بازدید 5277
فرمانده انتظامی استان اصفهان اعلام کرد

کلاهبرداری به بهانه ماساژ درمانی اينترنتی

کد خبر: ۸۸۰۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰ 21 February 2019

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامي استان از شناسايي فردي که در فضاي مجازی اقدام به تبليغ ماساژ درمانی مي‌ کرد، خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه خبری پلیس، سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با درج تبلیغات دروغین و اغوا کننده تحت عنوان ارائه خدمات ماساژ از آن‌ها کلاه‌برداری کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای اصفهان ادامه داد: در روند رسیدگی به پرونده مشخص شد که متهم با استفاده از این ترفند به ازای هر درخواست مبلغ 3 میلیون ریال به عنوان بیعانه و رزرو نوبت دریافت کرده و سپس با درخواست تصاویر خصوصی از افراد قصد سوء استفاده و ایجاد مزاحمت برای آن‌ها را داشته است.

وی عنوان داشت: با استفاده از اقدامات تخصصی و پلیسی، متهم شناسایی و با دستور مقام قضائی به این پلیس دلالت داده شد، وی با اقرار به جرم خود، انگیزه اعمال مجرمانه خود را کسب منفعت مالی بیان داشت.

مرتضوی در پایان به شهروندان به خصوص بانوان توصیه کرد: فضای مجازی، فضایی است که هویت واقعی مخاطب و اهداف و مقاصد آن پنهان است و چه بسا در این فضا شیادان سایبری با ترفندهای مختلف و تبلیغات دروغین، سعی در جذب دیگران داشته و در نهایت با جلب اعتماد و ورود به حریم شخصی کاربران، خسارت و صدمات جسمی، روحی، حیثیتی و مالی را بر آنان وارد ساخته و این معامله خطرناک، گاهی به قیمت فروپاشی بنیان یک خانواده و حتی از بین رفتن سلامت جسم و جان یک فرد، پایان خواهد یافت.

رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش فوریت‌های سایبری قسمت ثبت گزارش مردمی برای ما ارسال کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر