بازدید 5373
۵
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

سقوط ۲۵۰۰ واحدی شاخص کل بورس/ بیشترین حجم و ارزش معاملات در گروه بانکی‌ها رقم خورد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه چهاردهم بهمن ماه ۹۷، با کاهش ۲۵۰۰ واحدی معادل ۱.۵۶ درصد به رقم ۱۵۷ هزار و ۳۵۵ واحد رسید. این در حالیست که روز گذشته نیز شاهد افت ۴۳۹ واحدی معادل ۰.۲۷ درصد نماگر کل بورس بودیم.
کد خبر: ۸۷۵۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳ 03 February 2019

تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه چهاردهم بهمن ماه ۹۷، با کاهش ۲۵۰۰ واحدی معادل ۱.۵۶ درصد به رقم ۱۵۷ هزار و ۳۵۵ واحد رسید. این در حالیست که روز گذشته نیز شاهد افت ۴۳۹ واحدی معادل ۰.۲۷ درصد نماگر کل بورس بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته جاری، همانند روز قبل، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۷۲۴ واحدی معادل ۱.۵۶ درصد به رقم ۴۵ هزار و ۶۱۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۴۸۵ واحدی معادل ۱.۶۳ درصد، عدد ۲۹ هزار و ۳۰۵ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۳۴۱ واحدی معادل ۱.۶۳ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۶۰۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۹۴۸ واحد کاهش معادل ۱.۶۹ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۲ هزار و ۲۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۹۳۹ واحد کاهش معادل ۱.۶۳ درصد به رقم ۱۱۶ هزار و ۹۸۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۵۱۶ واحد کاهش معادل ۱.۴۴ درصد همراه بود و عدد ۳۰۸ هزار و ۳۸۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۰۹:۰۰ داشت و در سطح ۱۵۹ هزار و ۸۰۸ واحد قرار گرفت.

سقوط 2500 واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سهام، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۱۵۲ واحد، نماد پارسان متلعق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۱۳۴ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۱۳۱ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۱۱۰ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۱۰۵ واحد، نماد جم متعلق به پتروشیمی جم با ۱۰۳ واحد و نماد وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران با ۹۴ واحد کاهش، بیشترین نقش را در سقوط شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی فایرا متعلق به آلومینیوم‌ایران با ۱۸ واحد، نماد شفن متعلق به پتروشیمی فناوران با ۹ واحد، نماد وامدی متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و نماد رانفور متعلق به خدمات‌انفورماتیک با ۴ واحد افزایش، بییشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۱ میلیارد و ۷۰۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۶۶ هزار و ۹۷۵ نوبت معامله و به ارزش ۴۴۲ میلیارد و ۹۰۹ میلیون تومان داد و ستد کردند.

بر اساس این گزارش، بیشترین حجم و ارزش معاملات روز جاری در گروه بانکی ها رقم خورد و بر این اساس بیش از 74.4 میلیارد تومان طی 462 میلیون و 703 هزار سهم در این گروه طی 20 هزار و 527 نوبت معاملاتی جابجا شد. 

پس از آن، خودرویی ها با 37.9 میلیارد تومان و گروه شیمیایی ها با 36.7 میلیارد تومان، بیشترین ارزش معاملات را طی روز جاری در اختیار داشتند. 

در معاملات امروز، بیشترین افزایش قیمت در نماد شرکت های لاميران‌ (فلامی)، پارس‌ سرام‌ (كسرام)، سرما آفرين‌ (لسرما)، فنرسازی خاور (خفنر)، مهندسي‌نصيرماشين‌ (خنصير)، ملي‌ سرب‌وروي‌ ايران‌ (فسرب) و كاشي‌ وسراميك‌ حافظ‌ (كحافظ) رقم خورد.

در مقابل، بیشترین کاهش قیمت در نماد شرکت های سيمان‌ خزر (سخزر)، درخشان‌ تهران‌ (پدرخش)، سیمان شرق (سشرق)، سیمان ارومیه (ساروم)، سیمان سپاهان (سپاها)، صنايع‌ لاستيكي‌ سهند (پسهند) و سیمان خوزستان (سخوز)، رقم خورد.

همچنین در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای وبصادر متعلق به بانک صادرات، ستران متعلق به سیمان تهران، لسرما متعلق به سرما آفرین، کیان متعلق به صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت كيان و نماد کماسه متعلق به تامين‌ ماسه‌ ريخته‌گری، با بیشترین صفوف تقاضا و خرید مواجه شدند.

در مقابل، نماد لوتوس متعلق به تامين سرمايه لوتوس پارسيان، نماد حفارس متعلق به حمل و نقل بين المللي خليج فارس،  کیان متعلق به صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت كيان، نماد چکاوه متعلق به صنايع‌كاغذسازي‌كاوه‌، نماد وپست متعلق به پست بانك ايران، نماد قشرين متعلق به قند شيرين‌ خراسان‌ و نماد فباهنر متلعق به مس‌ شهيدباهنر بیشترین صفوف عرضه و فروش را داشتند.

همچنین بیشترین افزایش ارزش بازار، در نمائدهای فایرا، شفن، وامید، رانفور، شاملا و شوينده بوده است.

بیشترین ارزش معاملات نیز در نمادهای وتجارت، وبملت، لوتوس، ستران، وبصادر و ومعادن رقم خورده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
خدا ازتون نگذره
سرمایه گذارس دراین بورس یعنی دودشدن سرمایه
وضعیت فعلی بورس دقیقا مشابه وضعیت ان درسال ۹۲ است در ان سال هم بخاطرسه برابرشدن قیمت ارز شاخص بورس بصورت عمودی رشد کردوچندین هفته متمادی رکورد زد وبه قله ۹۰ هزارواحدی رسید اما ازدیماه ۹۲ روندنزولی بورس اغازشد وبیش از ۳۰ هزارواحد ریزش کرد وبعدازان به مدت ۴-۵ سال نوسان ناچیزداشت وعملا درجازد درحالیکه درمدت مشابه سایربازارهای رقیب ازجمله مسکن رشدچشمگیری داشتند.درسال ۹۷ نیز درحالیکه قیمت ارز وطلا حدود۳۰۰ درصد ومسکن بیش از۱۰۰درصدرشد داشته اند بازار بورس نتوانست بیشتراز ۶۰ درصدرشد کندکه انهم درحال کاهش است !!!
کلا سرمایه گذاری در ایران به علت نامشخص و مبهم بودن سیاست های داخلی و خارجی با ثبات نیست . اصلا سرمایه گذاران امنیت مالی ندارند......................
ما که راحت شدیم و با سرمایه ام اومدم کانادا قید بورس هم زدیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی