بازدید 4651
قبادی دانا در دیدار با ابتکار اعلام کرد؛

راه‌اندازی سامانه ملی فرزند خواندگی

کد خبر: ۸۷۶۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲ 06 February 2019

در دیداری معاون رئیس‌‌‌جمهور در امور زنان و خانواده و رئیس سازمان بهزیستی کشور بر گسترش همکاری‌ها تاکید کردند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، معصومه ابتکار در این دیدار با اشاره به اینکه حمایت از اورژانس اجتماعی همواره به عنوان یک استراتژی مورد توجه این مجموعه بوده است، گفت: طی یک سال و نیم گذشته بحث اورژانس اجتماعی در برنامه‌ها و سیاست‌های معاونت بانوان به عنوان هدفی خاص دنبال شده و در دیدارهای استانی تاکنون بیش از ۳۰ مرکز اورژانس اجتماعی در مراکز استان‌ها را مورد بازدید قرار داده‌ام و مشکلات و دغدغه‌های شاغلان در این مجموعه را شنیده‌ام.

وی پرداختن به بند "ت" ماده ۸۰ زنان سرپرست خانوار را از جمله مواردی دانست که معاونت زنان و سازمان بهزیستی با تقسیم کار بین دستگاهی همکاری‌های مشترک خوبی در پیشبرد آن داشته‌اند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه بحث اختلال ارتباطی از آسیب‌های حوزه خانواده است به اقدامات انجام شده از سوی معاونت امور بانوان در این خصوص اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه انجمن جامعه‌‌‌شناسی ایران در همکاری با معاونت در تمامی استان‌ها نشست تسهیل‌گری تحت عنوان مهارت‌های ارتباطی و گفت‌وگوی خانواده را برگزار و در مرحله اول به مسئله‌یابی و مسئله‌شناسی خانواده‌ها پرداخته، همچنین نشست‌هایی با تشکل‌ها، احزاب، دانشگاهیان و فعالان این حوزه داشته و از آنها دعوت کرده‌ایم که به موضوع خانواده ورود کنند.

ابتکار ادامه داد: البته مرحله دوم این برنامه به شکل وسیع‌تر و در ۵۰ شهر انجام خواهد شد و بر روی مهارت‌های خوب شنیدن، گفت‌وگو و مواردی همچون خشونت رفتاری و کلامی، سوءتفاهم و همچنین لکنت زبان کار می‌شود.

معاون رئیس‌‌جمهور به طرح تاب‌آوری اجتماعی که سومین سال اجرا را پشت سر می‌گذارد و تنظیم نقشه‌‌راه تاب‌آوری در ۳۱ استان و تربیت ۹۶۰ تسهیل‌گر است، اشاره و تصریح کرد: به لحاظ اینکه کار ما و شما از جهاتی و در مواردی با هم همگرایی دارد اگر اتاق فکرهای ما با هم تبادل نظر و اندیشه داشته باشند، قطعاً کمک بزرگی برای پیشبرد این طرح خواهد بود.

در ادامه این دیدار، وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه موازی‌‌کاری و همپوشانی‌ها در حال حاضر زیاد است و همین موجب شده تا فعالیت‌های انجام شده در مواردی یکدیگر را خنثی و بی‌اثر کنند بر تفکیک و مشخص شدن حوزه فعالیت‌ها تاکید و ابراز امیدواری کرد که با مشخص شدن حد و مرزها، تداخلات به حداقل برسد و انرژی‌های موجود بیش از این به هدر نرود.

وی تقویت نهاد خانواده را موجب کاهش آسیب‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر بر فعالیت‌های خانواده محور در بحث‌هایی همچون اشتغال‌زایی، توانمندسازی و مهارت‌های زندگی تاکید کنیم به نتایج بهتری خواهیم رسید.

رئیس سازمان بهزیستی با تاکید بر اهمیت طب سالمندی، موضوع رسیدگی به سالمندان را به دلیل رشد جمعیت سالمند کشور از موضوعاتی دانست که باید به آن توجه ویژه شود.

قبادی دانا با اعلام خبر راه‌اندازی قریب الوقوع سامانه ملی فرزند خواندگی ابراز داشت: در اینکه با مشکلات و کاستی‌های زیادی روبه‌رو هستیم، شکی نیست اما بهتر است به جای سیاه‌نمایی و دیدن نیمه خالی لیوان به سادگی از اقدامات مثبت و مؤثر انجام شده عبور نکنیم

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان