بازدید 4585

آتش جلیقه‌زردها به سفارت سوئد در فرانسه رسید

کد خبر: ۸۶۶۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۷ 06 January 2019

سفیر سوئد در فرانسه بعد از آنکه متوجه شد قرار نیست پلیس برای خاموش کردن آتش کوچکی که در جریان تظاهرات‌های معترضان «جلیقه زرد» در بیرون ساختمان سفارت ایجاد شده سر برسد به همسایه‌ها متوسل شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سفیر سوئد در فرانسه بعد از آنکه متوجه شد قرار نیست پلیس برای خاموش کردن آتش کوچک ایجاد‌شده در بیرون ساختمان سفارت وارد عمل شود دست به دامن همسایه‌ها شد.

خبرگزاری فرانسه نوشته این آتش‌سوزی هنگام تظاهرات معترضان معروف به «جلیقه‌زردها» در نزدیکی سفارت سوئد در پاریس ایجاد شده بود.

«ورونیکا وند-دنیلسون»، سفیر سوئد روز شنبه تصاویری از این آتش‌سوزی در توئیتر قرار داد و با لحنی اعتراضی نوشت: «پلیس کجا است؟ به لطف همسایه‌های عزیز توانستیم آتش را خاموش کنیم.»

اعتراضات به سیاست‌های اقتصادی «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه روز شنبه برای هشتمین هفته متوالی ادامه یافت.

در پاریس رسانه‌ها از حضور دست کم ۲۵ هزار معترض در تظاهرات روز شنبه خبر دادند. گزارش‌ها حاکی است در درگیری میان پلیس و معترضان، چندین خودرو به آتش کشیده شده شد و نیروهای امنیتی تلاش کردند با شلیک گاز اشک آور تظاهرات کنندگان را متفرق کنند.

تظاهرات‌ها معترضان «جلیقه‌زرد» از ۱۷ نوامبر سال پیش در اعتراض به لایحه دولت ماکرون برای افزایش مالیات بر سوخت آغاز شد اما در ادامه به انتقاد از کل سیاست‌های اقتصادی دولت گسترش یافت.

رئیس‌جمهور فرانسه چندین بار در برابر معترضان مجبور به عقب‌نشینی شده است. ماکرون حدود یک ماه پیش نه تنها مالیات بر سوخت را به حال تعویق درآورد بلکه وعده داد دست‌کم برای شش ماه از افزایش بهای برق و گاز جلوگیری کند و حداقل دستمزد قشرهای کم‌درآمد را افزایش دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل