بازدید 3799

اختصاص 18 هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستایی

کد خبر: ۸۷۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵ 19 February 2019

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: یک و نیم میلیارد دلار معادل 18 هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی در دولت دوازدهم برای اشتغال روستائیان و عشایر اختصاص یافته است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، محمد امید امشب در بازدید از روستای صاحب‌الزمان(عج) این شهرستان اظهار کرد: انقلاب خدمات بسیار گسترده‌ای در روستاها انجام داده است، به‌گونه‌ای که معاندین جمهوری اسلامی به این نکته مکرر اقرار کرده‌اند که پس از پیروزی انقلاب در عرصه سازندگی روستاها کارهای شگرفی انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در آمارهای جهانی، ایران شرایط خوبی در حوزه روستاها دارد و این‌ها همه از برکات و دستاوردهای انقلاب است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه 62 هزار روستای کشور زیرمجموعه این معاونت است، افزود: 38 هزار از این تعداد، روستاهای با جمعیت بالای 20 خانوار هستند.

امید تصریح کرد: 85 درصد روستاهای کشور از نعمت راه و همچنین 80 درصد آن‌ها از نعمت گاز برخوردارند.

وی بیان داشت: در حال حاضر 26 درصد از جمعیت 80 میلیونی کشور روستایی هستند، این در حالی است که در حدود 35 سال گذشته این آمار 60 درصد بوده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با تأکید بر ضرورت ایجاد اشتغال در روستاها اظهار داشت: علاوه بر توسعه زیرساخت‌ها بایستی به فکر اشتغال نیز باشیم.

امید با اشاره به اختصاص یک و نیم میلیارد دلار معادل 18 هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستائیان و عشایر در دولت دوازدهم گفت: در چند سال گذشته تسهیلاتی با نرخ 4 و 6 درصد و بازپرداخت‌های 9 ساله برای روستائیان نداشته‌ایم.

وی تصریح کرد: با عنایت مقام معظم رهبری به مناطق محروم و روستاهای کشور، به طور قطع این تسهیلات در سال‌های آینده نیز تداوم دارد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور حرکت به سمت تولید را لازمه تثبیت روستاها خواند و بیان کرد: روستا باید به اصل خود که همان تولید بوده برگردد نه اینکه کارها در شهر انجام شده و روستاها خوابگاه شوند.

امید خاطرنشان کرد: لرستان در حوزه اشتعال روستایی در آمار تراز اول کشور قرار دارد، به‌گونه‌ای که از 300 میلیارد تومان اعتبار لحاظ شده برای استان حدود 190 میلیارد تومان آن تاکنون جذب شده است.

وی ادامه داد: اگر چه مشکلاتی در دریافت تسهیلات وجود دارد، اما شایسته است مردم از این فرصت‌ها استفاده کنند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه مهاجرت معکوس در کشور با پرداخت تسهیلات روستایی آغاز شده است، تاکید کرد: امروز شهرنشین‌ها نیز از مدرنیته خسته شده و به روستاها روی آورده‌اند.

امید بیان داشت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1390 نشان از توقف مهاجرت روستائیان به شهر در برخی مناطق دارد.

وی، ماندگاری روستائیان را در فراهم‌کردن زمینه‌های اشتغال دانست و افزود: امروز در دنیا جمعیت برخی روستاها با اشتغال به بیش از 300 برابر افزایش یافته است، بنابراین با فراهم امکانات و ایجاد اشتغال می‌توان این مهم را در روستاهای ایران محقق ساخت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی