بازدید 5888

فرآیند اجرایی شدن SPV آغاز شده است

کد خبر: ۸۷۴۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴ 30 January 2019
وال استریت ژورنال گزارش داد که سازوکار ویژه مالی اروپا با ایران قرار است تا آخر هفته جاری اجرایی شود و فرایند ثبت شرکتی برای اجرایی کردن آن آغاز شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت که فرانسه، انگلیس و آلمان علی‌رغم تهدید‌های واشنگتن قرار است شرکتی برای تبادل مالی اروپا با ایران ثبت کنند تا شدت تحریم‌های آمریکا علیه ایران را بکاهد و تجارت با ایران را ممکن سازد.

وال استریت ژورنال در عین حال تاکید کرد که این شرکت ممکن است در تأمین اهداف نهایی خود همچون صادرات غذا و دارو به ایران با مشکلاتی مواجه شود.

در ادامه این گزارش به نقل از "افراد مطلع" آمده است که سه کشور اروپایی فرآیند ثبت این شرکت را آغاز کرده‌اند. این افراد همچنین اطلاع داده‌اند که این شرکت باید تا روز پنجشنبه و یا جمعه ثبت شود.

سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان که از امضاءکنندگان توافق هسته‌ای با ایران هستند، مسئولیت این سازوکار را به عهده خواهند داشت، به این گونه که پاریس میزبان آن است، آلمان مدیریتش را بر عهده دارد و انگلیس مسئول حسابرسی آن خواهد بود.

این سازوکار به نوعی یک شرکت تبادل مالی است که در آن، به عنوان مثال درآمد ایران از محل صادرات نفت به اروپا می‌تواند به‌طور مستقیم به شرکت‌های اروپایی که به ایران کالا می‌فروشند، پرداخت شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر