بازدید 8758

دموکرات‌ها خواستار بازگشت آمریکا به برجام شدند

کد خبر: ۸۷۹۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶ 18 February 2019

نهادی که وظیفه تنظیم سیاست‌های حزب دموکرات در آمریکا را بر عهده دارد با تصویب قطعنامه‌ای خواستار بازگشت این کشور به توافق هسته‌ای برجام شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «کمیته ملی حزب دموکرات» که وظیفه تنظیم سیاست‌های این حزب در آمریکا را به عهده دارد با تصویب قطعنامه‌ای، بازگشت به توافق هسته‌ای برجام را جزو اولویت‌های کلیدی خود قرار داده است.

وب‌سایت «نایاک‌اکشن» نوشته این قطعنامه را «یاسمین تیب»، نماینده سنای ایالتی تهیه کرده. تصویب قطعنامه در شرایطی صورت گرفته که چند سیاستمدار حزب دموکرات، آمادگی خود را برای نامزد شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 اعلام کرده‌اند.

«برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام، تیرماه سال ۱۳۹۴ میان دولت‌های ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان (موسوم به گروه ۱+۵) حاصل شد.

ریاست دولت آمریکا در زمان حصول و اجرایی شدن این توافق را «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور دموکرات این کشور به عهده داشت.

بسیاری از نمایندگان کنگره و سیاستمداران جمهوری‌خواه، منتقد رویکرد باراک اوباما در مذاکرات هسته‌ای بودند و به ویژه با محدود شدن چارچوب این گفت‌وگوها به مسائل هسته‌ای و کنار گذاشته شدن مسائل موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای از آن مخالفت می‌کردند.

سیاستمداران حزب دموکرات با آنکه از لحاظ ضرورت محدودسازی برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران کاملاً با حزب رقیب هم‌نظرند، با آنها درباره نحوه تحقق این اهداف اختلافات تاکتیکی دارند.

مقام‌های حزب دموکرات در دفاع از برجام بارها تأکید کرده‌اند این توافق، به ویژه از طریق سیاستمداران طرفداران آمریکا در ایران، می‌تواند مسیر را برای گفت‌وگو درباره سایر موارد محل اختلاف با ایران و تحدید برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران فراهم کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی