلکته چنان لیست بلند بالایی تشکیل می‌دهند که نمی‌توان همه آنها را در اینجا ذکر کرد. پیشنهاد می کنیم در سفر به این شهر به تماشای بنای یادبود ویکتوریا، پل هواره، موزه هندی و کلیسای سن جان بروید.

نگاهی گذرا به ویزای هند

از جمله محبوب‌ترین ویزاهای هند می‌توان به ویزاهای توریستی، تجاری، تحصیلی، ورزشی، کاری، پزشکی و و تحقیقاتی اشاره کرد. مدارک لازم برای اخذ هر یک از این ویزاها متفاوت است. البته با توجه به فعالیت سفارت هند در ایران، می‌توان به راحتی مدارک لازم را از آن جویا شد.

محبوب‌ترین غذاهای هند

ابتدا به سراغ خورشت مرغ کره‌ای بروید. این غذای فوق‌العاده محبوب و لذیذ، طعم جدیدی از مرغ را به شما عرضه کرده و لحظات لذت‌بخشی برایتان رقم خواهد زد. البته مرغ تندوری هم به خاطر طعم لذیذش طرفداران بسیار زیادی هم بین اهالی و هم بین خریداران بلیط هواپیما هند دارد. غذایی که در آن مرغ به صورت کبابی برای شما سرو خواهد شد.

رِنج غذاهای هند به‌قدری گسترده است که عمرا کسی بتواند نام همه آنها را در قالب یک پاراگراف بیان کند. اما به غیر از دو غذای محبوب بالا، به عنوان دیگر غذاهای پرطرفدار می‌توان به مرغ تیکا ماسالا، روگان جوش، کوفته مالای، پالاک پنیر و آلوچات نام برد.

سیستم حمل‌ونقل در هند

مثل هر کشور پیشرفته دیگری، هند نیز دارای سیستم حمل‌ونقل بسیار قوی و خوبی است. البته جمعیت فوق‌‌العاده بالای این کشور و عدم تکمیل برخی زیرساخت‌ها باعث ایجاد شلوغی دائمی در خیابان‌های هند می‌شود. جدا از مترو و قطار در بسیاری از شهرها که 90 درصد بار حمل‌ونقل را به دوش کشیده و معمولا هم بسیار شلوغ هستند، هنگام خرید بلیط هواپیما هند می‌توانید سوار ریکشاو هم بشوید. نوعی وسیله خاص برای حمل‌‌ونقل در هند که مسلما در فیلم‌ها بارها آنها را دیده‌اید. برای سفرهای درون شهری ریکشاو گزینه بدی به نظر نمی‌رسد.

جشن‌ها و روزهای تعطیل هند

26 ژانویه با عنوان روز جمهوری هند، اول ماه می‌به عنوان روز جهانی کارگر و همچنین 15 آگوست و 2 اکتبر به‌ترتیب به‌عنوان روزهای استقلال و گاندی جایانتی جزو اصلی‌ترین تعطیلات ملی در هند به شمار می‌رود. اما این بدین معنا نیست که تعطیلات به همین روزها خلاصه می‌شود. در واقع، احترام به تنوع مذاهب و قومیت‌ها دولت هند را بر آن داشته که مثلا برای مسلمانان اعیاد فطر و قربان، میلاد پیامبر و محرم را تعطیل رسمی اعلام کند.

سوغاتی‌های هند

صنایع دستی و همچنین سازهای سنتی هند، چای هند که شهرت جهانی دارد، فلفل و ادویه هندی که عصاره اصلی غذاهای این کشور هستند، جواهرات سنتی درخشان، عطر، انواع گیاهان دارویی، چراغ نفتی و ساری جزو مشهورترین سوغاتی‌های هند به شمار می‌روند.

سخن آخر

سفر به هند وقتی لذت‌بخش می‌شود که شما بتوانید با خیال راحت و آسوده بلیط هواپیما هند بخرید. برای رسیدن به چنین هدفی هم قرار نیست کار خاصی انجام دهید. همین که در کنار سفرستان باشید و بلیط هواپیما هند را با راهنمایی‌های سفرستان بخرید یعنی یک قدم اساسی برای لذت بردن از سفر به هند برداشته‌اید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار