بازدید 7272
حاشیه‌ای بر برداشته‌ شدن نرده‌های نماز جمعه تهران؛

نرده‌های زیادی بین مردم و مسئولان وجود دارد که باید آنها را برداشت!/ مسئولان چطور باید به مردم نزدیک شوند؟

مسئولان باید سختی زندگی در نقاط محروم را از نزدیک لمس کنند و بدانند که مردم در این شرایط چه نیازهایی دارند، مسئولان باید از طریق وسایل حمل و نقل عمومی جا به جا شوند تا بفهمند طعم استفاده نکردن از امتیازات ویژه مربوط به بهره گیری از خودروهای دارای مجوزات خاص برای عبور و مرور چگونه است، مسئولان باید خود خرید کنند تا از نزدیک در جریان افزایش هر روزه قیمت ها و سختی هایی را که مردم به ویژه قشرهای ضعیف جامعه از این وضعیت نابسامان تحمل می کنند، متوجه بشوند.
کد خبر: ۸۶۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲ 06 January 2019

پس از آنکه سال گذشته ائمه جمعه برخی شهرهای کشور، خواستار برداشته شدن نرده های جداکننده بین مردم و مسئولان شدند، با برگزاری اولین نماز جمعه توسط خطیب جوان و تازه منصوب از سوی رهبر انقلاب به امامت جمعه تهران، نرده های جداکننده مردم و مسئولان در نماز جمعه پایتخت نیز برداشته شد تا بسیاری از این رویه خوب و مردمی شکل گرفته حمایت و قدردانی کنند.

به گزارش «تابناک»؛ پس از آنکه در روز اول انجام این اقدام یعنی جمعه گذشته، سیل تبریک و تهنیت ها و قدردانی ها از این اقدام که فاصله بین مردم و مسئولان را حداقل در نماز جمعه کم و کمتر می کند، فرصتی در برخی رسانه ها و توسط برخی صاحب نظران و فعالان سیاسی ایجاد شد تا این موضوع را دقیق تر به واکاوی و تحلیل بگذارند و برخی مطالب را در حاشیه این موضوع بیان کنند.

به عنوان مثال «مسعود ده نمکی»، کارگردان سینما و تلویزیون با انتشار تصویری از حجت الاسلام حاج علی اکبری امام جمعه موقت و جدید تهران در واکنش به برداشتن میله ها در نماز جمعه هفته گذشته، در اینستاگرام نوشت: خدا را شکر گر چه دیر بود ولی شروع خوبی بود. زمانی به خاطر این مطالبات و مطالب در نشریه شلمچه و جبهه متهم به افراطی گری می شدیم و حالا در تریبون های رسمی طرح می شود. مسأله مهم در اصلاح روش های غلط مرد زمان خود بودن است.

برخی فعالان سیاسی و رسانه های جریان اصولگرا هم خواستار این رویه و فراگیر شدن آن در جهت کاستن از هزینه هایی که برای جداسازی مسئولان و مردم صورت می گیرد شدند؛ مثلا «محمود رضوی» تهیه کننده سینما که از او به عنوان یک فرد نزدیک به «محمد باقر قالیباف» یاد می شود، در صفحه مجازی خود ضمن تمجید از این اقدام، نوشت: «90 درصد مسئولان با توجه به شرایط کشور دیگر نیازی به محافظ و حفاظت ندارند.» این موضوع می تواند بابی برای ورود به این موضوعات هم باشد.

از طرفی یکی از روزنامه های جریان اصلاحات با انتخاب این تیتر که «خودمان را با برداشتن نرده‌های نماز جمعه سرگرم نکنیم، مشکلات مهم‌تری داریم» نوشت: با وجود آنکه حذف نرده‌ها در نماز جمعه‌ها را می‌توان یک قدم مثبت و رو به جلو تلقی کرد، سؤال اینجاست اگر گفته می‌شود جمعیت امروز نماز جمعه نسبت به اول انقلاب کاهش داشته است، آیا این کاهش جمعیت صرفا ناشی از نصب نرده‌ها بوده یا انتقادات دیگری هم مطرح است؟

این رسانه اصلاح طلب مطلبی را از حجت‌الاسلام «هاشم‌زاده ‌هریسی» نماینده مردم تبریز در مجلس خبرگان دراین باره نقل کرده که گفته است: «گذاشتن این نرده‌ها از ابتدا هم اشتباه بود و از این کار‌های اشتباه زیاد داریم؛ این نرده‌ها تنها فاصله میان مردم و مسئولان را بیشتر کرد. نباید فراموش کنیم، اقداماتی مانند برداشتن نرد‌ه ها هر قدر هم اقدام مثبتی باشد، موضوع کوچکی است؛ مشکلات مردم خیلی فراتر از این حرف‌هاست که مسئولان باید به دنبال رفع آن‌ها بروند. مردم این ‌روز‌ها درد دارند و انتقادشان تنها به بود و نبود چند نرده ختم نمی‌شود.»

یا در جایی دیگر «محمود صادقی» نماینده اصلاح طلب مردم تهران در مجلس و عضو فراکسیون امید در واکنش به «برداشتن نرده‌های حفاظ بین مردم و مسئولان در نماز جمعه تهران» در توئیتر خود نوشت: «کار خوبی است اما برخی طوری سخن می‌گویند که گویی نصب نرده‌ها کار دشمن بوده است.»

واقعیت هم این است که تنها با برداشتن نرده های جداکننده بین مردم و مسئولان فاصله ایجاد شده بین ولی نعمتان و خادمان برقرار نخواهد شد. با توجه به فاصله ایجاد شده در این سال ها نیاز است که نرده های فراوانی که شبیه حائلی بین مردم و مسئولان است، برداشته شود تا ارتباط بین مردم و مسئولان قوت پیدا کند، وگرنه این کار به تنهایی پاسخگو نخواهد بود.

کشیدن نرده جداکننده بین مردم و مسئولان به دنبال حوادث تروریستی اوایل دهه 60 صورت گرفت؛ چراکه بسیاری از مسئولان کشور نظیر رئیس جمهور، نخست وزیر، برخی از وزیران، رئیس قوه قضائیه، 6 تن از ائمه جمعه و 17 هزار نفر از مردم بیگناه توسط گروهک تروریستی منافقین که تبدیل به عمله های صدام و معاندان جمهوری اسلامی شده بودند، به شهادت رسیدند؛ برای همین برخی اقدامات حفاظتی برای جلوگیری از چنین حوادثی انجام شد.

حالا با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و ورود به دهه پنجم انقلاب، به واسطه امنیتی که در کشور ایجاد شده دیگر نیازی به ادامه بسیاری از اقدامات حفاظتی نیست و مطابق با گزارشی که گفته می شود شورای عالی امنیت ملی ارائه کرده است، بسیاری از مسئولان نیاز به انجام اقدامات حفاظتی ندارند؛ این مسأله در ارتباط با نماز جمعه نیز صادق است، چون از سال گذشته اقدامات زیادی در سراسر کشور برای انجام این موضوع آغاز شده است.

حالا جدای از برداشتن نرده های حفاظتی و جداکننده بین مردم و مسئولان در نماز جمعه باید بسیاری از نرده های جداکننده دیگری که بین مردم و مسئولان فاصله انداخته است، برداشته شود و خیلی کارهای دیگر هم باید بشود تا مسئولان از نزدیک در جریان مشکلات جامعه و مردم قرار بگیرند و از سوی دیگر مردم نیز به راحتی به مسئولان دسترسی داشته باشند تا امیدوار به حل مشکلاتشان بمانند.

مسئولان باید سختی زندگی در نقاط محروم را از نزدیک لمس کنند و بدانند که مردم در این شرایط چه نیازهایی دارند، مسئولان باید از طریق وسایل حمل و نقل عمومی جا به جا شوند تا بفهمند طعم استفاده نکردن از امتیازات ویژه مربوط به بهره گیری از خودروهای دارای مجوزات خاص برای عبور و مرور چگونه است، مسئولان باید خود خرید کنند تا از نزدیک در جریان افزایش هر روزه قیمت ها و سختی هایی که مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه از این وضعیت نابسامان تحمل می کنند را متوجه بشوند.

خلاصه اینکه مردم مشکلات زیادی دارند که بسیاری از آنها به دلیل جدایی است که بین آنها با مسئولان ایجاد شده است؛ نزدیک تر شدن هرچه بیشتر آنها به مردم می تواند کمک کند که تصمیم گیران متوجه بشوند مردم از چه رنج می کشند و چه سختی هایی دارند. نرده های زیادی بین مردم و مسئولان وجود دارد که برای حل مشکلات کشور باید آنها را برداشت، برای همین صرفا به برداشتن نرده های نماز جمعه نباید اکتفا کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳۹
حالا این مسئولان خیلی تحفه هستند که بعد از n سال از انقلاب مردمی! باید برای برداشتن نرده ها ذوق کنیم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
بازی جدید
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
این سیل تبریک ها را همان آقایان نرده نشین دادند !! .علی لعنت الله
بوجه ها رو کجاها سرف میکنن ما بانرده مشکلی نداریم اما میخوایم بدونیم انقلاب برا چی کردیم اگه دموکراسی هست این همه باند وباند بازی واسه چیست اقا زادهاکجاهستن
عاقبت این نردبان افتادنی است
بیشتر مسئولان رو خود مردم انتخاب کرده اند یا توسط منتخب ملت تعیین شده اند. به رای مردم احترام بگذارید. انتخابات تمام شده تابناک هنوز باورتون نشده رای نیاوردید؟
با سلام
از اين همه حاشیه ای که برای هر موضوع ساده ساخته می شود مايه تعجب است.
ما برای اينکه بخواهيم کاری هم انجام ندهيم هماهنگی نداريم.
بطور مثال در خصوص همين نرده کشی که امام جمعه تهران بدرستی به آن اشاره نموده قرار است که نرده ای ساخته نشود و نرده ای نصب نشود و قرار است ديگر کسی حاضرين را جدا سازی نکند اما باز می بینم کلي برای آن حاشیه می سازيم!!!
هر نرده ای در اطراف ما ،نماد نرده هایی است که در ذهن خود داریم! به امید اینکه دست به کار برداشتن نرده های ذهنان شویم! مبانی تفکری این جدا سازی ها هنوز از میان نرفته است!

خدایش رحمت کناد امام جمعه ی فقید نیشابور حجت الاسلام غرویان را! وقتی پنجره های محل استقرارشان را فنس کش کردیم، به مطایفه پرسیدند: نفهمیدم منخطر ناکم یا مردم!!!؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
ذهنان نه اذهان
برای نزدیک شدن حاکم به مردم، بایستی اختلاس ، سومدیریت و رانت خواری کم شود و شایسته سالاری جای رابطه سالاری وفامیل سالاری را بگیرد. وقتی برای حاکمان میتوان کلمه مسئول را استفاده کرد که مسئولیت پذیری وجود داشته باشد. برداشتن نرده آهنی حرکتی پوپولیستی و بی خاصیت هست. در تمام دنیا حاکمان از لحاظ امنیتی جدا میگردند. اما آنچه یک حاکم را تبدیل به مسئول مینماید، عملکرد صحیح و پاسخگویی ومسئولیت پذیری میباشد، نه براداشتن نرده آهنی و حرکتهای پوپولیستی مشابه.
باریکلا.احسنت
خواسته مردم ایران رفع حصره. با این تیترها نمی تونید مردم رو از خواسته های به حقشان دور کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
خوب گفتی
نرده حصر را بردارید!
هیچ نرده ای بین احمدی نژاد و مردم وجود نداشت...
اشرافی ها و غربگراهای صاحب ژن خوب ، این مدل رو بر نتافتند..
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
فراموش کردی که احمدی با تانک بمیان مردم می آمد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
من که از وقتی که یادم هست این نرده ها بوده
گاهی اوقات زود دیر میشه.
این کارها را دو دهه قبل تر باید انجام میدادید. الان فایده نداره
اقا این نرده ها رو برندارید تا ما رو از مسولین درامان نگهداره
با وجود این نرده ها و حفاظت انان از مردم میبینید که اوضاع فرهنگی و اقتصادی چه شده؟ حالا اگه برداشته بشه وای به حال ما مردم دیگه اصلا در امان نخواهیم بود
نرده های ریا و دروغ قابل برداشتن نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
گل گفتی
اگرمن بعنوان. یک ایرانی قدرتی دراین کشورداشتم سریعا دستورمی دادم تمام وزیران ،مدیران کل ،نمایندگان مجلس مخصوصا،وووواز خودروهای شخصی ویا وسائل نقلیه عمومی برای جابجایی استفاده کنند وه خدمات ویژه ای ازایشان سلب می نمودم و کلیه افراد نامبرده بدون محافظ تردد کنند
2
نرده باشه یا نباشه تفاوتش چیه؟
الان که نرده ها برداشته شد، مثلا فاصله از بین رفت یا کم شد؟
آقا آن نرده ها را برگردانید سرجاش. فاصله چه باشد چه نباشد از این مسئولین آبی گرم نخواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
این نمایشات کسی را قانع نمیکند
چرا باید مردم خواسته شون را مستقیم به گوش مسئولان برسانند ؟؟؟؟ 90 درصد خواسته های این چنینی غیر منطقی و غیر قانونی هستن به عبارت دیگر مردمی که از این طریق اقدام می کنند به امید اینن که این مسئول براشون پارتی بازی کنه ؟؟ خیلی از خواسته های مردم در تقابل با قانون است . ما ساختار اداری داریم و باید مردم بتونن در این ساختار اداری مشکل شون را حل کنن . این جور برخوردها منجر به این می شوند که افرادی که پررو هستن به خواسته هاشون برسن و مردم قانون مدار سرشون بی کلاه بمونه نظام و سیستمی درسته که نیاز به ملاقات مردم با بالاترین مقام دستگاه نباشه و مردم بتونن مشکلاتشون را طبق روال اداری حل کنن اگر روال اداری مشکل داره باید اون را حل کرد . از این ملاقاتهای حضوری و مردمی با مسئولین چیزی در نمیاد جز اینکه افراد احساس می کنم گوش شنوایی پیدا کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
سالهاست که فریاد زده می شود و مسئولان خدمت گزار کوش شنوا ندارند
واقعا اگرچشم نزنبم بعد از برداشتن ندرها اتفاق عظیم درجامعه ایران روی داده است فقط این اتفاق قابل لمس نیست
مسولیین فقط به من نزدیک نشیدکه خیلی عصبانی هستم
اگر کمی کارامدی داشتند اوضاع مردم ومملکتی که صاحب ثروت خدادادی هستند این نبود............
حالا با برداشتن نرده می خواهند چه چیزی را ثابت کنند . مردم چندان مشتاق در یک صف قرار گرفتن نیستند.
شکایت از که کنم حال دل که را گویم که خانگی است غمازم.بروید مذاکره کنید.
چن صد کیلو اهن را برداشتن چقد ذوق کردن وقتی اون بدبخت بینوا که کنار اون مدیری نشسته که تو حساب بانکیش پر پوله چه دردی از اون فقیر بی نوا درمان میشه
این نرده ها دیگه برداشتنی نیست
برای دلخوشکردن مردم .بیایید حداقل شکاف طبقاتی را بردارید .بچهها و وابستگان مسئولین در آمریکا خوش میگذرانند در حالی که مردم بدبخت کشور به نان شب خود محتاجند . آیابا برداشته شدن این نرده ها این فاصله ها برداشته خواهد شد
حاصل کار مسؤولین همینی هست که می بینیم چه این ور نرده چه اون ور نرده.جهت گیری ها کاملا اشتباه است و با برداشتن و گذاشتن نرده حل نمی شود.بازی با کلمات برای مردمی که تبعیض وبی عدالتی را با گوشت وپوست خود لمس می کنند درد آور است.
این حقوق های نجومی چند میلیونی که مسیولین مستقیما در غالب بودجه ولایحه با تصویب مجلس وچشم پوشی ناظران برای خود ومدیران شرکتهای دولتی وخصولتی فراهم کرده اند ؛ ان پاداشهای،نجومی میلیاردی هییت مدیره ها که باکمک ان اقازاده های باژن خوب به خارج اعزام میشوند وهر روزه در اینستاگرام جولان میدهند نرده وپرده اهنین نفوذ ناپذیری بین مردم ومسیولین ایجاد کرده
طوري ذوق زده از برداشتن نرده ها صحبت مي كنيم كه انگار دشمن اونها را گذاشته بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مردم واقعا الكي خوش هستند.
هر موقع همه مسئولان بدون محافظ و ماشین ضد گلوله در جامعه رفت و آمد کردند به مردم نزدیک می شوند.می گونند ممکن است دشمنان به مسئولان سوء قصد کنند ؟ پس این همه ادعا از امنیت را کجا باید دید؟ و بر فرض به مسئولان سوء قصد شود مگر به فیض شهادت نمی رسند؟!!!! از سوی دیگر این مسئولان چه امتیاز مدیریتی دارند که اگر نباشند مشکلی برای کشور پیش می اید
فاصله مردم باید در سطح زندگی و رفاه اجتماعی با مسئولین کم شود .گیرم بنده بغل دست روسا بنشینم خوب چه دردی از من دوا میکنه
اصلا نرده ها دیگر با این همه گرانی و رکود و بیکاری اهمیتی ندارند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها