بازدید 5263
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

شروع سبز بورس در کانال 166 هزار واحد/ تعداد، ارزش و حجم معاملات کاهش یافت

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه بیست و نهم دی ماه ۹۷، با افزایش ۵۳۶ واحدی معادل ۰.۳۲ درصد به رقم ۱۶۶ هزار و ۱۳۱ واحد رسید. این در حالیست که هفته گذشته نیز، شاهد رشد حدود نیم درصدی نماگر کل بورس بودیم.     
کد خبر: ۸۷۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ 19 January 2019

تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه بیست و نهم دی ماه ۹۷، با افزایش ۵۳۶ واحدی معادل ۰.۳۲ درصد به رقم ۱۶۶ هزار و ۱۳۱ واحد رسید. این در حالیست که هفته گذشته نیز، شاهد رشد حدود نیم درصدی نماگر کل بورس بودیم.     

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته جاری، همانند پایان هفته قبل، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۵۵ واحدی معادل ۰.۳۲ درصد به رقم ۴۸ هزار و ۱۶۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۱۵۹ واحدی معادل ۰.۵۴ درصد، عدد ۲۹ هزار و ۴۵۱ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۱۲ واحدی معادل ۰.۵۴ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۷۳۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۵۴۲ واحد افزایش معادل ۰.۳۰ درصد را رقم زد و به سطح ۱۸۱ هزار و ۳۹۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۲۷ واحد افزایش معادل ۰.۴۳ درصد به رقم ۱۲۳ هزار و ۴۷۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز بر خلاف روز چهارشنبه، با ۴۲۸ واحد افزایش معادل ۰.۱۳ درصد همراه بود و عدد ۳۲۵ هزار و ۷۲۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۰:۱۰ داشت و در سطح ۱۶۶ هزار و ۴۴۶ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۲۰۳ واحد، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۱۶۲ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۱۰۹ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۸۴ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۷۶ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۷۵ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۷۰ واحد، نماد شبریز متعلق به پالایش نفت تبریز با ۶۹ واحد، نماد شخارک متعلق به پتروشیمی خارک با ۴۴ واحد، نماد بفجر متعلق به پتروشیمی فجر با ۴۰ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۳۴ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۲۸ واحد و نماد شسپا متعلق به نفت سپاهان با ۲۴ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۳۲۶ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۵۰ واحد، نماد وتجارت متعلق به بانک تجارت با ۴۳ واحد، نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات با ۴۰ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۳۱ واحد، نماد وپارس متعلق به بانک‌پارسیان با ۲۸ واحد، نماد وپاسار متعلق به بانک پاسارگاد با ۲۵ واحد، نماد جم متعلق به پتروشیمی جم با ۲۰ واحد، نماد خودرو متعلق به ایران خودرو با ۱۸ واحد، نماد شپدیس متعلق به پتروشیمی پردیس با ۱۶ واحد و نماد اخابر متعلق به مخابرات ایران و نماد وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران با ۱۵ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۱ میلیارد و ۹۲۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۶۱ هزار و ۶۳۱ نوبت معامله و به ارزش ۵۳۰ میلیارد و ۵ میلیون تومان داد و ستد کردند. اطلاعات بازار امروز نشان می‌دهد که حجم معاملات بازار نسبت به روز چهارشنبه، بیش از ۴۱ درصد کاهش داشته است. ارزش معاملات نیز، بیش از ۴۶ درصد نسبت به روز چهارشنبه، افت داشته است. همچنین تعداد معاملات در اولین روز کاری هفته نسبت به آخرین روز کاری هفته قبل، با کاهش بیش از ۱۲ درصد مواجه شده است.

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان