بازدید 5507

عقب‌نشینی دولت آمریکا از حمایت ترامپ از نتانیاهو

کد خبر: ۸۷۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۸ 06 February 2019

سفارتخانه آمریکا در فلسطین اشغالی با عقب‌نشینی از حمایت انتخاباتی رئیس‌جمهور این کشور از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که دولت واشنگتن هیچ نامزدی را برای انتخابات این رژیم تایید نمی‌کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، بعد از اینکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، تصویری از بنر تبلیغاتی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی را به اشتراک گذاشت، دولت آمریکا اما هرگونه حمایت انتخاباتی از نتانیاهو را رد کرد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» سفارتخانه آمریکا در فلسطین اشغالی شامگاه سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کاخ سفید از بنیامین نتانیاهو و حزب وی در انتخابات پارلمانی پیش‌رو و همچنین پست نخست‌وزیری اسرائیل، حمایت نمی‌کند.

پیشتر ستاد تبلیغاتی نتانیاهو برای انتخابات زودهنگام پیش‌رو، بنر بزرگی را از وی در کنار ترامپ در مناطق مختلف فلسطین اشغالی نصب کرده بود. این اقدام نگرانی‌هایی را از تلاش آمریکا برای دخالت در انتخابات این رژیم ایجاد کرده بود که با اقدام ترامپ در به اشتراک‌گذاری این تصویر، نگرانی‌ها به اوج خود رسید.

یک سخنگوی سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی نیز در پاسخ به سوال تایمز اسرائیل، این اقدام ترامپ را نشانه روابط نزدیک شخصی با نتانیاهو دانسته و گفت: «بر کسی پوشیده نیست که رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر نتانیاهو رابطه قوی با هم دارند و این اقدام نشان‌دهنده دوستی و تقدیر بین آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها است».

این مقام آمریکایی تاکید کرد که دولت واشنگتن هیچ نامزدی را برای انتخابات ماه آوریل، تایید یا حمایت نمی‌کند.

چندی پیش کابینه رژیم صهیونیستی به انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات پیش از موعد رأی داد. بر اساس این تصمیم، قرار است روز ۱۹ اردیبهشت انتخابات پارلمانی در فلسطین اشغالی برگزار شود. ترکیب کابینه جدید هم بر اساس پارلمان تازه مشخص می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل