بازدید 2251
۱

بخش عمده بودجه دانشگاه خرج دستمزد می‌شود

کد خبر: ۸۶۶۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸ 04 January 2019

رئیس دانشگاه تهران گفت: از بودجه سال 97 دانشگاه تنها 70درصد اختصاص دادند که تا کنون 54 درصد از آن از سوی خزانه واریز شده است.

به گزارش فارس، محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران گفت:باید در تخصیص بودجه برای دانشگاه‌ها که مسئولیت مهم و سنگینی در مقوله علمی و پژوهشی کشور دارند نگاه متفاوت و ویژه ای در اعتبارات در نظر گرفته شود به طوری که در بودجه سال 97 از درصد اختصاص داده شده تا مبلغ واریزی فاصله زیادی وجود داردکه دانشگاه را با مشکل جدی روبرو می کند.

نیلی‌احمد آبادی با اشاره به کمک یارانه ای وزارت علوم اضافه کرد: با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور بخشی از هزینه های دانشگاه مروط به مواد غذایی است که وضعیت مالی را تحت تاثیر قرار می دهد البته باید بگویم یک کمک یارانه ای تغذیه از سوی دولت به وزارت علوم و در نهایت به دست ما رسید که کار توانست کمبودهای ما را در این بخش جبران کند.

رئیس دانشگاه تهران درباره بودجه سال 98 ادامه داد: بودجه سال آینده دانشگاه بین 12 تا 14 درصد به طور متوسط افزایش پیدا کرده است که بخش زیادی از آن خرج دستمزد می شود از سوی دیگر در سال جدیدافزایش حقوق و دستمزد 20 درصد اعلام شده است که بی تردید ما را در هزینه های سایر مانند پژوهش دچار مشکل می کند.

وی تصریح کرد: بسیاری از صنایع و سازمان ها به خدمات دانشگاه ها نیازمند هستند که می توان از منابع آنها به دانشگاه‌ها کمک شود که در این زمینه باید به این نکته اشاره کرد که هنوز بین توانمندی دانشگاه‌ها و نیازها اقدامی صورت نگرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همه اش اتلاف پول مالیات و زحمت ملت است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل