بازدید 4837
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

عقب گرد دوباره بورس و فرابورس در چهارمین روز از زمستان/ بانکی ها همچنان در فاز مثبت

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه چهارم دی ماه ۹۷، با کاهش ۵۳۳ واحدی معادل ۰.۳۴ درصد به رقم ۱۵۶ هزار و ۹۵۰ واحد رسید. این در حالیست که روز گذشته شاهد رشد ۷۹۰ واحدی معادل ۰.۵۰ درصد نماگر کل بورس بودیم.
کد خبر: ۸۶۳۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ 25 December 2018

عقب گرد دوباره بورس و فرابورس در چهارمین روز از زمستان/ بانکی ها همچنان در فاز مثبتشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه چهارم دی ماه ۹۷، با کاهش ۵۳۳ واحدی معادل ۰.۳۴ درصد به رقم ۱۵۶ هزار و ۹۵۰ واحد رسید. این در حالیست که روز گذشته شاهد رشد ۷۹۰ واحدی معادل ۰.۵۰ درصد نماگر کل بورس بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین روز کاری هفته جاری و فصل زمستان، بر خلاف روز قبل شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۵۵ واحدی معادل ۰.۳۴ درصد به رقم ۴۵ هزار و ۶۲۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افت ۸ واحدی معادل ۰.۰۳ درصد، عدد ۲۷ هزار و ۱۲ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵ واحدی معادل ۰.۰۳ درصد به رقم ۱۹ هزار و ۲۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۴۹۷ واحد کاهش معادل ۰.۲۹ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۰ هزار و ۱۳۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۴۷ واحد کاهش معادل ۰.۴۷ درصد به رقم ۱۱۵ هزار و ۳۷۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۱۸ واحد کاهش معادل ۰.۱۰ درصد همراه بود و عدد ۳۱۳ هزار و ۸۸۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۰۹:۰۰ داشت و در سطح ۱۵۷ هزار و ۴۵۷ واحد قرار گرفت.

عقب گرد دوباره بورس و فرابورس در چهارمین روز از زمستان/ بانکی ها همچنان در فاز مثبت

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۱۲۶ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۱۲۱ واحد، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۹۶ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۸۲ واحد، نماد شپدیس متعلق به پتروشیمی پردیس با ۸۱ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۸۰ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۶۸ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۶۶ واحد، نماد وغدیر متعلق به سرمایه‌گذاری‌غدیر هلدینگ با ۴۵ واحد، نماد شخارک متعلق به پتروشیمی خارک و نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۴۴ واحد، نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۳۷ واحد، نماد شبریز متعلق به پالایش نفت تبریز با ۳۶ واحد، نماد جم متعلق به پتروشیمی جم با ۳۴ واحد، نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان با ۳۲ واحد و نماد بفجر متعلق به پتروشیمی فجر با ۲۱ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی وبملت متعلق به بانک ملت با ۱۲۲ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۸۶ واحد، نماد وتجارت متعلق به بانک تجارت با ۷۲ واحد، نماد وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران با ۶۰ واحد، نماد اخابر متعلق به مخابرات ایران با ۵۶ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۵۱ واحد، نماد ونوین متعلق به بانک‌اقتصادنوین با ۳۵ واحد، نماد سپ متعلق به پرداخت الکترونیک سامان کیش با ۲۸ واحد، نماد وپارس متعلق به بانک‌پارسیان با ۲۷ واحد و نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۲۱ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۲ میلیارد و ۱۲۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۲۸ هزار و ۷۶۰ نوبت معامله و به ارزش ۶۳۸ میلیارد و ۲۱۶ میلیون تومان داد و ستد کردند.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت‌هایی که نماد آن‌ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: بیمه آسیا، پتروشیمی جم، افرانت، مهندسی نصیر ماشین و حق تقدم خرید سهام آن و همچنین شرکت‌هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: تراکتورسازی ایران، موتوژن، ریل‌پرداز سیر، کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت، کارتن ایران، سیمان کردستان و قطعات اتومبیل ایران بودند.

امروز در بازار فرابورس شاخص با افت ۶ واحدی به رقم ۱۸۲۰ واحد رسید. در بازار فرابورس، معامله‌گران ۴۳۴ میلیون و ۴۲۵ هزار برگه بهادار در قالب ۸۴ هزار و ۶۲۱ نوبت معامله و به ارزش ۴۳۴ میلیارد و ۴۲۵ میلیون تومان داد و ستد کردند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر