بازدید 16004
نقد سخنان نایب رئیس مجلس درباره قیمت سوخت؛

آقای مطهری! تا حالا نیمه ماه کفگیرتان ته دیگ خورده؟/ نمی‌شود درآمدهای مردم ریالی باشد، هزینه‌ها دلاری!

بهتر است آقای مطهری بداند که «خیلی چیزهای دیگر هم باید بشود» اینکه دست دولت، مسئولان و حکومت همیشه یک طرفه برای حل مشکلات در ‌جیب مردم باشد، درست نیست. اگر قرار است با استانداردهای کشورهای منطقه و جهان همه چیز سنجیده شود، لازمه ابتدایی آن توجه به میزان حقوق و دستمزد دریافتی از سوی حقوق بگیران است که باید آن را حداقل به سطح نرم و استاندارد جهانی رساند. نمی شود که درآمدهای مردم ریالی باشد و زمان دریافت خدمات آن را دلاری پرداخت کنند!
کد خبر: ۸۵۹۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ 11 December 2018

«علی مطهری»، نایب رئیس مجلس که در دو دوره اخیر انتخابات مجلس شورای اسلامی لیست «صدای ملت» را تشکیل داده و تلاش کرده بود، نمایندگانی که حرف مردم را می فهمند و می زنند، در این لیست جای داده و از این طریق برای راهی کردن آنان به مجلس تلاش کند، در اظهار نظری قابل تأمل پیرامون موضوع گرانی بنزین گفته است: «حدس می‌زنم مردم هم موافق افزایش قیمت بنزین هستند!»

به گزارش «تابناک»؛ اینکه آقای مطهری از کجا و بر اساس چه یافته هایی متوجه شده که مردم با گران شدن قیمت بنزین نه تنها مخالفتی ندارد که موافق هم هستند، نه از طرف ایشان اعلام شده و نه در مورد آن توضیحی داده اند، اما برخی واکنش ها به این سخنان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که قرار بوده صدای مردم در خانه ملت باشد، قابل تأمل است. مثلا در یکی از کامنت ها پیرامون این سخن آقای مطهری از طرف مردم نوشته شده بود که «آره بخدا، از نماینده‌های مجلس خواهش می‌کنیم هرچه سریع تر نان، آب و برق و بقیه‌ی چیزا رو هم گرون کنن! باور کنید، خسته شدیم از این همه ارزونی!»

به نظر می رسد، خیلی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی واقعا در جریان وضعیت اقتصادی کشور و مردم نیستند، طبیعی هم هست چون آقای مطهری و اگر نگوییم همه حداقل بخش قابل توجهی از نمایندگان محترم مجلس تا الان نشده که وسط ماه کفگیر حقوق و مزایایشان به ته دیگ بخورد و سایر روزهای ماه رو به انتظار دریافت حقوق آخر ماهشان بنشینند که اگر چنین وضعیتی داشتند، فکر اساسی برای بهبود و رفاه حال مردم می کردند.

علی مطهری از نمایندگانی بود که در جریان دولت نهم و دهم «وکیل الدوله» بودن برخی نمایندگان را به شدت محکوم می کرد و شاید یکی از دلایلی که بخشی از مردم او را نماینده ای شجاع و مدافع حق می دانستند، هم همین رویکرد بود، اما با شروع به کار دولت روحانی مدت هاست که چنین رویکردی را از نایب رئیس فعلی مجلس شورای اسلامی نمی بینیم؛ بنابراین، باید خطاب به او یادآور شویم که صرف دفاع و همراهی با دولت نباید باعث بستن چشم ها روی واقعیات های جامعه بشود.

هرچند همه ما این را به خوبی درک می کنیم که قیمت بنزین در ایران با توجه به سقوط ارزش پول ملی و گران شدن نرخ ارز در قیاس با سایر کشورهای همسایه مان به شدت پایین است و شاید یکی از دلایل افزایش قاچاق سوخت هم همین باشد، لذا افزایش قیمت بنزین می تواند امری عقلایی و منطقی باشد، اما بهتر است این مساله را نه از زبان مردم، بلکه به زبان کارشناسی و منطقی بیان و علت های آن را هم ذکر کنیم.

قطعا مردم با افزایش قیمت سوخت مشکلی نخواهند داشت، اما آقای مطهری و سایر نمایندگان مجلس بهتر است در کنار این موضوع فضا را به نحوی فراهم کنند که کارتل ها و مافیای تولید خودروی انحصاری را در کشور کنار زده و زمینه را برای رقابتی کردن این بازار و دادن حق انتخاب به مردم فراهم کنند. تحقق چنین موضوعی می تواند همان بخش منطقی و قابل درک باشد که در این صورت مردم هم هیچ مخالفتی با افزایش قیمت سوخت نخواهند کرد.

نمی شود که هم خودروی بی کیفیت و بدون هرگونه امکانات رفاهی به مردم عرضه شود که نه تنها باعث راحتی و رفاه خریداران نمی شود، بلکه جان آنها را هم به خطر می اندازد و از طرفی هم سوخت گران به مردم عرضه شود. در حقیقت آنجایی که مربوط به حاکمیت و دولت می شود امکانات باید حداقلی باشد و وقتی به وظایف مردم می رسد انتظار داریم که در قبال این امکانات حداقلی پرداخت حداکثری داشته باشند!

لذا مردم می پذیرند که سوخت گران بشود، اما بازار خودرو با واردات خودروهای مدرن و به روز دنیا و همچنین تولید داخلی که مردم می توانند دست به انتخاب از بین خودروهای وارداتی و تولید داخل بزنند، آزاد شود. مردم باید برای سوار شدن یک خودرو حق انتخاب داشته باشند، بتوانند برای جلوگیری از معضلات زیست محیطی و کاهش هزینه های مربوط به سوخت فسیلی خودروهای هیبریدی بخرند و البته برای خودروهای بنزینی هم از سوخت با کیفیت استفاده کنند.

بهتر است آقای مطهری بداند که «خیلی چیزهای دیگر هم باید بشود» اینکه دست دولت، مسئولان و حکومت همیشه یک طرفه برای حل مشکلات در ‌جیب مردم باشد، درست نیست. اگر قرار است با استانداردهای کشورهای منطقه و جهان همه چیز سنجیده شود، لازمه ابتدایی آن توجه به میزان حقوق و دستمزد دریافتی از سوی حقوق بگیران است که باید آن را حداقل به سطح نرم و استاندارد جهانی رساند. نمی شود که درآمدهای مردم ریالی باشد و زمان دریافت خدمات آن را دلاری پرداخت کنند!

برای حل مشکلات مربوط به میزان مصرف سوخت و بالاتر از آن مشکلات مردم در این زمینه، بهتر است دولت و تئوری پردازان کشور که تأکید زیادی بر تولید خودروهای داخلی دارند، به اشتباهات خودشان مثلا در رابطه با «سرمایه گذرای بیهوده بر صنعت خودرو اذعان کنند» و پس از آن یک برنامه زمان بندی شده ای را برای رساندن نرخ سوخت به قیمت های فوب و استاندارد جهانی و همچنین بهره مندی مردم از دسترسی به خودروهای مدرن تولیدی در دنیا بدون پرداخت تعرفه های چند برابری ارائه کنند.

نمایندگان مجلس می توانند در این زمینه طرحی ارائه کنند که مبتنی بر آن مثلا بعد از پنج سال قیمت سوخت مطابق با خواسته هایی که اخیرا رئیس جمهور در یک سخنرانی بیان کرد، شناور و منطبق با قیمت های جهانی بشود و از طرفی پس از پنج سال مردم ایران هم بتوانند در یک بازار کاملا رقابتی بین محصولات داخلی و خارجی خودروهای مدرن و روز دنیا را با قیمتی که مردم سایر کشورهای دنیا برای خریدن یک خودرو می پردازند، انتخاب کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۶۳
به خاطر همین بود که در دور دوم نماینده شد و نه دور اول
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
عزیزانی که تشریف میبرید رای میدید شما را به خدا قسم ببنید دارید به چه کسی رای میدید و چه کسی را نماینده مجلس می کنید تا با تفکراتش برای یک کشور تصمیم سازی کنه. هرچه امروز بر سرمان می آید نتیجه انتخاب دیروزمان است
ملت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
اخ اخ اقا محسن چقدر فرق داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
اخ اخ اقا محسن چقدر فرق داره که ما به کی رای میدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
آقا محسن عزیز، لطفا شما بگو به کی رای بدیم. آقایون همه تفکراتشون در نهایت از یک جنسه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
در جواب آقا محسن بگم که ما ایرانی ها حافظه ضعیفی داریم ، فوری یادمان می رود و سریع با گذر زمان آداپته می شویم . بعضی دولتها هم از این نکته کمال استفاده را می برند . بنشینید و ببینید که یک هفته بعد اظهارات آقای مطهری را همه فراموش کرده اند .
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
جناب تابناک حداقل بعد توضیح ایشان انصاف داشتید واین تیتر را نمیزدید.گفته شده که مردم با دو نرخی کردن بنزین مخالفتی ندارند.نه با گران کردن.انصاف انصاف.شاید هم عقب بودن از اخبار؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
اقا محسن مردم از ترس یکی به شخص دیگر رای میدن . شک نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
توضیح ایشان را چاب کن تابناک .دوغ را با دوشاب قاطی نکن برادر ....
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
آقازاده آقازاده است. و از مردم نیست.. هر چه پنهان کنند از جایی درز می کند و مردمی بودنشان نفی می شود.
سوخت ارزان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
شمابرچه اساسی میگوییدمردم باواردات خودروباافزایش سوخت مخالفتی ندارن ازجانب خودت بگونه مردم بی پول
زمانی باید از قاچاق ترسید که وارد کننده باشید ولی در بنزین خود کفا هستید و دولت هم دارد یارانه می دهد ولی وقتی قاچاق سوخت می شود به خارج به همان اندازه یارانه پولش در می اید و مهمنر از ان این است که ارز وارد کشور می شود
ولی باید مدیریت کرد تا پیشی نگیرد از میزان مصرف داخلی تا کمبود ایجاد شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
خدایی شما دستی در قاچاق بنزین نداربد؟
با شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
در صورتی که دولت و مجلس بخواهند بنزین را گران کنند باید به همان درصد افزایش کل حقوقها را هم بالا ببرند تا از قاچاق جلوگیری بشه در غیر این صورت هدف از طرح قاچاق نشدن بنزین نیست بلکه پرکردن جیب دولت برای بودجه جاری و بریز و بپاشهای بعدی است ظاهرا در این شرایط خاص اقتصادی دولت جرات جلوگیری از تخصیص بودجه های غیر ضروری را ندارد و داره از آب کره میگیره احتمالا تا چند وقت دیگه به نفس کشیدن مردم در این هوای آلوده هم مالیات میبنده
برادر مگر انسان حدس خود را به زبان می آورد آنهم در رسانه ها تو نمی دانی حدس شما سیاستمداران چه بلایی سر مردم می آورد فقط من درمانده اینم که شما سیاسیون ایران با چه بهانه ای سر پاهستید با این همه هوش البته این حدس من است که شما باهوشید نباید به زبان می آوردم
پاسخ ها
فوق لیسانس متاهل بیکار شده از کار
| United States of America |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
شک نکن این موجود ذره ای بویی از مشکلات ملت نبرده و اصلا نمیدونه زندگی با حقوق یک میلیونی بیمه بیکاری یعنی چه؟تازه اونم بعد از 5 ماه که از کار بیکار شدی بهت میدن وقتی که آبرو و حیثیتی پیش خانواده و زن و بچه و دوست و اشنا نمانده از بس که گفتی ندارم و میشه قرض دستی بدین و.....اینا درد مردم رو نمیفهمن چون مرفهین و کاخ نشینان بی دردند.این چه میفهمه گوشت کیلویی 70 تومن و مرغ کیلویی 12 تومن یعنی چه فاجعه ای برای کارگر و کارمند و بیکار و بازنشسته.این چه میفهمه که ماههاست شیر نخوردیم و در حسرت ماهی و اجیل و میوه و لبنیات و کباب بودن یعنی چه!
بدون امکانات. رفاهی؟!!!!!!

مثلا حالا پراید را بگویید یک چیزی ولی در اکثر دیگر تولیدات که خلاف حرفهای پوپولیستی شما است!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
یه بار سعی کن یه ماشین خارجی گیر بیاری سوار شی تا پی به موضوع ببری برادر
این اقای مطهری نازنین در یکی از مناظره های قبل ازانتخابات ریاست جمهوری که با بزرگوار دیگری در سیما مناظره میکردند فرمودند مردم جلو مرا میگیرند میگویند اقا این چه وضعی است گرانی کمرمان را خم کرده پنیر شده کیلویی سیزده هزار تومن میخواهم بدانم ایشان اخیرا پنیر خریده است بداند قیمتش چند شده یا نه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
شکم سیر از گرسنه خبر نداره.
آقایون که ماشالله حقوق های چند ده
ملیونی و مزایا و رانت های اون سر
ناپیدا دارن چرا باید دلخور افزای قیمت ها باشن
آبشون که سرده نونشون هم که گرمه.
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
برادر عزیز امثال این اقازاده های مرفه صبح خاویار و کله پاچه و عسل 200 هزار تومنی میخورن و ظهر چلو شیشلیک و چلو برگ و زرشک پلو با مرغ و شب فیله مرغ و استیک و شینسل مرغ و فیله ماهی و ....پنیر میخواد چیکار تا بدونه قیمت پنیر کپکی پاستوریزه گرون شده یا ارزون.
ایشان از روزی که چشم بازکرده اند از فضل پدر بهره برده اند گرانی برای ایشان قصه است
ایشون فقط فقط زد مردمی هستند مثل برجام و موشک و fatfو حالا هم بنزین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
آقا جناب اینفانتینو رییس فیفا پاسخ نامه
ایشون در به کارگیری غیر قانونی بازیکنان دورگ فرانسه و بلژیک در جام جهانی رو داد یا نه.؟
ایشون که در کشور مشکلی نمی بینن مشکلات عظما در بازیکنان بلژیک و امثالهم است.
گرانی و فقر و ... کجا بود فیفا و یوفا رو عشق است.
درامد مردم به ریال ولی هزینه ها به دلار حساب میشه
نشون به این نشون که با بالا رفتن قیمت دلار همه اجناس بلا استثنا دو تا سه برابر شد جالبه که دولتمردان ما فکر میکنند که قیمت بنزین باید براساس نرخ دوبی و امریکا حساب بشه ولی درامدشون یک ششم انها باشه
پاسخ ها
کریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
عزیزم در آمد یک کارگر در ایران کمتر از 100 دلار در ماه هست ... دقیقا منظورت از یک ششم چی هست...فکر کنم شما ایران تشریف نداری ببینی در آمد کمتر از 100 دلار در ماه یعنی چه!!!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
برادر من
مکرون میگه از این به بعد قانون میگذارم که از حد اقل حقوق در فرانسه که ۲۰۰۰ یور میباشد دیگه مالیات نگیرم
اونوقت میگی یک ششممن ماهی یک و پونصد حقوقمه
۲۰۰۰ یعنی ۱۰۰ یور‌
یعنی حقوق من. یک بیستم اوناست نه یک ششم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
قیمت اجناس اینجا یک بیستم انجا هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
به جز سوخت و غذا قیمت چی دقیقا یک بیستم اونجا هست. تازه اون هم نه همه غذا ها.
اگر می شود برای این موضوع کامنت ها را درج کنید.واقعیت امر این است که در شرایط فعلی باری مقوله واقعا تنها و تنها یک راه حل منطقی وجود دارد بنزین به نرخ آزاد توزیع و مابه التفاوت آن به صورت نقدی به مردم پرداخت شود باور کنید واقعا راه حل منطقی دیگری نیست نه کارت سوخت و نه وضعیت کنونی که سرمایه مملکت سوخت شده و به هوا می رود و عدالت در تخصیص این یارانه صورت نمی گیرد.
این خیال میکنه حقوق ما هم مثل خودش ماه 50 میلیون هستش
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
دقیقا ..عجب کوخ نشینانی صاحب مملکت شدن
دیوانه شدم از دست شما مدیران نالایق
«آره بخدا، از نماینده‌های مجلس خواهش می‌کنیم هرچه سریع تر نان، آب و برق و بقیه‌ی چیزا رو هم گرون کنن!!!! باور کنید، خسته شدیم از این همه ارزونی!!!»
به فکر مردم باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
نمیبینی هستن ولی به فکر مردم سایر کشورها نه ایران.اخبارو ببین.قاشقچی و ماکارون و فرانسه و یمن و فلسطین و اتش سوزی امریکا و....
تاکسی و یا هزینه حمل و نقل مواد مصرفی و ... چند درصد از هزینه خانوار ها را دارد؟
چرا عده ای عوام فریبی میکنند و سوخت را ارزان نگاه میدارند تا باندهای قاچاق با سود هزارن میلیاردی در سال کسب درآمد کنند؟
نسل آینده که فرزندان و نوه های خودمان هستند ما جوابگوی ریخت و پاش امروز ما را نباید بدهند.
به خدا ظلم است و بیشتر هم به خانواده های ضعیف و حتی آنان که خودرو ندارند
پاسخ ها
م-وحیدی
| Canada |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
کاملا درست است. متاسفانه عده زیادی به در امد های نفتی وابسته شده اند وبصورت بی رویه ای منابع انرژی را هدر می دهند. مگر پاکستان و افغانستان نفت و در آمد های دلاری ناشی از آن دارند؟مردمی که صاحب خود رو نیستند از این رانت انرژی بی بهره اند . دادن سهمیه وکارت سوخت به همه ایرانیان و بالا بردن قیمت و صرف درآمد ناشی از آن در بهداشت و ایجاد اشتغال مولد بهترین راهکار است .
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
اونی که ازدواج نکرده و بیکاره و یا فرزندی نداره چرا باید جور شما مرفهینی که ازدواج کردین و کارتون به بچه و نوه هم رسیده بکشه؟بس نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
الان بنزین گرون بشه..بدون اینکه حملونقل عمومی وسیع بشه
ما دربرابر نسل اینده سر بلندیم؟
قاچاقم نیستو نابود میشه؟اهاااان قربون استدلالت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
الان بنزین گرون بشه..بدون اینکه حملونقل عمومی وسیع بشه
ما دربرابر نسل اینده سر بلندیم؟
قاچاقم نیستو نابود میشه؟اهاااان قربون استدلالت
تابناک ... شما هم ما رو گرفتی ها ... هم به نعل می زنی هم به میخ ... تو هم که وسط صحبت های به ظاهر انتقادی دم از ارزونی بنزین می زنی ... خسته نشدید... از سرکار گذاشتن مردم ... پدرجان اگر در این بلبشوی اقتصادی و کاهش ارزش پول ملی افزایش قیمت بنزین جای بحث دارد .. درامد ملت کجای صحبت شماست . آیا یکبار قاطعانه تا آخر مطالبات به اصطلاح مردمی خودتان را پیگیر بودید ... گرانی ماشین و... دهها سوژه دیگر را یک روز برجسته می کنید ... پس فردا ول می کنید ... دست از سر ما بردار ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
برادر علی خوشحالم از اینکه ماهیت تابناک برایتان مشخص شد آرزوی موفقیت برایت دارم
خوبی آقای مطهری این است که بعد از 40 سال از شهادت پدر می گوید اگر پدرم بود این کار می کرد و آن کار نمی کرد.
شهید را ول کن! خود شما چقدر در سخنان و کردار خود ثبات داری ؟
گویا الهام به ایشان می شود و چند روز دیگر می گوید اگر شهید مطهری بود موافق قیمت بنزین مورد نظر من بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
خوب شد شهید مطهری این روزها رو ندید
واقعاالگوی کدام یک ازاقازاده ها امام علی است و علی وار زندگی میکنند ؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
به ضرس قاطع هیچکدام
چرا فقط قیمت بنزین را به دلار می سنجید بله سوخت ارزان است ولی حقوقها و سطح زندگی چی؟ بخدا با این مخارج موندیم جواب زن و بچه را چی بدیم .
فیلم سخنان یکی از دانشجویان در این خصوص موجود اتگست ، اگر تمایل ب انتشار دارید لیمیل بزنید
وقتی به افرادی بی منطق عصبانی مثل مطهری بخاطر اینکه کمی افکارش بهتون نزدیک رای میددی باید اینطوری باشه کسی که میگه از برجام باعثش ما بودیم نه ترامپ حتی غربی ها این نگفتن باید بهش شک کرد
چه دل خجسته ای دارید شما باباتمام گرانی تورم وبدبختی ملت زیر سر اینهاست وقتی بنزین گران شود اینها که از ماشین دولتی بنزین مجانی دولتی خانه دولتی و..و..و..استفاده می کنند واگر حقوق هم 20درصد اضافه شود .حقوق من کارمند لیسانس 18سال سابقه کارقراردادی سازمان برنامه استان تهران می شود 140هزار تومان وحقوق نماینده عزیز می شود 20درصدش 1میلیون تومن من بدبخت کرایه خونه دوبرابر کرایه ماشین دوبرابر پول بنزین دوبرابر معلومه به دهم برج نریسیده باید بدوم دونبال دست فروشی و..و...ولی اقای نمایند ه این خرجها را ندارد وچون زحمت زیاد هم می کشند می روند تعطیلات زمستانی ؟/...اقای مطهری واقعا خدا بیامرزه پدرت را؟/..
ایشون نماینده خودشه نه نماینده من یا میلیون ها تهرونی دیگه
سلام تو مملکت ما وقتی طرف داخل مردم زندگی نکته همین میشه هزینه ها روبه دلار حسآب میکنن وقت حساب کردن درآمد لایی می کشن ،شما به دلار حقوق بده انتظار داشته باش برادر ریال سه برابر ارزشش رو از دست داده یه سری بیکار شدن هزینه ها سر به فلک کشیده دیگه از توانمان خارجه دستمون به جایی بند نیست شما اولش خوب میومدی حالا بهتر نیست یه سر تو خیابان بیای دو تا آدم ببینی دلت وا شه
آقای مطهری حرف شما قبول به یک شرط شما هم الله وکیلی برای یک سال حقوق کارگری اداره کار بگیرید مستاجر شوید واجاره بدهید خرج دوتا بچه راهم بدین و سراغ پس اندازتون نروید بعد تصمیمتون را اجرایی کنید
شیر مادر حلالت
تورم 100 درصد افزایش حقوق 20 درصد
به این میگند عدالت پولدارها برای ما فقیرها
اقای مطهری مرد شریفی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
هه هه هه....اره ما ملت که سرمایه مون یک هزارم شده نا شریفم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
هه هه هه....اره ما ملت که سرمایه مون یک هزارم شده نا شریفم
واقعا چه مردمان بی منطقی پیدا میشود نمایندگان یا خود آقای روحانی می گویند در ایران بنزین ارزان است وقتی می پرسی چرا ارزان است با توجه به ریال تو سری خورده و بی ارزش ایران محاسبه می کنند اما چه کسی ریال را اینقدر بی ارزش کرد همین آقایان در مجلس و دولت اینطور باشد ما دچار سفسطه های مختلف یا دور میشویم
عجب !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
با سلام من با افزایش بنزین موافقم حتی به قیمت لیتری 5000 تومان به شرط آنکه حقوق کارمندان در ماه حداقل یکصد میلیون تومان باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
غصه نخور افزایش قیمت بنزین این طور که بوش میاد در راهه شکمت رو هم اخوی صابون نزن افزایش حقوق ملموسی در راه نیست
بسوزین و بسوزین و بعد هم حسابی کمربندها رو محکم کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
چشم اقا/خانم فاطمی حتما همینطور میشه.شک نکنید
آقای مطهری تا حالا نشان داده است که آزاداندیش است .این خیلی ارزشمنداست ولی در این مورد گرانی بنزین اشتباه کرده اند . هرکسی ممکن است گاهی حرف ناصحیح بزند ولی نباید موجب شود آزاد اندیشی ایشان دیده نشود . با همین وضعیت ایشان از 90 درصد نماینده های فعلی مفیدتر هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
امثال تو هم مثل خود مطهری از ثروتمندان و افراد بی دغدغه جامعه هستید وگرنه تا الآن همه متوجه ساده اندیشی و بی کفایتی مطهری و نظرات خلاف حق ایشان شده اند.
این آقای شریف هنوز حرفهایش با گمان است نمی داند طبقه کارگر و کارمندی که الان زیربار له شده اگر بنزین گران شود ویا حتی چند نرخی که تجربه اش را داریم ومیدانیم به کجا ختم میشود چه آسیبی بزرگی وارد میکند.خیلی از ماها دیگر برای رفتن به سر کار به مشکل بزرگی بر خواهیم خورد وافزایش قیمت سوخت بلافاصله قیمت همه ی اجناس وخدمات را افزایش خواهد داد.جای آن بهتر است با راه اندازی کارت سوخت فقط از قاچاق جلوگیری کنند ومصرف خانوارها را رصد کنند تا تصمیمهای معقول بعدی.امان ازافرادی که تا جلوی چشمشان بیشتر رانمی بینند.
به جرات میتوان گفت اقای مطهری ۴۰ سال در ناز و نعمت زندگی کرده اند مفهوم فقر برای ایشان چیزی شبیه دایره چهار ضلعی است کاملا با این مفهوم بیگانه این انسان ناز پرورده نمیداند فقر کوره آدم سوزی است که روز و شب هزاران نفر در آن نیست و نابود می شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
احسنت...پول مفت...امکانات فراوان
ایشون بااین سنش انقد امید به زندگی داره که دخترش کلاس 5امه
اونوقت دهه 60ها که ازدواج کردند امید ندارن بچه دار بشن
سلام خدایا شکرت اینها در این فضا نیستند داخل مردم نیستند یا نظرشان اینست که مردم باید این باشند
جای تاسف است که هیچکدام به عمق صحبت هایی مطهری پی نبردبد و همین جور اظهار نظر میکنید . روزی 400 میلیارد تومان از محل قاچاق بنزین به منافع ملی ضرر وارد میشود اون موقع تو دنبال اونی که بنزین ارزون باکت رو پر کنی بری تو ترافیک چرت بزنی! بنزین باید آزاد بشه ولی متناسب با اون دستمزدها هم افزایش پیدا کنه و راه قاچاق سوخت مسدودبشه . این راهشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
مطهری درباره حقوق ها و افزایش ان چیزی نگفت همین نشان از بی اعتنایی او به مردم دارد این را نمی توان به کم هوشی یا بی حواسی او نوشت دولت گفته بنزین باید گران شود این طائفه هم دنبالش راه افتاد همان حرف را تکرار می کنند
اقاچرابه فکرمردم نیستید چرابازهم زمینه رابرای گرانی بنزین فراهم می کنیدچراکمی هم به فکراین مردممظلوم وستم دیده نیستید.ایامیدانیدکه دیگرسفره مردم رنگی به خودنداردایامی دانیدکه حقوق یک ماه کارمندان کفاف هزینه 10روزرانمی کندخواشاکمی هم به فکراین مردم باشیدکه باهزاران امیدشماهاراراهی مجلس کرده اند
(سیر خبر از گرسنه ندارد)

چرا برای توجیه گرانی مردم را مستمسک تائید حرفهایتان قرار می دهید؟
چرا برای توجیه گرانی بلاد دیگر را وجه التمثیل قرار میدهید؟
ایا زندگی و درآمد ما هم مثل مردم بلاد وجه التمثیل قرا گرفته میباشد؟

و چرا بر عکس در مقابله با کاهش قیمتها به بهانه تعطیلی تولید و بیکاری و بدهکاری و مواد اولیه و امثالهم طرف و
سوی صاحبان سرمایه را می گیرید؟ (مانند موضع اخیرتان در قبال خودروسازان)

چرا عدالت را به بهانه های جعلی نادیده می گیرید و ترویج بی عدالتی را به بهای ادامه حیات شرکت یا موسسه و یا کارخانه ای و یا بانکی روا می دارید.
به این دوره نمایندگی مجلس اصلا نباید رای داد کلا بایدبلاک بشن. اینها از مردم پله درست کردن .
روش هم میشه خودشو رو نماینده صدا میکنن.
فرق بین آقای علی مطهری با ذوالنوری و کریمی قدوسمیها اینکه تکلیف آدم با آنها روشنه اما امثال علی مطهری که برای فریب کاری خودرا حامی مردم نشون میدن اما بموقع عمل حامی اشرافی گری هستن تشخیش دشواره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
یعنی ذوالنوری و قدوسی از اشرافیگری حمایت می کنند. یا اینکه مخالفند ولی ترفند مخالفانشون اینه که اونا را پوپولیست معرفی کنند؟
از دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست
وقتی از وضعیت جامعه کاملا بی خبر باشی نتیجه اش همین حرف ها می شود. جناب مطهری رسما خود را از مردم جدا کرده اند.
حرف آقای مطهری نه منطقی بود و نه قابل دفاع و حرف زدن در خصوص محتوای حرف ایشان هم حرف زدن ارزش ندارد ولی در خصوص قاجاق باید بگویم که دولتی که نتواند جلوی قاچاق را بگیرد نباشد بهتر است
اصلا نگران نباشید !!!! تا ساعاتی دیگر ایشان انقدر موضوع حرفی را که به صراحت در باره رضایت مردم از گرانی زده بر عکس توجیه میکند که ادم جیگرش اتیش میگیره و مانند دیگر دلسوزان میفرمایند همه حرف های بنده منتقل نشده و بخشی از آن منعکس شده و من منظور این نبود بنشینید و منتظر توجیه ایشان باشد باید به این نوع ادبیات دلسوزان عزیزمان عادت کنیم
کفگیر مال ماهاست بفرمایید بیل مکانیکی!!!!!!!!!!
سلام دوستان مت یک پیشنهاد دارم برای جبران کسری دولت و درک وضعیت مردم . تمامی نمایندگان مجلس از چپ گرفته تا راست را رها سازند و حقوقی ندهند و امکاناتی نیز به انان از بیت المال ندهند و هزینه های انرژی و برق مجلس نیز نخواهد بود در نتیجه کسری بودجه کاهش خواهد یافت و این بزرگان نیز برگردند به استان ها و بصورت افراد ازاد زندگی کنند . چون مجلس دردی از مردم که حل نمی کند خود دردی شده برای این مردم .
آقاي مطهري احتمالا تكذيب مي كندشايد بگه منظورش مردم ونزوئلا بوه
ارزونی بدجوری داره بهم فشار میاره تورو خدا به دادم برسید
مردم تو خرج روزانه موندند !!!
همه چی سه برابر شده ولی حقوقا ارزشش سال پیش را نداره
احسنت به این نقد
آقای علی مطهری آیا حضرت علی (ع)هم در موردنیازها و دغدغه های معشیعتی مردم مثل شما فکر می کردند؟
اگر واقعا نظر مردم برای شما مهم است من یک رزمنده دوران دفاع مقدس هستم واز عملکرد جنابعالی به هیچ وجه ممکن راضی نیستم پس بخاطر من مجلس را ترک کن ودیگر هم برای مردم از طرف خودت تصمیم نگیر
چون شما مثل آدمی می مانید که برای خودش می خوابد وبرای مردم خواب می بیند .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
مسلما حرفی که ایشان زده اند دلچسب نیست ولی من احساس میکنم که شانتاژ نیرو های نسبتا مردمی در کار است.
چرا صحبت ایشان در مورد انتقاد از رهبری را که خود رهبر هم با آن موافق است درج نمی کنید؟
آنهایی که فکر میکنند شخصی مانند رئیسی ویا احمدی نژاد را حل مشکلات هستند در اشتباه بسر می برند!
سلام.
آقای مطهری شما تا بحال 2 ماه بیکار و اجاره نشین و بچه محصل دارید یا آقای مطهری شما در ایران زندگی میکند؟؟؟؟؟
اقای مطهری در ویلای خودتان که نشسته آید پشت سفره رنگین وقتی خوب خوردی از چرب و شیرین و سیر شدی کمی به یاد یتیمان و فقیران باش و به خودت قول بده به احترام آنها سه هفته حرف نزنی
صبح دکتر مطهری سخنان منتصب به خود به ان شکل را رد کردند.
قبل از ساعت مقاله شما ۱۳:۲۶ دقیقه بود تکیب ایشان.
اقای مطهری فامیلش را عوض کنه تو خونه خودش هم راش نمیدن
ما موافق کنار رفتن شما و امثال شما از مسئولیت هستیم نه گرانی سوخت چقدر فشار تحمل کنیم در حالی که شماها سالهاست در رفاه هستید
ممنون از این دفاع جانانه از مردم در مقابل نماینده ای که یکی از دغدِغه های اصلیش بجای مردم، رفع حصر فتنه گرهاست
متاسفانه این پسرخاله ها مطهری زیباکلام لاریجانی توکلی نتوانستند کاری برای مردم کنند فقط یکی به نعل یکی به میخ زدند
لطفا تا از مردم نظر خواهی نکردید هیچ مسئولی از طرف مردم صحبت نکند
در اروپا بنزین لیتری یک یورو است ولی میزان درآمد یک کارمند حد اقل ۳۵۰۰ یور است . در ایران بنزین را می خواهند گران کنند در حالی که حداقل حقوق دریافتی طبق قانون کار حدود ۱۲۰ یورو در ماه است . حالا چطور جناب نماینده استدلال می آورد ... هزینه ها را به دلار و یورو حساب می کند اما حقوق ها را به ریال پرداخت می کنند!
نمی دونم این اقا نماینده کدوم مردمه ، انگار تو فضاس بنده خدا یکی بیدارش کنه
به نظر حضرات ،چند درصد مردم ایران دغدغهٔ خودرو ،داخلی ،و خارجی را دارند ؟ و چند درصد مردم ایران الخصوص بازنشستگان ،و کاگران ،و حقوق بگیران ثابت زیر ۳/۵ میلیون تومان ، دغدغه معیشت زندگی را دارند ؟ کمی انصاف داشته باشید ، بنا بگفته آمار بانک مرکزی بیش از ۸۰٪ نقدینگی کشور در اختیار ۲٪ جمعیت ۸۰ میلیونی ایران است ؟ آیا حکومتگران جمهوری اسلامی از شناسایی این ۲٪ عاجز هستند ؟ و یا اینکه همین ۲٪ ها خود حکومتگران هستند ؟ و دیگر اینکه آیا حکومت امکان اینکه جلو مافیای قاچاق سوخت را بگیرد ،ندارد؟ و یا اینکه همین مافیای قاچاق سوخت از خود ۲٪ ی حکومتگران میباشند ؟ در ایران کنونی جنگ بر سر قدرت است ، بیش از دو دهه است قانون اساسی که میثاق ملت است ، زیر پا گذاشته میشود ،چرا ؟ چگونه میشود در مدت کوتاهی ( ده ماه ) ارزش پول ملی به یک چهارم کاهش پیدا نماید ؟ آیا حاکمان جمهوری اسلامی برگ چغند هستند که قادر به جلوگیری از آن نشدند ؟ و یا اینکه این اتفاق توسط همین ۲٪ متنعم ار انقلاب که حاکمان جمهوری اسلامی هستند افتاده ؟،،
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
برادر در همه دنیا 1 تا 5 درصد مردم بین 70 تا 90 درصد ثروت را دارند و اصلا نیمی از ثروت دنیا متعلق به 200 نفر است پس مسیر را اشتباه نرو مطلب سر کمیت عایدی 98 درصد است نه درصد ایشان نسبت به ثروتمندان شما ممکن یک دهم فرد دیگر درامد داشته باشی او 100 میلیون بگیرد و شما 10 میلیون یا او 10 میلیون بگیرد و شما 1 میلیون ایا این دو حالت با هم برابر است؟
بنظر من مرزها رو محکم کنند که قاچاق بطور کلی بر طرف بشه
اقای روحانی بهتره به همون دلارفروشی کسری بودحه رو تامین کنید ، این مردم راحت گول میخورند و فرق سود زیان خودشان را نمیدونند ؟! تابناک اگه سوخت ۱۵۰۰ تومان بود که چنین مصیبتی مردم دچار نمیشدن .
علی مطهری در کانال تلگرامی خود نوشت: در جلسه دانشگاه اصفهان به مناسبت شانزده آذر، در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان گفتم به خاطر جلوگیری از قاچاق بنزین بهتر است بنزین دو نرخی شود، مثلا تا هشتاد لیتر در ماه هزار تومان و از آن بیشتر مبلغی بالاتر. بعد گفتم حدس می زنم مردم هم موافق باشند چون به مصلحت کشور است.

من با اینکه این حرف درست است با غلط کاری ندارم اما رسالت یک خبرگزاری انعکاس اخبار دقیق و صحیح می باشد
جناب آقای مطهری تاحالا باحقوق 1میلیون و 300هزار تومنی کارگری و خونه مستأجری به همراه زن و بچه تشریف بردید بازار تا بجای خواسته های خوراک و پوشاک شون از بازار فقط شرمندگی براشون بخرید؟؟ تاحالا در جواب آزمایش خون بچه تون دکتر بهتون گفته که"فقر آهن و کلسیم و ویتامین داره و شیر و میوه بهش بدید بخوره و نتونید بخرید؟؟؟"چند بار تاحالا مریض شدید و بخاطر نداشتن پول دکتر خود درمانی کردید؟؟چند بار بخاطر نداشتن کرایه،مسیر 5کیلومتری را از محل کار تا خونه پیاده رفتید؟؟حالا میخواهید با افزایش نرخ بنزین یه حال دیگه به مردم بدید؟بس نیست به نظرتون؟شما برای کشور و نظام کارمیکنید یا علیه نظام و مردم؟؟میخواهید خیابونهای ایران را مثل فرانسه بجای جلیقه زردها ....
اقای مطهری شما که خوب حدس میزنید یه حدس بزن با این تورم حقوق کارمندان وکارگران چقدره درامد زنان بی سرپرست چقدره حدس بزنید نرخ تن فروشی دختران وزنان بی سرست چقدر اخه نرخ بنزین وتمام کمی وکاستی هاتون رو با نرخ اروپا حساب میکنید پس لطفا حقوق ودستمزد کارمندان وکارگران اروپا رو به ما بدید بعد قیمت بنزین رو با اروپا حساب کنید ماشین ارزان قیمت هیبریدی بدون تعرفه وگمرکی 200درصدی بدین بعد حدس بزنید ازقدیم گفتن سیر ازگرسنه خبرنداردددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد
آقای مطهری حالم ازت بهم میخوره
سلام آقای مطهری ، آقایان مطهری ها انتخابات نزدیک ها، سال دیگر همین موقع سنگهایمان را با هم وا میکنیم ، دلار و بنزین و حقوق کارمندان و کارگران و مسکن و گاز و آب و برق و.................. خوب فکر کنید که کتاب سخت مینویسد
همش حرف و شعار ...
اقای مطهری شما که داعیه دفاع ازمردم را دارید چرا اینطوری حساب می کنید شما فقط دغدغتان رفع حصر است ودگر هیچ برو لااقل فامیلت را عوض کن وسربه سر مردم نگذار بخاطر روح پدر بزرگوارت حرف حسابی بزن و بگذار پولی که جهت نمایندگی میگیری حلال وار استفاذه کنی تورا اواح پدرت دیگه ازاین پیشنهادها نده و سعی کنید که ارزش پول وهویت ملت ایران را ارتقا دهید کمی هم به مردم اعتماد کنید تا کشور اسلامی ایران در دنیا اقایی کند و تداوم اسلام به رهبریت امام خامنه ایی تجلی بیشتری یابد .........
اظهار نظر جناب مطهری از دو منظر قابل تحلیل است از منظر اکادمیک و علم اقتصاد به منزله جراحی بیمار در حال فوت است . ولی از منظرعامه کفر است!
این آقا مطهری وامثالهم خودشون را صاحب انقلاب و کشور می دانند. یکی نیست بپرسد شما چه کاری برای مملکت کرده اید. شما وارث پدرتان هستید.ولی وارث انقلاب نیستید
در نتیجه سوءمیریت اسفناک و فاجعه بار مدیران و مسولین دولت و مجلس قبلی و فعلی است که وضع مملکت فاجعه بار شده است و مردم بدبخت و بیچاره شده اند قیمتها بسیار زیاد شده و از اول سال تا حالا اگر حساب کنید حدود 100 تا 600 درصد افزایش قیمت داریم و ان وقت میگویند تورم 20درصد است ......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
صحیح است
گزارش جامع م مبسوطی بود که انشاءالله مسئولان به آنها عمل کنند. در ضمن موقع رای گیری مردم فراموش میکنند و اگر هم خدای ناکرده رای داده نشود بالاخره تعدادی انتخاب میشوند.

این دوره ریاست جمهوری و مجلس اکثریت با اصلاح طلبان بود چه گلی به سرمان زدند؟ دولت نهم و دهم دست رصولگرایان بود 8سال چکار کردند؟ البته هر دولتی کار مثبت هم داشته ولی رئیس جمهور فقط 25% اختیار دارد و بارها گفته شده که تدارکاتچی هستند.سال 1400 هم میاید و وضع به همین منوال.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
این دیگه قابل قبول کسی نمیفتد،که اکثریت نمایندگان مجلس از اصلاح طلبان تشکیل شده است!
اصلاح طلبان اصلی یا در حصر وزندانند ویا هیچکاره و نمایندگانی که اصول گرا ناب هستند و ظاهرا اصلاحی هستند اقلیتی بیش نیست!
جالب اینجا است که همه مون میدونیم مشکل کجا است ولی خودمونو میزنیم به اون راه و به کسانی گیر میدیم که در بیشتر موارد حرف دلمون رو میزنند . مثل این میمونه که پدرم بهم زور بگه چون زورم بهش نمیرسه بگیرم تا میخوره برادر کوچکم رو به بهانه فضولی زیر مشت و لگد بگیرم تا جونش در بیاد!
گوسفند از گرگ می ترسدبه چوپان پناه می برد غافل اینکه عاقبت توسط همان چوپان خورده می شودازدولت می ترسیم نمایندگان پدرمان را درمی آورندخدا قوت پهلوان خسته نباشی قهرمان یک نگاهی بکن به افکار شهید مطهری بعد نظربده
سخنان مورد اشاره آقای مطهری را من نشنیده ام ولی از آنجاییکه معمولا ایشان نسنجیده سخنی نمیگویند مطالبی را باید جهت روشن تر شدن موضوع نرخ سوخت قلمی کرد. گزاره اینکه چون ارز گران شده سوخت درایران بسیار ارزان شده و قاچاق آن رونق یافته کاملا صحیح است و باید برای آن راهکاری یافت. گزاره اینکه اتومبیل‌های ساخت داخل از کیفیت لازمه برخوردار نیستند و حق انتخاب مردم در خرید اتومبیل محدود است نیز صحیح است گرچه اطلاق آن به همه خودروهای داخلی بی انصافی است. گزاره اینکه سوخت باید در یک بازه زمانی مثلا ۵ ساله به نرخ فوب خلیج فارس برسد نیز صحیح است. یعنی هم نرخ آن و هم گران شدن تدریجی که در اصل گزاره مستتر می‌باشد. اما آمیختن این چند مسئله و نتیجه گیری آن و فرض اول که ایشان اینک و در دولت آقای روحانی وکیل آلدولت شده اند و یا حداقل دیگر وکیل المله نیستند دارای اما و اگر و استدلال و یا حتی اثبات است. اما در باب سوخت باید به آمارها توجه بیشتری شود. روزانه بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه سوخت توسط دولت در اختیار مردم ( صاحبان خودرو ) گذاشته می‌شود . از این مبلغ سهم طبقه کم در آمد ۱۰ در صد و سهم طبقه مرفه بیش از ۷۰ در صد می‌باشد. سهم قاچاق سوخت در حال حاضر روزانه بیش از ۱۵ میلیون لیتر برآورد می‌شود. سهم عده ای که صاحب هیچ خودرویی نیستند و یا از وسیله های دیگر مانند تاکسی و غیره استفاده نمیکنند و یا خیلی کم استفاده می‌کنند و البته از این رانت سوبسیدی استفاده نمیکنند را هم حداقل از باب عدالت باید احصا و در نظر گرفت. پس گران کردن بنزین یک الزام جدی است که بر زندگی مردم از طبقه کم درآمد حداقل روی کاغذ فشار آنچنان نمیاورد.
حد اقل از دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی در دستور دولت‌ها بوده که در یک بازه زمانی مناسب و به تدریج نرخ سوخت به قیمت فوب خلیج‌ فارس برسد. در همان تاریخ بسیاری از تحلیل گران و صاحب نظران اقتصادی که اکثرا متعلق به جناح اصولگرا بودند با این گرانی مخالفت و اجرای انرا عملا متوقف کردند. نقطه قوت مخالفت نیز حمایت از قشر آسیب پذیر و اینکه گرانی سوخت به تنهایی موجب چه گرانیهای عمومی خواهد شد را نیز در طی مقالات و تحلیل‌ها و غیره تحت عنوان نظریه ای کارشناسانه در مجامع و رسانه های عمومی تبلیغ و در جلسات خصوصی ابزار کوبیدن کارشناسان دولتی کردند. نتیجه آن بوده که هم اینک بعد از گذشت نزدیک به بیست سال این موضوع و اجرای آن محل کشمکش است. همواره و در طی این مدت طولانی اجرای امری مسجل به لحاظ شرایط ویژه کشور موکول به آینده ای نا معلوم و یا موقوف بوده. ناگفته پیداست که آنچه انجام این مهم را به عهده تعویق انداخته عدم شجاعت کافی در اجرای تصمیمی صحیح توسط رؤسای جمهوری وقت و یا دیگر عناصر تأثیر گذار بر اجرای آن بوده است. هم اینک نیز شرایط کشور ویژه است . پیش بینی شرایط ویژه برای سال‌های در پیش نیز کار چندان سختی به نظر نمیرسد. اگر درست و صحیح اطلاع رسانی شود و کارشناسان بدون قصد تخریب رقبای سیاسی بر جامع عمل پوشیدن به یک خواست عمومی ( حداقل خواست عمومی کارشناسان دولت‌های مختلف ) همراه شوند ادعای آقای مطهری که این موضوع خواست مردم نیز هست به نظر و در عمل گزاره صحیحی هست. مجلس نیز می‌تواند با ارائه طرحی و‌در یک بازه زمانی مناسب حمایت بی قید و شرط از خودروسازان داخلی را تعدیل کند تا از این جهت حق انتخاب مشتریان خودرویی را بالا ببرد. البته لازم به ذکر است که پروژه کاستن از حمایت دولت از خودرو سازان داخلی در جهت بهبود کیفیت و حمایت از مصرف کننده در گیر و دار درآمد تعرفه ای دولت از محل واردات خودرو با اعمال حقوق و‌عوارض و‌هزینه پلاک‌ بسیار بالا عملا در جهت عکس عمل نموده است. همه ساله پیش بینی در آمد ناشی از واردات خودرو‌ در بودجه چنان فربه و‌کمک به محل نأمین هزینه های دولت بوده که دولت‌ها گذشتن از آن به قیمت حمایت از مصرف کننده را بر نمی تابند. حل این معضل نیز راهکار خود را دارد. در این‌ مورد نیز شجاعت رییس جمهوری ‌‌تیم اقتصادی او پر رنگ است. مجلس نیز با ورود کارشناسانه به موضوع می‌تواند حافظ منافع مصرف کنندگان باشد.
در رابطه با سخنان ايشان بي انصافي كرده ايد
حرف ايشان را مختصر نوشته ايد و بر آن حاشيه نوشته ايد. انصاف به خرج دهيد
كي گفته ايشان دغدغه خودروي با كيفيت ندارد
كاش انگشت شماري نماينده مثل ايشان داشتيم
پاسخ ها
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
با سلام
در پي نوشت گزاره ها مرقوم مي فرموديد بيان اين مطالب و ختم به خير شدن اين مقوله علاوه بر شجاعت دولت، نگرش كلي به حرز مردم ، تبعيض و عدالت اجتماعي شرط اجراعي مي باشد لذا ما
دامي كه دوستان مطامع حزبي و شخصي بر مصالح مردم ارجعيت دارددر واقع مي توان گفت اين تزاحم اخلاقيست اقاي وكيل
الدول ها از زمانهاي دور دنبال كاسبي خود بوده اند زماني با كيف انگليسي و حالا هم جوري ديگر شما ببيند فرزند همين اقاي عدالت محور نرسيده از راه استخدام شهرداري و پست معاونت ميگيرد . اره دوست گرامي صاحبان ژن خوب دنبال مصالح خود هستند...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
همه بی اصافا غیر ازشما
درآمد قشر متوسط ایرانی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار در ماه است. با کدام یک از کشورهای همسایه قابل قیاس است؟ اگر ماهم ماهی حدود ۵۰۰۰ دلار درآمد داشتیم اهمیتی به پرداخت قیمت واقعی بنزین نمی دادیم.
ی عده شکم سیر اومدن شدن نماینده
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
یا بعد از نماینده شدن شکم سیر میشوند!
باسلام هیچ کدام ازنماینده ها به فکر مردم بیچاره نیسن اگر بودن این طوری نمیشد ،بادونرخی کردن بنزین یعنی کالای موردنیازاصلی خانوار 500درصد دوبارگران می شودهیچ کدام از مسیولین 1500 حقوق نمیگرن که مردم درک کنند
چرا همه حرفای بنده خدا نمینویسید . به توضیحاتش کامل گوش بدید بعد چشم ببندیم هی بدو بیراه بگیم کی میخواهیم ازروی منطق قضاوت کنیم
اقای مطهری فرزند رشید استاد مطهری تنها به فکر رفع حصر است نه جیب من و شما والسلام.........................
مرد ناحسابی مگه راننده ها یا مردم بنزین رو میخورند که با افزایش قیمت باعث صرفه جویی بشه
این خودروهای تولید داخلی مصرفشون بالاست
چرا یه فکری برای اصلاح این مشکل نمیشه ومیخوایید صورت مسئله رو پاک کنید
یا واقعا خودتون رو زدید به حماقت
چرا کسی نمیگه دلیل کاهش ارزش ریال چی بوده که حالا قاچاق به صرفه شده
چرا کسی دنبال قاچاقچی ها نیست
واقعا این سوال مطرح نشده این همه حجم قاچاق بنزین اولا آیا ممکنه دوما توسط چی کسی یا کسانی داره انجام میشه
والا ما برای ماشینمون هم به زور 20 لیتر 20 لیتر بنزین میزنیم قاچاق که بماند
پول همون 20لیتر هم نداریم چه برسه جابه جایی حجم زیاد بنزین
مطمئنن کار یه باند یا گروههایی هست که به خودی هامتصلند
خدایا این ملت و مملکت رو از شر این مسئولان بی کفایت که خیلیییی هم هستند خلاص کن
پیش به سوی مجلسی که هیچ فرد دارای مقام دولتی و یا صاحب کرسی مجلس در ان نباشد. با ایجاد یک مجلس از افراد جدید می توان امیدی به تغییرات اساسی در کشور داشت . با این ادمهای تکراری که همه با هم فامیل هستند وضع روز به روز از این که هست بدتر خواهد شد.
لطفا در مورد ثروت اقای مطهری اطلاع رسانی کنید.
درود بر نویسنده این مقاله... کف حقوق دولتی و وزارت کاری را 2000 هزار دلار بکنید آنوقت بنزین رو بکنید لیتری 10000 تومن... همه راضی خواهند بود
چقدر تفسیر میکنید .این رسانه ها مقصرند که حرف های بی محتوی این بنده خدا رو منتشر میکنند اگر شهید مطهری بود همون اول رفتار این بچه اش ناراحت بود در ضمن این علی اقا هر از گاهی حرف میزنه تا تو خونوادش یک پزی داده باشه
خب راست میگوید دیگر. آقا من راضیم بنزین ۱۰ هزار تومن شود. فقط قبلش یک ماشین هم راضیم دولت دولت به من بدهد. یک منزل هم راضیم در تهران به من بدهد. یک شغلی هم راضیم به من بدهد. یک هزینه ازدواج هم راضیم بگیرم. من کلا راضیم. راضضضییییییی
باز هم تقطیع حرفها بازهم ناجوانمردی در انتشار خبر صحیح تابناک روز حساب و کتاب هم هست بیدار شو
از یک آقازاده چه توقعی داریم؟؟؟؟ واقعا توقع از امثال ایشان اشتباه است...
جان مادرتون نمایندگان مجلس فقط یک دوره مجلس رو تعطیل کنید بخدا شما اگه نباشید هیچ اتفاقی توی مملکت نمیفته چون تا الان یه قانون وضع نکردین که دردی از ملت دوا کنه چهار سال حقوقی رو که شما میگیرین سرمایه گداری کنن روی خرید گاو شیر ده در عرض چهار سال هزاران گاو شیرده داریم و هزاران نفر که مشفول کار میشن ما خدمت شما رو نمیخایم
اگر مسولان ایران راست می گویند همه چیز را به قیمت جهانی محاسبه کنند نه آنکه دستمزد ها را با ریال و دارایی های تحت تملکشان را با دلار
نماینده ای که تمام هم وغمش بیرون بو دن دو نخ موی خانمها ی زنها ی کشور باشه و برای اون ده ها مصاحبه میکنه بهتر ازاین نمیشه ودرد ملت ندا ره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
طرح مبارزه با ساپورت پوشان چی شد؟
1- حقوق من کارگر بشه 500 دلار و سر موعد هم پرداخت بشه

2- دولت تضمین بده که قیمت کالاها و خدمات را برای حداقل 5 سال ثابت نگه داره

3- همونجور که از کارگر و کارمند پیش پیش مالیات گرفته میشه ، از گردن کلفت ها هم مالیات گرفته بشه و این مالیات خرج مردم خودمون بشه . قانونی وضع بشه که با فراریان مالیاتی با شدت برخورد بشه . مثل کشورهای پیشرفته که با جریمه های بسیار سنگین و زندان های طولانی مدت با فرار مالیاتی برخورد می کنند

4- ریخت و پاش های سازمان های دولتی و نهادهای نورچشمی و بیوت کم بشه و مکانیزمی ایجاد بشه که میزان خروجی و مفید بودن این سازمان ها و نهادها در قبال هزینه هایی که به مردم تحمیل می کنن ، قابل سنجش توسط مردم باشه

5- دست اختلاسگران جلوی چشم مردم با اره قطع بشه همونطور که دست دزدهای خرده پا قطع میشه

6- سیستمی طراحی و پیاده بشه که میزان هزینه های مربوط به حقوق و دستمزد و سوخت در سبد هزینه های هر تولید کننده کاملا مشخص باشه تا بعد از این تولید کننده ها نتونن بدون حساب و کتاب ، به بهانه 10 درصد افزایش قیمت سوخت یا 10 درصد افزایش نرخ دستمزد ، 50 تا 100 درصد به قیمت کالاها و خدماتشون اضافه کنن و سودشون نسبت به قبل بیشتر بشه

آن وقت من حاضرم بنزین بشه 10 هزار تومان .. ماشین خارجی هم لازم ندارم چون اینقدر فقیر شده ایم که همین پراید هم نمیتونیم بخریم و حتی اگه ماشین خارجی با تعرفه صفر هم وارد بشه ، 80 درصد مردم توان خرید ماشین خارجی را نخواهند داشت . پس ورود خودروی خارجی با تعرفه پایین در مقابل گران شدن بنزین ، دردی از ما دوا نخواهد کرد و به نفع ثروتمندان تمام خواهد شد

البته از همین الان معلومه که مدیران دلسوز !!! و فوق متخصص !!! ، با پشتوانه قلدری خودشون فقط قیمت سوخت را بالا میبرن و گوش های کرشون هم مثل همیشه صدای آه و ناله و شکسته شدن استخوان فقرا را نخواهد شنید
به چه جراتی به جای مردم حدس میزنی؟
شرافت رسانه ای حکم می کند خبرگزاری محترم تابناک کل صحبت گوینده را بی کم و کاست منتشر کند . جمله نقل شده از ایشان با جمله قبلی و بعدی آن مفهوم دیگری دارد.
نیمه ماه برای ده سال پیش بود الان یه هفته اول کف دیگ سوراخ می شه
بالاخره باید یکی پس از دیگری راه غلط برن. ابن بار نوبت علی مطهری بود
این گران کردن دلار و بنزین تجویز برنامه ایی خانم کریستین لاگارد (صندوق بین المللی پول) به جناب حسن روحانی نئولیبرال و شرکا در نشست اخیر آنها در نیویورک است.
حداقل حقوق در حال حاضر برابر است با صد دلار . این در حالی است که مکرون وقتی گفت ماهیانه صد یورو به حداقل بگیرها اضافه می کند همه به حرف او خندیدند و مسخره اش کردند . چون صد یورو برای آنها مثل یک شوخی است . حالا این صد یورو را با بسته های دویست هزارتومانی روحانی که هر بسته اش اگر زمانی قرار باشد پرداخت شود می شود معادل 15 دلار . 15 دلار در ازای کاهش سه چهارمی قدرت خرید مردم . آنهم نه بسته هایی برای هرماه بلکه کلا دو بسته حمایتی برای کل سال 97 . می شود کمی بیشتر از 1 دلار در ماه . فرانسوی ها به صد یورو در ماه خندیدند و آنوقت روحانی از 1 دلار در ماه حرف می زند . حال ببینید حتی ریشخند و تمسخر ملت هم دیگر برایش اهمیت ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
جانم اینها می خواهند دو بسته برای یک خانواده بدهند نه هر نفر ، محاسبات را اصلاح کن ،
نوچ داداش نگران نباش شما با کمک عمو حسن جون قیمت اینم میبرید بالا
همنطور که دلار کرد ۱۹تومن سودها رو سیو کرد از جیب مردم بدبخت وهمه اجناس با دلار ۱۹بسته شده یه قرون هم کسی دیگه پایین نمیاره
همانطور که اب برق گاز گران کرد طوری که کسی نفهمه
همانطور که بر جام بی منفعت رو امضا کرد و مملکت به اینجاکشید
عمو حسن بنزین هم گران میکنه
فقط فقط مردم فهمیدند که تمام حرفهای رقبای انتخاباتی عمو حسن واقعیت بوده
شماها خیلی خیلی از بطن جامعه دور هستید وقتی با بطن جامعه مواجه میشید که بزار اینجوری بگم یه سد عظیمی میشکنه یه روستا روآب میبره هیچ کاری از دست اون روستایی ها بر نمیاد یکی از اهالی اون روستا شمایی آقای مطهری
آقاي مطهري نياز نيست حدس بزني
يه روز بيا بين مردم اونوقت جواب حدست رو ميگيري
تا نیمه ماه برسه هنره
ما هم اگر حقوق 50میلیون تومنی و انواع رانها را بابت آقازاده بودن می خوردیم، الان احساس می کردیم مردم هم موافق گران شدن سوخت هستن. آقای مطهری! شما یه ذره هم به پدر بزرگوارتون نرفتین!، من فکر می کنم شما یک صفحه از آثار پدر بزرگوارتون رو نخوندین! شهید مطهری در اغلب موارد دغدغه مردم مظلوم فلسطین رو داشت. الان مظلومیت مردم کشور ما، که به فرمایش امام خمینی(ره) بهتر از مردم زمان رسول الله(ص) هستند، کمتر از مظلومیت مردم فلسطین نیست. درسته خقوق چند ده میلیونی داری! اما این نباید باعث بشه آثار پدرتونو نخونی، که نتیجه اش می شه همین احساسهای پوچ!
بلایی بر سرمان اورده اند که به گدایی افتاده ایم خودشان میخورند و میاشامند و اصراف میکنند و ما را به گدایی تشویق میکنند بهترین امکانات و اجناس خارجی را استفاده میکنند و ما مجبور و محکوم به استفاده از اجناس بنجل چینی به قیمت خون پدرانمان هستیم...
این ها از برکات لیست امید اصطلاح طلبان است
به قرآن گرانش میکنن
آقای مطهری ارمعدودمسؤلینی بودکه گاهی سخنان حق وامیدوارکننده می زد که این یکی هم ازدست رفت وبه جمع جنبش مدافع سرمایه داری پیوست.الفاتحه.
عزیزان نویسنده این مقاله دوست مردم حداقل بگیر نیست شما ببینید چندبار افزایش قیمت سوخت رامشروط به ورودخودزوهای خارجی می کند مگرچنددرصدمردم ما امکان خرید خودروی خارجی رادارند آیا باآزادشدن ورودخودروی خارجی توی موسینده جیبت پرپول ترمی شود یامن حداقل بگیر.دردمردم درنداری حداقل هاست ازخدابترسید آقای نویسنده چوب خداصدانداردهزینه زندگی مرده چندین برابرسال گذشته شده است باافزایش قیمت سوخت بازهم باتاثیرش چه ازلحاظ روانی وچه ازلحاظ ریالی بیشتر افزایش خواهد یافت .خداهدایت کند باراهکار ناجوانمردانه ای که درجهت توجیه افزایش قیمت سوخت درپیش گرفته ای دردمردم دردنداشتن خودروی خارجی نیست دردمردم دردبی سیاستی وعدم کنترل دولت و متاسفانه حمایت از پولدار وپول پرست است .مردم روزشان رایا سختی ونداری طی میکنند توبدنبال آزادسازی ورود خودرو خارجی هستی
حقوق ها به ریال و چندغازی و خرج به دلار، چرا دولت حقوق کارکنان مظلومش را به دلار پرداخت نمی کند. حقوق بگیران ان قدر در سختی هستند که یواش یواش پوست کلفت می شوند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این حضرات درد مردم را نمی فهمند
جناب تابناك خان داري نعل وارونه مي زني چرانميگي بنزين گرون بشه عيبي نداره اما به شرط اينكه در آمد مردم هم به روز بشه اين نوع اظهار نظرها نشون همتون بادولت هستید
سلام، چطور شما هم مانند آقای مطهری نوشته اید که مردم با افزایش قیمت سوخت مشکل ندارند. واقعا مردم گرفتار افرادی مانند شما شده اند که کارامدی رافراموش نموده و فقط منافع خود را می بینید. پناهی نیست جز خداوند یکتا
تازمانی که امثال علی مطهری در مجلس هستند ، مملکت ازاین بهتر نمی شود .
مردم تهران و شیراز با انتخاب نادرستشان و توجه به تبلیغات نادرست مجلس را به تباهی کشاندند انشاا.. دقت کنند بدون توجه به تبلیغات حزبی انتخاب درستی داشته باشند چون ازحاب قادر به پر کردن شکم خودشان هستند نه ملت یک عده به دنبال خوشی بودند و حالا با جیب خالی برن خوش باشن به فکر دین و انقلاب و مسائل ملی و کل ملت و اقتدار ایران در تمام عرصه باشید نه خواسته های حزبی و شخصی
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی