بازدید 5499

دستور رئیس‌قوه‌قضاییه برای آزادی خبرنگار پرس‌تی‌وی

کد خبر: ۸۷۱۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹ 21 January 2019

آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی دادستان‌کل کشور را مأمور کرد که تمام اقدامات لازم در چارچوب قانون آیین دادرسی کیفری را از باب دفاع از حقوق عامه برای آزادی مرضیه هاشمی خبرنگار شبکه پرس‌تی‌وی انجام دهد.

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، آیت‌الله آملی‌لاریجانی با انتقاد شدید از بازداشت غیرقانونی مرضیه هاشمی خبرنگار آمریکایی شبکه خبری پرس‌تی‌وی از سوی آمریکا، نسبت به ترویج عادت تجاوز به حقوق انسان‌ها توسط آمریکا و غرب ابراز تأسف کرد و گفت: امروز استفاده ابزاری آمریکا و غرب از مقوله «حقوق بشر» به‌خوبی آشکار است. در حادثه اخیر، مدعی هستند که این خبرنگار به‌عنوان «شاهد» بازداشت شده است. اولین بار است که می‌شنویم یک کشوری تبعه خود را که بیم فرار او هم نمی‌رود، در وطن خودش به‌عنوان شاهد بازداشت کند.

رئیس قوه قضاییه مسئولیت هرگونه آسیب احتمالی به خبرنگار پرس‌تی‌وی را متوجه دستگاه قضایی ایالات متحده آمریکا دانست و با بیان اینکه شواهد نشان می‌دهد مشکل آمریکا با این خبرنگار به‌سبب دفاع او از انقلاب اسلامی ایران و انتقاد از جنایات آمریکا در نقاط مختلف جهان است، دادستان کل کشور را مأمور کرد که تمام اقدامات لازم در چارچوب قانون آیین دادرسی کیفری را از باب دفاع از حقوق عامه برای آزادی این خبرنگار انجام دهد.

مجری، خبرنگار و مستندساز آمریکایی‌الاصل شبکه‌ پرس‌تی‌وی روز یکشنبه 13 ژانویه (23 دی‌ماه) بدون اقامه هیچ دلیلی در فرودگاه «سنت‌لوئیس لمبرت» این کشور بازداشت و به یک بازداشتگاه پلیس فدرال آمریکا «اف‌.بی‌.آی.» در واشنگتن دی‌سی منتقل شده و پس از برگزاری یک مرحله از دادگاه وی، با وجود اظهارات قاضی دادگاه مبنی بر اینکه هاشمی هیچ جرمی مرتکب نشده، کماکان در زندان به‌سر می‌برد.

دومین جلسه دادگاه مرضیه هاشمی، چهارشنبه هفته جاری تشکیل می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل