بازدید 3252
۲
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

سبزپوشی محتاطانه بورس در آخرین روز کاری

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه هفدهم بهمن ماه ۹۷، با افزایش ۱۴۱ واحدی معادل ۰.۰۹ درصد به رقم ۱۵۸ هزار و ۵۳۵ واحد رسید. این در حالیست که در روز گذشته نیز شاهد رشد ۳۵۱ واحدی معادل ۰۲۲ درصد نماگر کل بورس بودیم.
کد خبر: ۸۷۶۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 06 February 2019

تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه هفدهم بهمن ماه ۹۷، با افزایش ۱۴۱ واحدی معادل ۰.۰۹ درصد به رقم ۱۵۸ هزار و ۵۳۵ واحد رسید. این در حالیست که در روز گذشته نیز شاهد رشد ۳۵۱ واحدی معادل ۰۲۲ درصد نماگر کل بورس بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در پنجمین و آخرین روز کاری هفته جاری، همانند دو روز گذشته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۰ واحدی معادل ۰.۰۹ درصد به رقم ۴۵ هزار و ۹۵۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز بر خلاف روز قبل، با رشد ۱۶۹ واحدی معادل ۰.۵۷ درصد، عدد ۲۹ هزار و ۵۹۷ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۱۸ واحدی معادل ۰.۵۷ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۸۰۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۴۲ واحد افزایش معادل ۰.۱۹ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۵ هزار و ۹۸۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۱۲ واحد افزایش معادل ۰.۱۸ درصد به رقم ۱۱۸ هزار و ۴۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۳۲ واحد کاهش معادل ۰.۰۷ درصد همراه بود و عدد ۳۰۹ هزار و ۸۰۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۰۹:۵۵ داشت و در سطح ۱۵۸ هزار و ۸۳۲ واحد قرار گرفت.

نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۸۱ واحد، نماد وغدیر متعلق به سرمایه‌گذاری‌غدیر هلدینگ با ۵۶ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۴۰ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۳۴ واحد، نماد وتجارت متعلق به بانک تجارت با ۲۶ واحد و نماد‌های وب متعلق به داده گسترعصرنوین-های وب با ۲۵ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات با ۱۰۶ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۲۷ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۶ واحد، نماد جم متعلق به پتروشیمی جم با ۲۵ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۲۲ واحد و نماد بفجر متعلق به پتروشیمی فجر با ۱۹ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

در آخرین روز معاملات تالار شیشه‌ای معاملات سهام تعدادی از شرکت‌ها در گروه کانه‌های فلزی، فلزی و تعدادی از نماد‌های پالایشی بیشترین تأثیر را در نوسانات شاخص کل داشت؛ بطوریکه بطوریکه توسعه معادن و فلزات بیشترین سهم را در کاهش شاخص‌های بازار سهام داشت و یک تنه ۱۰۶ واحد شاخص کل را به سمت پایین هدایت کرد. بر اساس این گزارش و به نقل از ایسنا، در گروه کانه‌های فلزی سهم‌ها اکثراً کمتر از یک درصد نوسان قیمت رو به بالا یا پایین را تجربه کردند. اکثر شرکت‌ها در این گروه این روز‌ها دغدغه معاملات و مراودات بانکی بین‌المللی را دارند.

در گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری نیز علی رغم رشد قیمت سهام بانک مسکن، بانک تجارت و بانک دی و بانک خاورمیانه و مابقی سهم‌ها با کاهش قیمت روبرو شدند، اما خودرویی‌ها امروز در گردشی ۱۸۰ درجه یک دست سبز پوش شدند؛ هر چند که بسیاری از سهم‌ها در این گروه کمتر از یک درصد رشد کردند، اما رشد کردن یک درصد قیمت آن‌ها جای تأمل داشت.

معامله‌گران بورس امروز ۱ میلیارد و ۶۲۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۴۲ هزار و ۳۲۹ نوبت معامله و به ارزش ۴۲۴ میلیارد و ۲۲۷ میلیون تومان داد و ستد کردند.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
با زد و بند دارند سهم انرژی3 را روزی ده درصد پایین میاورند.هیچ کس هم جواب گو نیست.سرمایمون را نابود کردند.اگر تابناک هم این سهم را داشت ایا سکوت میکرد.
بورس در بازار امروزه در اکثر کشورهای مطرح دنیا رو به نزول است اما بورس در ایران بالامیرود و سیر صعودی دارد ای مردم خود قضاوت کنید شما بروید چک کنید طبق رکود حاکم بر تقریبا اکثر کشورها بورسشان سیر نزولی دارد .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار