بازدید 6961

شمار مبتلایان به «صرع» در کشور

کد خبر: ۸۶۸۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶ 11 January 2019

رئیس انجمن مغز و اعصاب ایران با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و سیصد هزار نفر در کشور ما مبتلا به بیماری صرع هستند، گفت: از این تعداد ۴۰۰ هزار نفر مقاوم به درمان هستند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، حسین پاکدامن در نشست خبری پانزدهمین کنگره بین المللی صرع اظهار داشت: صرع بیماری است که در صورتی که زود تشخیص داده شود عوارض آن کاهش پیدا می‌کند و کیفیت زندگی بیمار افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: در کشورهای اروپایی و آمریکا هزینه زیادی صرف تحقیقات و درمان بیماران مبتلا به صرع می شود اما در کشور ما توجه زیادی در خصوص تحقیقات برای تشخیص و درمان این بیماران نمی‌شود.

پاکدامن با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و سیصد هزار نفر در کشور ما مبتلا به بیماری صرع هستند گفت: از این تعداد ۴۰۰ هزار نفر مقاوم به درمان هستند.

رئیس انجمن مغز و اعصاب ایران آمار بالای تصادفات رانندگی در کشور یکی از علل اصلی ابتلا به بیماری صرع دانست و گفت: آمار مبتلایان به صرع در کشور ما دو تا سه برابر کشورهای در حال پیشرفت است.

دارو اصلی‌ترین روش درمان بیماران مبتلا به صرع

در ادامه این نشست خبری، داریوش نسبی طهرانی موسس و مدیر عامل انجمن صرع ایران در خصوص وضعیت داروهای این بیماران توضیح داد: درمان بیماران مبتلا به صرع با یکدیگر متفاوت است اما اصلی ترین روش درمان این بیماران روش‌های دارویی درمانی است باید توجه داشته باشیم که بیمار مبتلا به صرعی که داروی خاصی از یک شرکت را مصرف می‌کند اگر دارویش تغییر کند ممکن است که حملات ناشی از صرع دچار شود.

نسبی طهرانی با بیان اینکه در حال حاضر برخی از داروهای بیماران مبتلا به صرع با کمبود مواجه هستند، توضیح داد: باید توجه داشته باشیم که بیماران مبتلا به صرع شدیدترین وابستگی به داروها را دارند و اگر فردی یک ساعت دیرتر دارو مصرف کند دچار تشنج خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان