بازدید 6110
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

شاخص کل بورس درجا زد/ کاهش تعداد، ارزش و حجم معاملات بازار سرمایه

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه بیست و یکم بهمن ماه ۹۷، با کاهش ۶۷ واحدی معادل ۰.۰۴ درصد به رقم ۱۵۸ هزار و ۴۶۷ واحد رسید. این در حالی است که در هفته منتهی به هفدهم بهمن ماه، شاخص کل با کاهش ۱۷۵۹ واحدی نسبت به هفته قبل در ارتفاع ۱۵۸ هزار و ۵۳۵ واحد قرار گرفته بود.
کد خبر: ۸۷۷۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ 10 February 2019

تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه بیست و یکم بهمن ماه ۹۷، با کاهش ۶۷ واحدی معادل ۰.۰۴ درصد به رقم ۱۵۸ هزار و ۴۶۷ واحد رسید. این در حالی است که در هفته منتهی به هفدهم بهمن ماه، شاخص کل با کاهش ۱۷۵۹ واحدی نسبت به هفته قبل در ارتفاع ۱۵۸ هزار و ۵۳۵ واحد قرار گرفته بود.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در دومین و اولین روز کاری هفته جاری، شاهد روند نزولی اکثر شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۹ واحدی معادل ۰.۰۴ درصد به رقم ۴۵ هزار و ۹۳۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۹۵ واحدی معادل ۰.۳۲ درصد، عدد ۲۹ هزار و ۶۹۲ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۶۶ واحدی معادل ۰.۳۲ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۸۷۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۶۴ واحد کاهش معادل ۰.۰۹ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۵ هزار و ۸۱۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۷ واحد کاهش معادل ۰.۰۴ درصد به رقم ۱۱۷ هزار و ۹۹۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۴۴ واحد کاهش معادل ۰.۰۵ درصد همراه بود و عدد ۳۰۹ هزار و ۶۶۲ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۰۹:۳۵ داشت و در سطح ۱۵۸ هزار و ۷۷۶ واحد قرار گرفت.

بورس

در معاملات امروز، نماد معاملاتی ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات با ۴۹ واحد، نماد فولاد متلعق به فولاد مبارکه اصفهان با ۳۵ واحد، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۲۹ واحد، نماد دعبید متلعق به لابراتوارداروسازی دکترعبیدی با ۲۷ واحد، نماد آپ متعلق به آسان پرداخت پرشین با ۲۰ واحد، نماد فملی متلعق به ملی صنایع مس ایران با ۱۸ واحد، نماد وغدیر متعلق به سرمایه‌گذاری‌غدیر هلدینگ با ۱۶ واحد و نماد کچاد متلعق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۱۴ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۵۶ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۳۲ واحد، نماد خودرو متلعق به ایران خودرو با ۲۸ واحد، نماد وصندوق متلعق به سرمایه‌گذاری‌صندوق‌بازنشستگی با ۱۴ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۱۳ واحد و نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۱۲ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۱ میلیارد و ۸۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۱۰ هزار و ۶۵۰ نوبت معامله و به ارزش ۴۰۸ میلیارد و ۸ میلیون تومان داد و ستد کردند. بر این اساس، در معاملات امروز، شاهد کاهش ۳۳ درصدی حجم معاملات، افت ۲۲ درصدی تعداد معاملات و کاهش ۳ درصدی ارزش معاملات بودیم.

بر اساس این گزارش، به نقل از سنا، حقوقی ها امروز بازیگردان های اصلی بازار بودند. بیشترین خرید حقوقی ها در نماد "شکربن" ثبت شد. حقوقی های بازار امروز بیش از ۱۷ میلیارد تومان از این سهم خریداری کردند. "وبملت" دومین نماد تحت حمایت بزرگان بازار بود. در این نماد نیز این گروه حدود ۴میلیارد تومان خرید داشتند.

در سمت مقابل حقیقی ها بیشترین تقاضا را در نماد "های وب" به ارزش یک میلیارد  و ۶۰۰ میلیون تومان داشتند. دومین نماد پرتقاضای بازارا "رتکو" بود که ارزش خرید بازیکران خرد در این نماد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ثبت شد.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار