بازدید 8946
تلاش دانشگاه الزهرا برای برد کامل در پرونده ده ونک؛

باز هم هزینه از جیب بخشی از مردم برای پوشاندن قصور و کوتاهی مسئولان!

به فاصله کوتاهی از بالا گرفتن چالش میان دانشگاه الزهرا و ساکنین ده ونک و حاشیه‌های آن، ظاهرا راهکاری ویژه برای حل این مسأله اندیشیده شده است؛ راهکاری از جنس دست در جیب دیگران کردن برای پرداخت به مردم و حل و فصل ماجرا.
کد خبر: ۸۵۹۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸ 11 December 2018
تخریب سازه‌های عمرانی، حاصل امضاء فروشی مهندسین خاکستری است/ واگذاری پروژه‌های عمرانی به سرمایه داران، نتیجه‌ای جز تحویل پروژه ضعیف و نا ایمن ندارد ندارد
به فاصله کوتاهی از بالا گرفتن چالش میان دانشگاه الزهرا و ساکنین ده ونک و حاشیه‌های آن، ظاهرا راهکاری ویژه برای حل این مسأله اندیشیده شده است؛ راهکاری از جنس دست در جیب دیگران کردن برای پرداخت به مردم و حل و فصل ماجرا.

به گزارش «تابناک»، این را می‌شود از سخنان آزیتا مطیعی، معاون حقوقی دانشگاه الزهرا در نشست خبری روز گذشته دریافت که تأکید کرده دانشگاه از لحاظ قانونی ملزم به پرداخت وجهی به ساکنان ده ونک نیست، اما به رغم این، آن دسته از افراد درگیر در پرونده که تمکن مالی ندارند را شناسایی کرده تا به قدر وسع دانشگاه به آن‌ها کمک کند.

کمکی از نوع مالی که منبع آن نیز مشخص شده و ظاهرا مراتب برای اختصاص آن هم طی شده است. مطیعی در این باره گفت: «در هیچ کدام از آرایی که قطعی شده، دانشگاه ملزم به پرداخت مبلغی به ساکنین این اراضی نبوده و تنها به دلیل اینکه دانشگاه یک محیط فرهنگی است، بر اساس توانایی که داشته و با حضور مراجع قانونی از منابع دانشگاه به برخی از این افراد کمک خواهد شد.»

معاون حقوقی دانشگاه الزهرا در ادامه سخنان خود، درباره منبع این کمک‌های مالی، توضیح داد: «طبق مصوبات هیأت امنای دانشگاه الزهرا این دانشگاه از حساب‌هایی که تحت عناوین «کمک به دانشگاه» است می‌تواند برای موارد ضروری از جمله این موضوع استفاده کند، که این منابع خارج از منابع دولتی است. ضمن این که دانشگاه با نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف وارد مذاکره شده تا بتواند به افرادی که در این زمین ها ساکن و نیازمند کمک هستند، کمک‌هایی را صورت دهد.»

بدین ترتیب مشخص می‌شود که فرجام این پرونده، نسخه‌ای مشابه پرونده مال باختگان مؤسسات مالی اعتباری غیرمجاز خواهد بود، با این ملاحظه که این بار قرار نیست از بیت المال به این افراد پرداختی صورت گیرد، بلکه منابع مورد نیاز از محل «کمک به دانشگاه» پرداخت خواهد شد؛ کمک‌هایی که معلوم نیست از کدام منابع گردآوری شده و از آن مهم تر، فلسفله دریافتشان چه بوده که صرف نشده و در حساب باقی مانده که حالا می‌شود در جای دیگر هزینه‌اش کرد؟

ابهامی بزرگ که ظاهرا مسئولان دانشگاه فعلا ضرورتی برای پاسخ دادن به آن احساس نکرده‌اند، اما صرف نظر از آن، ظاهرا راهی ا‌ست که بر مفید فایده بودن آن توافق شده و امید می‌رود با پی گرفتن آن، پرونده اراضی ده ونک بسته شود؛ پرونده‌ای که ۱۲ هزار متر مربع زمین را شامل می‌شود که به گفته معاونت حقوقی دانشگاه، تا کنون نیمی از آن (حدود ۶ هزار مترمربع) تخلیه شده است.

پرونده‌ای که تأمل در جزئیات آن، نکات جالب توجهی را نشان می‌دهد که همچنان بسیاری شان آن گونه که باید مورد توجه قرار نگرفته‌اند، که اگر این گونه بود، احتمالا بسیاری از حواشی رقم خورده پیرامون آن حل و فصل می‌شد و بروز پیدا نمی‌کند. از جمله نقش یک شرکت دولتی در شروع پرونده و تداوم تصمیمات گرفته شده در آن تا به امروز.

 

شرکت سهامی کارخانجات ونک که «کارخانه شماره ۵» آن در سال ۱۳۱۷، یعنی سال‌ها پیش از تأسیس دانشگاه الزهرا، در منطقه مورد مناقشه تأسیس می‌شود و شماری از کارگرانش، به ازای پرداخت مبالغی ماهانه تحت عنوان «اجاره به شرط تملیک»، در اطراف آن ساکن می‌گردند. کارخانه‌ای که در سال ۱۳۳۸ به سهامداری آموزش و پرورش ثبت می‌شود و بعد با پشت سر گذاشتن تغییرات متعدد، در نهایت در سال ۱۳۸۱ و در شرایطی که شرکت تجهیزات ایمنی راه‌ها مالک آن است، توسط وزارت راه‌وشهرسازی وقت، به دانشگاه الزهرا واگذار می‌شود.

واگذاری‌ که البته برخی مستندات (از جمله نامه احمد خرم، وزیر راه دولت اصلاحات) نشان می‌دهد به ملک کارخانه محدود شده و به خانه‌های کارگران تسری داده نشده است، اما دانشگاه الزهرا با ارائه مستنداتی دیگر، خلاف آن را مدعی می‌شود تا در نهایت کار به مرجع قضایی برسد و دادگاه رأی به حقانیت دانشگاه دهد؛ حکمی که نشان می‌دهد مستندات مورد ادعا در خصوص واگذاری خانه‌های سازمانی به کارگران در شرکت ایمنی راه ها، از دید مرجع قضایی قابل اعتنا نبوده‌اند.

شرح مختصری از رسیدگی قضایی به پرونده که به برگزاری ۲۵۰ جلسه دادگاه با حضور ساکنین ده ونک و وکلایشان و حتی بازدید قضات از محله هم منجر و در نهایت رأی به نفع دانشگاه الزهرا صادر شد؛ اما در مسیر اجرا به دلیل تعیین تکلیف نشدن ساکنان پرشمار، گره خورد.

تکلیف املاکی که معاون حقوقی دانشگاه آن‌ها را این گونه معرفی می‌کند: «۲۲ واحد ملک تصرف شده این دانشگاه در دست کارگران و کارکنان بازنشسته شرکت تجهیزات ایمنی راه‌ها قرار دارد، یک ملک در دست کارمند شاغل در کار وزارت راه است، ۱۴ ملک تصرف شده در اختیار همسران بازنشستگان شرکت تجهیزات ایمنی راه‌ها قرار دارد، ۲۳ ملک تصرف شده نیز در اختیار فرزندان، پنج ملک تصرف شده در اختیار نوادگان کارمندان سابق این شرکت قرار دارد. ضمن این که شش ملک تصرف شده نیز در اختیار افرادی است که رابطه استخدامی با این شرکت نداشتند و به صورت قولنامه‌ای این اراضی را خریداری کرده‌اند و چهار ملک نیز خالی از سکنه بوده است.»

وضعیت افرادی که معلوم نیست چه تعداد از ایشان فاقد تمکن مالی ارزیابی شده اند و چه میزان و چه زمانی از محل منابع دانشگاه به ایشان کمک مالی خواهد شد. بازندگان پرونده‌ای که مفصل در دستگاه قضا بررسی شده و اکنون حکم آن باید اجرا شود، اما معلوم نیست آیا بابت ابتلایشان به این وضعیت، قرار است روزی امثال شرکت تجهیزات ایمنی راه‌ها یا نهاد‌های دولتی و دولت مردان سهیم در رقم خوردن این وضع، پاسخگو باشند یا خیر؟!

ابهاماتی که ظاهرا قرار نیست پاسخ بیابند که اگر این گونه بود، شاید هرگز راهکار‌هایی مانند برداشت از منابع دانشگاه برای کمک به مردم درگیر در این پرونده و تلاش برای جذب و جلب کمک‌های دیگر از منابع دیگر برای ایشان در دستور کار قرار نمی‌گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
ایران چقدر دانشگاه می خواهد ؟ خروجی دانشگاهها چیست ؟ اصلا تاکنون این همه دانشگاه چقدر مثمر ثمر بوده است ؟
این پرونده اصلا قابل مقایسه با پرونده مالباختگان موسسات مالی واعتباری نیست در آن پرونده دولت از جیب ملت به نیابت از موسسات متخلف پول پرداخت کرد ولی اینجا به نیابت از دانشگاه است که مال ملت است.
پاسخ ها
اشکان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
آفرین
کاملا با شما موافقم
یقینا منتشر کنندگان این متن هم به این قضیه یقین دارند
اما هدفشان چیست را نمی دانم
اقای دولت شما خودتان دلار نفتی داشتید دلار را گران کردید وارزش پول ملی ایران را به یک چهارم رساندید اینجا نه ترامپ مقصره ونه اروپا این وزرای شما شما را گول زدند بازنده اصلی انهایی هستند که پول نقد داشتند وبعداز ان بازنده بد بخت کارمندان وکارگران وبدبخت ترین انها باز نشستگان هستند

حالا که دلارهایتان را فروختید لطفا دلار را ارزان کنید
حیف اسمی که روی دانشگاه گذاشتن
بهتر است اسم دانشگاه الزهرا را عوض کنند چون با این کارهاشون به حضرت زهرا توهین میکنند.
مسئولین دانشگاه که قاعدتا باید قشری فرهیخته و دلسوز باشند متاسفانه از بی لیاقت ترین افراد انتخاب میشن و نتیجه اون میشه همین اتفاق

در دانشگاه های دیگر کشور هم اوضاع بهتر از الزهرا نیست و در آنجا هم حق دانشجویان بی چاره خورده میشود و از آنها بیگاری کشیده میشود.

ما برای اداره کشور در درجه اول به افراد متخصص و در درجه بعدی دلسوز و شجاع نیاز داریم. که با این شرایط به کار گیری افراد در ایران بعید میدونم کسی که این خصوصیات رو داشته باشه بتونه شغلی پیدا کنه
بیچاره کسی که در این مملکت پشتیبانی ندارد
خدایا ما کجا داریم زندگی میکنیم
برج‌هایی که در قلب تهران باند فرود هلی‌کوپتر اختصاصی دارند، پزشک ویژه و حرفه‌ای‌ترین مربی‌های ورزشی را برای ساکنان برج استخدام کرده‌اند و کارواش اختصاصی و باغ‌های عمودی دارند. مجهز به اینترنت اشیا هستند و ساکنان آنها میتوانند چراغ‌های خانه‌ را از راه دور روشن و یا خاموش کنند. مایکروفر را سر ساعت مشخصی راه بیندازند یا از راه دور فرمان شست‌ و شو به لباسشویی‌ بدهند. ساکنان این برج ها مولتی‌میلیاردی ایرانی اند.



برج .....



در منطقه الهیه تهران قرار دارد. این برج زیبا در ١٣ طبقه و ٢٦ واحد مسکونی در زمینی با وسعت حدود هشت ‌هزار متر مربع بنا شده است. معماران این برج معروف ترین آرشیتکت‌های ایرانی هستند. متراژ آپارتمان های آن بین ۳۲۰ تا ۶۴۰ مترمربع است که برای ساخت هر متر از آنها بین ٧ تا ٩‌میلیون تومان هزینه شده است. در هر طبقه یک، دو یا سه واحد و در طبقه آخر آن‌ یک پنت‌هاوس قرار دارد و مشاعات این مجتمع شامل ۲۰۰۰ متر لابی با ارتفاع ۱۲ متر، استخر ۵۰۰ مترمربعی و سالن ورزشی بسیار مجهز است. از جمله این که دارای پیست پیاده ‌روی، استخر و آب‌نماهای زیبا و آبشار دارد. شیرهای حمام و دستشوئی و توالت ها روکش طلا دارند. هر آپارتمان پارکینگ خود را دارد که با چشم الکترونیک در آن به روی اتومبیل صاحب آن باز می شود. سیستم امنیتی فوق پیشرفته‌ ورود و خروج از ساختمان را کنترل می‌کند.

تمام واحدهای مسکونی این برج فروخته شده به قیمت هر متر مربع بین ٥٠ تا ٦٠‌میلیون تومان.



برج .....



این برج باند هلی‌کوپتر دارد و در منطقه نیاوران تهران در ٢٤ طبقه ساخته شده است و 60 واحد دارد. این ساختمان دو پنت‌هاوس ٥٠٠ و ٧٠٠ متری دارد. واحدهای برج بسته به متراژ و امکاناتی که دارند از متری ٣٠‌میلیون تا ٦٠‌میلیون تومان به فروش رسیده است. واحدها از ٢٥٠ تا ٧٠٠ متر است. از امکانات این برج می‌توان به لابی زیبا و لوکس آن، استخر مخصوص خانم‌ها و آقایان (٤٠٠ متر مربع برای آقایان و ٧٥٠ متر مربع برای خانم‌ها)، سالن ماساژ، سالن بیلیارد، سالن اجتماعات، سالن ورزش، زمین تنیس، فضای پیاده‌روی، روف گاردن و سه طبقه پارکینگ آن اشاره کرد.

برج از مواد با استقامت ساخته شده و دارای بیشترین مقاومت در برابر زلزله است. سقف آن عایق صوتی است و دیوارهای داخلی و خارجی از جنس فولاد مقاوم در برابر زلزله 8 و نیم ریشتری ساخته شده است. سیستم خنک‌کننده بی‌صدا، سیستم اعلام حریق آمریکایی، سیستم تهویه هوای تازه و فن اکسپوز آلمانی هم از ویژگی‌های این برج است. یکی دیگر از ویژگی‌های برج باغ ایستاده آن است که بزرگترین سرسرا و ورودی را بین ساختمان‌های لاکچری تهران دارد.



برج ...



برج .... یکی از باشکوه‌ترین و خارق‌العاده‌ترین برج‌های مسکونی تهران است که قیمت‌های میلیاردی آن سر به فلک کشیده است. یکی از ویژگی‌های این برج این است که افراد خاصی در آن زندگی می‌کنند. یکی از این افراد د است که در پنت‌هاوس استثنایی و فوق‌العاده این برج زندگی می‌کند. علاوه بر د، ب هم یکی از افراد سرشناس است که در این برج زندگی می‌کند.

برج ٥٢ واحد از ١٣٠ متر تا ٣٠٠ مترمربع دارد که هر واحد آن به قیمت متری ٧٠ تا ٧٥‌میلیون تومان فروش رفته. مجتمع ، دو استخر ٧٠٠ متری به صورت مجزا برای آقایان و بانوان دارد. علاوه ‌بر استخرهای ویژه‌ای که در این برج وجود دارد، ساکنان می‌توانند از سالن‌های بدنسازی با امکانات ویژه در محل زندگی‌شان استفاده کنند.

در سالن‌های بدن سازی برج ، مربیان حرفه‌ای شنا، بدن سازی و ایروبیک هم حضور دارند که هر خانواده‌ای می‌تواند در زمان‌های در نظر گرفته شده از آنها استفاده کند. این مربیان حتی مسائل پزشکی ساکنان ساختمان را هم به صورت مدام چک می‌کنند و این یعنی شما اگر مولتی‌میلیاردر باشید، حتی لازم نیست برای چکاپ به بیمارستان یا مطب دکتر مراجعه کنید. همچنین برج زیباترین و منحصر به ‌فردترین لابی را بین برج‌های معروف تهران دارد. این برج کارواش مرکزی و سیستم استفاده از انرژی خورشیدی برای تامین آب گرم نیز دارد.

لابی شیک و مبله این برج ۶۰۰ مترمربعی و با دکوراسیونی کم نظیر است. بیش از ١٠ لابی‌مرد به صورت شبانه‌روزی در این مجموعه مشغول به کار هستند.





برج ...

این برج از هوشمندترین ساختمان‌های تهران است. لوکس‌ترین و هوشمندترین امکاناتی را که می‌توان تصور کرد در این برج تعبیه شده است. لابی ١٠٠٠ متری این برج از زیباترین لابی‌های برج‌های تهران است که جلال و شکوه آن شباهت زیادی به کاخ ورسای فرانسه دارد، همین موضوع هم از دلایل شهرت این برج است. سازنده آن‌ پدر فولاد ایران است.

مساحت این برج که در خیابان کامرانیه قرار دارد ٧هزار مترمربع است. ۶۵ واحد مسکونی دارد و ۱۵طبقه است. برج دارای سه طبقه زیرزمین و یک طبقه همکف است که تمامی پارکینگ‌ها، فضاهای تاسیساتی، لابی، مکان‌های تفریحی، سالن اجتماعات، بلوک‌های تجاری و سایر مشاعات را دربرگرفته است. این برج دو پنت‌هاوس در طبقات ١٤ و ١٥ با متراژهای ٩٢٦ و ١٤٠٠ متری دارد که گفته می‌شود ‌سال گذشته به قیمت متری ٦٠‌ تا ٧٠‌میلیون تومان به فروش رفته‌اند.

سالن بیلیارد، استخر، جکوزی، سالن ورزشی، کنترلرهای هوشمند ABB در خانه‌ها، اتاق میهمان موجود در واحدها، سیستم اعلام حریق، دوربین‌های امنیتی مداربسته، آنتن مرکزی وWIFI از امکانات منحصربه‌ فرد این برج هستند.

سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و حتی روشنایی این برج هوشمند است و ساکنان این برج می‌توانند از طریق نرم‌افزارهایی که در گوشی‌های هوشمند خود دارند گرما، سرما و نور خانه را کنترل کنند. این ساختمان به گونه‌ای ساخته‌شده که در برابر زلزله‌های ٨ ریشتری مقاومت دارد .
سر گردنه است
قدرتمندان تیغها را بر کردن ملت گذاشته اند
اخه این دانشگاه اینقدراراضی برای چی میخواهد به اندازه کل اروپا ما دانشگاه داریم پس کمبودی هم شکر خدا کشور از دانشگاه ندارد
واگذاری‌ که البته برخی مستندات نشان می‌دهد به ملک کارخانه محدود شده و به خانه‌های کارگران تسری داده نشده است.
دزدن دزد
پرداختی ها را به حق یا به ناحق از جیب دانشجویان درمی آورند ناراحت نباشید .
با این همه ظلمی که به مردم محرو میکنید. والله که همه چیز فقط به کام سرمایه داران بوده و محرومان فقط گوشت دم توپ بوده اند.
همه ۸۰ میلیون جمعیت ایران حداقل ۳۰ درصد انرژیشان درگیر مسأله زمین و ملک است، از نوع خانه، آپارتمان، کلنگی، باغ، باغ ویلا، کشاورزی، مغازه، موات، .... چه آنکه ندارد، چه آنکه کم دارد, چه آنکه به قدر نیاز دارد، چه آنکه بیش‌ از نیاز دارد، از جوانی، تا پیری حتی تا مرگ
و اما راهکار های ارائه شده، همه در جهت تشدید این حرص بی انتها است
و هیچ کس حرف حساب نمیزند، حتی آن‌ها که مطالعه کرده اند و میدانند.
جناب معاونت حقوقی!

دو سوال؟

1- سال 1317 دانشگاه مطبوع شما کجا بوده که الان ادعای مالکیت میکنید؟!

2- زمین هدیه شده یا همون هبه شده که ادعای مالکیت نداره! اون هم در موردی که منطقه مسکونی اصلا در بخشی که هدیه شده بوده قرار نداشته!
خوبه والا این مردم خیلی قبل تر از اونی که این دانشگاه وجود داشته باشه مالک اون زمینها بودن الان دانشگاه اومده میگه زمینها مال ماست! قانون هم که همیشه با خودیاس دیگه
من نفهمیدم بر اساس کدوم مستند دادگاه این املاک رو از مالک‌های اصلیش گرفته و چی شده یه دفعه از سال 1338 رسیدیم به 1381 و یه دفعه مالک غاصب شد این چه گزارش خبری ای هست؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار