بازدید 35325
هزار و پانصد و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

گله تُند محقق داماد از رئیس جمهور/ماجرای هجوم به خانه یکی از علمای قم/جعفرزاده: پرونده کشف امامزاده را یک جایی باید بست/غرویان: به آیت الله جنتی گفتم در روز قیامت جلوی شما را می گیرم

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: قصه یارانه‌ها از زبان نماینده اصلاح‌طلب مجلس/توضیحات دادستانی درباره فوت یک زندانی/حذف مستند فائزه هاشمی از سینما حقیقت و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۶۰۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰ 13 December 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

گله تُند محقق داماد از رئیس جمهور

محقق داماد خطاب به روحانی گفت: مشاوران شما باید بروند درسشان را از نو بخوانند. وی با درخواست از نخبگان کشور گفت که برای بهتر شدن کشومان درس بخوانید و ادامه داد: اگر الان رتبه علمی صنعت در دانشگاه به عرش هم رسیده باشد ولی در عمل از این علم استفاده نشود، هیچ مشکلی حل نخواهد شد. این استاد دانشگاه خطاب به مسئولان دولت تأکید کرد: شما که برای ورزش از خارج یک نفر را می آورید خب اگر نمی توانید مشکلات کشور را حل کنید یک نفر را از همان جا بیاورید البته که ما می دانیم دانشمندان بسیاری در داخل کشور داریم که مورد غفلت قرار گرفته اند. وی افزود: اگر برای ترافیک هم بلد نیستند مشکل را حل کنند یک نفر را از خارج بیاورند. الان اقتصاد کشور علمی اداره نمی شود و به همین دلیل الان این مشکلات را داریم.

قصه یارانه‌ها از زبان نماینده اصلاح‌طلب مجلس

یک نماینده مجلس شورای اسلامی درباره افزایش یارانه‌ها گفت: دولت روحانی یارانه‌ها طرقی دیگر یارانه‌ها را افزایش داده است سبد‌های حمایتی کالا و یا افزایش مستمری، مستمری بگیران از همین نوع است. غلامرضا حیدری درباره مطرح شدن افزایش یارانه‌ها از سوی برخی از مسئولان کشور گفت: بحث یارانه‌ها در ایران جدید نیست در جمهوری اسلامی از همان ابتدا مطرح بوده است. زمانی شهید مطهری طرحی را ارائه کردند مبنی بر اینکه به افراد بالای ۶۰ سال که از کار افتاده هستند یارانه دهند که تا امروز هم ادامه دارد و یا قبل از انقلاب بهزیستی وجود داشت و بعد از انقلاب کمیته امداد امام خمینی آمد. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کمک‌ها برای اقشار آسیب‌پذیر است، گفت: دولت آقای هاشمی طرح ریشه‌کن کردن فقر را مطرح کرد، بعد از آن در زمان آقای خاتمی بحث شناسایی اقشار آسیب‌پذیر مطرح شد و طرح جامعی نیز مورد بررسی قرار گرفت. وزارت رفاه یکی از کار‌هایی بود که بنا شد بستری برای این مهم باشد. وی ادامه داد: تقریبا اکثر کانداید‌ها این شعار را در زمان انتخابات می‌دادند و می‌دهند. زمانی آقای هاشمی آن را مطرح کردند، وقتی دیگر آقای کروبی گفتند که باید ۵۰ هزار تومان به هر فرد داده شود تا این که دولت آقای احمدی‌نژاد آمد ایشان می‌خواستند این شعار را عملی کند، اما متأسفانه صورت مسأله را پاک کرد و به همه یارانه دادند و یک بار سنگین را بر دوش دولت گذاشتند.

تکذیب نقل‌ قول وزیر کشور درباره مسئولیت جدید فرزندش

سخنگوى وزارت کشور نقل قول منتشر شده از رحمانی‌فضلی درباره فرزندش را تکذیب کرد. سید سلمان سامانى سخنگوى وزارت کشور در صفحه شخصی خود در توییتر ضمن تکذیب مطلب منتشره از وزیر کشور در کانال هاى مجازى درباره فرزندش نوشت: مطلب منتشر شده به نقل از وزیر کشور در برخى کانال هاى مجازى درباره فرزندشان، مضحک و کذب است؛ خداوند به معدود افرادى که مدت‌هاست در پى تخریب وزیر کشور هستند آرامش عطا فرماید!

به گزارش تسنیم، اخیرا نقل قولی از عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در فضای مجازی منتشر شده بود، که در واکنش به سمت جدید فرزندش گفته بود، فرزند من نابغه اقتصادی است و جزو نخبگان و صاحب نظران در حوزه اقتصاد است. اگر فرزند من در این جایگاه قرار نگیرد پس چه کسی باید مشاور وزیر اقتصاد شود؟

توضیحات دادستانی درباره فوت یک زندانی

شب گذشته رسانه‌های ضد انقلاب مدعی شده اند، فردی به نام وحید صیادی نصیری بعلت اعتصاب غذا در زندان فوت کرده است. در همین زمینه دادستان عمومی و انقلاب قم درباره پرونده وحید صیادی نصیری ضمن تکذیب فوت این فرد در زندان گفت: نصیری، زندانی زندان لنگرود که به جرم توهین به مقدسات در فضای مجازی در حال گذراندن محکومیت حبس خود بوده، لیکن به لحاظ بیماری کبدی دچار وخامت اوضاع جسمانی شده به بیمارستان اعزام و بعد از هفت روز بستری بودن در همان بیمارستان فوت می‌کند. وی خاطرنشان کرد: تشخیص علت تامه فوت توسط پزشکی قانونی در حال بررسی است. به گزارش میزان، نصیری سوابق متعدد در تهران و کرج و ... در زمینه توهین به مقدسات، ائمه اطهار (ع)، اقدام علیه نظام و . . . داشته است و با همین عناوین اتهامی محکوم به حبس شده بود. همچنین خواهر وحید صیاد نصیری در گفت و گویی با یکی از رسانه‌های ضد انقلاب در رابطه با اتهام برادرش اظهار داشته است: وی به دلیل توهین به مقدسات به حبس محکوم شده و دو سال در زندان بود که در نهایت اسفندماه سال گذشته (با تخفیف) آزاد شد. وی افزود: وحید پس از آزادی از فعالیت‌های خود (گذشته‌اش در توهین به مقدسات و ائمه اطهار) کم نکرده بود و دوباره اینترنتی به فعالیت هایش ادامه داد تا اینکه باز هم بازداشت شد.

ماجرای هجوم به خانه یکی از علمای قم

نقد و رد یک جریان عرفان نما که مدتی است با تشکیل جلسات غیرمتعارف و خلاف مشی و سیره حوزه‌های علمیه گروهی را گرد خود جمع کرده و درگیری‌هایی نیز در قم ایجاد کرده است، موجب شد، هواداران این جریان با هجوم به منزل یکی از اعضای سابق مجلس خبرگان رهبری که این جریان را نقد کرده بود وارد خانه وی شدند و او را تهدید کردند. در چند روز اخیر بیت‌های آیت‌الله بهجت (ره) و آیت‌الله سعادت پرور (ره) با صدور بیانیه‌هایی انتساب این شخص را به عنوان شاگرد این دو عالم عارف قویاً تکذیب کردند. طلاب حوزه علمیه قم خواستار حل مشکلات پدید آمده توسط این جریان، با تدبیر بزرگان حوزه هستند.

ضرب و شتم فرزند یک نماینده مجلس توسط عده‌ای ناشناس

فرزند محمدعلی پورمختار، نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس چند شب قبل به هنگام بازگشت از مراسم عروسی در تهران از سوی چند نفر مورد ضرب و جرح قرار گرفت. پنجشنبه هفته گذشته فرزند محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس بعد از اتمام مراسم عروسی و در زمان بازگشت به منزل مورد حمله سه نفر قرار می‌گیرد که این افراد بدون هیچ‌گونه خواسته یا توضیحی به وی حمله کرده و با ضربات متعدد چاقو او را مورد جراحت شدید قرار دادند. فرزند پورمختار هم اکنون در بیمارستان بستری است.

جعفرزاده: پرونده کشف امامزاده را یک جایی باید بست

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی با اشاره به اینکه "دنبال شجره‌نامه امامزاده‌ها نبودن" به معنای افزایش تولید امامزاده در کشور است، می‌گوید پرونده کشف امامزاده را یک جایی باید بست. غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درخصوص اظهارات مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان مبنی بر اینکه دنبال شجره‌نامه امامزاده‌ها نباشید، گفت: اگر چنین رویه‌ای در پیش گرفته شود، من قول می‌دهم امسال چند هزار امامزاده دیگر تولید می‌شود. نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این نگاه که مسئول محترم در مصاحبه خود به آن اشاره کرده کاملا اشتباه است و چنین رویه‌ای به دین خسارت وارد می‌کند. وی با بیان اینکه کسی که شجره‌نامه ندارد چطور صحت این ادعا ثابت می‌شود، افزود: آیا مسئولان ماشین زمان دارند و به 1400 سال قبل برمی‌گردند؟جعفرزاده ایمن آبادی تأکید کرد: حتما شجره‌نامه‌های دقیقی را مراجع عالیقدری باید تایید کنند و حکم بخورد؛ در غیر این صورت هر کسی یک شجره‌نامه می‌سازد، آن را هفت نسل عقب‌تر می‌برد و به امامی وصل می‌کند.

انتظار نابودی موشک‌های دفاعی ایران نابخردانه است

سیدحسین موسویان پژوهشگر دانشگاه پرینستون و عضو سابق گروه مذاکره کننده هسته‌ای ایران در مقاله‌ای برای پایگاه خبری ـ تحلیلی المانیتور با اشاره به پرتنش بودن منطقه خاورمیانه تأکید کرد: انتظار اینکه ایران موشک‌های دفاعی خود را نابود کند نابخردانه است. موسویان ادامه داد: شورای امنیت سازمان ملل در دوازدهم دسامبر (۲۱ آذر) در مورد اجرای برجام تشکیل جلسه داد. در این جلسه وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که سرعت توسعه فعالیت‌های موشکی ایران بعد از برجام کاهش پیدا نکرده است و ایالات متحده می‌کوشد تا محدودیت‌های وضع شده در قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت را برگرداند. وی افزود: کشور‌های اروپایی با فاصله گرفتن از موضع ایالات متحده اعلام داشتند که آزمایش‌های موشکی ایران با قطعنامه ۲۲۳۱ که برجام را تایید کرد ناسازگار است. چین و روسیه به صراحت اعلام داشتند که این آزمایش‌ها نقض این قطعنامه محسوب نمی‌شوند. مقامات ایرانی، از جمله «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه با رد هرگونه نقض این قطعنامه، تأکید دارند که قطعنامه ۲۲۳۱ فعالیت‌های موشکی ایران را ممنوع نمی‌کند.

روزنامه‌نگار خوب، روزنامه‌نگار مرده است

عباس عبدی در توییتر خود نوشت: خاشقجی چهره سال تایم شد.
ظاهرا روزنامه نگار خوب؛ روزنامه نگار مرده است.
روزنامه نگار عالی نیز روزنامه نگار کشته شده است.

واکنش مجدد آشنا به اظهارات کرباسچی: دروغ عوارض بدی دارد

حسام الدین آشنا در تازه ترین واکنش به سخنان کرباسچی خطاب به او گفت که «بدفهمی هم عوارض دارد». آشنا در کانال خود در تلگرام نوشت: «دروغ عوارض خیلی بدی دارد. بدفهمی هم عوارض دارد. اهانت به دیگران هم عوارض دارد. »پیش‌تر دبیرکل حزب کارگزاران خاطرنشان کرد: مشاور فرهنگی رئیس جمهور حقوق می‌گیرد که این حرف‌ها را بزند، او در واکنش به نقدهای من به دولت و در دفاع از روحانی می‌خواهد با دروغ کارهای خود را پیش ببرد. آشنا بگوید من کی و کجا و چه کسی را به روحانی پیشنهاد کرده‌‌ام؟ دروغ که عوارض ندارد.

آشنا در ادامه و در پاسخ به این اظهارات نوشت: «جناب آقای غلامحسین کرباسچی
سلام علیکم
۱. من خبر نداده‌ام نظر داده‌ام.
۲. گزاره‌ای مشروط را مطرح کرده‌ام که حداکثر می‌توان آن را از جمله «شرطیهای خلاف واقع » تلقی کنید و اطلاق صفت دروغ‌گو به گوینده آن صحیح نیست.»

غرویان: به آیت الله جنتی گفتم در روز قیامت جلوی شما را می گیرم

محسن غرویان مدرس حوزه گفت: به من گفتند که اعتراض شما به حق است و صلاحیت شما تائید می‌شود، اما در نهایت صلاحیت بنده تأیید نشد و من طی نامه‌ای سرگشاده به آقای جنتی بیان کردم که در روز قیامت جلو او را خواهم گرفت. مگر شورای نگهبان به دنبال دفاع از حقوق ملت نیست؟ این‌ها مشکلات امروز ماست. او تصریح کرد: از سویی به من گفتند که اعتراض شما به حق است و صلاحیت شما تأیید می‌شود، اما در نهایت صلاحیت بنده تأیید نشد و من طی نامه‌ای سرگشاده به آقای جنتی بیان کردم که در روز قیامت جلو او را خواهم گرفت. مگر شورای نگهبان به دنبال دفاع از حقوق ملت نیست؟ این‌ها مشکلات امروز ماست.

زمان اعدام بابک زنجانی از زبان معاون قوه قضائیه

حجت‌الاسلام‌ هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به آخرین اقدامات در پرونده بابک زنجانی گفت: این فرد در زمان مناسب اعدام خواهد شد و مردم عجله نکنند. در اغلب پرونده‌های فساد بزرگ که اموالی اختلاس و سوءاستفاده شده است غالباً بازگشت پیدا می‌کند و آن دسته از مبالغ که بازگشت داده نشده پیگیری می‌شود.

مردم توجهی به اخبار غير رسمی بازار پول و ارز نکنند!

روابط عمومی بانك مركزی اعلام كرد: با توجه به روند کاهشی نرخ ارز در بازار و تقویت مداوم ارزش پول ملی، برخی کانال های ناشناخته مجازی با انتشار جملات جعلی در مورد "وضعيت اقتصادی كشور" ، "هزينه بر بودن پايين نگاه داشتن قيمت ارز برای بانك مركزی" و انتساب آن به دکتر همتی رئیس کل بانک مرکزی تلاش می کنند نسبت به بازار پول و ارز در بین مردم نگرانی ایجاد کنند. روابط عمومی بانک مرکزی ضمن تکذیب این گونه مطالب منتسب به دکتر همتی تأکید می کند اظهارات رئیس کل بانک مرکزی در سایت بانک مرکزی، رسانه های رسمی کشور و اینستاگرام ایشان منعکس می شود. لذا مردم و رسانه ها توجهی به این خبرسازی های هدفدار نکنند و مطلع باشند هر خبری مرتبط با رئيس كل بانك مركزی ابتدا در سايت بانك مركزی و رسانه های رسمی منتشر می شود و نه كانال های بی نام و نشان!

کشور قبرستان نیست که منتقد نداشته باشد

پرویز سروری عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی به انتقاد از سخنان روحانی گفت: اینکه رئیس جمهور در تریبون یک طرفه منتقدان را متهم به بی سوادی و عدم اطلاع از اسلام می‌کند درست نیست، بخصوص آنکه یکی از علما نیز اعلام کرد ممکن است با FATF به آرمان های اسلام لطمه وارد شود. دولت معتقد است، هیچ منتقدی نقد نکند و فضای قبرستان در کشور حاکم شود و منتقدین اموات و دولت احیا شود. /مهر

نتانیاهو: اگر لازم باشد از اقدام نظامی داخل مرزهای ایران هم ابایی نداریم

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر راستگرای اسراییل روز چهارشنبه در نشست خبری سالانه خود در برابر رسانه‌های خارجی در شهر قدس گفت: اسراییل اگر برای امنیت خود ضروری بداند حتی اقدام نظامی داخل مرزهای ایران را هم از نظر دور نخواهد داشت. " بقای ما خط قرمز ماست. ما هر کار لازمی را انجام می‌دهیم تا اسراییل را از تهدیدهای ناشی از ایران مصون نگه‌داریم؛ رژیم ایران آشکارا خواهان محو دولت یهود شده است. من هیچ گزینه ای را برای دفاع از خودمان کنار نمی‌زنم. در حال حاضر ارتش اسراییل تنها ارتش جهان است که مستقیم در حال مقابله با نیروهای نظامی ایران در مرزهایش است. ما این کار را در سوریه انجام می‌دهیم و آنها را عقب می رانیم. / عصر ایران

حذف مستند فائزه هاشمی از سینما حقیقت

یکی از مستند‌هایی که به دلایل نامعلوم از جشنواره‌ی سینما حقیقت حذف شد، مستندی درباره‌ی فایزه هاشمی بود که خانم مژگان اینانلو، روزنامه نگار، آن را ساخته بود. خانم اینانلو در حاشیه برگزاری این جشنواره در سخنی اعتراض‌گونه خبر از حذف فیلم مستند فایزه داد. در حاشیه اکران مستند «آن زمستان» ساخته احمد شریف‌زاده (مربوط به زندگی آیت‌الله مصباح‌یزدی) کارگردان مستند «مثل یک زن» نسبت به عدم اکران مستندش که مربوط به زندگی فائزه هاشمی رفسنجانی است اعتراض کرد و از شریف‌زاده خواست اگر مستندساز است، نسبت به ضایع شدن حق همکارش دفاع کند. مژگان اینانلو دیروز به تماشای مستند آن زمستان نشسته بود که بعد از پایان این مستند نزد شریف‌زاده رفت و نسبت به حذف مستندش اعتراض کرد. او خطاب به کارگردان «آن زمستان» گفت: چرا باید فیلم فائزه هاشمی حذف شود، اما فیلم شما در جشنواره بیاید؟! چه فرقی بین ماست. اگر مستندساز هستید خواهش می‌کنم به عنوان یک همکار از حق همکار خود دفاع کنید. شما یک ایرانی هستید و حق دارید که فیلمتان پخش شود، من هم ایرانی هستم و حق دارم فیلمم پخش شود. /فرارو

جریانی می‌خواهد متفکرین را خانه‌نشین کند

آیت‌الله غرویان گفت: برای دوره سوم مجلس خبرگان، کاندیدا شدم و امتحان لازمه را دادم. ۲۰۵ هزار رأی آوردم اما به حد نصاب نرسیدم. در دوره پنجم مجددا کاندیدا شدم و در تلویزیون اعلام کردند کسانی که دوره‌های پیشین امتحان داده‌اند، لازم نیست مجددا امتحان بدهند. صلاحیت‌ها بررسی شد و بیان کردند که من رد صلاحیت شده‌ام. به من گفتند که چون امتحان نداده‌ام رد صلاحیت شده‌ام. به آن‌ها با مدارک و اسناد نشان دادم که من دوره سوم کاندیدا شده‌ بودم. آن‌ها گفتند اطلاع نداشته‌اند. چگونه ممکن بود که اطلاع نداشته باشند؟ از سویی به من گفتند که اعتراض شما به حق است و صلاحیت شما تائید می‌شود، اما در نهایت صلاحیت بنده تائید نشد و من طی نامه‌ای سرگشاده به آقای جنتی بیان کردم که در روز قیامت جلو او را خواهم گرفت. مگر شورای نگهبان به دنبال دفاع از حقوق ملت نیست؟ این‌ها مشکلات امروز ماست. جریانی ضدفلسفه در حوزه و دانشگاه کار می‌کند که می‌خواهد چهره‌های فلسفی و متفکر کشور را خانه‌نشین کند تا مقدسین کم‌خرد و کم‌دانش بر سر کار بیایند. /ایسنا

لایحه بودجه امسال هم با تأخیر به مجلس می‌رسد

بهروز نعمتی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس درباره زمان ارائه لایحه بودجه ۹۸ به مجلس گفت: قرار بر این بود که روز یکشنبه ۲۵ آذر ماه لایحه بودجه سال آینده از سوی رئیس‌جمهور به مجلس ارائه شود. اما پس از آخرین نشست سران سه قوه دولت تصمیم گرفت تا اصلاحاتی در لایحه بودجه سال ۹۸ اعمال کند و به همین جهت لایحه بودجه در این روز به مجلس ارائه نمی‌شود. هنوز زمان دقیق ارائه لایحه بودجه ۹۸ به مجلس مشخص نیست و به محض تصمیم‌گیری در این باره اعلام می‌شود/ مهر

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۳۹
انتشار یافته: ۹۴
نتان یابو !!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
همون به قول شما نتان یابو تا حالا هر حرفی زده عمل کرده . کاش برخی مسئولان به اندازه نتان یابو سواد مملکت داری و وطن دوستی داشتند.
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
در مناقشه بین اعراب و اسراییل همیشه اعراب شروع کننده بودند اما تمام کننده کار اسرایی بود

اگر فلسطینی ها 1 یهودی را بکشند اسراییل 10 فلستینی را به جای آن میکشه و خانه های آنها را هم ویران میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
نمی دونستیم اسرائیل این قدر طرفدار داره که ازش دفاع می کنند. راستش رو بگو چند میگیری ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
در منازعه بین جبهه مقاومت و اسرائیل همیشه اسرائیل شروع کننده بوده است و جبهه مقاومت تمام کننده
همیشه هم جبهه مقاومت پیروز
البته شاید تعداد شهدای ما بیشتر بوده ولی جمعیت ما هم بیشتر هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
اعراب شروع به اشغال خاک مردمی نکردنند این تفکرات مهمل از کجا آمده که اعراب شروع کننده بودند جناب مزدور
نکته سنج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
آقای نماینده مجلس باهوش و پر از اطلاعات
اولا طرح مستمری بگیران بالای 60 سال طرح شهید رجایی بود که در همان دوره کوتاه اجرا کرد
ثانیا شما کلا اهل شعارید اگه آقایان هاشمی و خاتمی طرحی داشتند چرا مردم چیزی ندیدند اما آقای احمدی نژاد با اینکه زیاد شعار و مانور نداد اون پول و ثروت عظیم رو از حلقوم رانتخواران کشید بیرون و به عنوان یارانه به مردم داد اونم در دور دوم ریاست جمهوریش
ثالثا مردم دیگه گول شعارهای دولتی ها و اصلاح طلبان رو نمی خورند
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
جناب ناشناس 22:28
اسراییلی ها در کل پانصد کیلومتر مربع از فلسطینی ها خریدن و دولت انگلستان هم چون فلسطین در تصرفش بود ششصد کیلومتر مربع به دولت یهود اهدا کرد از وسعت 27هزار کیلومتری مربعی کل فلسطین ولی الان بیشتر از هشتاد درصد خاکشون اشغال شده بعد شما میگی اعراب شروع کنندن؟؟؟ شما کسی بیاد خاکمون رو اشغال کنه براش فرش قرمز پهن میکنی؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
.رژیم صهیونیستی نابود خواهد شد چراکه این وعده الهی
است
آمریکا بهترین کشور دنیا برای زندگی هست البته برای افرادی که اهل تلاش و کار کرذن باشند و هر کس در آمریکا تلاش کند و زحمت بکشد قطعا در زندگی انسان موفقی خواهد شد.

در آمریکا افراد بسیار زیادی در گذشته و اکنون وجود دارند که با دست خالی و با گرفتن وام بانکی که سود آن بسیار ناچیز و زیر 4 درصد هست توانستند بنیانگذار شرکت های بزرگ که امروز آنها را میبینیم باشند. شرکت هایی مثل فدکس، مک دونالد، آمازون و ... که هریک صدها هزار کارمند دارند

اما در ایران تمام کار ها بیسیار کوچک هستند و کارخانه ها و شرکت ها نهایتا با 10 نفر و به صور نیمه تعطیل و انباری فعالیت میکنند و نکته جالب این هست که شما در ایران باید پول دار باشید تا بتوانید یک کسب و کار را ایجاد کنید و این یکی از اصلی ترین دلایل عقب ماندگی کشور عزیزمان هست.

در ایران برای کسی که بخواهد یک کارخانه یا شرکت بزررگ تولیدی تاسیس کند به قدری مشکل درست میکنند و به قدری از او مالیات میگیرند که اون فرد عطا را بر لقا میبخشد و میره به بازار دلالی

اما اداره مالیات هیچ وقت پزشکان، دلالان، اعضای هیات علمی، بازیکنان فوتبال، هنربندان، فرزندان مسئولین و کارکنان خود و کارکنان شرکت نفت را نمیبیند. همین ها بزرگترین مقصران آشفته بازار مسکن و طلا در ایران هستند که پول های باد آورده رو که واقعا حق آنها نیست وارد بازار دلالی میکنند و باعث افزایش قیمت ها میشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
اواز دهل شنیدن از دورخوش است.
کارمند شرکت نفت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
برادر برو بیشتر تحقیق کن کارمند شرکت نفت رو سکو و وسط بیابان و در گرما و سرما دور از خانواده هم اندازه کارمندای دیگه حقوق میگیره و اتفاقا مالیات هم ازش کم میشه شرکت نفت از درون ما رو سوزونده و از بیرون هم شما رو بدجور سوزونده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
شرکت نفتتتتتت یعنی کارمندای شرکت نفت مالیات نمی دن اقا اشتباه به عرض شما رساندند
۱ جناب محقق داماد مشکل ما از زمانی شروع شد که اقایان خواستند فلان متخصص دانشمند را بگذارند مسئول فلانجا.پرسیدند ایا نماز میخواند و روزه میگیرد؟ اما بعد وقتی مریض شدند رفتند پیش فلان دکتر پنجه طلا.بدون انکه بپرسند این دکتری که دَم مسیحا دارد و بقولی مرده را زنده میکند ایا نماز میخواند وروزه میگیرد؟
۲جناب سروری نقد با تخریب اندکی تفاوت دارد.اگر من با فلان قضیه مخالفم دلایل ان و راه جایگزین که قاعدتا باید بهتر باشد معرفی میکنم.در غیر اینصورت اگر نتوانستم حتی اسم ان قضیه را بدرستی تلفظ کنم بر اساس شنیده ها و دانش دیگران اقدام به مخالفت نمیکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
++±+++
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
درود بر شما
ببین چقدر داستان لوس شده که به مجلس کشیده
در جواب آقایی که گفتن اداره مالیات هیچ وقت کارکنان خود و کارکنان شرکت نفت را نمیبیند باید گفت کشور همچنین از وجود آدمهایی مثل شما که ندانسته اظهار نظر می کنند هم بسیار ضرر دیده است، فقط کافیه یه نفر کارمند در خانواده خود یا اطرافیانتان داشته باشید انوقت متوجه میشید اولین آیتم توی فیش حقوقی یک کارمند مالیات است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
منظورآن آقا حقوق دریافتی نبود حتما. منظور مداخل بود که از چشم مالیات بگیران دور میمونه
علیرضا کاظمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
+++
دلال ها و توزیع کنندگان عمده بدون تابلو با اینکه ده برابر اعضلی هیات علمی و بیست برابر کارمندان و معلمان درآمد دارند بعضا مالیات نمی دهند. همین طور برخی نهاد های خاص که کار اقتصادی می کنند. همین طور به نظر من باید از هرکس که بیش از یک خانه یا خودرو شخصی دارد یا تا کنون بیش از یه خانه یا خودرو یا ملک خرید و فروش کرده مالیات گرفت تا دلالی مسکن و خودرو و ملک از بین برود.
اگر همه مثل کارمندان و شرکت های تابلو دار و معلمان مالیات بدهند دولت ها کسری بودجه نخواهند داشت و در نتیجه هی پول چاپ نمی کنند و هی سال به سال ارزش پول ملی کمتر و کمتر نمی شود
آقای غرویان اگر هدف شما از کاندیداتوری مجلس خبرگان احساس وظیفه و خدمت بوده و نه چیز دیگر این همه آسمون ریسون بافتن نداره مگر اینکه اهداف دیگری بوده باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Kazakhstan |
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
ردصلاحیت بی دلیل جای اعتراض است . اگر همه اینگونه فکر کنند که من رفتم کاندید شدم وظیفه خودم را انجام دادم .کسانی که به ناحق مراردصلاحیت کردند کار خودشان را انجام دادند جز سلام چیزی نگوییم . نتیجه اش میشود یکه تازی بعضی آقایان که خود را برای هر تصمیمی مختاری دانند. راضی شدن به ظلم خودش گناه است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
بحث عدم پاسخگویی شورای نگهبان است که حتی نوه امام خمینی را هم راه ندادند
از میان خبرها دو تا خیلی تاسف باروقابل تامل است در گذشت زندانی که هر توضیحی حتی کاملا درست داده شود افکار عمومی نمی پذیرد دوم حمله به فرزند نماینده که هشدار خطرناکی است
به این اقای جعفر زاده بفرمایید ، اقای اقتصاد دان ، اسلام شناس مهندس سیاستمدار ، جامعه شناس ، تو بجز سیاست بازی دیگر چه هستید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
در مورد امامزاده های جدید نظر مردم را و حق را گفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
کاشکی در سایر موارد هم نظر مردم رو می گفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
مگر شما متولی آن امامزاده ای که قراره کشف بشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
خطاب به آی پی فرانسه
نظر مردم این نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
کشف امامزاده های بدون مدرک و مشکوک با اسمهای عجیب باعث بدبینی نسبت به تمام امامزاده ها میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
دوست عزیز کافیه تعداد امزاده های قبل از انقلاب و بعد انقلاب رو با هم مقایسه کنید
دود از کله آدم بلند میشه
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
بسیاری از این امام زاده ها جعلی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
احتمالا شما هم به فکر کشف امام زاده هستید بجنبید تا دیر نشده
اقای غرویان ، مردم جلو همه ی مسئولان را در روز قیامت می گیرند
استاد ارجمند جناب آقای محقق داماد
هر چند نصایح جنابعالی قطعا در جای خود لازم و ضروری است، ولی باید مثل دانشگاه ها با صنعت و مثل صنعت با دانشگاه های کشور در ارتباط باشید تا نکات عجیبی را که عمدتا در این کشور رواج دارد، بعینه ببینید.
1. در برخی از صنایع ایران (تاکید می کنم در بخشی ار صنعت)، صنعت قاچاقی وارد دانشگاه می شود و بجای طی کردن مراحل قانونی دانشجویان را در مقابل پرداخت حق الزحمه (؟) ناچیز برای پروژه ای که گاهی میلیاردی برای صنعت ارزش دارد، به بیگاری می گیرد. بنده از نزدیک شاهد 3 مورد کلاه برداری آشکار و سوء استفاده از دانشگاهیان برای حل مشکلات صنعت بوده ام بدون پرداخت ریالی وجه.
3. جنابعالی تشریف بیارید ببینید در مورد کدوم صنعت صحبت می کنید. هر چند آرزوی همه ما پیشرفت صنایع و اقتصاد و ... است ولی باید توجه کرد صنایع ما اغلب کپی برداری از نسخه های گاهی منسوخ شده صنایع اروپا و آمریکایی است که وابستگی زیادی به بیگانه دارد.
4. وقتی بعضی ارگان ها به دریافت جریمه از صنایع بسنده کرده اند و بودجه خود را با این پول نه چندان سالم تامین می کنند، کدام صنعت به سمت دانشگاه سوق داده می شود. این ارگان ها ترجیح می دهند که مشکل حل نشود.
5. مهندسی معکوس نه تنها در مورد تکنولوژی های وارداتی در جریان است بلکه امروزه یک ایرانی مبتکر و خلاق که صنعتی را راه انداخته به یک سال نرسیده با مهندسی معکوس کله پا می شود.
6. دانشگاهی های ما که بودجه پژوهشی خود را از دولت دریافت می کنند (با مکانیسم بودجه مرسوم و برخی نهادهای دولتی حامی دانشگاهیان) به این راحتی تن به کار نمی دهند. با دو تا مقاله در سال هم میشه استاد تمام شد و هم زندگیت را اداره کنی.
7. در بخش علوم پزشکی که درآمد خوبی از محل درمان دارند هم مردم به عنوان حامی مالی یه کم (تاکید می کنم یه کم) دارند کم میارند.
جنابعالی با توجه به تخصصتان، بجای {یا در کنار} اتتقاد تند از رییس جمهور، یه مقدار روی اخلاق ما کار کنید، چون دروغگویی سرچشمه همه بدبختی هاست از صنعت گرفته تا کنج عزلت. چرا ما اینقدر دروغگو شدیم، این هم بر می گردد به رییس جمهور یا کسی دیگر؟
آیا شما در تخصص خودتان توانسته اید مشکلات اخلاقی ما را حل کنید که مثل بعضی فرنگی ها راستگو و درست کردار باشیم یا مثل فلان مدیر ژاپنی در صورت خلاف اگر هاراگیری هم نمی کنیم حداقل استعفا را به جان عزیز بخریم.
ما همه در همه چیز استادیم مگر اینکه خلافش ثابت شود. این یعنی دروغ.
شرکت ما هیچ مشکلی ندارد و نیازی هم به بازبینی در عملکرد خود نداریم، این هم شد یک دروغ بزرگ
من کارشناسی شیلاتم و مدیر کل شرکت ماکیان دریای سمنان، این هم یک دروغ
ما تمام پرسنل را براساس مقررات کشور و بر اساس تخصص آنها استخدام کرده ایم و بطور اتفاقی با ما فامیل در آمدند، این هم یک دروغ
فلانی از جناب آقای محقق داماد (مثلا) توصیه نامه داشت استخدامش نکردیم، این هم یک دروغ
شما روی اخلاق ما کار کنید بهتر است تا سر ما داد بزنید. ما بداخلاقیم و بد پندار و بدکردار، بفرمایید روش خوش اخلاق شدن چیست. روش راستگو شدن چیست؟
روش درست کار شدن چیست؟
تا 100 میلیون پول میاد، اتفاقات بدی میفته. آقا ما چیکار کنیم؟ راه کار بفرمایید؟
چطور ممکنه از 11 امام 14000 امام زاده بعمل اید وهمه شان هم ساکن کشور ما شوند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
اطلاعاتت در مورد امام زادگان کمه ، اکثر امام زادگان موجود در ایران یا ... از نوادگان امامان هستن ، و البته خیلی از این امام زادگان سند درستی ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
بله امکان دارد در آن زمان ایران کشور پیشرفته ای بوده
و امام زادگان برای ادامه تحصیل امدن ایران.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
دوست عزیز. امامزادگان همه فرزندان مستقیم امامان معصوم نیستند. بیشتر آنها نوه، نتیجه و تا دو سه نسل بعد تر هستند. پس این رقم عجیب نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
امام زاده های اون موقع همین آقازاده های امروزی هستن که در آمریکا و انگلیس خوش میگذرونن!!
جالبیش اینه که اکثر قریب به اتفاق این امامزاده ها هم در جاهاش خوش آبو هوا مستقر بودن!!
شما یکیشونو نمیبینی که مثلا تو برو بیابون دفن شده باشن مگر اینکه جایی باشه که یه بنا تاریخی یا تجاری بوده یا قراره تاسیس بشه!!!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
و جالب اینکه بالای ۵۰٪شون بعد از انقلاب ۵۷ کشف شده ست.
آقای سروری اشتباه نکنم زمان معجزه هزاره سوم کشور قبرستان شده بود .
محقق داماد . در ورزش مربی خارجی نتیجه میگیرند در اقتصاد اگر کارشناسش گفت هر کس که درس اقتصاد نخوانده حق ندارد نظریه پردازی کند و سپس دولت و ملت را مجبور به اطاعت از نظریه پردازی کنند . کجای دنیا یک ملت با جمعیت هشتاد میلیون را بدست نظریه پردازانی مثل احمدی نژاد و شریعت مداری و ازغدی وووو میکنند . آیا از فردا آقای علم الهدی تن به اجرای علوم اقتصادی میدهد یا نه اقتصاد اصلا مهم هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
++++++++
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
ای کاش اقایان فقط نظریه پرداز بودند اینان ادعای مدیریت جهانی دارند
حضرت تابناک
هم جلوی امام زاده سازی جدید را باید گرفت
هم جلوی آیت الله سازی شما را
غرویان از کی شده آیت الله !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
با در نظر گرفتن برای آیت الله شدن شرط خواندن ونوشتن است ،هر کسی میتواند کاندیدای آن شود!
یارانه نقدی هر چه زودتر قطع کنید و پولش را برای تعریض جاده . مدرسه خوب . بیمارستان خوب . کمک به سم و کود و کساورزی و تغذیه دانش آموزان و بخش بهداشت جامعه کنید . خیلی افراد امروز فقیر هستند با فروش زمین سه روز بعد ثروتمند میشوند . اگر به عدالت اجتماعی باشد باید این پولها در بخش بهداشت و رمان و آموزش و پروش رایگان بیشتر جواب میدهد چون فقیر و غنی از این مزابا برخوردار میشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
یارانه نقدی تقریبا نزدیک صفر شده.میشه گفت حدود ۴ دلار برای هر نفر از ۱۲ دلار سال قبل.ولی زندگی عده ای هنوز وابسته به اون هست.قطع کردنش ساده نیست و شما نمیتونی برای زندگی میلیونها نفر راحت حکم صادر کنی که قطع کن.از اول دادنش اشتباه بود ولی سهوا شایدم عمدا این اشتباه انجام شد با علم اینکه دولت بعدی ممکن نیست بتونه قطع کنه .حالا اما شفافیت مالی شاید بتونه باعث بشه افراد ضعیف شناخته بشن و حمایت بیشتر از اون قشر انجام بگیره و بی نیازها را قطع کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
یارانه قطع نمی شود چون سوراخ دعای خوبی است
در شهر ما نزدیک ما و روستاهای اطراف نزدیک به صد تا امامزاده دارد که وسعت زمین و بنایی آنها به اندازه صدها برابر ساختمان و زمین تنها بیمارستان شهر ما هست . حالا شما حساب کنید اگر فقط فقط امشب درب بیمارستان را ببندند چی بر سر مردم میاید . اکثر افراد خواب یا نور میرینند همانجا مقبره درست میکنتد این اشتبتاه نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
مغازه جایی راه میره که مشتری باشه‌.اگر وسط بیابان مغازه سوپری دیدی درسته.اشکال کار از فرهنگ هست.از مطالعه کم
تابی جان شبت بخیر گفتی زندانی در زندان چکار کرده بود که زندانیش کردند . در بخش نظرات غیر قابل انتشار یعنی توهینی شده که بخش نمیکنید یعنی آلان تکلیف آن قسمت که پخش نشده ولی رصد شده باشد یعنی جرمش زندان هست . بحث اصلا نظرات را در سایت ها باید جمع کنید . بی فایده هست . برای کاربران درد سر درست میکند . کسی توضییحی دارد . یعنی سایت ها تله گذاری مگر انجام میدهند یعنی متن خبر برای تله و دام گذاری هست
داماد بعد ۴۰ سال به این نتیجه رسیدی که از خارج آدم بیاریم ترافیک و گرونی رو حل کنه؟ این حرف شما یعنی ما ۴۰ ساله سر کاریم؟!!! ... فکر نکنم اینطوری باشه!!!! این همه شهید این همه اسیر این همه جوون!!! شاداماد ما انقلاب نکردیم بعد ۴۰ سال بریم خارجی بیاریم به ما حکومت کنه!!!!
شاداماد عزیز شما و رفقای شما اگه اینطوری فکر میکنید ما حاضریم که شما رو تا پای پله های هواپیما بدرقه کنیم!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
چرا تا کم میارید خط کشی میکنید؟خانواده معظم شهدا هم از ترافیک وگرانی خسته هستند.اگر بعد از ۴۰سال مشکلات کمتر نشده که بیشتر هم شده یعنی موفق نبودیم.کسی نگفته حاکم از خارج وارد کنیم.مدیر با حاکم فرق میکنه.حرف ایشون اینه که اگر مشکلات حل نشه شما نه تا پای هواپیما،که تا داخل هواپیما ممکنه بروید دوست عزیز
کمانگیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
ایرانی از شما میپرسم. اگر نام کشوری را تغییر بدن پرچمش رو و همینگونه سرود سرزمینی اون کشور رو تغییر بدن این اسمی غیر از اشغالگری داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
هر کس بتونه مشکلات را حل کنه خوبه. در خیلی مسایل کارشناس خوب داریم اما ضرری هم ندارد که از تجربه دیگران بهره بگیریم حداقل مشاوره. اما درد بزرگتر این است که سالها عده ای با نام تعهد متخصصان را راندند و الانم که دیگه تشتشان از بام افتاده باز همان عده همراه با عده ای نوکیسه تر با رانت و آشنا بازی و سابقه دست و پا شده برای خودشان باز هم اجازه ورود افراد دانا، دلسوز و متخصص را در پست های مدیریتی و کلیدی نمی دهند. آخر آنها مستحق تر هستند برای دریافت مواهب آن پست ها و دستگاه نظارتی صادف و صریحی هم نداریم که از پست ها حساب بکشد که چه کردید در یک سال و پنج سال و ده سال و سی سال حضورتان؟؟
اگر حساب وی کشیدند بابت هر مسوولیت افرادی مانند دکتر ولایتی نمی توانستنذ ده ها پست بگیرند آنهم در حالی که جوان تر و دانا تر از ایشان بیکار زیاد هست. چون می دانستند که پاسخگوی مسولیت همان یک پست هم نیستند.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
شما ببخشید پروفسور
وقتی نتیجه کار فقط شکست و عقب ماندگی و افزایش هرروزه اختلاس و رانت و دزدی است و از هر گوشه کشور که میگیری خرابی و ورشکستگی و اشتباه در اشتباه است یعنی اینکه بلد نبودند کاری کنند این لشگر دکتر مهندس و پروفسور بیسوا د ریاکار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
دوست عزیز خوشم میاد که سرتون را مثل کبک کردید توی برف مشکلات را نمی بینید بعد از چهل سال انقلاب به کجا رسیدید که بهش افتخارم میکنید؟
چطور ممکنه 11 امام که ازدواج کرده اند هر کدام بیش از 1000 فرزند داشته باشند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
ااما زاده لزروما به معنای فرزند نیست بلکه نوه- نتیجه - نبیره- ندیده و ... را هم شامل می شود!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
معلومه تو هم گلوت خیلی گشاده و هم از آخور میخوری و هم از توبره والا عین روز روشنه که این آقا درست میگه و این به نفع تو و امثال تو نیست
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
۲۳:۵۷
خیلی حرفت خنده داره.
اگه اینطوریه که به همه سید ها باید گفت امامزاده و یه مقبره براشون ساخت!!!!
به این نماد فساد یعنی نتانیاهو می گویم: مردک چه خبر از دورقوزآباد؟ اگر سربازهای جانی تو می خواهند روزی صد بار آرزوی مرگ کنند آنها را وارد ایران کن. سربازهای ترسوی تو هیچ وقت قدمهایشان را بر خاک مقدس ایران نمیگذارند. آنان اگر چنین جسارتی کنند در آن سوی مرزهای ایرانزمین به درک واصل می شوند. پس دهنت را ببند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
باشه حتما به ایشان خبر میدهند و شما زیاد خودتو عصبی نکن واست خوب نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
میدونی چرا کشور به اینجا رسید چون مسئولین هم مثل شما حرف مفت میزنن
شما فرض کنید اولین کارشناس اقتصادی به ایران در امور اقتصادی مشاوره دهد چکار میکند . ۱ آیا اف ای تی اف را امضا کردی .۲ دوم شرکت ها و بنگاهای موازی کاری در کار تولید و اقتصادی را به ملت واگذار کردی ۳ یارانه نقدی را باید قطع کنی . ۴ اگر هر شرکتی که با عرق ریزی و زحمت صاحب ثروتی میشود با شرکتی از رانت بالا آمده سریعا باید مورد مواخده قرار گیرد . ۵ برداشتن موانع و تعرفه واردات و صادرات
حاج آقا مححقق . علم را ولش کن . میخواهیم با روش جهادی و انقلابی مشکلات را حل کنیم یعنی از یک طرف میخواهیم فقر نباشد ولی جمعیت بالا باشد . میخواهیم مردم هم در حوزه مسایل اخلاقی سیاسی مطیع باشند . یعنی همه امور دست دولت باشد وقتی دست دولت هست انهم حتی اقتصاد و فرهنگ و سیاست . هرکدام از این بخش ها کلی مشکلات دارد .
لطفا یکی توضیح بدهد که ریشه این القاب. آیت الله. حجه الاسلام. ثقه الاسلام از کجا ناشی می شود
ده ما هنوز امام زاده ندارد.این رو بگذارید چند وقت دیگه
بعيد ميدانم با مشخص شدن تراكنش مالى برخى افراد اسلام به خطر بيفتد، مگر اينكه از لو رفتن اين گردش مالى حراس داشته باشند.
آقای نماینده یعنی چه؟
مرحوم مادر بزرگ من سیده بوده مردم محل احترام زیادی به ایشان قائل بودند.
بعد از مرگ ایشان مردم محل دو بار اقدام به ساخت امامزاده بر روی مقبره سیده مرحومه کردند حتی دخل مخصوص نذورات بر روی مقبره نصب کردند.
از آنجایی که من اعتقادی به این موارد نداشتم اقدام به تخریب مقبره و صندوق نذورات نمودم.
اما این روزها با توجه به وضعیت اقتصادی مملکت قصد داشتم اقدام به ساخت مقبره یا همان امامزاده نمایم.
لذا با این موضع گیری شما مجبورم منصرف شوم.
مرد حسابی به ما که رسید اسمش را گذاشتید تکثیر امازاده.
از ملااحمد نراقی کتاب معراج السعاده
ان کس که بداند وبخواهد که بداند
خود را به بلندای سعادت برساند
ان کس که بداند وبداند که بداند
اسب شرف از گنبد گردون بجهاند
ان کس که بداند ونداند که بداند
با کوزه اب است ولی تشنه بماند
ان کس که بداند وبداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
ان کس که نداند وبخواهد که بداند
جان وتن خود رازجهالت برهاند
ان کس که نداند ونداند که نداند
در جهل مرکب ابد الدهر بماند
ان کس که نداند ونخواهد که بداند
حیف است چنین جانوری زنده بماند
ما هر کدام کدام یک از این انواع هستیم.جناب دکتر میرداماد بااحترام افراد متنوع اند.
وقتی صحبت از امامزاده ها میشود یاد مستر جیکاک میافتم۰
مهارت فردی ودانش وتجربه وعلم مدیریت وسازمان دهی واحد های بزرگ اقتصادی ومالی را نمی توان منکر شد. همه کس حرکات شطرنج را می داند ولی یکی گاسپاروف است ویکی بنده که فقط حرکات را میدانم. اقای گاسپاروف هم جدا ازاین حرکات ابتدائی حرکتی انجام نمی دهد.البته باید بین ادعا ودانش وتجربه تفاوت قائل شد.
امام زاده ها نوعی مسجد اند بزگتر وبا نمادی از مقبره شهدای کربلا. بیشتر در ایام عزاداری ونوعی پیک نیک مذهبی خانوادگی از انها استفاده میشود.حتی در عراق به حرم حضرت علی مسجد علی میگویند.یا مقبره حضرت رسول مسجدالنبی است. به متولیان امامزاده بایستی دقت کافی مبذول گردد.
شما را به خدا به این نظرات مردم توجه کنید .برگردید از کارهای غلط.....ماهی را ازهرجا بگیرید تازه است
آقای غرویان خودت را فیلسوف می دانید؟
از خود دکتر حسن سؤآل کنید می فرمان با کلیدشان تمامی مشکلات را چاره جویی فرموده اند
شعار جای شعور را گرفته است . البته غیر از این هم نباید انتظار داشت . چون آنکه عکس مار میکشد مقبول عامه میشود
امامزاده تا حد نوه قابل قبول است یا نهایتا نتیجه اگر این رشته ادامه داشته باشد تا زمان ما هم باید برسد که چند میلیون سید داریم همه فرزندان و نوه های امامان هم که در ایران دفن نشده اند فکر کنم دختران هم کمتر در ایران دفن شده باشند شاید با یک آمار ساده باید چیزی حدود صد امامزاده در ایران مدفون باشد بیش از این باید از جهت دیگر مثلا فردی عارف عالم و یا سیاستندار یا بزرگ محل و سید بوده است یا مثل امام رهبر سیاسی حتی با اینها امامزاده ها بیش از ۲۰۰ نفر نمی شود
با همه نظراتها مخالفم و خود نیز نظری ندارم
1.«بدفهمی هم عوارض دارد». 2.فضای قبرستان در کشور حاکم شود و منتقدین اموات و دولت احیاء شود. 3.خداوند به معدود افرادى که مدت‌هاست در پى تخریب وزیر کشور هستند آرامش عطا فرماید!

در یک صفحه سه مورد نحوه سخن گفتن مقامات آمده است. آیا این نوع حرف زدن مطابق با آیه شریفه قرآن است: و قولوا للناس حسنا!
اگر در کشور ما هم تعداد زیادی اروپایی و آمریکایی یا از کشورهای پیشرفته بودند هم از تخصصشان استفاده می کردیم هم نمی توانستند به این راحتی تحریم بکنند یا کشور را سیاه نشان بدهند تا توریست هم نیاید.
به بهانه رویت هلال در آسمان
پرسشس دارم ز دانشمند مجلس بازپرس
جناب استاد محقق داماد
دفتر مراجع عظام تقلید همیشه به روی مردم باز است و همچنین تماس با دفتر آنها به راحتی امکان پذیر است.
تماس با بسیاری از استادان خارجی از طریق ایمیل و تلفن بسیار آسان و دریافت جواب تقریبا 100% امکان پذیر.
با کمال تاسف با جنابعالی و سایر حوزویان و دانشگاهیان تقریبا غیرممکن و از آن بدتر در صورت ارسال ایمیل یا نامه (البته اگر بتوان ایمیل و شماره تماس بروز شده را کشف کرد)، دریافت جواب تقریبا محال.
شما یک سوزن ته گرد به خودتان و همکاران محترمتان بزنید بعد در ریز و درشت کلاف سردرگم مشکلات مملکت، که اول خودمان، دوم خودمان، سوم خودمان و .... چندم صهیونیسم و امپریالیسم و آنتی ایرانیسم عربی و ... در آن مقصر هستیم، اظهار نظر فرمایید.
شما در کشوری زندگی می کنید که در مورد کتابی مثل مثنوی اقوال و نظرات 100% مخالف می شنوید، چرا محکم اظهار نظر نمی کنید؟ این که در تخصص شماست؟ مولوی در برزخ است یا نه (شما خوب می دانید این جمله از کدام بزرگوار است)؟ آیا "البته این مرد اشتباهاتی دارد"؟ آیا کتاب مستطاب خیراتیه را بخوانیم یا کتاب مستطاب "مولوی نامه" استاد همایی را؟ آیا کتاب "شرح مثنوی" حکیم سبزواری را بخوانیم یا ...؟
آیا احادیثی یا شاید سخنان اولیاء که در مورد اهل تصوف در تمام نسخ مثنوی و از جمله نسخه قونیه موجود است را بپذیریم؟
مَن اَرادَ اَن یَجلِسَ مَعَ الله فَلیَجلِس مَعَ اهلِ التَّصوُّف
آیا این با آنچه تقریبا تمام مراجع عظام تقلید در رد صوفیه فرموده اند در تضاد کامل نیست؟
شما به کتاب مستطاب "جلوه حق" مراجعه فرمایید. آیا فرمایش های این عالم جلیل در مورد حافظ و مولوی و ... صحیح نیست؟
ما قول می دهیم با همت همین جوانان باهوش و توانا و به توفیق الهی مشکلات صنعت و اقتصاد را حل کنیم ولی جنابعالی و دوستان و همکاران محترمتان که ما اغلب نقل قول ها و نظراتتات را در فضای مجازی تعقیب و رصد می کنیم به وظیفه علمی و اخلاقی خود در رفع شبهات در زمینه های مرتبط به تخصص خود عمل بفرمایید.
دیوان حافظ الان در کتابخانه خاص و عام این مردم در کنار قرآن جا داده می شود و مثل قرآن به آن تفال می کنند. بفرمایید این صحیح است یا نه؟
البته مرحوم علامه کبیر سید محمد حسین طباطبایی نیز پیش از پاسخ به پیغام حضرت آیت الله سید محمد حسین بروجردی بزرگ در مورد تفسیر حکمت و فلسفه به دیوان حافظ تفال زده اند. "من ترک عشق شاهد و ساغر نمی‌کنم صد‌بار توبه کردم و دیگر نمی‌کنم" و با توجه به این بیت جواب قاطعی با ایشان عرض کرده اند.
چرا جوانان در مورد مسائل فکری اینطور سردر گمند؟ همه باید به انجمن حکمت و فلسفه مراجعه و پس از سال ها دست و پا زدن جواب دو تا سوال ساده را بگیرند؟
پس کی همین صنعت و نانوایی و بقالی و ... را اداره کند؟ شما خیاط لازم ندارد؟ اتوکشی و خشک شویی لازم ندارید؟
ما دانشگاهیان هر وقت می بینیم حضرتعالی و همکاران محترم بطور بسیار کوتاه در صحنه دیده می شوید، کشکول خود را برداشته و به دنبال پاسخ کوه سوالات خود می گردیم.
دوستدار شما
تنها سخن سیاسی که در بخش حل اقتصاد گفته شده همین سخن محقق داماد هست . ایشان منظورش این هست که در بخش پزشکی مگر داروی در هر نقطه ای از جهان کشف شود پزشکان هر نقطه دنیا که باشند آن دارو را نسخه میکنند . بنابراین اگر فرمول ها و ابزارهای علم اقتصادی در دیگر کشورها در سرمایه گذاری و بازار و تولید تجربه شده است چرا باید مورد چالش توسط افراد فقط سیاسی قرار گیرد . اگر با فرم غربی به تولید ثروت مینجامد چرا انجام نگیرد این مخالفت با سرمایه و سرمایه داری برای چیست . سرمایه گذاری توسط ثروتمنوان و کارآفرینان انجام میگیرد نه با افراد ضعیف مالی
جناب آقای محقق داماد در همان تخصصی که دارند، صحیح عمل کنند تا ما الگو بگیریم!
بعید میدونم ۱۴ هزار تا امامزاده برای ترویج اسلام به ایران اومده باشن!!!
بلکه ایران اون زمان هم مثله اروپا و آمریکای الان واسه آقازاده های اون زمان بوده که از دست عراق و عربستان فرار کنن برن خوشگذرونی!!
شما یسر برو لواسون...چندینو چند امامزاده میبینی که معلوم نیست ۱۰۰۰ سال پیش چجوری سر از اونجا دراوردن!!!
اصلا نمیدونم ۱۰۰۰ سال پیش لواسونی در کار بوده یا نه!!
امامان معصوم ع اغلب در مدینه و عراق زندگی می کردند نمی دانم این همه امامزاده در ایران چه می کرده اند می گویند بدنبال حضرت رضا ع آمده اند خوب چند نفرشان دنبال ایشان آمده اند اینها را ساخته اند برای مقاصد خاص برای گرفتن پول مردم ساده دل برای رونق زمینهای اطراف آن خلاصه برای درست کردن دکان بسیاری از این ها باید تخریب شود اگر واقعا قرار است کمکی به نشر اسلام شود اینها مرکز سو استفاده نشر خرافات و تحمیق مردم بیسواد است
مرزهارو باز بزارید ببینم ی جوون میمونه
چطوری ،وقتی یک عالمی ،موفقیت هایی کسب کند،بعضی از دفاتر علماآن راازشاگردان «آیت الله»می دانند ،حتی اگر یک جلسه شرکت داشته ولی اگر یک طلبه عالمی یک سال هم دردرسهای آیت الله عظمایی شرکت داشته باشد،درهنگام خطر ،شاگردیش تکذیب می شود!
خدمت آقای غرویان عرض کنم که کسی که به روز قیامت واقعا اعتقاد داشته باشه این کارهایی که ایشان داره میکنه هرگز انجام نمیده بنابراین خودت رو خسته نکن
همین کشور امارات رو نگاه کنید اونها سرمایه دارن ولی تو کشور داری از کشور های دیگه کمک میگیرند بدون هیچ ادعایی ولی ما سرمایمون رو خرج کشور های دیگه میکنیم متعسفانه مشکل ایران با ابن مسعولین هیچ وقت حل شدنی نیست
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی