بازدید 2149

الویری در ریاست شورای عالی استان‌ها ابقا شد

کد خبر: ۸۶۰۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱ 13 December 2018

در انتخابات هیات رییسه شورای عالی استان‌ها برای دومین سال از پنجمین دوره این شورا با ۶۲ رای از مجموع ۷۲ رای ماخوذه یک بار دیگر به عنوان رییس شورای عالی استان‌ها انتخاب شد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، در دوازدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها اعضای این شورا، مرتضی الویری را برای دومین سال از فعالیت‌های پنجمین دوره این شورا با ۶۲ رای به عنوان ریاست این شورا انتخاب کردند.

در این انتخابات اعضای شورا دو رای سفید و یک رای باطله دادند.

از نکات قابل توجه در این رای گیری این بود که یک رای باطله به مهدی چمران که در این دوره در شورای عالی استان‌ها حضور ندارد، داده شد.

در ادامه این جلسه اعضا برای انتخاب نایب رییس شورای عالی استان‌ها از میان دو کاندیدا، اعضا با ٤٨ رای عبدالرزاق موسوی - نماینده مردم فارس را به عنوان نایب رییس انتخاب کردند.
علیرضا احمدی - نماینده مردم قم دیگر کاندیدای نایب رییسی نیز ٢٢ رای را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، انتخاب سخنگوی شورای عالی استان ها دستور کار بعدی اعضای این شورا در ١٢ اجلاس عمومی بود که ٤ نفر برای این سمت کاندید شدند و نهایتا طاها دشتی با ٤٣ رای در مرحله دوم به عنوان سخنگوی شورای عالی استان‌ها در دومین سال از پنجمین دوره شورای عالی استان‌ها انتخاب شد.

با توجه به اینکه باید سخنگو حداقل ٣٧ رای را کسب می‌کرد و با توجه به ایین نامه، عبدالرزاقی با کسب ٢٥ رای و طاها دشتی با ٣٠ رای برای انتخاب سخنگو به مرحله دوم رفتند.

نتایج انتخابات سخنگو در دور اول:

محمد قانبلی - نماینده مردم تهران با ١١ رای
عبدالرزاقی - نماینده مردم قزوین با ٢٥ رای
طاها دشتی - نماینده مردم بوشهر با ٣٠ رای
مرادحسین رضایی - نماینده مردم لرستان با ٥ رای

نتایج انتخابات سخنگو شورای عالی استان‌ها در دور دوم رای گیری:
طاها دشتی - نماینده مردم بوشهر با ٤٣ رای
عبدالرزاقی - نماینده مردم قزوین با ٢٨ رای

همچنین اعضای شورای عالی استان‌ها نهایتا در آخرین مرحله انتخابات هیات رییسه انتخاب شش منشی را در دستور کار داشتند و ٢٠ نفر در این زمینه کاندید شدند.
از میان کاندیداها تنها صالحی نسب با ٤١ رای به عنوان منشی انتخاب شد و رای‌گیری پنج منشی دیگر از میان ١٠ نفری که بیشترین رای را کسب کردند در دور دوم تکرار خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان