بازدید 13562

از فردا ؛ تغییر شیوه پرداخت سود سپرده‌های بانکی

کد خبر: ۸۷۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ 20 January 2019
شمارش معکوس پایان یافت و از فردا پرداخت سود روزشمار به سپرده‌های بانکی متوقف شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین با تصمیم بانک مرکزی، با هدف کاهش هزینه‌های سربار بانکی و ساماندهی بازار پولی مقرر شد پرداخت سود روزشمار به سپرده‌های بانکی متوقف شده و مبنای پرداخت سود ماه شمار خواهد شد.

این بدان معناست که مانده حساب در پایان هر ماه مشمول دریافت سود سپرده‌های بانکی می‌شود.

بر اساس این مصوبه در این مصوبه تأکید شده که حداکثر نرخ سود علی‌الحساب برای سپرده‌های کوتاه‌مدت عادی ۱۰ درصد سالانه است. هدف اعضای شورای پول و اعتبار از تصویب این طرح کاهش فعالیت‌های سفته‌بازی بوده است؛ بانک مرکزی معتقد است این طرح منافع خیلی از سوداگران را به خطر می‌اندازد.

موضوع مهم دیگر در بخشنامه بانک مرکزی این است که سود سپرده‌های کوتاه‌مدت تنها در صورتی باید به حساب سپرده‌گذار واریز شود که برداشتی از این حساب در طول ماه انجام نشده باشد. قبلاً بانک‌ها حتی در صورت واریز و برداشت به حساب‌های کوتاه‌مدت، سود روزشمار را در پایان هر ماه به حساب سپرده گذاران پرداخت می‌کردند.

بانک مرکزی به بانک‌هایی که از این مصوبه تخطی کنند هشدار داده و تاکید کرده است در این صورت مشمول جریمه خواهند شد.

پرداخت روز ماه شمار بار مالی سنگینی را از دوش بانک‌های ایرانی بر خواهد داشت. در عین حال متقاضیان دریافت سود را به افتتاح سپرده‌های بلند مدت مجبور می‌کند چرا که نبود فاصله میان سود سپرده‌های بانکی کوتاه مدت و بلند مدت سبب شده بود که بسیاری از سپرده‌گذاران افتتاح حساب‌های کوتاه مدت را ترجیح دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۰
حساب کردم زمانی که حقوق میگیرم تا زمانی که آنرا خرج میکنم (قسط و هزینه زندگی و....) سود 10 درصد روزانه میشود 2700 تومان (دو هزارو هفتصد تومان ) جای بسی تاسف است که بانک و دولت این رو هم دریغ میکنه
همه تصمیم‌گیری‌ها به ضرر مردم و به نفع بانک‌ها و دولت!
خوب اگر کسی ۱۲۰۰۰۰۰۰ پول داشته باشد بهتر است انرا از بانک در بیاورد و ۱۰۰۰ دلار یعنی ۱۰ تا اسکناس ۱۰۰ دلاری بخرد و بگذارد زیر بالش و راحت بخوابد ومطمئن باشد پولش را نمی خورند
طرف اگر طی ماه از حساب کوتاه مدتش برداشت نکند که می شود همان حساب بلند مدت..پس یک پولی در بانک. باشد تا استفاده اش را ببرید
این به نفع بانکها است تا مردم . منتظر عواقب سوء آن باشید ، یعنی رفتن سرمایه های سرگردان به سمت سرمایه گذاری های نا مشروع . مثل ربا و...!
بانك مركزي يه لطفي كنه سود تسهيلات بانكي رو هم ساماندهي بكنه چرا هميشه چيزهاي كه به نفع خودشونه ساماندهي ميكنن
تاثیر زیادی نداره!
خیلی هاباهمین سودسپردهها گذران زندگی می کردند.
همین تصمیم مدبرانه باعث خواهد شد تا سرمایه داران دوباره وارد بازارهای جدید و سرمایه گذاری در زمینه هایی دیگر غیر از بانک ها وارد شوند و دوباره روزگارسیاه مردم رو سیاه تر کنند.
بیچاره کارمندا و کارگرها
از این بابت باید صبر کنن که صاحبکاراشون سود ماهانه حسابهاشون به حسابشون واریز بشه بعد حقوقی که معلوم نیست قراره بدن بهشون یا نه پرداخت بشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی