بازدید 3971

۸۷ درصد خانه‌های تهران آپارتمان هستند

کد خبر: ۸۶۹۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 14 January 2019

تهران، شهر آپارتمان‌هاست، شهری که بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد آپارتمان مسکونی دارد که ۸۷ درصد مجموع خانه‌های این شهر را دربر می‌گیرد.

به گزارش میزان، آخرین آمار و ارقام موجود در سامانه «داده نما»‌ی شهرداری تهران به نشانی data.tehran.ir نشان می‌دهد در پایتخت ایران بیش از ۲ میلیون و ۸۶۷ هزار منزل مسکونی وجود دارد که حدود ۸۷ درصد این خانه‌ها، واحد‌های آپارتمانی است.

چیزی در حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد آپارتمان مسکونی و بالغ بر ۳۶۰ هزار منزل مسکونی غیر آپارتمانی در تهران وجود دارد و جالب این که بیشتر منازل این شهر بین ۵۱ تا ۷۵ متر هستند؛ یعنی بیش از ۹۷۰ هزار خانه که سهمی حدود ۳۵ درصد از کل فضای مسکونی پایتخت را به خود اختصاص داده است.

البته ناگفته نماند که ۲ هزار و ۴۵۴ منزل مسکونی با مساحتی بالای ۵۰۰ متر نیز در تهران موجود است؛ یعنی کمتر از یک درصد کل خانه‌های شهر.

طبق آمار منتشر شده در سامانه «داده نما» که با تلاش سازمان فاوای شهرداری تهران، سعی در توسعه دسترسی عموم مردم به آمار و اطلاعات شهری دارد، منطقه پنج تهران دارای بیشترین منازل مسکونی در پایتخت است. این منطقه به تنهایی ۱۰ درصد کل خانه‌های تهران را در خود جای داده است. یعنی بیش از ۲۷۰ هزار واحد مسکونی آپارتمانی و نزدیک به ۱۰ هزار منزل غیر آپارتمانی دارد.

همچنین منطقه ۹ با داشتن حدود ۴۷ هزار آپارتمان و ۹ هزار منزل مسکونی غیرآپارتمانی، کم‌ترین تعداد منازل مسکونی این شهر را در خود جای داده است؛ به این معنا که کم‌تر از ۲ درصد مجموع خانه‌های تهران در این منطقه وجود دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان