بازدید 3561
جام ملت‌های آسیا

ایران بالاتراز کره جنوبی؛ آقای کلین‌شیت آسیا

درخشش بیرانوند ایران را به رسیدن به رکورد رویایی پنج کلین شیت پیاپی امیدوار کرده است که به نظر می رسد تا مدتها در فوتبال آسیا به حدنصابی دست نیافتنی تبدیل شود. تا همینجا هم ایران خود را به تنهایی در صدر جدول کلین شیت نگه داشته است.
کد خبر: ۸۷۱۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰ 21 January 2019

تیم ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در جام ملت‌های آسیا 2019 نیز موفق به ثبت کلین‌شیت کامل در مرحله گروهی شدند تا از این حیث در ادوار این مسابقات رقیبی را در کنار خود نبینند اما شاهکار بیرانوند در گرفتن پنالتی عمان باعث شد تا ایران این رکورد را به چهار بازی افزایش دهد.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم ملی فوتبال ایران با تساوی 0-0 مقابل عراق و تیم ملی کره جنوبی با برتری 2 بر 0 مقابل چین در دیدار سوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2019 توانستند یکبار دیگر با کلین‌شیت کامل، مرحله گروهی را به پایان برسانند تا هر کدام با 3 بار کلین‌شیت کامل در مرحله گروهی ادوار جام ملت‌های آسیا رکورددار باشند. ایران در جام ملت‌های 1976، 2015 و 2019 و کره جنوبی در جام‌های 2004، 2015 و 2019 موفق به انجام این مهم شده‌اند. پس از آن‌ها کویت و اردن با 2 کلین‌شیت کامل در مرحله گروهی در رتبه دوم جای دارند.

درخشش بیرانوند ایران را به رسیدن به رکورد رویایی پنج کلین شیت پیاپی امیدوار کرده است که به نظر می رسد تا مدتها در فوتبال آسیا به حدنصابی دست نیافتنی تبدیل شود. تا همینجا هم ایران خود را به تنهایی در صدر جدول کلین شیت نگه داشته است. جالب است بدانید به جز این چهار تیم، فقط ازبکستان و ژاپن توانسته‌اند در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا کلین‌شیت کنند و شاید قطر نیز در این جام به این قافله اضافه شوند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار