بازدید 3543

میزان خسارت اعتراضات جلیقه‌زردها به فروشگاه‌ها

اعتراضات جلیقه زردها ۲.۲۷ میلیارد دلار به فروشگاه‌های بزرگ فرانسه زیان وارد کرد
کد خبر: ۸۶۱۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 18 December 2018

یک گروه تجاری فرانسه از خسارت و هزینه ۲.۲۷ میلیارد دلاری اعتراضات جلیقه زردها برای فروشگاه‌های بزرگ این کشور خبر داده است.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، شورای ملی مراکز فروشگاهی فرانسه روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: اعتراضات جلیقه زردها طی هفته‌های اخیر بیش از 2 میلیارد یورو معادل 2.27 میلیارد دلار به فروشگاه های بزرگ فرانسه زیان و خسارت وارد کرده است.

بر اساس این گزارش، شورای ملی مراکز فروشگاهی فرانسه افزود: حدود 280 فروشگاه از 800 فروشگاه بزرگ فرانسه در جریان این اعتراضات آسیب دیده و دچار زیان و خسارت شده‌اند.

این گزارش افزود: میزان مراجعه مردم به فروشگاه های بزرگ فرانسه از زمان آغاز این اعتراضات به شدت کاهش داشته است.

از زمان آغاز اعتراضات جلیقه زردها، بسیاری از فروشگاه ها، رستوران ها و بانک های نزدیک به محل تجمعات و راهپیمایی ها تعطیل شده اند.

در جریان این اعتراضات تاکنون 8 نفر کشته و بیش از 1000 نفر زخمی شده اند. پلیس فرانسه بیش از 4300 نفر را نیز بازداشت کرده است.

مردم فرانسه از اواسط نوامبر تاکنون در اعتراض به وضعیت معیشتی و افزایش هزینه های زندگی علیه سیاست های دولت امانوئل ماکرون، تظاهرات گسترده ای را آغاز کرده اند.

گرچه دولت ماکرون اجرای برنامه افزایش مالیات سوخت را لغو کرده است ولی تظاهرات گسترده در سراسر فرانسه همچنان ادامه دارد و نیروهای پلیس و امنیتی این کشور در حال سرکوب اعتراضات هستند. تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که 84 درصد مردم فرانسه که اکثر آنها از طبقه متوسط هستند، از این اعتراضات حمایت می کنند.

قیمت سوخت در فرانسه از ابتدای امسال تاکنون 20 درصد رشد داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار