بازدید 9079
حاشیه‌ای بر دعواهای اخیر مسئولان در فضای مجازی؛

آقایان کمی هم برای مردم و کشور وقت بگذارند!/ چرا مشکلات کشور حل نمی‌شود؟!

مسئولانی که حضور مستمری در فضای مجازی دارند، خوب است از آن طرف بام نیفتند و بدانند، هرچند شفافیت خوب است، در چنین شرایطی به جای هدف قرار دادن رقیب و بهره بردن از فضا به نفع منویات سیاسی و گروهی بهتر است دور هم بنشینند و فکری برای رفع مشکلات واقعی مردم و کشور بکنند، چون حرف زدن و ادعا کردن دیگری کاری را پیش نمی‌برد و منجر به مرتفع شدن مشکلات نمی‌شود.
کد خبر: ۸۸۰۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹ 20 February 2019

شبکه های اجتماعی خارجی و صفحات مجازی نوین که در قالب اپلی کیشن های موبایلی، بیش از یک دهه است وارد کشور ما شده با نظریات مختلفی روبه روست؛ برخی در آغاز اعتقاد داشتند که باید از طریق اقداماتی نظیر فلتیرینگ جلوی فراگیر شدن این ابزار نوین را گرفت، اما بعد از مدتی متوجه شدند گرفتن جلوی تکنولوژی و بستن راه آن از طریق چنین اقداماتی نه تنها امکان‌پذیر نیست، برای زمینه برای جلب نظرات به آن را بیشتر و بیشتر می کند.

به گزارش «تابناک»؛ در گیرودار بستن و فیلتر شدن برخی شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها کم کم به این نتیجه رسیدیم که باید از تجربیات برخی کشورها در این زمینه بهره گرفته و با استفاده از توانمندی ها داخلی نسبت به طراحی شبکه های اجتماعی و پیام رسان های داخلی اقدام کنیم و این راه را به عنوان مسیری تأثیرگذار در مقابله با شبکه های اجتماعی خارجی بکار بگیریم. در این بین، رغبت و حضور مسئولان در شبکه های اجتماعی خارجی و داخلی رفته رفته زیاد می شد.

حالا کار به جایی رسیده که تجربه شسکت خورده فلیترینگ در کشور را داریم و از طرفی اپ های موبایلی و شبکه های اجتماعی و پیام رسان های داخلی نیز به مرور در حال تقویت و معرفی خود هستند. مسئولان هم بهره گیری از این فضا را چنان با رغبت پذیرفته اند که برخی از آنان دیگر حتی جای رسانه های رسمی را با شبکه های اجتماعی اشتباه گرفته اند و خیلی از مسائل را از طریق این فضای غیر رسمی دنبال می کنند و حتی خود به اظهارنظر در این شبکه ها می پردازند.

آش آنقدر شور شده که که دیگر انگار شبکه های اجتماعی برای برخی آقایان اینقدر رسمیت و سندیت پیدا کرده است که کاربری آن تنها به مثابه یک شبکه مجازی برای آنان نیست و برخی انگار این فضا را یک فضای تماما واقعی قلمداد می کنند که حتی وضعیت جامعه را از دل آن به بررسی می نشینند و متأسفانه برخی حتی تصمیماتشان را انگار بر اساس یافته های فضای مجازی می گیرند.

هرچند مصادیق زیادی برای اشاره وجود دارد، آخرین مورد چنین رویکردی از سوی مسئولان برمی گردد به دعوای رئیس سابق صدا و سیما و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، مشاور فرهنگی رئیس جمهور و رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری و یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که اتفاقا کسوت عضویت در هیأت رئیسه را نیز دارد.

ماجرا از این قرار است که پس از درخواست حسام الدین آشنا از عزت‌الله ضرغامی، امیرآبادی فراهانی نماینده مردم با انتشار کامنتی نسبت به این درخواست واکنش تندی نشان داد. چند روزی است، بحث استیضاح حسن روحانی رئیس‌جمهور به اخبار داغ رسانه‌ها و فضای مجازی تبدیل شده است. پیشتر این طرح از سوی تعدادی از نمایندگان تهیه و تدوین شده بود، اما بنا به دلایلی برخی نمایندگان از پیگیری آن دست کشیدند. به تازگی مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در حال گرفتن امضای نمایندگان برای این طرح است. پس از انتشار این اخبار بسیاری از سیاسیون نسبت به آن واکنش نشان دادند و هر یک به نحوی مخالفت یا موافقت خود را با این طرح اعلام کردند. سید عزت‌اللّه ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی و رئیس اسبق صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با انتشار توییتی در صفحه شخصی‌اش نسبت به قضایای اخیر واکنش نشان داد و نوشت: «کارنامه رئیس جمهور، "واضح تر"از آن است که نیاز به"طلب وضوح"داشته باشد!

نیت نمایندگان محترم در همراهی با مردم در شرایط سخت معیشتی امروز قابل درک است. تنها راه این همراهی #استیضاح نیست. اختیارات مجلس برای اصلاحات و تصویب قوانین ضروری وفوری برای خروج از #ناکارآمدی فعلی فراتراز اینهاست» حسام الدین آشنا مشاور حسن روحانی در واکنش به توییت ضرغامی نوشت: «سلام علیکم اگر ممکن است چند پیشنهاد مشخص برای حل فوری مشکلات کشور توسط مجلس شورای اسلامی مطرح بفرمایید.» اما ماجرا به اینجا ختم نشد. احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس نیز پاسخ تندی به حسام الدین آشنا داد و در جواب درخواست حسام الدین آشنا از ضرغامی نوشت؛

«سلام علیکم

جنابعالی کمتر در امور دولت و وزرای محترم دخالت فرمایید.

#بودجه۹۸»

آقایان جدای از جنگ و جدل های سیاسی که در وضعیت نابسامان اقتصادی کشور دارند و بعضا دود آن به چشم مردم می رود، انگار حضور اینچنینی در فضای مجازی و غیر رسمی برای شان تبدیل به یک نوع عادت، سرگرمی و وقت گذرانی شده است که پیشنهاد می کنیم به جای در پیش گرفتن چنین رویکردی کمی به سراغ مشکلات واقعی کشور و مردم بروند و از آن سخن بگویند.

مسئولانی که حضور مستمری در فضای مجازی دارند خوب است از آن طرف بام نیافتند و بدانند که اگرچه شفافیت خوب است، اما در چنین شرایطی به جای هدف قرار دادن رقیب و بهره بردن از فضا به نفع منویات سیاسی و گروهی بهتر است دور هم بنشینند و فکری برای رفع مشکلات واقعی مردم و کشور بکنند؛ چون حرف زدن و ادعا کردن دیگری کاری را پیش نمی برد و منجر به مرتفع شدن مشکلات نمی شود.

برخی بر این عقیده اند که این حضور مستمر آقایان مسئول در فضای مجازی می تواند آسیب هایی هم به همراه داشته باشند؛ چراکه احتمالا برخی چنان غرق در این فضا هستند که تمام برآورد و یافته هایشان از سطح مشکلات مردم کشور و جامعه در حد همین چیزی است که به عنوان خروجی از فضای مجازی به دست می آورند و در حقیقت برآورد واقعی از مشکلات جاری مردم و کشور ندارند؛ لذا علاوه بر دنبال کردن و حضور در فضای مجازی بهتر است آقایان سری هم به فضای رسمی و واقعی جامعه بزنند تا بتوانند ارزیابی دقیقی داشته و تصمیمات درستی به نفع کشور و مردم بگیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۶۶
یک سری از مسیول دنبال جیبشان هستند ورود به روز بر تعداد آنها افزوده میشود ورودی نیست که در کانالها از دزدی دستگیری چیزی نوشته نشود ولت آن عدم برخورد قاطع وحی مرگ بر آنها ولی افسوس که هیچکاک بعمل نماید تا تکرار بقیه جلوگیری بعمل اید
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
پسرم من که نفهمیدم چی نوشته ای حداقل 7 غلط املایی در 2 سطر داری یه کم درس بخون بعد افاضه فضل بفرما
اصلا یکی بفرماید، این آقای آشنا چه مقامی داره که درباره همه چیز از بالا به پایین با مردم و بقیه مقامات حرف میزنه؟؟؟ آقای روحانی ، بخدا مردم به شما رای ندادن که این روزها رو ببینند، یک روز صبح تا عصر با مردم حرف بزنید، پیشنهادم اینه با لباس مبدل و چهره متفاوت به میان مردم بروید، سوار تاکسی و پیک موتوری و مترو و اتوبوس بشید و دشواری های زندگی مردم را از نزدیک لمس کنید. منظورم ترافیک تهران نیست! منظورم دشواری معیشتی مردم است. اینجا تهرانه، خدا میداند در شهرستان و روستا چه خبر است. یک سوپری میروی قبلا میشد 40 تومان الان همان چند قلم کالا میشه 100 تومان! بخدا استعفا گاهی اوقات ثواب دنیوی و اخروی دارد.
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
میخواهی بگویی ایشان خبر ندارند که اوضاع بد خیم است!*
خیلی هم خوب می دانند وبا صحبت کردن با مردم واز بد بختی هایشان که باید تحمل کنند هم هیچ رئیس جمهوری محبوب نمی شود.
تابناک جون، از وقتی مثبت منفی ها برگشته، نظرات کمتری منتشر میکنی، به نظرم بهتره دوباره منفی مثبت ها رو حذف کنی ولی بذار مردم راحت حرف دلشون رو بزنن
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
ولی قبلا لا۶ا تا۲۰۰۰هم میرسید الان نهایتا۵۰تا۶۰
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
مثبت و منفی نشاندهنده برآیند نظرات خوانندگان است. وقتی برداشته شود هر فردی نظر خودش را و حداکثر چندتا اینطرف و چندتا آنطرف را میخواند و تبادل افکاری صورت نمگیرد. خلاصه اینکه مثبت و منفی باعث رشد درک از مشکلات جامعه و به تبع آن پیدا شدن راه حل میشود
باور کنید اگه مملکت بی مسول بو د اوضاع خیلی بهتر از الان بود اون موقع من اگه میدیدم یه مغازه دار داره جنسشو گرون می فروشه یا احتکار کرده بعدا بفروشه میرفتم جوری می زدمش که خون بالا بیاره اون موقع غلط میکرد جنسی رو گرون بده یا انبار کنه اما الان حرف بزنم یا دست روش بلنذ کنم میره شکایت میکنه حقم که همیشه میدن به اون محکوم میشم یه چیزم بدهکار میشم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
جنابعالی نیاز نیست دست روی سر کسی بلند کنی. در مملکتی که حجم پول نقد ساعتی افزایش پیدا می‌کنه و تولید سالهاست آسیب دیده و تعداد جمیعت دو و نیم برابر شده، گرانی رو شاخشه. اینها که انبار میکنند یا احتکار شاید دو درصد مشکل را هم موجب نمی‌شوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
تو که فکر میکنی با زور خودت میتونی فروشنده را مجبور به فروش جنسش به قیمت عادله کنی، اگر اجازه بهت بدن گمان نمیکنی بعد مدتی هوی کنی مجانی جنسشو ببری؟ گمان نمیکنی جامعه مدنی جای اینجور راهنمایی ها و نظرات نیست؟
مسئولان فعلا وقت برای کشور و مردم ندارند چون مشغول آباد کردن خانه های خودشان هستند.
یک ضرب امثل زیبا و ساده داریم :
چون گذارد خشت اول بر زمین معمار کج. گر رساند بر فلک، باشد همان دیوار کج
خلاصه کلام اینکه این حاصل دهه ها اشتباهات مکرر مدیریتی و سیستم آزمون و خطا است و نتیجه پول بادآورده نفت بوده که تازه موفق شدیم این سال ها را نیز صورت را با سیلی سرخ کنیم. و هرگز هم درست نخواهد شد وسلام
امام چه خوب شیخ حسن روحانی و 99نماینده هم طیفش راشناخته بودند که فرمودند شما عرضه اداره یک نانوایی وحتی عرضه اداره خانواده تان راهم ندارید چه رسد به مملکت متاسفانه روحانی باوجود رفع تحریمها و دوبرابرشدن قیمت جهانی نفت وآزادشدن 150میلیارددلارازاموال بلوکه شده جز گسترش فقر وفاصله طبقاتی با پرداختیهای ناعادلانه کمر80درصد ملت رازیر فشاراقتصادی شکست
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
نه داداش مخاطب اون جمله رقبای فعلی اصلاحطبها بودن
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
،چگونه مسلمانی هستید!
بنظر آقایون(البته به شرطی که دلسوز کشور و ملت باشند) وقت آن نرسیده که این صندلی های قدرت و ثروت رو رها کنن و به جوانان بها بدن؟
بخدا قسم قبول کنید افکارتان خیلی وقته پوسیده؛ اگه میتونستید، کشور رو به همچین منجلابی هدایت نمیکردید.

آزمون و خطای شما که به بهای نابودی منابع در تمام ابعاد در این سرزمین بوده؛ جواب نداده. قبول کنید کشور ارث پدریتان نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
کدوم جوان ؟ منظورتون ژن برتر که نیست چون درست حسابی هاش که فرار مغز ها شده اند .
برای نوبخت وروحانی تنها موضوعی که مطرح نیست دغدغه معیشت اسفناک زندگی اکثریت ملت ایران بویژه اقشارآسیب پذیر چون کارمندان وبازنیشستگان است حضرات باپرداختیهای کلان به مقامات ووزرا وکمترین پرداخت به کارمندان وبازنشستگان استخوانهای این اقشاررازیرفشاراقتصادی خرد نمودند ومدام مدعی بهبود اقتصادی و با ارایه آمارهای کذب مدعی کنترل تورم هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
وضعیت موجود عالیه غر غر ممنوع والسلام
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
علی برکت الله
این ها هر چه وقت نگذارند بهتر است. وقت گذاشتن اینها نتیجه ای جز تباهی بیش از پیش ندارد. مخصوصا که گویا تباهی را هم حد و انتهایی نیست و هر روزمان سیاه تر از روز قبل است.
حضرات با این همه هوش و زکاوت ( به زعم خودشان) که انها را مجاز به کشورداری کرده است هنوز درنیافته ا ند که
ازجنگ میان گربه و موش برباد رود دکان خرگوش
ملت بینوا قربانی جنگ قدرت و پول. کسی به فکر مملکت و مردم نیست.
کلا فقط حرف میزنن.مملکت با این ها درست نمیشه.با یک ارتباط خوب با تمامی کشورهای دنیا وعدم دشمن تراشی وتحویل دادن امور کشور به بزرگان مشکلات حل میشه
قابل توجه مسولین کشور ،
بن سلمان با دادن امتیازات و اصلاحات اجتماعی در داخل کشورش بخصوص به زنان که دهها سال زیر فشار شدید روحانیون تند رو بودند و شروع ساخت شهر بزرگ توریستی و ایجاد برنامه توسعه فراگیر برای آینده کشورش
و عقد قرار دارهای بزرگ با آمریکا برای خریداری و آموزش و تجهیز کشورش به موشکهای بالستیک و انرژی هسته ای با سرعت هر چه بیشتر
و عقد قرار داد و گسترش همکاری و رفاقت با روسیه و پاکستان و هندوستان و چین و حتی اسراییل و صرف حدود چند صد میلیارد دلار سرمایه گزاری در این کشورها بشدت در حال یارگیری و پیشرفت و توسعه در جهان و پشت سر گذاشتن رقبای منطقه ای خود علی الخصوص ایران را در برنامه دارد
در مقابل ما همچنان دور خود می چرخیم و هر روز اکثریت مسولیت ما درگیر و مشغول به دعواهای جناحی دامن میزنیم و رقیب را به هر روش ناسالم و ناپاکی از میدان به در میکنیم و فقط بفکر جناح و خانواده خود هستند
و اصرار بر نابودی اسرائیل و لجاجت بر اشتباهات استراتژیک خود و از دست دادن دوستان تجاری خود در دنیا و عدم جلوگیری از حرکت تند روها که رفتن به سمت تحریم و جنگ بزرگ را استقبال و تشویق میکنند .
و از طرفی فشار روز افزون بر مردم خود ، با افزایش گرانی ها و رکود تورمی شدید و بیکاری و کمبودهایی که هرروز بیشتر میگردد و از دست دادن پایگاه مردمی و باز گذاشتن دست بنیادها و نهادهای برای خالی تر کردن جیب مردم بشدت در سراشیبی حرکت می کنیم
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
احسنت این حرف دل نود درصد مردم ایرانه ولی اینو بدون اون اقلیت ده درصدی که منافع اش در ایجاد بحران ودر گیری با اسراییل و عربستانه اینو نمی خواد و مشکل از همینجاست. به نظرم این رو‌ش به جاهای میرسه که تاوانش رو مردم میدهند
ناشناس
| Canada |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
احسنت خود اعراب با اسرائیل بده بستان دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
واقعا درست نوشتین
چند سال دیگه در حسرت عربستان هم خواهیم بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
اگر شبهات در اینباره نبود حتما تحمل بیشتری میشد نمیشه با این وضعیت انتظار داشت معجزه بشه
ما به درک ؟؟..........بذاار برن دنبال سوریه و یمن و فلسطین و ...
مسئولین که به فکر نیستند
حداقل مسئولان به فکر باشند!
مسولین نگران دسترسی مردم به فضای مجازی بودند حالا آنچه واقعا جای نگرانی دارد وتا حدی از کنترل وعرف خارج شده حضور وفعالیت مسولین ردهای مختلف در این عرصه خاص است عرصه ای که زمان تاثیر آن را ثابت خواهد کرد شاید به خیری بینجامد وشاید هم نه
بچه های بالا وقت ندارند لطفا مزاحمشون نشوید.
اتفاقا مسوولین به شدت دنبال رفع مشکلات هستن منتها مشکلات آقازاده هاشون توو امریکا و اروپا. مردم کار کنن و مالیات بدن و توو گرونی کمرشون بشکنه که بچه های آقایون در رفاه کامل باشن.
فعلا مردمی داریم که نمی خوان و متوجه نیستند که احتیاجات اولیه رو ندارن و اینکه صف رو دوست دارند.این مثلا مسئولین که اسم گذاشتید هم بلدن چطور از این فرصت های طلایی استفاده کنند.
سفت محکم به پست ومیز خیلی ها چسبیدن فقط برای خدمت به خود اقا زاده ها وداماد زاده که برای خارج شدن به آمریکا ودیگر کشورهای غرب کم نیاورند. رها شده است. فقط دروغ و شعار و امید درمانی برای مردم درمانده و جمع کردن پول ثروت وارز و طلا و زمین باغ ویلا و شرکت وغیره برای آقایان. هیچ نظارت وکنترلی روی هیچ نیست.فقط دروغ و وعده توخالی .ای کاش از خواب بیدار می شدند.که چکار کردن. اگر احساس می شد قدمی برای گرفتاری مردم بر می دارند. مردم.پنج قدم بر می داشتند.اعتماد ملت سلب شده. باورشان سخت شده. خداوند شرمنده شان کند. رسوا شان کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
چرا نباید دنبال پست و مدیریت نباشند من شما هم اگر جای آنها بودیم قبول می کردیم. ماشین اختصاصی دارند جای پارک مخصوص آبدارچی هر روز صبحانه برایشان حاضر می کنند بر سر میز جلسات بهترینمیوه ها برایشان آماده و باهم خوش و بش می کننده بهترین حقوق و مزایا هم می گیرند و در در فرایند زد و بند کلی منفعت نصیب آنها می شود هر چقدر که مردم می گویند شفاف سازی کنید و مثل کشورهای اروپایی نا مسلمان حقوقتان و مزایایتان را اعلان کنید اصلاْ ککشان هم نمی گزد و با این مجلس در پیتی که هم مشکلی
ندارند که از آنها حساب بکشند چون به قدر کافی آنها را وابسته کرده اند
مطمئنا این مشکلات یک روزه ویک ساله ایجاد نشده که به این سادگی حل شود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
مسلما به سادگی حل نخواهد شد اما در کوتاه مدت قابل حل شدن هست اما تصمیم های حیاتی و مهمی رو در کشور باید گرفت که کسی حاضر نیست این تصمیمات رو بگیره چون خود تصمیم گیران باید قدرت و ثروت خود رو کنار گذاشته و به مردم پس بدهند و هیچ انسانی در این کره خاکی پیدا نخواهی کرد که داوطلبانه این کار رو انجام بده!
خواب نیستند. مرض خود را به خواب زدن گرفته اند.
این دعواها بر سر حل مشکلات کشوره دارند تو سر هم میزنند تا گوی سبقت را در خدمت رسانی از هم دیگر بگیرند!!!
هیچکس در این کشور بفکر مردم نیست هرکس وهرمسولی فقط دنبال منافع شخصی خود است شکایات وگله های مردم بجایی نمی رسد شهرداری‌ها به مردم ومراجعان ظلم میکنند مردم مانده آند بکجا پناه ببرند .یاحجت بن الحسن عجل علی ظهوری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
توقع داری امام زمان بیاد مشکلات ما را حل کند. زهی خیال باطل امام زمان وقتی خواهد آمد که گوش شنوا و حرف گوش کنی وجود داشته باشد و حاضر باشد از منافع خودش چشم پوشی کند
حضرت زینب سلام الله علیها خطاب به حسنین سلام الله علیهما:
شنیدم که می گویید رسول خدا ص فرمود؛ حلال بَیّن و آشکار و حرام نیز بَیّن و آشکار است ولی شبهات را بسیاری از مردم نمیشناسند و آنگاه حضرت حدیث را چنین تکمیل فرمود:
هرکس شبهات را ترک کند امور دینی اش اصلاح می شود و عِرض و آبرویش سالم می ماند و هر کس به شبهات مبتلا شود و از آنها تبعیت کند مانند کسی خواهد بود که گوسفندش را نزدیک مناطق ممنوعه بچراند و هرکس چارپایش را نزدیک مناطق ممنوعه بچراند، نفسش او را وادار به چراندن آن در منطقه ممنوعه می کند.
امام علی علیه السلام:
پس رعیت اصلاح نمی شود جز آنکه زمامداران اصلاح گردند وزمامداران اصلاح نمی شوند جز با درستکاری واستقامت رعیت. وآنگاه که مردم حق رهبری را اداء کنند وزمامدار حق مردم را بپردازد،حق در آن جامعه عزت یابد وراههای دین پایدار ونشانه های عدالت برقرار وسنت پیامبر پایدار گردد.پس روزگار اصلاح شود ومردم در تداوم حکومت امیدوار ودشمن در آرزوهایش مایوس‌ می گردد.اما اگر مردم برحکومت چیره شوند ،یا زمامدار بررعیت ستم کند ،وحدت کلمه ازبین می رود ،نشانه های ستم آشکار ونیرنگ بازی در دین فراو ان میگردد. خطبه ۲۱۶ نهج البلاغه
بعد ۴۰ سال خبری از آرامش اقتصادی و متعاقبا روحی روانی نیست
خود کرده را تدبیر یوخت
خودم کردم که لعنت بر خودم باد
اونوقت که رفتم با اعتماد به هاشمی به این روحانی رای دادم باید فکر بدبختی امروز رو میکردم که نکردم
تا زمانی که مدیران از دایره بسته خودی ها و عصاره فضایل شورای نگهبان انتخاب شوند ، اوضاع بر همین منوال است .
به نظر بنده استفاده از فضای مجازی برای بیان دیدگاه ها و نظرات و انتقادات خوب هم هست،بیانات اقای ضرغامی و واکنش جناب امیر آبادی بجا و منطقی بود،
بسمه تعالی
خاور میانه جای است که اگر بخواهیم کشورت رو آباد کنی خودت به فنا میری و اگر بخواهیم خودت رو آباد کنی کشورت را به فنا دادی و ایران مرکز خاورمیانه است مسولین هم این موضوع رو خوب درک کردن
بیمارستان صنایع پتروشیمی ماهشهر که روزی بهترین طبیبها رو داشت به ویرانه ای تبدیل شده.واقعا مشخصه چقد رو به پیشرفت رفته ایم
سلام
بحث وقت نداشتن نیست بحث نخواستن است.
دلتون خوشه ها! برخی در پی عشق شکست خورده کدخدا جونش حسابی افسردگی گرفتن!!
13 تا 15 ساعت کار می کنند چرا قدر شناس نیستند این مردم ؟ منتها چرا اوضاع خودشون روز به روز بهتر میشه و اوضاع مملکت بدتر ؟
یک جواب دارد آنها برای خودشان کار می کنند.
ببخشید طرف میلیاردها میلیارد می دزده و راست راست راه می ره و کسی نگاه چپ بهش نمکی کنه مقصرش فضای مجازیه؟!!!!!
چرا مشكلات كشور زمان قدیم حل نشد ؟
مگه مردم کجای ابن کارن؟ مردم مجبور العطاعه هستند ولسلام.
با سلام
ما نمی دانیم چرا هر وزیر هر وزارتخانه جابجا می شود شاهد افزایش قیمت ها می شویم واین نشان ازعدم صحیح مدیریت و...... می باشد
می دانید چرا مشکلات کشور حل نمی شود؟ چون سه عنصر مدیریت شامل: انگیزه و برنامه و مدیریت است و هر سه عنصر دارای اشکال است وقتی خدا در قران وعده داده است که اگر اهل زمین به خدا ایمان آورده و تقوا پیشه کنند برکات آسمان را بر زمین نازل می کنیم یعنی مدیران ما در انگیزه به جای ایمان و خدایی کردن نیت خود دنبال کسب مقام و بهره مندی دنیا هستند و در برنامه دنبال منافع منطقه ای و فردی هستند و ماحصل این دو باعث می شود برکات از آسمان نازل نشده و امکاناتی در اختیار نداشته باشیم و همیشه درگیر مشکلات باشیم. همچنین همین موضوع در مردم هم صدق می کند مگر ما در دین نداریم که در هنگام کم شدن مایحتاج ذخیره کردن آن بیش از سه روز احتکار حساب می شود آیا چه کسی این موضوع را رعایت می کند (حتی دینداران ما) که خدا برکات خود را نازل کند.
از وظائف محول شده به اقای اشنا جواب دادن به حرفهای بی پایه و اساس و زردبازی بعضی از رسانه ها و نمایندگان و صاحبان تریبون است و از موقعی که بعد از چند سال انفعال ایشون این موضوع را به جد انجام می دهد آب داخل لانه زنبور ریخته همه افراد مذکور را به سرو صدا انداخته چرا که کسی هست جوابشون را بدهد و نمی توانند هر حرف و تهمتی را به دولت منتسب کنند
نمی دانم تا حالا توجه کرده اید یا نه برخی از این مدیران تازه به دوران رسیده وقتی می خواهند در جایی صحبت کنند می گویند کارشناس و کارمندان من ودر حالی که تمام کارمندان و کارشناسان همه کارگزار ملت و مردم هستند نه فرد خاص مدیر و مدیر فقط وظیفه هماهنگی و هدف گذاری و رسیدگی به مشکلات آنها را دارد.
ما در کشور جدای از اینکه نمی توانیم از منابع استفاده بهینه و از آنها پول و ثروت خلق کنیم متاسفانه ریخت و پاش های بالایی هم داریم که برخی از آنها حتی به بهانه های حفظ ارزشها و مسائل فرهنگی انجام می شود که حتی نتیجه عکس دارد. فقط این را باید بدانیم که تا هنگامی که فقر در جامعه حاکم و عده ای دغدغه نان و آب دارند این گونه هزینه ها عبس و بیهوده و مثل کشیدن چادر طلا روی کعبه و مساجد است. و باید اولویت اول فقرزدایی و محرومیت زدایی باشد که شیوه تمام امامان معصوم بوده است.
آقایان آمدند و تلگرام را فیلتر کردند آیا متوجه هستند که بعد از فیلتر تلگرام چه اتفاق افتاد اولاْ تلگرام مجهز به پروکسی هوشمند شد که فیلترینگ را دور زد دوم اینکه فیلتر شکن ها در موبایل ها و کامپیوتر نصب و برای موارد خلاف هم مورد استفاده قرار گرفت. فقط همین را بگویم که اوضاع اسفبار تر از قبل شد یعنی اگر تا دیروز تلگرام مورد استفاده بود اکنون تلگرام در کنار فیلتر شکن حاکم شد.
شما اگر نگاه کنید می بینید که رئیس جمهور از ابتدای گرانی دلار وعده داد تا یک ماه دیگر اوضاع خوب می شود و هر روز بدتر شد چرا نمی آید که با منطق و با شفافیت به مردم اعلان کند که اشکال کار از چه بوده است و تمام موضوع را به تحریم ها ربط می دهد مجلس در این زمینه کوتاهی می کند باید با توضیح خواستن از وزرای مربوطه و رپیس جمهور به طور شفاف و بدون حاشیه سازی بگویند علت این همه افزایش چه بوده است. اگر مردم واقعاْ صداقت را در مسئولین احساس کنند یقیناْ همکاری خواهند کرد.
از 22 بهمن فقط ده روز گذشته ! آقایان نمکدان نشکنید
نمایندگان محترم دغدغه ای که ندارن و وقت خالی هم که زیاد دارن و کلا در شبکه های مجازی سیر می کنن و اینجوری مشکلات کشور رو یکی پس از دیگری حل می کنن.دیگه چی بهتر از این؟؟؟
علی برکت الله
مسوولان دست از سر مردم بردارن بهتره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی